Zapisz się
na bezpłatny newsletter

Porty morskie- Porty specjalistyczne, Terminale morskie, Terminale kontenerowe, Terminale drobnicowe, Terminale masowe, Terminale Ro-Ro, Zarządy portów morskich

A A

Udostępnij:

Facebook Twitter Google Email
powrót do listy

o firmie:


Port Gdynia to port uniwersalny i jeden z wiodących portów południowego Bałtyku. Specjalizuje się w obsłudze ładunków drobnicowych, w tym głównie zjednostkowanych, przewożonych w kontenerach i w systemie ro-ro. Istotnym segmentem działalności jest również obsługa ładunków masowych w oparciu o specjalistyczne terminale. Port Gdynia to uznana marka w systemach transportowo-logistycznych na całym świecie.

O znaczeniu gdyńskiego portu decyduje w dużym stopniu jego usytuowanie geograficzne. Port Gdynia to węzeł sieci bazowej TEN-T i punkt wejścia Korytarza Bałtyk – Adriatyk, którego przedłużeniem jest łącząca Gdynię ze Szwecją Autostrada Morska Gdynia – Karlskrona. Z nowoczesnej infrastruktury i terminali gdyńskiego portu korzystają najwięksi światowi i europejscy operatorzy żeglugowi, w tym m.in. MSC, Hapag-Lloyd, Unifeeder, Containerships, MacAndrews, Transfennica, Finnlines-Grimaldi, Stena Line. Port Gdynia, poprzez rozbudowaną sieć regularnych połączeń kontenerowych, ro-ro i promowych, łączy szlaki morskie z krajową i europejską siecią kolejową i drogową. Wśród obsługiwanych aktualnie regularnych połączeń żeglugowych dominują zawinięcia feederowe prawie wszystkich światowych, znaczących armatorów kontenerowych. Istotnym elementem siatki połączeń kontenerowych gdyńskiego portu są również połączenia żeglugi bliskiego zasięgu powszechnie znane jako short sea shipping (SSS).

Strategia rozwoju portu zakłada jego dalszy rozwój jako portu uniwersalnego, zdolnego do przyjmowania największych statków kontenerowych, masowych i pasażerskich zawijających na Bałtyk. Przełomowym krokiem dla otwarcia Portu Gdynia na statki oceaniczne jest przebudowa w 2018 roku obrotnicy nr 2.

Położenie portu: Współrzędne geograficzne 54°32' N, 18°34' E

Warunki nawigacyjne: Port Gdynia charakteryzuje się bardzo korzystnymi warunkami nawigacyjnymi. Reda osłonięta przez Półwysep Helski, który stanowi przez cały rok naturalną osłonę dla zakotwiczonych statków, zewnętrzny falochron o 2,5 km długości oraz wejście do portu o szerokości 150 m i głębokości 14 m sprawiają, iż port jest łatwo dostępny od strony morza. Port Gdynia jest portem niezamarzającym, portem w którym nie występują pływy. Poziom wody może wzrosnąć o 60 cm podczas silnych wiatrów zachodnich lub opaść o około 60 cm podczas silnych wiatrów wschodnich.


Nabrzeża i powierzchnia: Długość nabrzeży w Porcie Gdynia wynosi 17.700 metrów, z których ponad 11.000 przeznaczonych jest do operacji przeładunkowych. Całkowita powierzchnia portu wynosi 971.6236 ha, w tym 619.8301 ha powierzchni lądowej.

Pilotaż: Obowiązkowy dla statków przekraczających 60 metrów długości.

Holowanie: Obowiązkowe dla statków przekraczających 90 m długości oraz dla statków z ładunkami niebezpiecznymi przekraczających 70 m długości.

Częstotliwości radiowe: Statki zgłaszają ETA Kapitanatowi Portu oraz Stacji Pilotów na kanale 12 VHF.

publikacje:


MULTIMEDIA:


foldery reklamowe:


filmy:


Otwarcie nowoczesnego magazynu przy ul. Polskiej 19-23 w Porcie Gdynia:

Rekordowy załadunek koksu na statek Cielo D' Italia:

Nowy magazyn i zasobnia w Porcie Gdynia:

Pionierski przeładunek skalenia w Porcie Gdynia:

„Mein Schiff 5” po raz pierwszy przy gdyńskim nabrzeżu:

Zobacz wizytę wycieczkowca Emerald Princess w gdyńskim porcie:

Wycieczkowiec Viking Sea po raz pierwszy w gdyńskim porcie:

Port Gdynia - sezon wycieczkowców 2016 rozpoczęty:

Zobacz Charlotte Maersk, najdłuższy kontenerowiec w historii Portu Gdynia:

słowa kluczowe:


port gdynia, port w gdyni, port trojmiasto, zarząd portu gdynia, port gdyński

powrót do listy
gospodarkamorska.tv Facebook