• <
mewo_2022

OMSA: Holownik pod obcą banderą zauważony na amerykańskiej morskiej farmie wiatrowej

zk

01.11.2022 20:13
Strona główna Energetyka Morska, Wiatrowa, Offshore Wind, Offshore Oil&Gas OMSA: Holownik pod obcą banderą zauważony na amerykańskiej morskiej farmie wiatrowej

Partnerzy portalu

OMSA: Holownik pod obcą banderą zauważony na amerykańskiej morskiej farmie wiatrowej - GospodarkaMorska.pl
Fot. Norne IMO 9612806/marinetraffic.com

Stowarzyszenie Offshore Marine Services Association (OMSA) dokonało niezwykłego odkrycia: holownik pod holenderską banderą i z holenderskim kapitałem przepłynął przez Atlantyk i wykonał przynajmniej jedno zadanie na amerykańskiej morskiej farmie wiatrowej. Obecność tego statku wydaje się przeczyć oczekiwaniom, że sektor statków roboczych objętych Jones Act będzie miał wyłączny dostęp do kontraktów na holowanie i obsługę projektów związanych z morską energią wiatrową na amerykańskim szelfie kontynentalnym - jeśli niekoniecznie na pełny zakres instalacji turbin, to przynajmniej na holowanie i wsparcie.

OMSA zidentyfikowała statek, o którym mowa, jako 400 GT Norne (IMO 9612806), jeden z dwóch holowników należących do holenderskiej firmy Koerts International Towage. Norne porusza się zwykle po Morzu Północnym i Śródziemnym, ale w połowie października jednostka odbyła nietypową podróż przez północny Atlantyk. Dane AIS dostarczone przez Pole Star pokazują, że statek przybył do wybrzeży Block Island w stanie Rhode Island 20 października, a następnie wszedł do portu w Providence później tego samego dnia.

Według OMSA, Norne została użyta do przestawienia kotwic na potrzeby operacji dla projektu Vineyard Wind - pomimo wcześniejszych obietnic, że miejsca pracy na łodziach roboczych będą zarezerwowane dla tonażu Jones Act.

- Deweloperzy morskiej energii wiatrowej właśnie otrzymali wielomiliardową ulgę podatkową od amerykańskich płatników, a Vineyard Wind odwraca się i daje te dolary holenderskim właścicielom statków i zagranicznym marynarzom. Amerykańska morska energetyka wiatrowa powinna oznaczać amerykańskie miejsca pracy - powiedział Aaron Smith, prezydent OMSA.

- Obecnie dostępnych jest około 2000 amerykańskich holowników z amerykańskimi załogami, ale zamiast tego Vineyard Wind wynajęła pływający pod holenderską banderą statek Norne do drobnej, codziennej roli, podczas gdy amerykańscy marynarze siedzą bezczynnie - dodał dyrektor.

OMSA zwróciła również uwagę na ostatnie ogłoszenie, z którego wynika, że dwa inne statki pod obcą banderą zostały zakontraktowane do pomocy przy operacjach układania kabli przez Vineyard Wind. Mena C i Martine P, pływające pod banderą brytyjską, holowniki Eurocarrier 2611, są obecnie w porcie w Providence.

Oczywiście, flota działająca na mocy Jones Act również bierze udział w tym projekcie. Amerykańskie holowniki Nicole Foss, Kodiak i Bucky wspierają operacje układania kabli Vineyard Wind wraz z ich holenderskimi i brytyjskimi odpowiednikami.

Vineyard Wind to pierwsza pełnowymiarowa morska farma wiatrowa, której budowa rozpoczęła się na amerykańskim OCS.

- Budując pierwszą w kraju morską farmę wiatrową, jesteśmy dumni, że na każdym etapie procesu angażujemy coraz większą ilość amerykańskiej siły roboczej - powiedział w niedawnym oświadczeniu prezes Vineyard Wind Klaus S. Moeller.

- Vineyard Wind 1 to dopiero początek. Z każdym projektem wykonamy kolejny krok w budowaniu tej branży, tworząc tysiące dobrze płatnych miejsc pracy - dodał prezes.

Idąc dalej, OMSA chciałaby, aby Kongres uchwalił przepisy, które ograniczyłyby sposób, w jaki operatorzy pod obcą banderą mogą pracować na amerykańskim OCS. Amerykańska Ustawa o Pracownikach Offshore (American Offshore Worker Fairness Act - AOWFA), opracowana przez OMSA, wymagałaby od zagranicznych statków korzystania z usług amerykańskich marynarzy lub obywateli państwa bandery statku podczas prowadzenia działań związanych z morską energetyką na wodach amerykańskich, zapobiegając tym powszechnej praktyce zatrudniania pracowników z różnych międzynarodowych rynków - charkateryzujących się niższymi wynagrodzeniami. Wszyscy pracownicy zagraniczni byliby zobowiązani do posiadania TWIC, oprócz innych wytycznych administracyjnych.

- Zamknięcie tej luki bardzo pomoże amerykańskim marynarzom i amerykańskim firmom uczestniczącym zarówno w przemyśle O&G, jak i morskiej energii wiatrowej - argumentuje OMSA.

W oświadczeniu Vineyard Wind stwierdził, że roszczenia OMSA są bezpodstawne ze względu na funkcjonalny związek Norne z innym statkiem w miejscu działań, kablowcem pływającym pod banderą Wielkiej Brytanii.

- Te twierdzenia są po prostu nieprawdziwe. Wspomniany statek jest częścią zintegrowanej jednostki, która pracuje od dekady w tandemie z Cable Enterprise i jest zaprojektowana specjalnie do wysoce technicznego charakteru instalacji kablowej. Co więcej, jest jeszcze holownik pod amerykańską banderą, Nicole Foss, aktywnie pracujący w służbie projektu z tymi statkami - powiedział Andrew Doba, rzecznik Vineyard Wind.



Źródło: vineyardwind.com, maritime-executive.com, offshoremarine.org

Partnerzy portalu

seaway7
aste_390x150_2023

Dziękujemy za wysłane grafiki.