• <

Wynik wyszukiwania - "napęd dwupaliwowy" - Wiadomości

Hapag-Lloyd i Shell podpisały umowę na dostawy skroplonego biometanu, z myślą o "zielonych" napędach statków

Niemiecki przewoźnik Hapag-Lloyd i brytyjski koncern paliwowy Shell podpisały 11 września wieloletnią umowę na dostawy skroplonego biometanu, która weszła w życie ze skutkiem natychmiastowym. Celem jest wsparcie działań w zakresie dekarbonizacji żeglugi i kompleksowej transformacji łańcucha dostaw.
17.09.2025

Chrztem statku Berlin Maersk duński przewoźnik rozpoczyna wcielanie do floty kolejnej serii kontenerowców z napędem na metanol

W stoczni HD Hyundai Heavy Industries (HD HHI) mieszczącej w południowokoreańskim Ulsan, odbyła się 18 czerwca ceremonia chrztu kolejnego kontenerowca posiadającego dwupaliwowy napęd, umożliwiający pływanie na ekologicznym metanolu. To także inauguracja nowej serii statków w charakterystycznym kolorze maersk blue, nazwanej od pierwszego z nich, Berlin Maersk.
23.06.2025

Pierwszy kontenerowiec CMA CGM napędzany metanolem z historycznym zawinięciem do portu

Należący do francuskiego przewoźnika statek kontenerowy CMA CGM Iron wykonał swoje historyczne, pierwsze zawinięcie do portu, wchodząc do CMA Terminals Khalifa Port, mieszczącym się w Abu Zabi w Zjednoczonych Emiratów Arabskich. To także pierwszy w historii firmy statek wyposażony w dwupaliwowy napęd wykorzystujący przyjazny środowisku metanol.
18.03.2025

Evergreen dekarbonizuje swoją flotę i przeznaczy 3 mld dolarów na kontenerowce z napędem LNG

Jedna z największych firm zajmujących się transportem morskim, tajwański Evergreen, zamówiła nowe, duże kontenerowce. Co istotne, statki mają otrzymać napęd dwupaliwowy, pozwalający na użycie LNG, co pozwoli na obniżenie emisji CO2, w myśl dekarbonizacji transportu morskiego.
13.02.2025

Maersk finalizuje zamówienia na 20 statków z napędem dwupaliwowym LNG

Duńska firma poinformowała 2 grudnia o sfinalizowaniu umów z trzema stoczniami na łącznie 20 kontenerowców wyposażonych w dwupaliwowe napędy. Łączna pojemność statków ma wynosić 300 000 TEU. W ten sposób Maersk kończy wdrażać plan odnowy swojej floty.
02.12.2024

Dziękujemy za wysłane grafiki.