• <

Wynik wyszukiwania - "Port Antwerpia-Brugia" - Wiadomości

Mieszane wyniki Portu Antwerpia-Brugia: stabilne kontenery, słabszy wolumen masowy

Port Antwerpia-Brugia obsłużył w ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy 2025 roku 202,6 mln ton ładunków morskich, co oznacza spadek o 3,8% w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego. Przeładunki ładunków drobnicowych – w tym kontenerów, ładunków konwencjonalnych oraz RoRo – wzrosły o 1,3%, natomiast przewozy masowe suche i ciekłe łącznie spadły o 12,8%.
24.10.2025

Odrodzenie europejskiego rynku kontenerowego? Wyniki największych portów w 2024 roku [RAPORT]

Opublikowany przez Actia Forum raport w ramach cyklu Port Monitor - „The annual results of the largest European container ports in 2024” pokazał, że w 2024 roku europejskie porty kontenerowe odnotowały wyraźne ożywienie, odbijając się po spadkach z roku 2023. Dziesięć największych europejskich portów kontenerowych obsłużyło w 2024 roku prawie 65 milionów TEU, co stanowi wzrost o 5,8% w porównaniu do 2023 roku.
14.04.2025

Strajk w porcie Antwerpia-Brugia paraliżuje transport w Belgii

31 marca 2025 roku stał się dniem masowego protestu pracowników sektora publicznego i prywatnego w Belgii. W odpowiedzi na plany nowego rządu koalicyjnego dotyczące cięć budżetowych, tysiące osób opuściło swoje miejsca pracy, powodując zakłócenia w wielu sektorach gospodarki. Jednym z najbardziej dotkniętych miejsc był port Antwerpia-Brugia, gdzie protesty rozpoczęły się już w niedzielę wieczorem i trwały do wtorkowego poranka.
01.04.2025

Port Antwerpia-Brugia ze znacznym wzrostem w 2024 roku

Port Antwerpia-Brugia zamknie 2024 r. wzrostem całkowitej przepustowości o 2,3%, co wyniesie 278 mln ton. Pomimo napięć geopolitycznych i niepewności gospodarczej port wykazuje odporność, a głównym motorem napędowym jest silny wzrost przepustowości kontenerów. Ambitne plany są gotowe na 2025 r., aby jeszcze bardziej wzmocnić jego kluczową rolę w transformacji energetycznej i handlu międzynarodowym.
27.01.2025

Porty w Antwerpii i Rotterdamie wzywają Komisję Europejską do wsparcia ekologicznego przemysłu

Kluczowe porty Belgii i Holandii nawołują do szeroko zakrojonych inwestycji w konkurencyjność przemysłu w Europie. Ma to miejsce przed publikacją Kompasu Konkurencyjności i Czystego Ładu Przemysłowego (Competitiveness Compass and the Clean Industrial Deal). Jak podkreślają zarządy obu portów, stawką jest strategiczna autonomia Europy, transformacja energetyczna i dobrobyt gospodarczy.
21.01.2025

W Porcie Antwerpia-Brugia do użytku wszedł pierwszy na świecie holownik napędzany metanolem

Port Antwerpia-Brugia zaprezentował 14 maja holownik Methatug. Jednostka napędzana metanolem, jest częścią programu ekologizacji floty portowej i ważnym krokiem w kierunku przejścia na port neutralny dla klimatu do 2050 roku. Projekt jest finansowany przez europejski program badawczy Horyzont 2020 i jest częścią projektu FASTWATER, który ma na celu wykazanie możliwości wykorzystania metanolu jako zrównoważonego paliwa dla branży morskiej.
15.05.2024

Port Antwerpia-Brugia i CMB.TECH zwodowali pierwszy na świecie holownik napędzany wodorem

Port Antwerpia-Brugia i CMB.TECH ogłosili, że Hydrotug 1, pierwszy holownik napędzany wodorem, jest gotowy do pracy na terenie portu w Antwerpii. To przełomowe osiągnięcie odegra kluczową rolę w wysiłkach portu na rzecz ekologii swojej floty i osiągnięcia neutralności klimatycznej do 2050 r. Dzięki Hydrotug 1 CMB.TECH potwierdza swoją międzynarodową rolę lidera w przejściu na paliwo przyjazne dla środowiska.
12.12.2023

Dziękujemy za wysłane grafiki.