• <
premium

Przedsiębiorstwo „Szkuner” Sp. z o.o. zarządza portem morskim we Władysławowie od 1957 roku.

Dane kontaktowe

  • Adres: 84-120 Władysławowo, Portowa 22
  • Telefon: 58 677 74 56 (Port)
    58 677 75 55 (sekretariat Zarządu)
  • E-mail: szkuner@szkuner.pl

Udostępnij

Port Władysławowo położony jest u nasady Mierzei Helskiej, w bliskim sąsiedztwie Trójmiasta. Został wybudowany w latach 1936 – 1938. Wokół niego rozwinęła się gospodarka rybacka w regionie, powstało Przedsiębiorstwo Połowów i Usług Rybackich „Szkuner”, a także miasto Władysławowo (w tej kolejności). Od 1957 r. portem zarządza, początkowo jako przedsiębiorstwo państwowe, a od 2007 r. jako spółka, Szkuner Sp. z o.o.

Szkuner to obecnie zdywersyfikowana, pionowo zintegrowana spółka, której główne obszary działalności to:
- połowy ryb bałtyckich,
- przetwórstwo wstępne ryb,
- stocznia remontowa,
- zarząd Portem Władysławowo.

Port przez cały czas pozostaje jednym z najważniejszych obszarów działalności Szkunera. Powstawał jako port rybacki i do tej pory jest największym tego typu portem w Polsce. Jednak na przestrzeni minionych lat zmienił swój charakter na wielofunkcyjny.

Na usytuowanie Portu od strony morza wpłynęły korzystne uwarunkowania batymetryczne i hydrotermalne. Port praktycznie nie zamarza i jest eksploatowany przez cały rok. Port Władysławowo jest chroniony przez przylądek Rozewie przed przeważającymi wiatrami zachodnimi, co wyróżnia go w stosunku do pozostałych polskich portów leżących bezpośrednio nad M. Bałtyckim. Takie szczególnie korzystne położenie Portu jest wynikiem wieloletnich prac prowadzonych w okresie międzywojennym, mających na celu poszukiwanie jak najbardziej dogodnego położenia Portu. Na szczególne właściwości ochronne wpływa dodatkowo wzmocniona konstrukcja falochronu Północnego.

Port osłaniają dwa falochrony: Wschodni o dł. 340 m i Północny o dł. 620 m. Wejścia główne i wewnętrzne mają szerokość ok. 60 m. Głębokości w Porcie wahają się w przedziale 4,0 – 6,0 m. Do Portu mogą zawijać statki o długości 70 m i zanurzeniu 4,0 m, a w szczególnych przypadkach, po uzyskania zgody Kapitana Portu, do 80 m długości i do 4,5 m zanurzenia. Łączna długość nabrzeży w Porcie wynosi blisko 2 100 m (100% nabrzeży należy do Szkunera), spośród których najważniejszymi są: stanowiące serce Portu nabrzeże Wyładunkowe o długości 340 m, nabrzeże Wschodnie (185 m), nabrzeża Postojowe i Północne (400 m), molo Pasażerskie (135 m), molo Duńskie z 3 pirsami (472 m).

Od strony lądu Port Władysławowo jest połączony poprzez ulicę Portową z drogą wojewódzką nr 216 Reda – Władysławowo – Hel, która w Redzie łączy się z drogą krajową nr 6. Przez teren Portu przebiega linia kolejowa Gdynia – Hel, z przystankiem Władysławowo Port, zlokalizowanym przy samej bramie do Portu.

Oferta

Oferta Portu Władysławowo związana jest z głównymi funkcjami Portu:
- funkcja rybacka – największy port rybacki w Polsce, posiadający wytwórnię lodu, chłodnię, myjnię opakowań, sieciarnię i pomieszczenia (boksy) na wynajem, do składowania sprzętu rybackiego,
- baza serwisowa offshore – wyjątkowo korzystne położenie Portu oraz jego warunki ochronne sprawiają, że jest on najlepszą możliwą lokalizacją dla baz serwisowych, szybkiego reagowania dla jednostek offshore obsługujących budowane w polskiej strefie ekonomicznej farmy wiatrowe oraz platformy wydobywcze ropy i gazu należące do spółek Grupy LOTOS. Na zapleczu Portu, w bliskiej odległości od nabrzeży znajdują się tereny inwestycyjne z placami, magazynami, pomieszczeniami biurowymi, o łącznej powierzchni 4,5 ha, które doskonale nadają się na lokalizację wspomnianych baz serwisowych offshore. Potencjalnym użytkownikom takich baz, Szkuner zapewnia stały dostęp do nabrzeża,
- baza schronienia i zaopatrzenia – dla jednostek rybackich, turystycznych, badawczych i offshore. Port jest wyposażony w punkty poboru energii, wody, lodu oraz stację paliw na Barce Beata,
- funkcja przeładunkowo-składowa – Władysławowo leży na morskim szlaku transportowym E60 (wzdłuż południowego wybrzeża M. Północnego i Bałtyku od Belgii i Holandii, przez Niemcy i Danię do Litwy, Łotwy i Estonii, z odnogami do Norwegii i Szwecji). Szczególnie atrakcyjna jest możliwość prowadzenia przeładunków: ryb, drewna, artykułów spożywczych, materiałów budowlanych, kruszywa, złomu, urządzeń technicznych, itp. W Porcie dostępny jest dźwig samojezdny o nośności do 25 ton. Zaplecze Portu dysponuje placami składowymi, magazynami (w tym chłodnią składową), budynkami i pomieszczeniami biurowymi,
- funkcja turystyczna – Port jest otwarty dla turystów:
- dysponuje mariną, z której korzysta ponad 1 000 jachtów rocznie. Miejsca cumownicze są wyposażone w punkt poboru energii i wody. W pobliskim budynku znajdują się toalety i natryski dla żeglarzy,
- organizowane są sezonowe rejsy turystyczne siedmioma jednostkami różnej wielkości, wycieczki szybkim łodziami, a także całoroczne rejsy wędkarskie (ok. 40 jednostek),
- w Porcie znajduje się całoroczny pensjonat, restauracje i punkty gastronomiczne (całoroczne i sezonowe) oraz inne sezonowe atrakcje turystyczne. Szkuner oferuje wynajem powierzchni pod tego typu działalność,
- funkcja remontowa – Stocznia Szkuner prowadzi prace remontowe jednostek pływających, posiada slip przystosowany do wyciągania statków o nośności do 220 ton i długości do 35 m. Na terenie Stoczni znajduje się stały oddział PRS.

Miejsce postoju w Porcie wyznacza dyspozytor Portu (24 / 7): tel. +48 501 417 937, UKF – kanał 10.

Filmy


Zdjęcia

Opis dodatkowy

Port , port rybacki , port jachtowy , marina , port handlowy , przeładunki , magazynowanie , składowanie , chłodnia składowa , wędkarstwo morskie , wycieczki morskie , nieruchomości portowe , infrastruktura portowa , stocznia remontowa

Dziękujemy za wysłane grafiki.