• <

Wynik wyszukiwania - "sk shipping" - Wiadomości

Piraci porwali masowiec i kierują się z nim do Somalii

Ze statku Abdullah, należącego do SK Shipping Lines, nadano komunikat wzywający do pomocy. Na pokład jednostki dostała się grupa uzbrojonych mężczyzn, którzy prawdopodobnie kierują jednostkę na somalijskie wybrzeże.
13.03.2024

Koreański tankowiec porwany przez piratów. To już drugi raz

Południowokoreańscy urzędnicy i służby bezpieczeństwa monitorujące Zatokę Gwinejską potwierdzają, że należący do Korei Południowej tankowiec został porwany przez piratów w pobliżu Wybrzeża Kości Słoniowej. To drugi przypadek wejścia na pokład tego samego tankowca po incydencie w 2022 roku.
28.11.2022

Coraz więcej nowych zamówień i coraz wyższe ceny. Analiza rynku tonażowego (tydzień 23-26/2022)

Jak pokazują dane z rynków tonażowych z ostatnich tygodni wzrasta aktywność w zakresie kontraktowania nowych jednostek. Szczególne wzrosty były zauważalne między innymi w segmencie gazowców do przewozu LNG, co wprost wynikało z sytuacji rynkowej i politycznej, występującej na świecie. Większemu zainteresowaniu nowymi jednostkami towarzyszy równolegle ogólny wzrost cen nowych statków. Z kolei w złomowaniach jednostek nadal stagnacja.
05.07.2022

Przeprowadzono pierwszy w historii transoceaniczny rejs autonomicznego statku

Avikus, spółka córka koreańskiego koncernu HD Hyundai's z powodzeniem przeprowadziła 2 czerwca pierwszy na świecie rejs transoceaniczny dużego statku handlowego, korzystającego z autonomicznych technologii nawigacyjnych. Przełomowy rejs odbył się we współpracy z SK Shipping.
14.06.2022

Czarter na podróż – niedostarczenie ładunku przez czarterującego

Ustaloną aktualnie zasadą prawa angielskiego jest przyjęcie, iż jeżeli ma miejsce sytuacja niedostarczenia przez czarterującego (frachtującego) ładunku do przewozu w ramach czarteru na podróż, wówczas armator (przewoźnik) zobowiązany jest pozostawać ze statkiem przez cały okres ładowania (lay-time/laytime). Co więcej, nawet po upływie okresu ładowania przewoźnik nie może wycofać statku, chyba że jest oczywistym, iż czarterujący nie ma zamiaru dostarczyć ładunku lub zwłoka jest tak znacząca, iż ma znamiona „frustration”.
01.04.2022

Pierwszy tegoroczny atak piratów

Koreański tankowiec nieopodal Wybrzeża Kości Słoniowej stał się pierwszą tegoroczną ofiarą ataku piratów. Załodze nic się nie stało, skradziony został ładunek.
28.01.2022

Czarter na podróż – nominacja portu załadunku

Port załadunku może być wyraźnie określony w czarterze [zob. nasz artykuł: Czarter na podróż – „berth”; „dock”; „port"] lub czarterujący może zostać upoważniony umownie do nominacji takiego portu. Przyjęte i stosowane w shippingu, w takim przypadku formuły – „a port as ordered” lub „to be nominated”, przewidują:
01.07.2021

Przegląd aktywności morskich na rynkach globalnych w drugim tygodniu sierpnia 2020 roku

Prezentujemy najnowszy przegląd aktywności morskich na rynkach globalnych autorstwa MGMiŻŚ.
28.08.2020

Koreańscy spedytorzy łączą siły, by walczyć o katarskie dostawy LNG

Pięć koreańskich firm transportowych zamierza zawrzeć sojusz, by pozyskać duże dostawy LNG od Kataru. W tym celu zlecona zostanie także budowa floty gazowców.
14.10.2019

Zobacz niesamowity timelapse z pracy największych na świecie atomowych lodołamaczy (wideo)

Rosyjska firma TimeLab opublikowała niesamowity timelapse pokazujący rosyjski atomowy lodołamacz Yamal pracujący na wodach arktycznych wzdłuż północnego szlaku morskiego. Ekipa TimeLab spędziła tydzień na pokładzie jednostki w marcu 2019 roku.
18.06.2019

H-Line Shipping z zamówieniem na dwa masowce zasilane LNG

Południowokoreańska linia żeglugowa H-Line Shipping przeznaczyła 124 mln dolarów na budowę dwóch nowych masowców zasilanych gazem LNG.
07.03.2019

H-Line Shipping zamówiło dwa masowce zasilane LNG

Południowokoreańska linia żeglugowa H-Line Shipping przeznaczyła 124 mln dolarów na budowę dwóch nowych masowców zasilanych gazem LNG.
31.12.2018

Koreański armator zamówił dwa masowce zasilane gazem LNG

Południowokoreańska linia żeglugowa H-Line Shipping przeznaczy 124 mln dolarów na budowę dwóch nowych masowców zasilanych gazem LNG.
14.10.2018

Port załadunku statku – obowiązki przewoźnika

Precedens „E.L. Oldendorff & Co. GmbH v Tradax Export S.A.” („The Johanna Oldendorff”) [1973] AC 479 [1973] 2 Lloyd’s Rep. 285; podzielił cały proces wykonania umowy przewozu ładunków morzem (w ujęciu angielskim – szeroko pojętego „contract of affraightment”) na cztery zasadnicze etapy: 1. podróż statku do portu załadunku; 2. czynności załadunkowe; 3. podróż statku związaną z przewozem załadowanego ładunku do portu przeznaczenia; 4. wyładunek w celu wydania ładunku. W niniejszym opracowaniu zajmiemy się pierwszym et
05.03.2018

Rosyjski masowiec Grumant w Stoczni Nauta

Stocznia Remontowa Nauta po raz kolejny pracuje dla armatora – Murmansk Shipping Company. Tym razem remontuje masowca Grumant.
14.07.2016

Rolls-Royce dostarczy napęd LNG na statek do transportu karmy dla ryb

Rolls-Royce podpisał warty 6,5 mln dolarów kontrakt z turecką stocznią Tersan Shipyard. Brytyjski koncern dostarczy napęd LNG na jeden ze statków do przewozu karmy dla ryb norweskiego armatora NSK Shipping.
09.03.2016

Samsung Heavy Industries z kontraktem na dwa gazowce

Koreańska firma Samsung Heavy Industries (SHI) poszła w ślady Daewoo Shipbuilding and Marine Engineering (DSME) i podpisała kontrakt na budowę gazowców Korea Gas Corporation (Kogas).
23.01.2015

Remont rosyjskiego masowca

W doku nr 4 Stoczni Remontowej Nauta trwa remont rosyjskiego masowca Mikhail Kutuzov (181 x 23 m).
24.11.2014

Kiedy masowy transport towarów przez wody arktyczne?

Morska Trasa Północna (skrót rosyjski: SMP) stanie się komercyjnie atrakcyjna dopiero za około 10-20 lat."To wcale nie jest daleka perspektywa. My na razie obserwujemy, jakie są realne warunki dla żeglugi pojedynczymi statkami na morzach arktycznych, ale ze względu na uwarunkowania oceniamy, że jest zbyt wcześnie, by mówić o budowie specjalnych statków na te trasy" - powiedział Nils Andersen, CEO największego na świecie armatora kontenerowców Moller-Maersk, dla "Financial Times".
13.01.2014

Dziękujemy za wysłane grafiki.