W sobotę, 4 lipca w gdyńskiej marinie odbyło się wodowanie statku „Słońce Krynicy”. Pasażerski katamaran będzie pływał na Zalewie Wiślanym.
Jednostka jest kontynuacja serii tramwajów wodnych produkowanych przez firmę Aluminex Gdynia.
Alumilex Gdynia produkuje jednostki wg nowych własnych projektów, na bazie produkowanych przez siebie kadłubów z aluminium. Wszystkie posiadają konstrukcję dwukadłubową, spawaną w całości wykonaną ze stopów aluminium, odpornych na korozję morską. Boczne kadłuby są połączone platformą usztywnionego pokładu. Oba kadłuby podzielone są na 5 przedziałów wodoszczelnych. Kabina pasażerska, całkowicie zakryta ustawiona jest centralnie na pokładzie. Kabina posiada duże okna, umożliwiające pasażerom obserwację na zewnątrz statku. W przedziale pasażerskim umieszczono wygodne fotele a także miejsca na wózki inwalidzkie. W części rufowej znajduje się toaleta z umywalką dla pasażerów. Stanowisko sternika znajduje się na z przodu kabiny pasażerskiej i zapewnia mu dobrą obserwację przestrzeni dookoła statku. Wymiary kabiny dopasowane są tak, że po bokach kabiny jest półpokład, umożliwiający załodze komunikację. Na dziobie i rufie znajduje się niezabudowana powierzchnia pokładu, umożliwiająca przemieszczanie się pasażerów w czasie wejścia i zejścia na ląd oraz pracę załogi w czasie manewrów.
Parametry jednostki:
- projekt, budowa: ALUMILEX GDYNIA
- zamawiający, armator: AQUATOM
- nadzór: Polski Rejestr Statków
- rejestracja Urząd Morski Gdynia
- kadłub, pokład, nadbudówka - całość z aluminium
- górny pokład na 10 osób
- Długość 11950
- Szerokość: 3800
- Waga: 4900
- Silnik: Yamaha 150 koni mech.
- ster strumieniowy
- pełna toaleta, z umywalką
- bar z lodówką, zlewozmywakiem
- TV, radio, głośniki na rufie, górnym pokładzie i kabinie
Firma Alumilex Gdynia istnieje na rynku od 1994 roku. Produkcją katamaranów zajmuje się od początku 2006 roku, jednak od 1994 roku produkuje konstrukcje aluminiowe i stalowe w szerokim zakresie. W swojej ofercie posiada szeroką gamę jednostek do przewożenia pasażerów, zwanych popularnie tramwajami wodnymi. Długość budowanych tramwajów wodnych mieści się w przedziale od 15 do 21 m. Są one zdolne do przewożenia od 50 do 94 pasażerów po wodach śródlądowych.
00:01:27
Zobacz Eclipse – pływającą fortecę Romana Abramowicza
Po raz pierwszy zwodowana na Pomorzu Zachodnim. Ta luksusowa łódź od razu stała się hitem
00:02:33
23
Stena Estelle – najnowszy i największy statek we flocie Stena Line na Bałtyku [WIDEO, ZDJĘCIA]
Z Gdyni na Hel drogą morską
Anonymous kontra Rosja. Celem aktywistów luksusowy jacht Putina: Jego położenie to "piekło"
W Łebie powstała oficjalna plaża dla naturystów
Premier Turyngii: skonfiskujmy oligarchom luksusowe jachty i przekażmy je Sea-Watch
00:00:37
Wieloryb „pożarł” kajakarki [wideo]
[WIDEO] Żuławy. Przejechała przez most zwodzony w trakcie podnoszenia
Najbardziej luksusowe katamarany, które powstały w Gdańsku. Francis Lapp: My po prostu szyjemy jachty na miarę
00:00:31
Agresywne orki atakują i niszczą statki [wideo]
Właściciel szczecińskiego jachtu, który zatonął w Niemczech, musi wydobyć wrak
Dziewczynka na dmuchanym jednorożcu wypłynęła na pełne morze [wideo]
Jachty pięciu rosyjskich oligarchów zakotwiczyły na Malediwach
Airmech Marine Equipment na targach METSTRADE 2025 – sukces, innowacje i nowe możliwości
Sztokholm na turystycznym kursie. W 2025 r. 30% więcej pasażerów niż przed rokiem
Sunreef Yachts zaprezentuje dwa modele na targach w Katarze i Abu Zabi 2025
Władze Gdyni przygotowują wniosek ws. powstania Olimpijskiego Centrum Żeglarskiego
Resort infrastruktury zamierza uszczelnić system rejestracji jachtów
Jeppe Borch najlepszy w żeglarskim Pucharze Świata w Szczecinie