Wspólne przedsięwzięcie Aker Solutions, SLB i Subsea7, ogłoszone w sierpniu ubiegłego roku, przeszło pomyślnie proces zatwierdzenia ze strony władz regulacyjnych. Utworzenie nowego joint venture ma zostać sfinalizowane w czwartym kwartale 2023 r.
Trzy firmy z sektora usług podwodnych - Aker Solutions, SLB (dawniej Schlumberger) oraz Subsea7 - uzyskały aprobatę od władz antymonopolowych dla planowanego JV. Spółki połączą siły, integrując swoje kompetencje w dziedzinie inżynierii, projektowania, produkcji i eksploatacji maszyn głębinowych. Realizacja inicjatywy ma również przyczynić się do redukcji kosztów i emisji CO2.
Aker informuje, że uzyskano już wszystkie wymagane zezwolenia regulacyjne, w tym kluczowe akceptacje w Brazylii, Angoli, Australii, Mozambiku, Norwegii, Wielkiej Brytanii oraz Stanach Zjednoczonych.
Podział udziałów w JV ma być następujący: SLB przejmie 70% udziałów, a Aker i Subsea7 pozostaną odpowiednio posiadaczami 20% i 10%. Spółka będzie działała pod wspólnym zarządem, w którym 3 stanowiska zajmą przedstawiciele SLB, 2 reprezentanci Aker Solutions oraz 1 przedstawiciel Subsea 7. Nowo powołany podmiot będzie zatrudniać łącznie około 9 tys. pracowników.
SLB to renomowany dostawca technologii dla spółek energetycznych, głównie z sektora O&G. Aker Solutions ma swojej ofercie kompleksowe rozwiązania dla energetyki zarówno tradycyjnej, jak i OZE. Subsea 7 to z kolei globalny lider branży offshore.
Firmy będą kontynuować pracę nad zaspokojeniem pozostałych warunków niezbędnych do finalizacji przedsięwzięcia, z założeniem zakończenia całego procesu już w ostatnim kwartale bieżącego roku.
Tokyu Land i SolarDuck zakończyły budowę pierwszej w Japonii morskiej elektrowni słonecznej
Integracja offshore z rynkiem wodoru. Co skłania wodór w kierunku offshore?
EKG 2024: budowa pierwszej polskiej elektrowni jądrowej opóźni się o dwa lata, ale będzie dobrze przygotowana
Certyfikat uznania The Nautical Institute dla symulatora CTV z Centrum Nowych Kompetencji
Gaz-System zakłada, że najwięcej gazu prześle w latach 2030-2032
Pierwsza faza budowy offshore z półrocznym opóźnieniem