Terminal w Świnoujściu może pełnić 3 funkcje, w zależności od potrzeb. O jego przyszłości zdecydują potrzeby Grupy ORLEN i sytuacja rynkowa.
- Po pierwsze, to funkcja ściśle instalacyjna. Druga potencjalna opcja to wykorzystanie do przeładunku i składowania towarów cargo. Trzeci scenariusz, który jest obecnie na etapie analizowania, to wykorzystanie jako portu serwisowego dla projektów offshore. - mówi Lena Grupińska, Dyrektor ds. Relacji Zewnętrznych i Międzynarodowych / Pełnomocnik Zarządu ORLEN Neptun.
Grupa Orlen ma przygotowanych 6 projektów offshore. Najbardziej zaawansowany to Baltic Power, następny w kolejności to Baltic East. Kolejne 4 projekt mają być zlokalizowane na Ławicy Odrzańskiej. Właśnie dla nich terminal w Świnoujściu mógłby być portem serwisowym.
PGE Baltica obejmie patronatem nowy kierunek nauczania o offshore wind w usteckiej szkole
Konferencja PSEW: morska energetyka wiatrowa kołem zamachowym polskiej gospodarki
NKT zakończyło szybką naprawę kabla eksportowego w systemie przesyłowym Beatrice
„VG” ujawnia: członkostwo w związkach warunkiem pracy Polaków dla Equinora
Konferencja PSEW: morska energetyka wiatrowa kołem zamachowym polskiej gospodarki
Energetyka w punkcie zwrotnym - za nami 42. EuroPOWER & OZE POWER
Offshore kluczowy w składowaniu CO₂. Nowy raport pokazuje skalę projektów CCS
Offshore Wind – Logistics & Supplies. Czy polska flota offshore to utopia?