• <

Wynik wyszukiwania - "vlcc" - Wiadomości

HMM inwestuje 2,8 mld dolarów w nowe, ekologiczne statki

Południowokoreański armator HMM ogłosił inwestycję wartą 4 biliony KRW (ok. 2,8 mld USD), obejmującą budowę nowych jednostek napędzanych LNG oraz bardzo dużych tankowców (VLCC). Zamówienia realizowane będą przez HD Hyundai Heavy Industries i Hanwha Ocean, a dostawy przewidziano na lata 2027–2028.
17.10.2025

Rekordowa dostawa ropy do gdańskiego Naftoportu

Do znajdującego się w Gdańsku Naftoportu wpłynął tankowiec Maran Aphrodite, przewożący rekordowy, jednorazowy ładunek ropy naftowej Arabian Light. Trafi ona do rafinerii należących do Orlenu. Dzięki rozbudowie infrastruktury przeładunkowej do rośnie zarówno ilość sprowadzanego surowca, jak i rola gdańskiego obiektu jako kluczowego importera w związku z potrzebami energetycznymi Polski.
06.10.2025

Zbiornikowce z ropą wybierają kurs na Chiny. Prawie 300 mln ton ropy przeładowano w chińskich portach

Chiny są największym morskim importerem ropy naftowej na świecie. W chińskich portach terminale paliwowe pracują na pełnych obrotach. Mimo importu rurociągowego transport ropy naftowej przez terminale paliwowe osiągnął rekordowe wskaźniki. Rafineria i przemysł chemiczny ChRL były źródłem popytu o największych wolumenach w okresie styczeń-lipiec 2025 r. Rurociągami z morskich terminali Chin przepompowano 22,5% ropy naftowej, która była przedmiotem handlu morskiego.
06.09.2025

Już ponad połowa dużych tankowców ma skrubery

Analitycy wyliczyli, że już ponad połowa bardzo dużych tankowców do przewozu ropy naftowej została wyposażona w skrubery (scrubbery). Prym wiodą przede wszystkim nowsze jednostki.
05.11.2024

Chiński przemysł stoczniowy z pełnym portfelem do 2028 roku. Wspierają armatorzy i kooperanci z Europy

Od 2023 r. przemysł stoczniowy przeżywa boom na nowe budowy. Beneficjentem są stocznie z ChRL z portfelem zamówień na nowe statki co najmniej do 2028 r. Utrzymuje się popyt praktycznie na wszystkie kategorie statków. Na początku 2024 r. przemysł stoczniowy ChRL pracuje na pełnych obrotach z odbiorami zaplanowanymi na 5 kolejnych lat.
15.04.2024

Orlen Trading Switzerland wyczarteruje supertankowiec Olympic Trophy do transportu wenezuelskiej ropy

Orlen Trading Switzerland poinformowała o wyczarterowaniu supertankowca Olympic Trophy klasy VLCC. Jednostka zostanie wykorzystana do odbioru wenezuelskiej ropy naftowej, która trafi do kilku odbiorców. Jednym z nich prawdopodobnie będą Chiny.
24.11.2023

Nikt już nie zamawia dużych tankowców

Od ponad roku stocznie nie otrzymały zamówień na nowe tankowce VLCC lub Suezmax.
23.08.2022

HMM wyczarterował trzy nowe tankowce VLCC

Południowokoreański armator, HMM, wyczarteruje trzy duże tankowce typu VLCC, które powstaną w stoczni Hyundai Samho Heavy Industries należącej do grupy Korea Shipbuilding & Offshore Engineering Co.
03.03.2021

Południowokoreańska stocznia straciła kontrakt na blisko miliard dolarów

Południowokoreański gigant stoczniowy, Korea Shipbuilding & Offshore Engineering (KSOE), należący do Hyundai Heavy Industries Group, ujawnił anulowanie kontraktów na dziesięć bardzo dużych tankowców (VLCC) w dwóch swoich podspółkach.
08.02.2021

DHT odnawia flotę dzięki zakupowi ekologicznych tankowców

DHT Holdings podpisała umowę na zakup dwóch bardzo dużych tankowców (VLCC) wybudowanych w 2016 roku w południowokoreańskiej stoczni Daewoo Shipbuilding and Marine Engineering (DSME) za kwotę 136 mln dolarów.
22.01.2021

KSOE zdobyło zamówienie na cztery VLCC

Południowokoreańska stocznia Korea Shipbuilding & Offshore Engineering (KSOE) otrzymała zamówienie na budowę czterech bardzo dużych tankowców (VLCC) dla anonimowego armatora z Azji. Kontrakt jest warty 358,1 mln dolarów.
15.12.2020

DSME podpisał list intencyjny w sprawie budowy 10 dużych tankowców zasilanych LNG

Południowokoreańska stocznia Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering (DSME) podpisała list intencyjny w sprawie budowy dużych tankowców (VLCC) dla anonimowego europejskiego klienta.
09.12.2020

DSME z kontraktem na 3 tankowce VLCC

Abu Dhabi National Oil Company (ADNOC) złożyła zamówienie na trzy bardzo duże tankowce (VLCC) w południowokoreańskiej stoczni Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering. Kontrakt jest warty 260 mln dolarów.
07.12.2020

Dziękujemy za wysłane grafiki.