Spółka realizująca projekt MFW Bałtyk I podpisała umowę z polskim oddziałem ERM, który jest częścią największej na świecie grupy konsultingowej działającej w obszarze zrównoważonego rozwoju. Umowa dotyczy współpracy w zakresie doradztwa środowiskowego i społecznego.
Grupa ERM jest wiodącym, światowym doradcą w zakresie ochrony środowiska, bezpieczeństwa, ryzyk, zdrowia, kwestii społecznych i zrównoważonego rozwoju. ERM ma bogate doświadczenie w opracowywaniu wniosków o pozwolenia dla inwestycji realizowanych w całej Unii Europejskiej - w tym dla projektów offshore. Działające od 1993 roku warszawskie biuro ERM, wspierane przez międzynarodowych ekspertów, będzie służyło głęboką wiedzą techniczną związaną z ocenami oddziaływania na środowisko oraz metodami zarządzania zgodnymi z zasadami zrównoważonego rozwoju.
Wybór doświadczonego partnera w postaci Grupy ERM, posiadającego kompleksową i praktyczną wiedzę zdobytą przy realizacji licznych zrównoważonych inwestycji na całym świecie, wpisuje się w założenia realizacji projektu MFW Bałtyk I, w którym dbałość o potrzeby związane z ochroną środowiska, troska o bezpieczeństwo dostaw zielonej energii i przeciwdziałanie zmianom klimatu oraz dobrosąsiedzkie relacje i dialog z interesariuszami, zajmują centralne miejsce.
Dodajmy, że morska farma wiatrowa MFW Bałtyk I znajduje na granicy polskiej wyłącznej strefy ekonomicznej na wysokości gminy miejskiej Łeba w województwie pomorskim. Projekt położony jest w odległości 81 km od portu w Łebie, na wodach o głębokości 25-35 metrów.
Fot. Depositphotos
PGE Baltica obejmie patronatem nowy kierunek nauczania o offshore wind w usteckiej szkole
NKT zakończyło szybką naprawę kabla eksportowego w systemie przesyłowym Beatrice
„VG” ujawnia: członkostwo w związkach warunkiem pracy Polaków dla Equinora
Konferencja PSEW: morska energetyka wiatrowa kołem zamachowym polskiej gospodarki
Energetyka w punkcie zwrotnym - za nami 42. EuroPOWER & OZE POWER
Offshore kluczowy w składowaniu CO₂. Nowy raport pokazuje skalę projektów CCS
Offshore Wind – Logistics & Supplies. Czy polska flota offshore to utopia?