• <

Wynik wyszukiwania - "porty w polsce" - Wiadomości

Korytarz IMEC zwiększy integrację między Azją i Europą. Polska ma szansę włączyć region Bałtyku

Światowi przywódcy zainicjowali korytarz gospodarczy Indie–Bliski Wschód–Europa postrzegany jako sprzeczny z chińskim Nowym Jedwabnym Szlakiem BRI. Celem IMEC jest wspieranie rozwoju gospodarczego poprzez integrację gospodarczą między Azją, Zatoką Perską i Europą.
16.11.2023

TransLogistica 2023. Branża morska chce się pokazać

Od wtorku do czwartku trwały w Warszawie targi TransLogistica Poland – największe w regionie wydarzenie biznesowe dla branży TSL. W halach EXPO XXI opowiedzieć o sobie chciały też firmy związane z transportem morskim.
09.11.2023

Instytut Międzymorza podejmuje współpracę z Uniwersytetem Arystotelesa [wideo]

Instytut Międzymorza oraz Uniwersytet Arystotelesa w Salonikach nawiązały współpracę, zgodnie z porozumieniem zawartym w trakcie ubiegłotygodniowej konferencji "Via Carpatia – strategiczny szlak handlowy", która miała miejsce w siedzibie Kapitanatu Portu Północnego. List intencyjny został podpisany przez profesora Grigorisa Zarotiadisa z Uniwersytetu w Salonikach oraz Aleksandrę Jankowską, która przewodniczy Radzie Programowej Instytutu Międzymorza.
15.10.2023

PIGwS: węgiel i zboża napędzają porty, dobre perspektywy na drugą połowę roku

- Inwestycje w terminal kontenerowy i tunel w Świnoujściu jeszcze mocniej wzmacniają potencjał gospodarczy Pomorza Zachodniego. Eksperci sektora morskiego zrzeszeni w Północnej Izbie Gospodarczej w Szczecinie spodziewają się w drugiej połowie roku kolejnych wzrostów przeładunków – mówi Hanna Mojsiuk, Prezes Północnej Izby Gospodarczej w Szczecinie. Choć statystyki są jak najbardziej pozwalające na optymizm, to eksperci sektora TSL zwracają uwagę na niepewną sytuację związaną z przeładunkiem zbóż.
01.08.2023

Ruszył nowy serwis ONE w terminalu GCT

Dziś w gdyńskim terminalu GCT pojawił się kontenerowiec Wes Gesa, który oficjalnie zainaugurował nowy serwis linii Ocean Network Express łączący Morze Bałtyckie z Półwyspem Iberyjskim i Wyspami Brytyjskimi.
21.06.2023

Duże problemy małych portów morskich

Mniejsze porty w Polsce są bardzo zróżnicowane, m.in. pod względem infrastruktury, powierzchni, pełnionych funkcji, czy też formy zarządzania. Spośród 29 małych portów, aż 25 mieści się w województwie pomorskim i zachodniopomorskim. Rozwój małych portów morskich jest wstrzymywany przez niewystarczające fundusze. Wykorzystanie pełnego potencjału portów jest niemożliwe bez inwestycji w infrastrukturę portową. Według opublikowanego raportu Najwyższej Izby Kontroli, zmiany wymaga także sposób nadzorowania działalności małych portów.
05.06.2023

Polska stała się portem zastępczym i hubem logistycznym dla Ukrainy

Zdaniem ekspertów rosnące przeładunki pozwalają mówić o ubiegłym roku jako bardzo udanym dla polskich portów i rekordowych wynikach przeładunków. To dobra wiadomość dla zachodniopomorskiej gospodarki, bo oznacza, że sektor morski, mimo obaw ekspertów, obronił się i wykorzystywał swój potencjał.
26.01.2023

Wiceminister przekonuje, że port w Elblągu powinien być państwowy

"Elbląski port jest niedoinwestowany. Łatwiejsze jest znalezienie finansowania inwestycji w porcie państwowym niż samorządowym" – poinformował w czwartek wiceminister Aktywów Państwowych Andrzej Śliwka. Ocenił, że Elbląg nie ma środków na rozwój komunalnego portu.
19.01.2023

Jakie szanse stoją przed Elblągiem i tamtejszym portem? Konferencja „Obierz kurs na Elbląg” [WIDEO]

W Ratuszu Staromiejskim w Elblągu reprezentanci samorządu i branży morskiej dyskutowali na temat możliwości, jakie otwierają się przed Portem Elbląg i samym miastem w związku z realizacją toru wodnego przez Mierzeję Wiślaną.
18.09.2022

Czarter – „safe port” - część I

Wyznaczenie portu za/wyładunku, czy to expressis verbis w czarterze, czy też poprzez konkretną nominację czarterujących (w ramach posiadanych uprawnień umownych) powoduje, iż „shipowner is under absolute obligation to go there” [„M/V Naiad [1978], AMC 249].
22.07.2021

Deloitte: modernizacja portów kołem zamachowym budownictwa w Polsce

W 2019 roku przychody największych piętnastu spółek budowlanych osiągnęły poziom ponad 32,6 mld zł, co stanowiło spadek o 1,4 proc. w stosunku do roku poprzedniego - wynika z raportu Deloitte. Jak dodano, pandemia może wpłynąć na efektywność realizowanych inwestycji.
05.11.2020

MGMiŻŚ: przez COVID-19 na razie nie można zwiększyć pomocy dla armatorów rekreacyjnych

Ze względu na pandemię i związane z nią duże wydatki, na razie nie ma możliwości zwiększenia pomocy dla borykających się z problemami armatorów rekreacyjnych, którzy łowili dorsze - przekazał PAP resort gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej. Armatorzy czekają na konkrety ze strony ministerstwa.
12.05.2020

Gróbarczyk: nie będzie znaczącego spadku w obrotach portów

Nie będziemy mieli znaczącego spadku w obrotach polskich portów - powiedział w piątek minister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej Marek Gróbarczyk oceniając sytuację branży w związku z epidemią koronawirusa i kryzysem gospodarczym.
24.04.2020

Gróbarczyk: w tym roku polskie porty mogą przeładować 100 mln ton ładunków

Wydaje się, że polskie porty przeładują w 2018 roku - po raz pierwszy w historii -100 mln ton ładunków; to byłby absolutny rekord dla naszych portów - powiedział w środę minister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej Marek Gróbarczyk.
05.07.2018

BGK weźmie udział w finansowaniu infrastruktury w krajach Trójmorza

Bank Gospodarstwa Krajowego weźmie udział w programie finansowania inwestycji infrastrukturalnych w krajach Trójmorza, których koszt szacowany jest na ok. 100 mld euro - poinformowała PAP prezes BGK Beata Daszyńska-Muzyczka.
27.06.2018

Statki w polskich portach zasilane z lądu – bezpiecznie i ekologicznie

W polskich portach mogą wkrótce pojawić się przyjazne dla środowiska systemy do zasilania statków energią elektryczną z lądu. To zbawienne rozwiązanie dla portów, które muszą dostosować się do wymogów międzynarodowej konwencji o zapobieganiu zanieczyszczaniu morza MARPOL VI. Innowacyjne systemy, które powstają w firmie igus sprawdzają się już w Norwegii.
20.02.2018

Targi Boasthow 2017 za nami

Organizowana w Łodzi XIX edycja Targów Żeglarstwa i Sportów Wodnych „Boatshow 2017” przeszła do historii. Podczas tegorocznej edycji można było zobaczyć ofertę ponad 100 konstrukcji pływających, w tym luksusowych łodzi motorowych, pełnomorskich jachtów żaglowych, housboatów oraz jachtów do turystyki śródlądowej. Po raz pierwszy w historii imprezy najlepsze mariny i porty w Polsce miały okazję zaprezentować swoją ofertę w specjalnie przygotowanej „Strefie marin”. W wydarzeniu udział wzięli także przedstawiciele Polskiego Związku
22.11.2017

Możliwy 4 proc. wzrost przeładunków w polskich portach

Nasz kraj stał się też na przestrzeni ostatnich lat zagłębiem produkcyjnym dla wielu zachodnich koncernów, które swoją produkcję dostarczają na wiele różnych rynków. To oznacza konkretne konsekwencje dla branży transportowej, w tym dla transportu morskiego.
10.03.2016

Prezes DCT Gdańsk: Porty muszą być gościnnym progiem prowadzącym do Polski

Mamy nadzieję, że pani minister Maria Wasiak dostrzeże znaczenie sektora morskiego i zechce postrzegać porty jako gościnny próg prowadzący do Polski i pozostałych krajów Europy Środkowo-Wschodniej – mówi Maciek Kwiatkowski, prezes terminalu kontenerowego DCT Gdańsk.
02.10.2014

PHŚ idzie na rekord. Ponad 5 mln ton ładunków w tym roku

Świetne wyniki notuje Port Handlowy w Świnoujściu. Spółka przeładuje w tym roku rekordowo dużo, bo ponad 5 milionów ton ładunków.
29.11.2013

PZU będzie ubezpieczać gazoporty w Polsce i na Litwie

W zeszłym tygodniu firma PZU Lietuva, litewska spółka córka polskiego giganta, podpisała z litewską firmą Klaipedos Nafta umowę w sprawie ubezpieczenia infrastruktury terminalu do odbioru skroplonego gazu LNG, budowanej w litewskim porcie w Kłajpedzie.
11.09.2013

Nikorzystne przepisy dla portów

Przemysł morski, a transport kontenerowy w szczególności, to dla kraju leżącego nad morzem kluczowa gałąź gospodarki, której rozwój zapewnia dobrobyt i niezależność od krajów sąsiadujących. Pomimo strategicznego znaczenia, porty w Polsce nie są wciąż traktowane przez prawodawcę z należytą uwagą, co przekłada się na to, że w polskim prawie mnoży się liczne przepisy, utrudniające import czy eksport towarów przez krajowe porty.
13.08.2013

Polskie porty coraz atrakcyjniejsze dla Czechów

Polskie porty nad Bałtykiem mogą odgrywać coraz większą rolę dla czeskiej gospodarki. Jednak, aby tak się stało, najpierw potrzebna jest modernizacja szlaków kolejowych.
09.04.2013

Konkurencja dla Rotterdamu

Port w Rotterdamie od wielu, wielu lat jest największym portem morskim w Europie. Z przeładunkami sięgającymi blisko 11.877 tys. TEU w 2011 zdeklasował swoich rywali. Hamburg przeładował w tym czasie około 9.000 tys. TEU, natomiast Antwerpia zajmująca ostatnie miejsce na podium osiągnęła przeładunki w granicach 8.500 tys. TEU.
06.12.2012

Dziękujemy za wysłane grafiki.