• <

Wynik wyszukiwania - "port Esbjerg" - Wiadomości

Duński port ze zgodą na pogłębienie, bliżej do stania się bazą NATO

Port w duńskim Esbjergu otrzymał finalne pozwolenie środowiskowe na pogłębienie prawie 22-kilometrowego toru podejściowego. Po zakończeniu prac będzie mógł przyjmować większe statki, w tym okręty wojenne NATO.
30.04.2024

Bezpieczeństwo Polski, Danii i całej Europy opiera się dziś na potencjale Bałtyku

W Szczecinie, do którego z Warszawy udał się duński król Fryderyk X w ramach swojej pierwszej, oficjalnej wizyty zagranicznej, monarcha mógł poczuć się jak w domu. Pomorze Zachodnie nazywane jest „Małą Danią”, z racji skali i wysokiego poziomu innowacyjności skandynawskich inwestycji w tym regionie. Wizyta stanowiła okazję do inauguracji kolejnych, przełomowych projektów jak budowa nowej fabryki, produkującej komponenty dla energetyki wiatrowej przez duńską firmę Vestas.
06.02.2024

ZMPSiŚ przyjęty do Sojuszu Morskiej Energetyki Wiatrowej

Największe w Europie morskie porty energetyki wiatrowej zrzeszone w Offshore Wind Port Alliance chcąc rozszerzyć współpracę na wschód przyjęły do swego grona porty Szczecin-Świnoujście. List intencyjny został podpisany w Szczecinie 2 lutego br. podczas wizyty w Polsce króla Danii Fryderyka X.
02.02.2024

Port Esbjerg dąży do bardziej globalnego biznesu

Podczas gdy Port Esbjerg wciąż umacnia swoją pozycję wiodącego międzynarodowego portu wiatrowego, z coraz większą śmiałością spogląda w stronę innych obszarów biznesowych. Zarząd portu deklaruje, że chce się skupić na prowadzeniu bardziej globalnej i zróżnicowanej działalności.
27.11.2023

Jedyny w tym roku duński projekt MEW dobiega końca

– Osiągnęliśmy kamień milowy – mówi dyrektor projektu Vattenfall, odnosząc się do farm wiatrowych Vesterhav Syd i Vesterhav Nord, które są prawie gotowe do dostarczania energii do 350 000 gospodarstw domowych. Statek instalacyjny Vole au vent zainstalował niedawno wysłane z Portu Esbjerg turbiny wiatrowe.
12.11.2023

Duński port Esbjerg pozyskał 1 mld dolarów na morskie elektrownie wiatrowe

Port Esbjerg w Danii jest jednym z największych na świecie portów bazowych dla działalności związanej z morską energią wiatrową. Chcąc jeszcze bardziej wzmocnić swoją pozycję, port zawarł umowę z PensionDanmark, w ramach której otrzyma około 1 miliarda dolarów finansowania. Środki te zostaną zainwestowane w przyszły wkład portu w zieloną transformację.
10.07.2023

Port Esbjerg wchodzi w kolejną erę zielonej transformacji krok w kierunku transportu kolejowego

Zielona transformacja w Europie zależy od ekologicznych paliw i dekarbonizacji. Transport nowych paliw wymaga logistyki na najwyższym poziomie, a port Esbjerg będzie odgrywał kluczową rolę. DB Cargo i Port Esbjerg zacieśniają współpracę, ponieważ możliwości wykorzystania transportu kolejowego w nowej infrastrukturze są ogromne, a z uwagi na fakt, że jest on bardziej ekologiczny, transport kolejowy będzie korzystny dla transformacji ekologicznej.
20.05.2023

Jack-Up Voltaire zmobilizowany dla morskiej farmy wiatrowej Dogger Bank w porcie Esbjerg

Nowy statek Jana De Nul, Voltaire, służący do instalacji wiatrowych na morzu, zawinął do Port Esbjerg po przybyciu ze Zjednoczonych Emiratów Arabskich i przed wyruszeniem do Wielkiej Brytanii w celu wykonania pierwszego zadania. Voltaire jest jak dotąd największym statkiem instalacyjnym, który dotarł do duńskiego portu, gdzie zostanie zmobilizowany do prac na farmie wiatrowej Dogger Bank.
12.05.2023

Duński Port Esbjerg nie zwalnia tempa. Buduje magazyn dla projektu Viking-Link

Port Esbjerg jest jednym z czołowych portów w Europie obsługujących projekty związane z transformacją energetyczną. Niedawno władze zapowiadała dalszą ekspansję i rozwój infrastruktury morskiej. Tym razem na terenie portu powstanie magazyn elementów dla projektu interkonektora Viking-Link.
13.03.2023

Game changer: port Esbjerg potroi moc offshore z pomocą cyfrowego bliźniaka

Port Esbjerg wraz z Moffatt & Nichol opracował pierwszego na świecie cyfrowego bliźniaka dla sektora offshore, odnajdując sposób na potrojenie mocy morskich farm wiatrowych.
30.01.2023

Sześć europejskich portów łączy siły na rzecz rozwoju offshore wind

W styczniu zostało podpisane historyczne porozumienie przez przedstawicieli europejskich portów, które na co dzień rywalizują między sobą o względy branży morskiej energetyki wiatrowej. Ambitne plany UE rodzą presję wobec operatorów portów, które już dziś sygnalizują problem z przepustowością lub niedoinwestowaną infrastrukturą.
23.01.2023

Niemieckie porty mogą nie podołać celom morskiej energetyki wiatrowej

Niemcy są jednym z liderów rozwoju morskiej energetyki wiatrowej w Europie. Sektor offshore wind jest filarem polityki energetycznej Energiewende, ale też odpowiedzią na ograniczenia związane z rozwojem wiatraków na lądzie. Wysokim ambicjom mogą nie podołać niemieckie porty. Sytuacji nie pomaga fakt, że Federalny Sąd Administracyjny potwierdził zakaz budowy portu morskiego na użytek energetyki wiatrowej w Bremerhaven.
22.11.2022

Port Esbjerg rozbudowuje się pod offshore

W duńskim porcie Esbjerg rozpoczęła się budowa nowego obiektu, który ma pomóc w zaspokojeniu rosnącego zapotrzebowania ze strony sektora morskiej energetyki wiatrowej.
28.10.2022

Kolejna platforma Lotosu opuściła port

Wczoraj informowaliśmy, że przebudowana na Morskie Centrum Produkcyjne platforma Petrobaltic opuściła Gdańsk. Co ciekawe, tego samego dnia z portu Esbjerg w zachodniej Danii, wyholowano platformę Giant, którą Lotos Petrobaltic zakupił w czerwcu od firmy Maersk. Jest to piąta i największa ze wszystkich platform należących do polskiego przedsiębiorstwa.
21.09.2019

Prof. Zarzecki: Organizacja The Tall Ships Races w Szczecinie była strzałem w dziesiątkę

Organizacja The Tall Ships Races była strzałem w dziesiątkę – oznajmił w czwartek prof. dr hab. Dariusz Zarzecki, który badał wpływ żeglarskiego wydarzenia na gospodarkę Szczecina. Według raportu szacunkowe wydatki turystów wyniosły od 89 mln zł do 258 mln zł. Poniesione koszty przez miasto to kwota 21,5 mln zł.
21.12.2017

Zakończenie sezonu żeglarskiego w Centrum Żeglarstwa w Szczecinie

Uroczyste opuszczenie bandery z masztu na szczecińskiej przystani zakończyło w sobotę tegoroczny sezon żeglarski. Centrum Żeglarstwa zapowiada, że zimą będą prowadzone przygotowania jednostek i załóg, które wezmą udział w regatach The Tall Ships Races w 2018 r.
22.10.2017

Portugalski żaglowiec Santa Maria Manuela w Szczecinie

Portugalski czteromasztowiec Santa Maria Manuela w środę wieczorem przycumuje do szczecińskiego nabrzeża przy Wałach Chrobrego. Jednostka gościła w polskim porcie podczas finału regat The Tall Ships Races.
16.08.2017

Zachodniopomorskie: Parada żaglowców na Bałtyku na zakończenie regat The Tall Ships Races

Żaglowce, które brały udział w trwającym od soboty w Szczecinie finale regat The Tall Ships Races, opuściły we wtorek miasto. Jednostki w szyku paradnym zaprezentowały się pod żaglami na trasie między Międzyzdrojami a Świnoujściem.
08.08.2017

Dziękujemy za wysłane grafiki.