• <

Wynik wyszukiwania - "europejskie stocznie" - Wiadomości

Azjatycki przemysł stoczniowy płynie cała naprzód. Europejski w kilwaterze

Przemysł stoczniowy przeżywa boom i armatorzy biją się o miejsca w dokach. Niestety, ale w stoczniach azjatyckich. Europejskie stocznie ratują się zamówieniami na statki pasażerskie, specjalistyczne i okręty. Firmy z otoczenia stoczni ratują się sprzedając najnowocześniejsze urządzenia i technologie do stoczni azjatyckich.
04.08.2023

Raport: Przemysł stoczniowy w Polsce w przededniu wojny na Ukrainie

Jaka faktycznie była sytuacja przemysłu stoczniowego w Polsce w kolejnym, drugim już roku po wystąpieniu pandemii COVID-19 stanowi przedmiot niniejszego opracowania. Na ile słuszne okazały się zamieszczone powyżej wnioski zostanie ocenione na podstawie danych GUS dla sektora stoczniowego w Polsce za rok 2021.
10.05.2023

Europejskie stocznie umierają pod presją chińskiej i koreańskiej konkurencji. Za 10 lat doki będą puste?

Przemysł budowy statków w Europie jeszcze pracuje. Za 10 lat europejski przemysł produkcji statków może być już tylko historią. Stocznie europejskie są bezbronne wobec praktyk dumpingowych oraz bezpośredniego wsparcia przemysłu stoczniowego przez państwa azjatyckie. Armatorzy europejscy działający pod ochronnym parasolem i często z istotnym wsparciem swoich państw zyski lokują w stoczniach azjatyckich.
07.09.2022

Raport. Sytuacja przemysłu stoczniowego w Polsce rok po wystąpieniu Covid-19

Epidemia koronawirusa, która w pierwszym kwartale 2020 roku zaskoczyła całą światową gospodarkę zastała branżę stoczniową w Polsce w zupełnie niezłej kondycji. Przychody z całokształtu działalności były najwyższe w historii, zainteresowanie inwestorów branżą stoczniową również, a zatrudnienie najwyższe od 2001 roku. Szczegółowy raport oparty o analizę danych GUS ukazał się 24 lutego 2021 roku.
14.04.2022

RAPORT: "Sytuacja przemysłu stoczniowego w Polsce przed wystąpieniem COVID-19"

Gwałtowny rozwój epidemii koronawirusa z końcem pierwszego kwartału 2020 roku zaskoczył globalną gospodarkę i w znaczący sposób zachwiał wieloma rynkami. Kryzys odbił się najbardziej na rynku rejsów pasażerskich, głównie wielkich wycieczkowców oraz sektorze offshore oil&gas.
24.02.2021

Gróbarczyk: Ten rok musi przynieść zmiany w branży stoczniowej

O pandemii i jej skutkach mówi się wiele i pod każdym kątem, jednak nie wolno przy tej okazji zapomnieć także o przemyśle stoczniowym. Wszelkie dostępne dane wskazują bowiem, że ten rok będzie dla branży stoczniowej jednym najtrudniejszych od 2008. Nie tylko na świecie, ale przede wszystkim w Europie, a w tym także w Polsce.
08.01.2021

Czy w roku 2030 będą jeszcze w Europie budowane statki?

24 listopada 2020 roku odbyło się spotkanie SEA Europe - europejskiej organizacji zrzeszającej narodowe stowarzyszenia pracodawców przemysłu okrętowego członków Unii Europejskiej - z przedstawicielami rządów krajów członkowskich UE.
02.12.2020

Forum Okrętowe: Biała Księga Komisji Europejskiej w sprawie subwencji zagranicznych [wywiad]

W dniu 17 czerwca 2020 Komisja Europejska opublikowała długo oczekiwaną „BIAŁĄ KSIEGĘ w sprawie wyrównania szans w zakresie dotacji zagranicznych”. Dokument ten jest kontynuacją komunikatu Komisji Europejskiej w sprawie Chin wydanego w ubiegłym roku.
24.06.2020

Europejskie stocznie wracają do pracy. Jak będzie wyglądać stoczniowa rzeczywistość po szczycie epidemii?

Kilka wiodących europejskich stoczni ogłosiło plany powolnego wznowienia działalności po ponad miesiącu przerwy. Podczas szczytu koronawirusa stoczniowcy we Włoszech, Francji, Hiszpanii i Niemczech zostali zmuszeni do zawieszenia działalności.
28.04.2020

Skompensowana Pojemność Brutto - CGT określa stopień skomplikowania statku

System CGT tzw. skompensowanych GT został wprowadzony przez organizację OECD w 2007 roku, jako jednostka miary, która w zobiektywizowany sposób pozwoliłaby na odzwierciedlenie relatywnych zdolności produkcyjnych aktywności stoczniowej realizowanej w różnych stoczniach i w różnych rejonach świata. Wartość CGT jest wyliczana dla określonych typów statków, a nie dla wszystkich obiektów pływających.
17.04.2020

Niemcy i inne kraje unijne pomogą liniom wycieczkowym w przetrwaniu kryzysu COVID-19

Niemcy i inne kraje europejskie pozwolą liniom wycieczkowym wstrzymać spłatę gwarancji kredytu eksportowego na jeden rok, poinformowało Federalne Ministerstwo Gospodarki i Energii (BMWi).
16.04.2020

Europejskie stocznie i producenci sprzętu chcą ochrony Unii Europejskiej w czasie kryzysu wywołanego pandemią koronawirusa

Europejskie stocznie i producenci sprzętu morskiego wzywają Unię Europejską do ochrony sektora w obliczu zbliżającego się spadku popytu na określone typy statków, w tym wycieczkowców, pogłębiarek i morskich statków dostawczych.
02.04.2020

Epidemia koronawirusa wywołała spowolnienie gospodarcze w Europie

Według prognoz grupy Allianz w recesji znajdzie się większość państw strefy euro. Analitycy firmy przewidują, że gospodarka całej strefy skurczy się o 1,8 proc. Prognoza dotyczy między innymi największej europejskiej gospodarki - Niemiec.
26.03.2020

Manifest dla Przemysłu Stoczniowego wobec wyzwań globalnych i technologicznych oraz nacisku Chin

Został wypracowany „Manifest dla Przemysłu Stoczniowego – Technologie Morskie: sektor strategiczny dla Polski”, odpowiedź na wyzwania gospodarki globalnej i pilną konieczność wypracowania strategii dla przemysłu okrętowego.
24.10.2019

Największe europejskie stocznie pracują nad integracją danych

Europejskie zakłady stoczniowe wystartowały z inicjatywą opracowania specjalnej platformy wymiany informacji w ramach projektu o nazwie Code Kilo.
16.04.2019

Europejskie stocznie chcą rozmów Unii Europejskiej z Koreą Południową na temat dotacji

Europejscy armatorzy i stoczniowcy chcą rozmów między Unią Europejską i Koreą Południową na temat dotacji, którymi ten kraj wspiera swój przemysł żeglugowy i stoczniowy.
07.12.2018

Branża wycieczkowa coraz ważniejsza na europejskim rynku. Rekordowe wzrosty zarobków armatorów

Branża wycieczkowa w Europie zanotowała w zeszłym roku rekordowy zysk 47,86 mld euro. Oznacza to wzrost o 16,9 proc. w porównaniu z poprzednim rokiem – czytamy w raporcie sporządzonym przez Cruise Lines International Association (CLIA).
10.07.2018

Ani tak dobrze, ani tak źle

SEA Europe, organizacja zrzeszająca większość europejskich stoczni oraz producentów wyposażenia okrętowego, wydała niedawno druk pod tytułem „Głos cywilnych i wojskowych przemysłów morskich w Europie”. Ten wspólny, cywilno-zbrojeniowy „głos” jest skierowany – najprawdopodobniej – do polityków, bo inne gremia wolą, gdy informacje z obu tych branż nie mieszają się ze sobą, tak jak nie mieszają się ich rynki.
30.10.2017

Stocznie europejskie: 17-procentowy wzrost portfela zamówień w 2014 roku

Europejskie stocznie odnotowały w 2014 roku wzrost o 17% wielkości zamówień w porównaniu do 2013 roku.
03.02.2015

Dzisiejszy przemysł stoczniowy może być konkurencyjny

Polskie stocznie mają wyższą o ponad 100 proc. wydajność pracy, niż przed kilku jeszcze laty, kiedy korzystały z pomocy publicznej, mają też lepszą organizację pracy i oferują inne, nowoczesne produkty. To łącznie stwarza przesłanki do ich konkurencji na międzynarodowych rynkach i rentowności - mówi Jerzy Czuczman. dyrektor biura Związku Pracodawców Forum Okrętowego.
18.12.2014

Molodkovets: Azjatyckie stocznie czeka spadek zamówień

- Tendencja wzrostu cen budowy statków w Azji jest nieuchronna. Wiele stoczni w Azji przeżywa spadek zamówień - mówi Rynkowi Infrastruktury Kostiantyn Molodkovets, prezes Rady Dyrektorów KDM Shipping Ltd., ukraińskiego operatora rzecznego.
01.08.2012

Gospodarka morska szansą rozwoju regionu pomorskiego

Szanse rozwoju województwa pomorskiego wynikają z atutów nadmorskiego położenia Polski. Województwo Pomorskie ulokowane jest na skrzyżowaniu korytarzy transportowych Północ-Południe i Wschód-Zachód (korytarz transportowy Via Heanseatica). Dysponuje ono długą linią brzegową obejmującą 60 % polskiego brzegu morskiego, a na pomorskim wybrzeżu zlokalizowanych jest wiele portów morskich, w tym zwłaszcza infrastruktura węzłowa dwóch dużych, nowoczesnych portów morskich Gdańska i Gdyni.
27.09.2011

Europejski Komitet Ekonomiczno-Społeczny obradował nt. przemysłu stoczniowego

Obowiązujące w Unii Europejskiej możliwości pomocy państwa dla przedsiębiorstw sektora stoczniowego należy przedłużyć - tak uważa Europejski Komitet Ekonomiczno-Społeczny, który w poniedziałek w Gdańsku zorganizował wysłuchanie publiczne.
19.04.2011

Dziękujemy za wysłane grafiki.