• <

Wynik wyszukiwania - "zephyr" - Wiadomości

Benthic zakończył sondowanie dna dla morskich farm wiatrowych Bałtyk II i III

Na początku tego roku Benthic, marka usług geologicznych w dziale Data and Robotics firmy Acteon, zakończyła badanie podwodnego obszaru pod kątem inwestycji morskich farm wiatrowych Bałtyk II i III na Morzu Bałtyckich. Przedsięwzięcie jest realizowane w ramach współpracy Polenergii i Equinora.
26.07.2023

Wind Catching Systems - multiturbinowy katalizator morskiej energii wiatrowej

Firma Wind Catching Systems otrzymała od rządowego przedsiębiorstwa Enova grant na rozwój technologii w wysokości ok. 2,1 mln USD, w celu wsparcia projektu, budowy i testowania morskiej turbiny wiatrowej, którą firma planuje zainstalować w swojej pływającej konstrukcji wieloturbinowej o nazwie Windcatcher.
24.10.2022

Raport wypadków i zdarzeń morskich – wrzesień 2022 r.

Z serii naszych cyklicznych analiz dotyczących wypadków i awarii morskich kolejny raz w telegraficznym skrócie w formie raportu przekazujemy najważniejsze zdarzenia, które miały miejsce w miesiącu wrześniu.
02.10.2022

Opatentowana innowacja zmieni na zawsze floating offshore!

Innowacyjna konstrukcja norweskiego start-upu World Wide Wind, w której dwa "przeciwbieżne" wirniki umieszczone są na smukłej konstrukcji wieży-dźwigara, ma sprawić, że koszt energii w tej technologii spadnie poniżej 50 USD/MWh, pisze Darius Snieckus na łamach portalu rechargenews.com.
04.09.2022

Kanał Panamski – rekord pojemności statku pobity

Należący do linii CMA CGM kontenerowiec Zephyr został statkiem o największej pojemności ładunkowej, jaki kiedykolwiek przepłynął przez Kanał Panamski.
04.08.2022

Statek do transportu wyrzutni rakiety kosmicznej powstaje w Szczecinie

Canopee to nowoczesny statek, który przetransportuje elementy wyrzutni europejskiej rakiety kosmicznej Ariane 6 do kosmodromu w Gujanie Francuskiej. Jego kadłub powstaje buduje w Szczecinie Partner Stocznia z Polic.
26.05.2022

RAPORT: "Sytuacja przemysłu stoczniowego w Polsce przed wystąpieniem COVID-19"

Gwałtowny rozwój epidemii koronawirusa z końcem pierwszego kwartału 2020 roku zaskoczył globalną gospodarkę i w znaczący sposób zachwiał wieloma rynkami. Kryzys odbił się najbardziej na rynku rejsów pasażerskich, głównie wielkich wycieczkowców oraz sektorze offshore oil&gas.
24.02.2021

Statek z Polski przewiezie rakietę ARIANE 6 [wideo]

Ariane 6 - nowa europejska rakieta nośna budowana przez Europejską Agencję Kosmiczną ESA i Ariane Group - na odbyć swój dziewiczy lot w 2022 roku. Wystartuje z europejskiego kosmodromu o nazwie Kourou, znajdującego się w Gujanie Francuskiej. Zostanie tam dowieziona przez „Canopee” - 121-metrowy statek ro-ro budowany w Polsce przez Partner Stocznia Sp. z o.o. z Polic.
15.01.2021

Przegląd aktywności morskich na rynkach globalnych w drugim tygodniu września 2020 roku

Prezentujemy najnowszy przegląd aktywności morskich na rynkach globalnych autorstwa MGMiŻŚ.
21.09.2020

Najciekawsze projekty polskich stoczni 2019 - Marine Projects Ltd.

Stocznia Marine Projects Ltd. powstała w 1989 roku. Specjalizuje się w budowie gotowych jednostek: masowców, kontenerowców, promów typu ro-ro, holowników portowych oraz pontonów do transportowania ładunków wielkogabarytowych. Jest też kooperantem stoczni dostarczającym częściowo wyposażone kadłuby statków, sekcje i bloki kadłubów oraz kompletne nadbudówki. W 2019 postawiła na statki rybackie, z naciskiem na jednostki LFC o najwyższym poziomie innowacyjności na rynku. Jej technologie i wykonanie docenili armatorzy na całym
19.02.2020

Alizés przetransportuje rakiety Ariane statkiem ro-ro nowej generacji

Jak czytamy na stronie Energy Global News, Alizés czyli spółka joint venture utworzona przez Jifmar Offshore Services i Zephyr & Borée, wygrała przetarg ArianeGroup na budowę 121-metrowej jednostki, która otrzyma imię Canopée oraz realizację transportu elementów składających się na wyrzutnię Ariane 6.
14.10.2019

DeltaZEPHyR – nowoczesny i ekologiczny prom krótkiego zasięgu

Firma Deltamarin przygotowała projekt małego promu nazwanego DeltaZEPHyR. Nawiązująca do ciepłego zachodniego wiatru nazwa to również skrót od Zero Emission in Port Hybrid Ro-Pax – czyli hybrydowy prom o zerowej emisji w porcie.
02.09.2019

Przegląd eksportu polskich stoczni produkcyjnych

Mimo światowego kryzysu polskie stocznie produkcyjne umiejętnie znajdują swoje miejsce na rynku. Wysoka jakość usług, specjalistyczne produkty oraz kooperacja z europejskimi liderami stały się receptą na trudne czasy. Wartością polskich stoczni jest wykfalifikowana kadra pracownicza, coraz większy dostęp do nowych technologii oraz doskonałe zaplecze projektowe. Połączenie wieloletnich tradycji stoczniowych i doświadczenia z nastawieniem na innowację, ekologię i wysoką specjalizację powoduje, że Polska jest dostawcą w pełni
01.06.2019

Statek rybacki Zephyr ze stoczni Marine Projects Ltd. wypływa z Gdańska do Norwegii

M/V Zephyr już gotowy. Częściowo wyposażony statek rybacki z Marine Projects Ltd. w czwartek wypłynął z Gdańska do Norwegii. Tam jego budowę dokończy stocznia Larsnes Mek. Verksted AS. Trawler pelagiczny powstał na zamówienie brytyjskiego armatora Zephyr Fishing Company Ltd. z Lerwick na Szet
15.02.2019

Statek rybacki Zephyr ze stoczni Marine Projects Ltd. wypłynął z Gdańska do Norwegii (foto, wideo)

M/V Zephyr już gotowy. Częściowo wyposażony statek rybacki z Marine Projects Ltd. w czwartek wypłynął z Gdańska do Norwegii. Tam jego budowę dokończy stocznia Larsnes Mek. Verksted AS. Trawler pelagiczny powstał na zamówienie brytyjskiego armatora Zephyr Fishing Company Ltd. z Lerwick na Szetlandach.
15.02.2019

M/V ZEPHYR zbudowany w stoczni Marine Projects Ltd. w Gdańsku [foto,wideo]

W stoczni Marine Projects Ltd. Sp. z o.o. zbudowano częściowo wyposażony statek rybacki „Zephyr” (LK 394). Jednostka typu pelagic trawler (trawler pelagiczny) po przeholowaniu do Norwegii zostanie ostatecznie wyposażona w stoczni Larsnes Mek. Verksted AS i przekazana w lecie 2019 r. brytyjskiemu armatorowi Zephyr Fishing Company Ltd. z Lerwick na Szetlandach.
02.02.2019

Zastosowanie Reguł Hague-Visby z świetle prawa angielskiego

Reguły Hague-Visby (czyli „Międzynarodowa konwencja o ujednostajnieniu niektórych zasad dotyczących konosamentów”) z 1924 r. wraz z poprawkami z 1968 r. oraz 1979 r. stanowią w dalszym ciągu podstawową „legislacyjną bazę międzynarodową” do stosownych regulacji krajowych i umów przewozu ładunków morzem w międzynarodowym obrocie morskim. Nowsze próby legislacyjne w postaci tzw. Reguł Hamburskich z 1978 r. oraz Reguł Rotterdamskich z 2008 r. nie są w stanie, na chwilę obecną, podważyć dominacji Reguł Hasko-Visbijskich w szeroko poję
15.04.2018

Dziękujemy za wysłane grafiki.