pc
Od piątku do niedzieli w Monaco odbędzie się trzecia runda Sportsboat Winter Series. Udział w tych regatach wezmą dwie polskie załogi startujące na jachtach klasy J70 – Flexistav Apotex Team i Cellfast Sailing Team.
Po przerwie świąteczno-noworocznej, karuzela regatowa rusza ponownie. Regaty w Monaco są jedną z nielicznych możliwości w Europie, aby w okresie zimy utrzymać kontakt z żeglarstwem sportowym. Dla Polaków, dla których J70 to wciąż nowa klasa, możliwość treningu w formie rywalizacji jest najlepszym sposobem przygotowania się do sezonu głównego.
„To będzie nasz drugi start w tej zimowej serii w Monaco, tym razem jedziemy w naszym podstawowym składzie, tym najcięższym” – śmieje się skipper Flexistav Paweł Tarnowski. „To akurat dobrze się składa, gdyż nasze ok 400-410 kg powinno w tych regatach być naszym handicapem. Prognozy na razie są silnowiatrowe, co najmniej na piątek i sobotę, ciekaw jestem czy uda się nam zejść na wodę i wystartować.”
„W Monaco zawsze jak pływamy to panują specyficzne warunki. Albo wieje bardzo mocno, aż za dużo aby bezpiecznie rozgrywać zawody, albo nie wieje prawie w ogóle.”- wyjaśnia Piotrek Kucharski, dziobowy Flexistav – „Jedziemy w ciężkim składzie więc niech wieje mocno, wtedy powinniśmy powalczyć o dobre miejsce”
W poprzednich regatach w Monaco załoga Tarnowskiego zajęła doskonałe 7 miejsce, po raz pierwszy lokując się w czołowej dziesiątce.
„Apetyty nam rosną, ale wiemy że przed nami jeszcze dużo pracy. Jeśli uda się regularnie pływać w okolicy czołówki, to wynik sam się pojawi” – ocenia Tomek Bączkiewicz, trymer załogi Flexistav – „Po cichu liczmy na miejsce w top5, to by było już coś dużego dla nas” – dodaje Bączkiewicz.
„Jacht mamy dobrze przygotowany i ustawiony. Przeszedł mały posezonowy remont przed poprzednimi regatami, a teraz dodatkowo mamy wyremontowanego spinakera, który na ostatnich regatach troszkę ucierpiał w silnym wietrze” – podsumowuje Łukasz Kiwer, czwarty załogant Flexistav.
W regatach udział weźmie również załoga Cellfast, ale tym razem za sterem usiądzie Michał Korneszczuk. Paweł Oskroba, który sterował Cellfastem w poprzednich regatach, gdy uzyskali swój najlepszy do tej pory w J70 wynik kończąc regaty na 12 miejscu, tym razem wystąpi w roli taktyka i trymera grota. Zamiana ról w załodze jest kolejnym etapem szukania najbardziej optymalnego składu i przygotowań do sezonu letniego.
Po dwóch rundach Monaco Winter Series załoga Flexistav zajmuje 14 miejsce, a Cellfast 29 miejsce w rankingu generalnym, mimo startu tylko w jednych regatach. Sklasyfikowanych jest 35 załóg z 11 krajów, a zdecydowanie prowadzi rosyjska załoga Art Tube, która wygrała obie dotychczas rozegrane rundy.
00:01:27
Zobacz Eclipse – pływającą fortecę Romana Abramowicza
Po raz pierwszy zwodowana na Pomorzu Zachodnim. Ta luksusowa łódź od razu stała się hitem
00:02:33
23
Stena Estelle – najnowszy i największy statek we flocie Stena Line na Bałtyku [WIDEO, ZDJĘCIA]
Z Gdyni na Hel drogą morską
Anonymous kontra Rosja. Celem aktywistów luksusowy jacht Putina: Jego położenie to "piekło"
W Łebie powstała oficjalna plaża dla naturystów
Premier Turyngii: skonfiskujmy oligarchom luksusowe jachty i przekażmy je Sea-Watch
00:00:37
Wieloryb „pożarł” kajakarki [wideo]
[WIDEO] Żuławy. Przejechała przez most zwodzony w trakcie podnoszenia
Najbardziej luksusowe katamarany, które powstały w Gdańsku. Francis Lapp: My po prostu szyjemy jachty na miarę
00:00:31
Agresywne orki atakują i niszczą statki [wideo]
Właściciel szczecińskiego jachtu, który zatonął w Niemczech, musi wydobyć wrak
Dziewczynka na dmuchanym jednorożcu wypłynęła na pełne morze [wideo]
Jachty pięciu rosyjskich oligarchów zakotwiczyły na Malediwach
Sztokholm na turystycznym kursie. W 2025 r. 30% więcej pasażerów niż przed rokiem
Sunreef Yachts zaprezentuje dwa modele na targach w Katarze i Abu Zabi 2025
Władze Gdyni przygotowują wniosek ws. powstania Olimpijskiego Centrum Żeglarskiego
Resort infrastruktury zamierza uszczelnić system rejestracji jachtów
Jeppe Borch najlepszy w żeglarskim Pucharze Świata w Szczecinie
Jak chińskie opłaty portowe wpłyną na branżę rejsową?