dk
Straż Wybrzeża Kanady planuje zlecić zewnętrznemu przesiębiorstwu operację usunięcia paliwa z zatopionego statku.
Harmongram zakłada że do końca czerwca tego roku wybrana zostanie firma która przeprowadzi taką operację. Same prace muszą zostać przeprowadzone do końca września, później uniemożliwi je znaczne zalodzenie akwenu.
Pływający pod banderą Liberii frachtowiec zatonął w 1985 roku w zatoce Notre Dam. Statek w pozycji do góry dnem osiadł na głębokości 70 metrów. W momencie wypadku zaobserowowano stosunkowo mały wyciek paliwa, którego z powodu zalodzenia nie udało się usunąć. W 2013 roku specjaliści monitorujący wraku odkryli zwiększające się zanieczyszczenie. Badacze obliczyli że w kadłubie statku może znajdować się jeszcze do 150 metrów sześciennych ropy, oraz do 60 metrów sześciennych paliwa dieslowskiego.
Właśnie te informacje stały się podstawą do podjętej w w 2016 roku decyzji o usunięciu pozostających pod wodą szkodliwych substancji.
Tankowiec u wybrzeży Gotlandii powiązany jest z rosyjskim oligarchą
Bezpieczeństwo morskie: klucz do stabilności. Międzynarodowe seminarium w Brukseli
Wyjątkowe remont i przeobrażenie JS Kaga. Niszczyciel staje się lotniskowcem
W Neapolu statek pasażerski uderzył o nabrzeże, około 30 rannych
Warsztaty nurkowe służb zorganizowane przez WZD MOSG
Morze pod nadzorem mikrosatelitów. Kongsberg zbuduje satelity. Dla Polski również?