Pierwsza ekipa Lotos Petrobaltic przeszła szkolenie OPITO HUET w centrum szkoleniowym Vulcan Training & Consultancy. Załoga pracująca na oddalonych o kilkadziesiąt kilometrów od brzegu platformach wiertniczych zyskała nowe kompetencje dotyczące zachowania w sytuacjach wysokiego ryzyka. To początek współpracy centrum z polskimi „morskimi górnikami”.
Szkolenie HUET (Helicopter Underwater Escape Training) uczy wydostania się z symulatora tonącego helikoptera, który jest zanurzany w basenie szkoleniowym. Symulator wykorzystywany do szkolenia jest zaaprobowany przez OPITO oraz sprawdzany pod względem bezpieczeństwa.
Symulacja ewakuacji odbywa się w specjalnie do tego celu przeznaczonym basenie. Kursanci przechodzą szkolenie w tzw. kombinezonie transferowym. Na niego zakładają napompowaną powietrzem kamizelkę MK50 z CA-EBS. Taki ekwipunek znacząco ułatwia im wypłynięcie na powierzchnię. Co ciekawe, aby przejść szkolenie OPITO HUET, nie trzeba umieć pływać.
Szkolenie prowadzi zawsze instruktor, a towarzyszy mu ratownik oraz dwóch nurków.
– Na pewno będę wiedział, jak zachować się w sytuacji awaryjnej – powiedział Sławomir Pedrycz, członek ekipy Lotos Petrobaltic. - Najważniejsze to pozbyć się stresu i traktować to szkolenie jak przygodę – dodał.
OPITO to międzynarodowa organizacja, która wyznacza standardy bezpieczeństwa do pracy na morzu. Vulcan Training & Consultancy to jedyne centrum szkoleniowe offshore, które ma w swojej ofercie szkolenia sygnowane OPITO.
PGE Baltica obejmie patronatem nowy kierunek nauczania o offshore wind w usteckiej szkole
Konferencja PSEW: morska energetyka wiatrowa kołem zamachowym polskiej gospodarki
NKT zakończyło szybką naprawę kabla eksportowego w systemie przesyłowym Beatrice
„VG” ujawnia: członkostwo w związkach warunkiem pracy Polaków dla Equinora
Konferencja PSEW: morska energetyka wiatrowa kołem zamachowym polskiej gospodarki
Energetyka w punkcie zwrotnym - za nami 42. EuroPOWER & OZE POWER
Offshore kluczowy w składowaniu CO₂. Nowy raport pokazuje skalę projektów CCS
Offshore Wind – Logistics & Supplies. Czy polska flota offshore to utopia?