• <
mewo_2022

Niemcy działają szybko. Pierwszy FSRU już znany

jm

12.09.2022 21:33

Partnerzy portalu

Niemcy działają szybko. Pierwszy FSRU już znany - GospodarkaMorska.pl
Fot. D.B / MarineTraffic.com

Pierwszy FSRU, czyli pływający terminal gazowy wyposażony w instalację do regazyfikacji, ma pojawić się w Niemczech do końca roku. Branżowe źródła podają, że będzie to jednostka Hoegh Esperanza.

W reakcji na kryzys energetyczny spowodowany sankcjami nałożonymi na Rosję przez kraje UE, Niemcy postanowiły o wykorzystaniu pięciu jednostek FSRU w celu zapewnienia możliwości importu LNG drogą morską. Pierwszy FSRU ma się pojawić na niemieckim wybrzeżu do końca roku. Źródła branżowe podają, że będzie to czarterowana przez RWE jednostka Hoegh Esperanza o pojemności 170 tys. cm3. Statek powstał w 2018 roku i docelowo ma zostać zacumowany na stałe w okolicy portu Wilhelmshaven. Po instalacji FSRU będzie obsługiwany przez niemiecką spółkę Uniper. W tej samej okolicy ma także pracować FSRU obsługiwane przez Dynagas.

Lokalne media podają, że prace budowlane nad gazociągiem, który będzie podpięty do FSRU, oraz niezbędnymi systemami, przebiegają zgodnie z planem. Niemiecki rząd planuje uruchomienie pierwszego pływającego terminala przed końcem roku. Ministerstwo Energii Dolnej Saksonii przekazało, że wstępną datą inicjacji pracy FSRU jest 23 grudnia, aczkolwiek inwestorzy i operator zdają sobie sprawę, że dotrzymanie terminu w dużej mierze zależy od warunków pogodowych.

Poza Wilhelmshaven, gdzie finalnie mają pracować aż trzy FSRU (poza dwiema państwowymi pływający terminal gazowy na swoje potrzeby chce tam także umieścić francuski koncern Engie), jednostki zakontraktowane przez niemiecki rząd mają się pojawić w Brunsbuttel, Staade i Lubminie. Jednocześnie reprezentanci rządu, którzy pracują nad projektami, zostawiają sobie otwartą furtkę w kwestii lokacji twierdząc, że nie zostały one jeszcze ostatecznie zatwierdzone.

Nie jest to jednocześnie pierwsze podejście do umiejscowienia w Wilhelmshaven terminala FSRU. Plany takie w 2020 miał Uniper. Zgodnie z nimi jednostka regazyfikacyjna miała stanąć tam już w 2022 roku, finalnie jednak koncern zarzucił te zamiary i zamienił zamówiony statek FSRU na zbiornikowiec do transportu surowca.


Kongres Polskie Porty 2030 edycja 2024

Partnerzy portalu

seaway7
aste_390x150_2023

Dziękujemy za wysłane grafiki.