Żaglowiec jest budowany dla armatora Star Clippers, który posiada w swojej flocie już cztery podobne jednostki. Budową statku zajmuje się stocznia w Chorwacji, a projektem polska firma Choreń Design and Consulting.
Nowy statek ma być oddany do użytkowania w połowie 2017 r. Ma zastąpić flagową jednostkę armatora - Royal Clipper, który może pomieścić 227 pasażerów i jest obecnie największym jachtem pasażerskim. Nowy pięciomasztowy żaglowiec pomieści 300 pasażerów oraz 139 osób załogi. Mierzy 162,22 m długości a powierzchnia jego żagla wynosi 6347m². Posiada 150 kabin i waży 8770 ton. Na jego pokładzie znajdować się będą cztery bary, trzy baseny, jadalnia, biblioteka, i platformy sportów wodnych i spa. Jednostka jest wzorowana na statku France II, zbudowanego w roku 1911, który w czasach swojej świetności był największym w historii żaglowcem świata.
Budowa wycieczkowca rozpoczęła się 10 miesięcy temu w chorwackiej stoczni Brodosplit na wybrzeżu Adriatyku. - Nowy żaglowiec będzie repliką France II, wymiary też będą zbliżone, pozwoliliśmy sobie jednak na wprowadzenie pewnych udoskonaleń i funkcji, które uczynią tę jednostkę najwspanialszym pasażerskim żaglowcem na morzu – powiedział Mikael Krafft, założyciel i właściciel Star Clippers.
Projekt nowego statku, szczególnie jego ożaglowanie i takielunek, powstał w pracowni znanego polskiego projektanta żaglowców Zygmunta Chorenia. Armator największego żaglowca pasażerskiego z Monako ustanowił embargo na niektóre dane. Dlatego nie możemy zdradzić zbyt wielu szczegółów. Jednak dzięki uprzejmości Bogdana Sienkiewicza, rzecznika Choreń Design and Consulting, możemy zaprezentować projekt takielunku i rysunek wycieczkowca (zdjęcia poniżej).
- Zygmunt Choreń jest po prostu najlepszy w swoim fachu, dlatego zamówienie na realizację tego przedsięwzięcia trafiło do jego pracowni – komentuje Bogdan Sienkiewicz.
Nie można się z taką opinią nie zgodzić. Zygmunt Choreń jest najbardziej znanym polskim projektantem jachtów, uzyskał nawet przydomek „ojciec żaglowców”. Spod jego ręki wyszły projekty największych na świecie statków żaglowych m.in. SV Royal Clipper, Fryderyk Chopin, STS Dar Młodzieży i pięć podobnych jednostek dla ZSRR. - Jachty, które powstały dla Związku Radzieckiego do dziś są eksploatowane z wielkim powodzeniem i nie mają sobie równych – dodaje Bogdan Sienkiewicz.
Firma Choreń Design and Consulting ma w planach następny projekt wycieczkowego żaglowca dla Star Clippers. Ma on być jeszcze większy i bardziej nowoczesny niż jachty, które powstały do tej pory.
00:01:27
Zobacz Eclipse – pływającą fortecę Romana Abramowicza
Po raz pierwszy zwodowana na Pomorzu Zachodnim. Ta luksusowa łódź od razu stała się hitem
00:02:33
23
Stena Estelle – najnowszy i największy statek we flocie Stena Line na Bałtyku [WIDEO, ZDJĘCIA]
Z Gdyni na Hel drogą morską
Anonymous kontra Rosja. Celem aktywistów luksusowy jacht Putina: Jego położenie to "piekło"
W Łebie powstała oficjalna plaża dla naturystów
Premier Turyngii: skonfiskujmy oligarchom luksusowe jachty i przekażmy je Sea-Watch
00:00:37
Wieloryb „pożarł” kajakarki [wideo]
[WIDEO] Żuławy. Przejechała przez most zwodzony w trakcie podnoszenia
Najbardziej luksusowe katamarany, które powstały w Gdańsku. Francis Lapp: My po prostu szyjemy jachty na miarę
00:00:31
Agresywne orki atakują i niszczą statki [wideo]
Właściciel szczecińskiego jachtu, który zatonął w Niemczech, musi wydobyć wrak
Dziewczynka na dmuchanym jednorożcu wypłynęła na pełne morze [wideo]
Jachty pięciu rosyjskich oligarchów zakotwiczyły na Malediwach
Sztokholm na turystycznym kursie. W 2025 r. 30% więcej pasażerów niż przed rokiem
Sunreef Yachts zaprezentuje dwa modele na targach w Katarze i Abu Zabi 2025
Władze Gdyni przygotowują wniosek ws. powstania Olimpijskiego Centrum Żeglarskiego
Resort infrastruktury zamierza uszczelnić system rejestracji jachtów
Jeppe Borch najlepszy w żeglarskim Pucharze Świata w Szczecinie
Jak chińskie opłaty portowe wpłyną na branżę rejsową?