Od 2022 roku firmy Hynion i Hyrex rozpoczną budowę stacji tankowania wodorem dla norweskich jachtów.
Firma Hyrex opracowała model HyCruiser 28, czyli wodorowo-elektryczny jacht wycieczkowy, a zadaniem Hynion jest zaprojektowanie stacji tankowania. Obecnie znajduje się on w fazie prototypu i oczekuje się, że jego produkcja rozpocznie się w 2022 roku.
W przyszłym roku firmy rozpoczną również współpracę w celu stworzenia stacji tankowania wodoru dla jednostek rekreacyjnych w norweskich portach.
- Dzięki HyCruiser pokazujemy, że wodór może odegrać kluczową rolę w uczynieniu łodzi elektrycznych w pełni funkcjonalną alternatywą, w porównaniu do zasilania tylko akumulatorami – powiedział Henrik Torgersen, dyrektor generalny Hyrex.
- Aby wykorzystać ten potencjał, potrzebujemy łatwo dostępnych stacji tankowania w portach. Dlatego właśnie ta współpraca jest tak istotna – dodał Torgersen.
- Ponieważ firma Hynion buduje obecnie sieć stacji tankowania wodoru w Norwegii i Szwecji, widzimy ekscytujące możliwości również dla portów - komentuje Ulf Hafseld, dyrektor generalny firmy Hynion
- Chociaż inne formy transportu stanowią większe źródło emisji niż jednostki rekreacyjne, jest to również znaczący sektor. Norweskie władze wyraźnie stwierdziły, że to źródło powinno zostać zmniejszone o połowę. Bardzo trudno jest wyobrazić sobie, jak można by osiągnąć ten cel bez użycia wodoru, a ekscytujący projekt HyCruiser ilustruje, co już jest możliwe – podsumował Hafseld.
Yacht Klub Polski Gdynia uroczyście zainauguruje obchody stulecia istnienia
Srebro Polaków w regatach Pucharu Świata
Ruszyły nawodne stacje Orlenu dla motorowodniaków i żeglarzy
Polscy żeglarze z awansem na Igrzyska Olimpijskie
10 plaż na letni relaks w Kołobrzegu
62 zawinięcia wycieczkowców do Portu Gdańsk w tegorocznym sezonie