• <

Wynik wyszukiwania - "Armada Española" - Wiadomości

Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española

Koncern Navantia kontynuuje współpracę z siłami morskimi Hiszpanii w kwestii dostawy dwóch przybrzeżnych okrętów hydrograficznych (Buques Hidrográficos Costeros, BHC). Aktualnie wciąż trwa faza projektowa, niemniej ma dobiegać ona końca, celem dopełnienia szczegółów. Dzięki zatwierdzeniu najistotniejszej dokumentacji, ma być bliżej rozpoczęciu budowy.
14.11.2025

Ochrzczono drugi okręt podwodny nowej serii dla hiszpańskiej floty. Podobne Navantia proponuje Polsce

Na ten dzień wyczekiwano w stoczni hiszpańskiego koncernu Navantia, mieszczącej się w Cartagenie. 3 października, po południu, odbyła się ceremonia chrztu drugiego okrętu podwodnego serii S-80, Narciso Monturiol (S-82). Jednostka wejdzie w skład Królewskiej Marynarki Wojennej Hiszpanii (Armada Española). Wydarzenie o tyle interesujące, że podobne są proponowane Polsce w ramach programu „Orka”, w sprawie którego władze do końca roku mają podjąć decyzje, kto dostarczy siłom morskim okręty podwodne.
03.10.2025

Hiszpańska flota wzbogaci się o nowe patrolowce. Zbuduje je Navantia

Hiszpański rząd zatwierdził procedurę związaną z projektem i budową dwóch nowych okrętów patrolowych dla sił morskich państwa (Armada Española). Powstaną one w stoczni koncernu Navantia. Zaplanowane jednostki mają dołączyć do sześciu już istniejących, celem wzmocnienia ich potencjału w zakresie nadzoru i bezpieczeństwa morskiego, a także utrzymania ciągłości działań operacyjnych, szczególnie w obliczu obecnych wyzwań wymagających stałego monitoringu krajowej domeny morskiej.
23.09.2025

Co Hiszpanie oferują w ramach programu „Orka”? Kluczowe są także doświadczenia sił morskich

Podczas Defence24 Days nie zabrakło zagadnień morskich, wzbudzających niemałe zainteresowanie. Drugiego dnia wydarzenia w panelu „Blok Prezentacyjny. Modernizacja Marynarki Wojennej RP” została zaprezentowana hiszpańska oferta współpracy z polskimi siłami morskimi i przemysłem okrętowym w związku z programem „Orka”.
08.05.2025

Navantia świętuje kamienie milowe. Kładzie stępkę pod hiszpańską fregatę i rozpoczyna budowę kolejnej

Navantia świętuje kamienie milowe. Kładzie stępkę pod hiszpańską fregatę i rozpoczyna budowę kolejnej Hiszpańska stocznia z siedzibą w Ferrol połączyła jednego dnia dwa kluczowe momenty związane z budową okrętów. Odbyły się ceremonie związane z dwiema fregatami najnowszej serii F110, znanymi też jako typ Bonifaz. Pod Roger de Lauria (F112) nastąpiło położenie stępki, natomiast swój start miały prace nad Menéndez de Avilés (F113). Obie jednostki w przyszłości mają wchodzić w skład trzonu Królewskiej Marynarki Wojennej Hiszpanii (
29.04.2025

Hiszpańska oferta dla Polski? Trwają testy wyposażenia okrętu podwodnego budowanego przez koncern Navantia

Okręt podwodny typu Isaac Peral, przyszły Narciso Monturiol (S-82) przechodzi testy sprzętu w zakresie bezpieczeństwa. Stanowi to istotny etap budowy związany z sprawdzeniem jednostki jej wyposażenia pod kątem przyszłego przekazania do służby. Należy ona do serii typu Isaac Peral, którą koncern Navantia zaproponował polskiej Marynarce Wojennej w ramach programu „Orka”.
18.03.2025

Wyjątkowy załadunek w hiszpańskiej stoczni. Navantia przygotowuje sprzęt AIP dla okrętu podwodnego

Navantia kontynuuje budowę okrętów podwodnych typu Isaac Peral dla Marynarki Wojennej Hiszpanii (Armada Española). W stoczni w Cartagenie, 27 października, zakończyła wysyłkę wyposażenia systemu napędu niezależnego od powietrza (AIP), opartego na technologii wodorowej. Znajdzie się on kolejnej jednostce tej serii, Cosme Garcia (S-83). Podobne są oferowane Polsce w ramach programu "Orka".
27.11.2024

„Orka” po hiszpańsku? Navantia doposaża przyszły okręt podwodny w swój najnowszy system napędu niezależnego od powietrza

Koncern Navantia w swojej stoczni Cartagenie rozpoczął wyposażanie budowanego od 2009 roku okrętu podwodnego typu Isaac Peral, Cosme García (S-83) w opracowany przez firmę system napędu niezależnego od powietrza (AIP). Technologa ta ma uczynić jednostki tej serii, określanej też jako S-80, najbardziej zaawansowanymi wśród konwencjonalnych okrętów podwodnych. Dla firmy ma to również istotne znaczenie z racji na dążenie do zdobycia zamówień na jednostki tej klasy za granicą, w tym w Polsce w ramach programu „Orka”.
05.11.2024

Dziękujemy za wysłane grafiki.