Pierwszy z nowej serii okrętów przeciwminowych powstających dla marynarek wojennych Belgii i Holandii wyszedł 17 lipca na próby morskie. Rozpoczyna to nowy etap wdrażania nowoczesnych jednostek przeznaczonych do zwalczania obiektów niebezpiecznych na morzu, wyposażonych w najnowsze rozwiązania technologiczne.
W Concarneau odbyła się 2 lipca tego roku ceremonia wodowania przyszłego Tournai (M941), trzeciego z dwunastu okrętów przeciwminowych w ramach belgijsko-holenderskiego programu rMCM. Wiąże się on z modernizacją i rozwojem zdolności przeciwminowych obu tych państw. Wodowanie zostało przeprowadzone przez Kership, głównego wykonawcę przemysłowego programu, w imieniu francuskiego stoczniowca Naval Group, będącego głównym podmiotem odpowiedzialnym za to przedsięwzięcie.
Podczas uroczystości w francuskiej stoczni w Concarneau zwodowano okręt dla sił przeciwminowych Królewskiej Marynarki Wojennej Holandii (Koninklijke Marine), przyszły HMS Vlissingen (M 840). Ma on zwiększyć zdolności państwa w zakresie utrzymywania bezpieczeństwa na morzu, w tym wykrywania, lokalizacji i neutralizowania niebezpiecznych obiektów znajdujących się pod wodą. To także dowód na współpracę branży morskiej i zbrojeniowej Belgii, Francji i Holandii.
W kwietniu 2009 roku, kiedy izraelski oparty statek towarowy MV Africa Star został zaatakowany przez piratów, załoga statku zastosowała drut kolczasty, aby przeszkodzić napastnikom we wspinaczce na statek. Od tego czasu technologia antypiracka przeszła długą drogę. Oto 10 sposobów na odparcie ataku piratów.
Podatki marynarskie: od 1 lipca 2024 roku sprzedaż na platformach internetowych a skutki podatkowe
Przeładunki kontenerów w Chinach w górę
Rosyjski statek wpłynął na wody terytorialne Finlandii
Szwecja. Wszczęto procedurę ochrony wraku odkrytego przez Polaków
Wielki wyciek substancji ropopochodnej na Motławie powstrzymany. Możliwy powrót żeglugi
Nie ma czasu do stracenia. Europejska energetyka wiatrowa musi przyśpieszyć