Nowy, potężny magazyn Morskiej Agencji Gdynia zlokalizowany w CTPark Gdańsk, został wczoraj oficjalnie otwarty. Przestrzeń wprowadza szereg nowoczesnych rozwiązań logistycznych i okazję do nietypowej integracji załogi. Uroczystość nie ograniczyła się do tradycyjnego przecięcia wstęgi – zamiast tego gospodarz zaskoczył gości dynamicznym pokazem sportowym.
Przy Nabrzeżu Przemysłowym w Porcie Gdańsk powstaje nowy terminal przeładunkowy – Fast Track Terminal. Na obejmującym 3,5 hektara terenie odbywać się będą przeładunki i magazynowanie m.in. zbóż, drewna, stali czy materiałów sypkich.
Jedną z wymagających części procesu instalacji wiatraków na morzu jest dostarczenie na odpowiednie miejsce ich elementów. Pomysł, nad którym pracuje Fairplay Towage Polska, może znacznie ułatwić to zadanie.
Operator portowy Speed otworzył w Porcie Gdańsk magazyn do przeładunku zbóż o powierzchni 4 tys. m kw. wraz z placami składowymi i manewrowymi.
Zarząd Morskiego Portu Gdańsk ogłosił w marcu, że konsorcjum znany w branży firm Morska Agencja Gdynia i Balta wygrało przetarg na najem blisko 5-hektarowej działki na terenie portu. Dziś zainteresowane strony podpisały umowę dzierżawy. Na działce stanie specjalistyczny magazyn.
Na Nabrzeżu Oliwskim w Gdańsku zacumowała Amanda C. To największy statek jaki dotychczas obsługiwała spółka Magrol Przeładunek, właściciel jednego z terminali zbożowych zlokalizowanych w Porcie Gdańsk. Masowiec przypłynął do Portu Gdańsk z Pori (Finlandia) po kukurydzę. Załadunek odbywa się w relacji bezpośredniej z samochodów, wagonów i magazynu.
Czwarte Forum Bezpieczeństwa Przemysłu Morskiego odbyło się 10 marca w sali konferencyjnej Muzeum II Wojny Światowej. Przedstawiciele biznesu, firm związanych z branżą offshore rozmawiali o tym, jak przemysł morski powinien działać, by był bezpieczny. Motywem przewodnim wydarzenia było znaczenie alternatywnych źródeł energii i jej magazynowanie, bezpieczeństwo morskich farm wiatrowych, ryzyka występujące w przemyśle morskim, oraz nowe technologie.
Magazyny energii są odpowiedzią na transformację energetyczną oraz rosnące ceny energii. Gdańska Grupa Technologiczna Automatic Systems Engineering (ASE) wspólnie ze spółką Elmech-ASE zaprezentowała własny magazyn, z którego już wkrótce skorzysta na własne potrzeby. Co przemawia za sukcesem tego projektu?
Port Gdańsk we współpracy ze swoim największym kontrahentem - DCT Gdańsk, postanowili wesprzeć finansowo i rzeczowo wspaniałego człowieka i wyjątkową inicjatywę. Scena, sala koncertowa na 50 miejsc pełniąca funkcję czytelni i nowoczesne regały z magazynem książek pojawią się po remoncie nowej części biblioteki społecznej na Stogach już jesienią. W tym wyjątkowym miejscu na mapie Gdańska można czytać, wypożyczać i kupować książki, rozwijać pasje i spotykać się z ludźmi kultury. Imponujący jest 29-tysięczny księgozbiór, z którego 21 tysięcy książek, to własność prywatna Jana Urbanika, społecznika, który prowadzi to miejsce od 13 lat.
W gdyńskiej Stoczni Crist S.A. powstał kolejny zbiornik na projekt „Polimery Police”. To następny etap realizacji jednej z największych inwestycji w historii polskiego przemysłu chemicznego.
Doskonałe miejsce dla każdej działalności – od produkcji do magazynowania, położone tuż obok Portu Północnego i największego na Bałtyku terminala głębokowodnego DCT Gdańsk. InvestGDA już teraz rozpoczyna inwestycje, które przygotują ten teren dla odbiorców oferty - firm z sektora MŚP.
Terminal magazynowo - przeładunkowy dla surowców rolnych w Świnoujściu, należący do spółki Bunge Polska, został oddany do eksploatacji w 2011 roku. To nowoczesna jednostka, specjalizująca się głównie w przeładunkach zbóż oraz śrut nasion oleistych. Dzięki innowacyjnym rozwiązaniom technicznych oraz wdrożonym systemom bezpieczeństwa, terminal zapewnia najwyższe standardy jakości i bezpieczeństwa przeładowywanych surowców.
Port Gdynia to ważny węzeł transeuropejskiej sieci transportowej. Stanowi on naturalne przedłużenie Korytarza Bałtyk- Adriatyk w kierunku Skandynawii, łącząc Polskę ze Szwecją poprzez Autostradę Morską Gdynia – Karlskrona. Spółka wraz z długoletnimi partnerami ze Szwecji pragnie rozwijać współpracę i efektywniej łączyć potencjały gospodarcze Skandynawii oraz Europy Środkowo-Wschodniej.
W środę, 27 maja w OT Port Gdynia przy głębokowodnym stanowisku o max. zanurzeniu 13 m, przy Nabrzeżu Rumuńskim, miał miejsce załadunek 19 szpul wraz z osprzętem. Ze względu na łączną masę ładunku wynoszącą 915 ton, do operacji użyto zarówno ciężkich dźwigów portowych, jak i dźwigów statkowych.
Firma ETMAL specjalizująca się w remontach i serwisach urządzeń hydraulicznych, urządzeń pokładowych oraz maszynowych, na jednostkach pływających, wykonała kompleksową przebudowę pogłębiarki chwytakowej Świdrak, należącej do PRCiP. Przeprowadzone prace w znaczący sposób poprawią stabilność jednostki oraz zwiększą efektywność jej eksploatacji.
Brzozowy Kąt, wieś na Podlasiu. Grzebiąc na strychu, mały Zygmunt znajduje w kufrach egzemplarze miesięcznika „Morze”. Postępując według instrukcji, składa statki z papieru. Nieco później udoskonala projekty konstruując statki ze świńskiego koryta a następnie budując z kolegą drewniany kajak. Dziś, nie ma na świecie człowieka, który zaprojektował więcej żaglowców niż on, ale Zygmunt Choreń ani myśli przejść na emeryturę. Na desce kreślarskiej jego biura powstał właśnie godny następca legendarnej Pogorii.
Rozbudowa Terminala Naftowego w Porcie Gdańsk, projektu należącego do Megainwestycji PERN, wchodzi w zasadniczy etap. Na ukończeniu są prace przy konstrukcji stalowej trzech zbiorników: 170, 175, 180, każdy o pojemności 100 tys.m³. Zakończyła się również próba hydrostatyczna pierwszego zbiornika nr 190, o pojemności 45 tys.m³.
ZMPG przekazał Państwowej Straży Pożarnej 10 namiotów z pełnym wyposażeniem które pomogą w walce z koronawirusem. Mogą zostać wykorzystane jako tymczasowe izby przyjęć przed szpitalem, który zgłosi taką potrzebę i znacznie usprawnić prace ratowników.
Poważny pożar w Porcie Gdynia. W czwartek, przed godziną 9:00 zapalił się duży, zadaszony magazyn płaskiego składowania eksploatowany przez Bałtycki Terminal Zbożowy. Na miejscu pracowało łącznie 29 zastępów straży pożarnej i 70 strażaków. Do pomocy został zaangażowany też statek ratowniczy M/s kpt. Poinc.
Rok 2019 był czasem bardzo ważnych wydarzeń dla Portu Gdynia. To rok rekordowych przeładunków, inwestycji oraz kluczowych decyzji dotyczących dalszego rozwoju portu. Port Zewnętrzny, Budowa Publicznego Terminalu Kontenerowego, poprawa dostępu kolejowego do portu, przebudowa nabrzeży i pogłębienie akwenów, nowy magazyn wysokiego składowania....w takim tempie Port Gdynia nie rozwijał się od lat.
Po raz drugi z rzędu Zarząd Morskiego Portu Gdynia S.A. otrzymał tytuł „Perła Polskiej Gospodarki” zajmując pierwsze miejsce w kategorii „Perły Duże w XVII edycji Rankingu Pereł Polskiej Gospodarki”- obiektywnego pozycjonowania polskich przedsiębiorstw- zorganizowanego przez redakcję anglojęzycznego magazynu ekonomicznego Polish Market wspólnie z ekspertami Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie.
W czwartek, 21 listopada odbyło się VIII Seminarium Akademii Offshore. Przedstawiciele wszystkich operujących w Polsce inwestorów, sektora przemysłu i administracji rządowej wysłuchali prezentacji Benjamina Sykes'a, przewodniczącego Offshore Wind Industry Council i zastanawiali się, czy brytyjskie doświadczenia można przenieść na rynek polski.
5 listopada rozpoczęła się siódma edycja Międzynarodowych Targów Transportu i Logistyki w Warszawie. To jedno z największych w Europie Środkowo-Wschodniej wydarzeń biznesowych dla branży TSL oraz przedsiębiorstw korzystających lub poszukujących usług z tego sektora.
Port Gdański Eksploatacja S.A. jest największym i najbardziej uniwersalnym operatorem przeładunkowym w polskich portach morskich, świadczącym usługi w zakresie przeładunków towarów w obrocie międzynarodowym, pomiędzy morskimi i śródlądowymi (statek, barka) a lądowymi środkami transportu (samochody, wagony kolejowe).
Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa podpisał w czwartek list intencyjny z Zarządem Morskiego Portu Gdynia w obszarze współpracy zmierzającej do zwiększenia dynamiki rozwijającego się eksportu zbóż od polskich producentów.
W momentach kiedy historia tworzy się na naszych oczach, szczególne znaczenie mają symbole, zwłaszcza te, które wprost stanowią o naszej tożsamości. Podczas uroczystości wmurowania kamienia węgielnego pod budowę Publicznego Terminala Promowego w Porcie Gdynia, Zarząd Morskiego Portu Gdynia wraz zaproszonymi gośćmi przypominał o jednym z najsłynniejszych polskich transatlantyków MS Piłsudski.
Nowoczesny magazyn wysokiego składowania jest jednym z kluczowych elementów Intermodalnego Centrum Logistycznego w Pocie Zachodnim. Zarząd Morskiego Portu Gdynia mając na uwadze stale rosnące wymagania rynku, szczególnie w obszarze zaplecza logistyczno- magazynowego z powodzenie zakończył wszystkie prace budowlane. Jest to pierwszy z czterech przewidzianych do realizacji tego typu magazynów w Porcie Gdynia, który już w momencie budowania znalazł najemcę.
Dzień z Portem Hamburg w Warszawie. W miniony czwartek jeden z największych portów Europy zorganizował w hotelu Mercure Warszawa Centrum dwa spotkania dla osób na co dzień związanych z transportem morskim. Były to: „Port Hamburg dla Praktyków” oraz tradycyjny Wieczór Portowy Hafenabend. Ten rok przyniósł dla hamburskiego portu przełomowe zmiany.
Zakończyły się 20. Międzynarodowe Targi Morskie i Konferencje BALTEXPO. W Gdańsku udział w nich wzięło ponad 250 firm i organizacji z 23 krajów. To największe w Polsce i jedno z najbardziej prestiżowych w Europie wydarzeń poświęconych gospodarce morskiej.
Pierwszy w ramach nowego serwisu statek z bananami w Porcie Gdańsk. Jednostka Comoros Stream w nocy z soboty na niedzielę przywiozła z Ameryki Środkowej 150 tys. kartonów tych owoców, inaugurując w ten sposób połączenie, w ramach którego do Portu Gdańsk co tydzień będzie przypływało ok. 4 tys. t bananów. Za operacje przeładunkowe przy nabrzeżu Wolnego Obszaru Celnego (WOC) odpowiada spółka Cargofruit.
Port Gdańsk znów będzie przeładowywał banany. A to za sprawą współpracy handlowej między firmą Citronex a Zarządem Morskiego Portu Gdańsk i Cargofruit. Jak poinformował we wtorek podczas konferencji wynikowej Adam Kłos, dyrektor handlowy ZMPG, co tydzień, w niedzielę, do Polski z Ameryki Środkowej będzie przypływało ok. 4 tys. t tych owoców. Pierwsze statki mają zawinąć do Portu Gdańsk już w sierpniu tego roku.
130 wystawców i dziesiątki jachtów żaglowych i motorowych. W niedzielę w Gdyni zakończyły się 14. Targi Sportów Wodnych i Rekreacji „WIATR i WODA na wodzie”. To jedyne takie wydarzenie w Polsce, podczas którego nie tylko promuje się żeglarstwo, ale także w jednym miejscu, na wodzie można zobaczyć jachty, luksusowe łodzie motorowe, skutery oraz nowoczesny sprzęt żeglarski i motorowodny.
Największy szczeciński operator portowy spółka Bulk Cargo Port Szczecin w I półroczu 2019 powtórzyła bardzo dobry, ubiegłoroczny wynik przeładunkowy przekraczając 2 200 000 ton.
Nowoczesny publiczny terminal promowy w Porcie Gdynia coraz bliżej. Jak poinformował w rozmowie z portalem GospodarkaMorska.pl Krzysztof Tomczuk, kierownik kontraktu w Korporacji Budowlanej Doraco, która jest głównym wykonawcą projektu, obecnie kończą się prace rozbiórkowe, głównie w części lądowej. Inwestycja poprawi dostępność transportową do portu oraz umożliwi sprawną obsługę pasażerów i ładunków.
W trójmiejskich portach przeprowadzono operację komercyjnego bunkrowania ekologicznym paliwem LNG. W ciągu ostatniego tygodnia do Gdyni i Gdańska zawinęły jednostki z „paliwem przyszłości”. To pierwsze tego typu operacje w Polsce.
Pomorska Specjalna Strefa Ekonomiczna od kilku lat skutecznie łączy naukę z biznesem, także z branżą morską. W ubiegłym miesiącu podpisane zostało porozumienie ze Szkołami Okrętowymi i Ogólnokształcącymi Conradinum, którego celem będzie m.in. dopasowanie profilów kształcenia do potrzeb inwestorów związanych z gospodarką morską. O barierach, jakie trzeba przełamywać w szkolnictwie zawodowym i zmianach na Wyspie Ostrów, gdzie powstaje m.in. Stoczniowe Centrum Kształcenia Zawodowego, rozmawiamy z Przemysławem Sztanderą, prezesem Pomorskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej.
23 mln 492 tys. t przeładowanych towarów – z takim historycznym wynikiem zamknął 2018 r. Zarząd Morskiego Portu Gdynia. Oznacza to 10% wzrost w stosunku do 2017 roku. I na tym nie koniec. ZMPG zapowiada w najbliższych latach miliardowe inwestycje, dzięki którym wyniki gdyńskiego portu mają być jeszcze lepsze. To m.in. budowa publicznego terminalu promowego i pogłębienie akwenu portowego.
Priorytetem dla nas jest przede wszystkim zwiększanie zdolności bojowych, rozwój Marynarki Wojennej, wprowadzanie nowych okrętów – powiedział w rozmowie z dziennikarzami kmdr Jacek Hamera z Inspektoratu Marynarki Wojennej DGRSZ. Był on obecny na Forum Bezpieczeństwa Morskiego Państwa, które w czwartek zakończyło się w Warszawie. Podkreślił, że dzięki zwiększaniu zdolności możemy osiągnąć wzrost bezpieczeństwa morskiego Sił Zbrojnych naszego kraju oraz wpływać na rozwój nowoczesnych systemów uzbrojenia.
Na terenie Portu Zachodniego powstaje nowoczesny magazyn wysokiego składowania. Postęp prac budowlanych jest imponujący a planowy termin zakończenia realizacji robót to już IV kwartał 2019 r.
Przeładunki za pierwsze półrocze 2018 roku w Bulk Cargo-Port Szczecin w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku zwiększyły się o ponad 15%, do 2 246 508 ton, i nadal rosną. Aby sprostać temu wyzwaniu, największy szczeciński terminal inwestuje w nowy sprzęt, zwiększając tym samym możliwości przeładunkowe. Pracę w Bulk Cargo-Port Szczecin rozpoczęła właśnie nowoczesna ładowarka kołowa.
Pomorska Specjalna Strefa Ekonomiczna (PSSE), Agencja Rozwoju Przemysłu (ARP) i Stocznia Gdańsk rozpoczynają projekt rewitalizacji terenów Wyspy Ostrów. Do końca roku PSSE zakończy pierwszy etap prac modernizacyjnych, a ARP wzmocni finansowo Stocznię Gdańsk. Dla nowego zarządu stoczni w najbliższym czasie priorytetem jest finalizacja prac nad strategią rozwoju oraz zdobycie nowych kontraktów. Współpraca umożliwi wznowienie działalności stoczniowej i pozyskanie nowych inwestorów. Projekt rewitalizacji wspiera również zakładowa NSZZ Solidarność. W dniu rocznicy podpisania porozumień sierpniowych, zaprezentowane zostały plany rozwoju przemysłu stoczniowego na Wyspie Ostrów „Stocznia Gdańsk 4.0 Nowy Początek”.
Myślę, że nie poznamy tego portu, zobaczymy przede wszystkim pięknie wyremontowane nabrzeża wzdłuż całego kanału, sam kanał też będzie pogłębiony, a ruch w porcie większy – powiedział o Porcie Gdańsk w 2020 r. Marcin Ososwski, wiceprezes Zarządu Morskiego Portu Gdańsk ds. infrastruktury. W poniedziałek towarzyszył dziennikarzom podczas specjalnego rejsu po Porcie Wewnętrznym. Wkrótce to miejsce bardzo się zmieni.
Piękne, luksusowe i nowoczesne. Tak w kilku słowach można opisać ponad 120 jednostek, które w tym roku pojawiły się w Marinie Gdynia podczas Targów Sportów Wodnych WIATR i WODA na wodzie. To jedyna w Polsce impreza, podczas której w jednym miejscu można zobaczyć jachty, luksusowe łodzie motorowe, skutery oraz nowoczesny sprzęt żeglarski i motorowodny.
Kolejny rekord w Porcie Gdańsk. W I półroczu 2018 r. przeładowano tam ponad 25 mln t towarów. To o ponad 25% więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Gdański port osiągnął także najwyższą dynamikę wzrostu wśród portów bałtyckich – niemal +35%.
Największe szczecińskie przedsiębiorstwo przeładunkowo-logistyczne Bulk Cargo-Port Szczecin przeprowadza zakrojony na szeroką skalę program inwestycyjny. Jedna z ostatnich rodzimych firm ze 100-procentowym polskim kapitałem walczy o rynek, stawiając na elastyczność i uniwersalność.
Sezon wycieczkowców w Porcie Gdynia rozpoczęty. W środę jako pierwsza zawinęła tam prawie 300-metrowa MSC Orchestra. W tym roku statki pasażerskie odwiedzą Gdynię jeszcze 53 razy. Spodziewanych jest około 100 000 turystów.
Konsumpcja ryb w Polsce jest na stosunkowo niskim poziomie. Cały czas mówimy mniej więcej o 12-13 kg spożywanych ryb – powiedział w rozmowie z portalem GospodarkaMorska.pl na Kongresie Rybnym, który w piątek zakończył się w Sopocie, Grzegorz Mech z GfK Polonia. Tymczasem średnia europejska to 22 kg, a światowa – 24 kg zjadanych ryb rocznie. To źródło nienasyconych kwasów tłuszczowych omega-3, białka, witamin i składników mineralnych, dlatego badania wskazują, że na naszych talerzach ryby powinny pojawiać się przynajmniej dwa razy w tygodniu.
Specjalistyczne plomby do kontenerów, inteligentne kaski, a nawet system umożliwiający zabezpieczenie krytycznej infrastruktury przed atakiem dronów. To tylko niektóre rozwiązania, jakie statrtupy opracowały w ramach drugiej edycji Space3ac Intermodal Transportation, akceleratora startupów organizowanego w ramach programu Scale Up przez Pomorską Specjalną Strefę Ekonomiczną. Ich prezentacja odbyła się w czwartek podczas Demo Day w Gdańsku.
Nowy terminal promowy w Porcie Gdynia coraz bliżej. Będzie on zlokalizowany w końcowej części Nabrzeża Polskiego, na którym obecnie trwają intensywne prace. Z naszą kamerą podpatrzyliśmy, jak zmieniło się to miejsce.
Kanadyjski węgiel koksujący w gdyńskim porcie. 74 800 t tego surowca przypłynęło do Morskiego Terminalu Masowego Gdynia we wtorek wieczorem. Obecnie przy Nabrzeżu Holenderskim trwa rozładunek.
Powinniśmy dmuchać, chuchać, po to, żeby takie rozwiązania, które są wprowadzane dla rozwoju portów w Gdańsku i w Gdyni, były jak najlepsze i żeby nie było problemu z wdrażaniem tych elementów – powiedział w rozmowie z portalem GospodarkaMorska.pl Ryszard Świlski, członek zarządu województwa pomorskiego, podczas pierwszego dnia konferencji Transport Week, która we wtorek rozpoczęła się w Gdańsku. Zainaugurowała ją debata pt. „Infrastruktura i branża TSL – Pomorze 2030”.
Do 2020 r. Port Gdynia wyda na inwestycje ponad miliard złotych, z czego około 345 mln jeszcze w tym roku – poinformował dziennikarzy w poniedziałek podczas konferencji wynikowej Adam Meller, prezes Zarządu Morskiego Portu Gdynia. Podkreślił, że celem planowanych przedsięwzięć jest wzmocnienie pozycji portu. A ten wkrótce zmieni się nie do poznania.
W Porcie Gdańsk powstanie pierwszy w Polsce terminal cukrowy. Umowę w tej sprawie w środę podpisali przedstawiciele Zarządu Morskiego Portu Gdańsk oraz Krajowej Spółki Cukrowej. Budowa ma rozpocząć się jeszcze w tym roku. Koszt inwestycji to ponad 80 milionów złotych.
Port Gdynia skończył 95 lat. Z tej okazji w poniedziałek w Teatrze Muzycznym w Gdyni odbyła się uroczysta gala. Nie zabrakło życzeń, podziękowań i prezentacji ambitnych planów na kolejne lata. Czas zaproszonym gościom umilali aktorzy Teatru Muzycznego im. Danuty Baduszkowej w Gdyni, którzy specjalnie na urodziny gdyńskiego portu przygotowali wyjątkowy program artystyczny.
60. urodziny Port Service. Firma zajmująca się utylizacją odpadów niebezpiecznych w województwie pomorskim już od 1957 r. dba o bezpieczeństwo mieszkańców Pomorza. Z okazji jubileuszu zorganizowano festyn dla pracowników oraz gości.
Przemysł okrętowy zaczyna się w Polsce liczyć – powiedział w rozmowie z portalem GospodarkaMorska.pl Zdzisław Rakoczy, prezes firmy Famor, zajmującej się produkcją sprzętu elektrotechnicznego dla okrętownictwa, budownictwa i innych branż. Jego zdaniem świadczy o tym obecność na BALTEXPO przedstawicieli ministerstwa gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej. Największe w Polsce targi poświęcone gospodarce morskiej zakończyły się w środę. Odwiedziło je ponad 4 000 osób.
Nowoczesne maszyny, dźwigi i magazyny. Główny operator przeładunkowy na terenie Portu Gdańsk w najbliższych miesiącach planuje kolejne inwestycje. – Port Gdański Eksploatacja jest na dobrej drodze rozwoju – mówi Piotr Karczewski, prezes PGE.
Wyprowadzenie towarów z portów bez żeglugi śródlądowej zaczyna być niemożliwe – powiedział Tomasz Sowiński, prezes Związku Miast Nadwiślańskich, podczas IV Forum Korytarza Transportowego Bałtyk-Adriatyk, które odbyło się w środę w Gdańsku i skupione było przede wszystkim wokół tematyki rozwoju miast w kontekście węzłów miejskich oraz dróg wodnych śródlądowych (Rok Wisły) o charakterze samorządowo-eksperckim. Jak podkreślił Sowiński, transport towarów wodnymi drogami śródlądowymi stanowi w Polsce obecnie zaledwie 1 %. Doprowadzenie dróg wodnych do standardów europejskich jest jednym z podstawowych warunków sukcesu Korytarza Bałtyk-Adriatyk.
Drugi magazyn w Pomorskim Centrum Logistycznym w Gdańsku już otwarty. Goodman, globalny deweloper powierzchni logistycznych, oddał go do użytku w środę. Tym samym powierzchnia PCL zwiększyła się do 88 000 m2.
Kalmar DRG420-60S5 rozpoczął pracę w Porcie Gdańskim Eksploatacja. To najnowocześniejszy reachstacker w północnej Polsce. Maszyna, która bez problemu radzi sobie z kontenerami 20-, 30- i 40-stopowymi, znacznie zwiększyła konkurencyjność gdańskiej spółki.
Nowa zasobnia w Morskim Terminalu Masowym Gdynia już otwarta. Obiekt powstał przy Nabrzeżu Francuskim. Jego działalność w piątek zainaugurował statek NCS Beijing, przywożąc węgiel, który obecnie jest tam składowany.
W 2016 roku w szczecińskim Bulk Cargo obsłużono 4,4 miliona ton ładunków. W porównaniu do 2015 roku nastąpił wzrost przeładunków o ponad 2%. Dynamika zmian w odniesieniu do grup ładunkowych była zróżnicowana, największe zmiany to spadek węgla eksportowego i duży wzrost drobnicy.
Rekordowy rok dla Portu Gdynia. W 2016 r. przychody Zarządu Morskiego Portu Gdynia z działalności wyniosły prawie 205 mln zł, o ponad 12 proc. więcej niż w 2015 roku. Zysk netto wyniósł ponad 60 mln zł, o ponad 31 proc. więcej niż rok wcześniej. Oficjalne dane zostały zaprezentowane w ZMPG podczas konferencji wynikowej.
Około 5 000 m2 powierzchni użytkowej, 3 komory magazynowe oraz wydzielona część biurowa. Tak wygląda nowoczesny magazyn przeznaczony dla towarów drobnicowych otwarty w poniedziałek w Gdyni przy ulicy Polskiej 19-23. Dzięki tej inwestycji zwiększył się potencjał składowy gdyńskiego portu.
EFRA nabiera tempa. Do Gdańska dotarły kolejne elementy instalacji HVDU, czyli destylacji hydrokwasu, budowanej obecnie przez LOTOS. Tym razem na statku Traveller przypłynęły trzy zbiorniki: 2 o wadze 270 t każdy i jeden 140-tonowy.
Statek Cielo D' Italia gotowy na wyprawę do Indii. W Gdyni załadowano na niego 70 000 t koksu, który popłynie do azjatyckiego odbiorcy. Dla gdyńskiego portu był to rekordowy załadunek.
Pomorskie Centrum Logistyczne, nowe nabrzeże T2 terminalu DCT, magazyny i kolejne połączenia drogowe. Zaplecze gdańskiego portu nieustannie się rozrasta. Na tym nagraniu prezentujemy, jak wiele zmieniło się w ciągu ostatnich miesięcy.
Nowoczesny magazyn przy ulicy Polskiej oraz nowa zasobnia przy nabrzeżu Francuskim już na początku przyszłego roku dołączą do długiej listy inwestycji zrealizowanych w ostatnich latach w gdyńskim porcie.
Tylu bananów w Gdańsku dawno nie było. Przypłynęły z Portu Turbo w Kolumbii w Ameryce Południowej. Cargofruit, który zajmuje się tym owocowym ładunkiem, ma do przeładowania 258 000 kartonów bananów.
EuroAfrica Services oddział w Polsce oraz Navimor International Com laureatami „Bursztynowej Kaczki”. Nagrody zostały wręczone w piątek podczas XVII Spotkania Biznesu Morskiego Wybrzeża Gdańskiego „Wspólna Kaczka” 2016. Gala odbyła się w Gdynia Arenie.
Nietypowa operacja przeładunku skalenia w relacji bezpośredniej odbyła się w Morskim Terminalu Masowym w Gdyni. Kompleksowej obsługi ładunku podjęła się spółka Inter Balt, wraz z partnerem Consenta Logistics. Po raz pierwszy minerał został przeładowywany bezpośrednio z ładowni statku na wagony i koleją trafił prosto do klienta.
Ekologiczna, bezpieczna i może pomieścić aż 25 tysięcy ton twardego zboża. To kryta zasobnia, która powstała w Morskim Terminalu Masowym Gdynia. Jej całkowita powierzchnia to 6250 m kw.
Tczewski oddział Narodowego Muzeum Morskiego w Gdańsku to jedyne takie miejsce, gdzie można zapoznać się z technikami budowy dawnych łodzi oraz statków, zobaczyć "skarby" polskiego żeglarstwa i podejrzeć muzealnych konserwatorów przy pracy. Po oficjalnej inauguracji, 13 czerwca 2016 roku, uroczyste otwarcie - wraz ze specjalnym programem dla mieszkańców i oprowadzaniem po obiekcie - odbędzie się w pierwszą sobotę lipca.
W ofercie różne modele odzieży takiej jak: t-shirty, koszulki Polo, bluzy, koszule, swetry, polary kurtki, czapeczki. Firma oferuje bogaty wybór fasonów oraz kolorów. Każdy produkt, wraz z logo firmy, może stanowić idealny gadżet reklamowy, ale również uzupełnienie ubioru pracowników
- 2015 to kolejny dobry rok dla gdyńskiego portu. Nadal istotnym czynnikiem wspierającym osiąganie bardzo dobrych rezultatów pozostaje aktywna działalność inwestycyjna Zarządu Portu. W minionym roku ZMPG-a S.A. pomyślnie sfinalizował pięć ważnych projektów inwestycyjnych współfinansowanych przez UE w ramach POIiŚ 2007-2013 – mówił na konferencji wynikowej Janusz Jarosiński, prezes Zarządu Morskiego Portu Gdynia.
W związku zakończoną w 2015 r. inwestycją wydłużenia linii cumowniczej na Nabrzeżu Bytomskim, GBT jest w stanie obsłużyć statki do 15 000 DWT oraz statki do 30 000 DWT niepełne ładowne. W grudniu 2015r.
- Kupiliśmy zakład produkcji i konstrukcji stalowych i chcemy stać się zupełnie niezleżni - rozmawiamy z Mateuszem Olejniczakiem, General Director Buttimer Polska.
Nowoczesny basen modelowy na Wydziale Oceanotechniki i Okrętownictwa już otwarty. W modelarni znajduje się sprzęt niezbędny do praktycznego testowania modeli statków oraz różnego typu instalacji wodnych. Uroczystość otwarcia zainaugurował dziekan wydziału Oceanotechniki i Okrętownictwa, prof. Janusz Kozak.
Uroczyste podpisanie umowy nabycia przez Zarząd Morskiego Portu Gdynia S.A. części terenów przy ulicy Waszyngtona 1 w Gdyni, należących do Stoczni Remontowej Nauta SA, stanowi uwieńczenie negocjacji prowadzonych przez obie strony.
W poniedziałek, 4 maja nastąpiło uroczyste oddanie do użytku nowo wybudowanego magazynu przy Nabrzeżu Śląskim Portu Gdynia. Obiekt magazynowy o pojemności 60 tys. ton, stanowi zasadniczą część bazy paszowo–zbożowej na terenie Morskiego Terminalu Masowego Gdynia Sp. z o.o.
Firma Baltic Spares Service posiada największe w Polsce magazyny oryginalnych części do silników okrętowych.
W środę, 25 marca br, w sali konferencyjnej Zarządu Morskiego Portu Gdynia S. A. miała miejsce konferencja prasowa oraz prezentacja wniosków z wizytacji Komisji Skarbu Państwa Sejmu RP modernizowanych i rozbudowywanych terminali Portu Gdynia.
Gdański Terminal Masowy usytuowany jest na Nabrzeżu Bytomskim w Porcie Gdańsk. Specjalizuje się w przeładunku masowych towarów rolnych, głównie zbóż i śrut. Terminal składa się z w pełni zautomatyzowanych magazynów płaskich i silosów o łącznej pojemności 55 tysięcy ton, obsługuje statki o wyporności do 10 tys. DWT.
1 grudnia odbyło się uroczyste otwarcie nowego, nowoczesnego magazynu zbożowego w Porcie Gdynia. Magazyn o pojemności składowej 30 tys ton zlokalizowany jest przy Nabrzeżu Indyjskim na terenie Bałtyckiego Terminalu Zbożowego.
W terminalu LNG w Świnoujściu zakończono próby wodne obu zbiorników LNG, w których magazynowany będzie skroplony gaz ziemny. Pomiary geodezyjne, zrealizowane pod obciążeniem 100 tysięcy ton, potwierdziły odpowiednią jakość wykonanych prac konstrukcyjnych.
W związku z dynamicznym rozwojem Gdański Terminal Masowy rozbudował swoją bazę magazynową o kolejne 5 zbiorników o pojemności 3500 ton każdy. Wykonawcą zbiorników wraz z kompleksowym wyposażeniem jest firma Buttimer Polska.
Na terenie gdyńskiego portu realizowanych jest szereg inwestycji mających na celu rozbudowę infrastruktury dostępowej, przeładunkowej oraz magazynowej. Pod koniec tego roku do użytku oddane zostaną dwa nowoczesne magazyny do składowania ładunków masowych.
Zakończyły się prace budowlane w historycznym Dworcu Morskim, który po 70 latach znów cieszy oczy gdynian swoją harmonijną bryłą. Ten najbardziej reprezentacyjny budynek Gdyni, który w latach 30. był symbolem państwa zasługującego na swoją obecność nad Bałtykiem, został nie tylko odrestaurowany, ale i zmodernizowany na potrzeby nowoczesnej, wielofunkcyjnej instytucji kultury. Już za moment ruszy ostatni etap projektu, czyli realizacja wystawy stałej. W pierwszej połowie 2015 roku pod znaczącym adresem – Gdynia, Polska 1 – otworzy się jedyne w kraju Muzeum Emigracji.
31 lipca 2014r. w siedzibie Zarządu Morskiego Portu Gdynia S.A. w Gdyni odbyła się otwierająca konferencja informacyjna dotycząca projektu pn. „Przebudowa intermodalnego terminalu kolejowego w Porcie Gdynia”, współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Tego samego dnia podpisana została z firmą Energopol – Szczecin S.A. umowa na prace budowlane, opiewająca na kwotę 73.548.290,00 zł brutto. Prace będą realizowane w latach 2014-2015.
Bulk Cargo-Port Szczecin Sp. z o.o. to od wielu lat największa i najbardziej uniwersalna spółka przeładunkowo-składowa w porcie szczecińskim, której roczne obroty sięgają 7 mln ton. Z firmy specjalizującej się dawniej w towarach masowych stała się wszechstronną spółką, obsługującą wszystkie grupy ładunków przechodzących przez porty ujścia Odry. Bulk Cargo-Port Szczecin to także jeden z największych przeładowców suchych ładunków masowych na południowym Bałtyku.
Podczas tegorocznej edycji targów BALT MILITARY EXPO szeroką ofertę skierowaną do firm z sektora gospodarki morskiej i Marynarki Wojennej zaprezentowała specjalizująca się w rozwiązaniach z zakresu elektroniki morskiej spółka ESCORT.
Nowa przestrzeń składowa w Porcie Gdynia - magazyn wysokiego składowania o powierzchni użytkowej ponad 18. tysięcy metrów kwadratowych, został uroczyście przekazany do użytkowania czterem podmiotom, od lat współpracujących z Portem. Jest to kolejnego obiekt wchodzący w skład Centrum Logistycznego gdyńskiego portu.
W gdańskim Porcie Północnym w obecności premiera, ministra skarbu, i przedstawicieli władz lokalnych wmurowany został kamień węgielny pod budowę terminala naftowego przez Przedsiębiorstwo Eksploatacji Rurociągów Naftowych "Przyjaźń". Prace budowlane trwają w tym miejscu już od miesiąca.
W siedzibie Zarządu Morskiego Portu Gdynia odbyła się konferencja podsumowująca miniony rok. Bilans jest co najmniej obiecujący – rekordowa ilość przeładunków i najwięcej podpisanych umów o dofinansowanie projektów inwestycyjnych ze środków Unii Europejskiej.
Terminal GBT Sp. z o.o. usytuowany jest na Nabrzeżu Bytomskim w Porcie Gdańsk. Koncentruje się na przeładunku masowych towarów rolnych, głównie zbóż i śrut. Na nabrzeżu obsługuje się statki o wyporności do 10 tys. DWT.
2 września 2013 roku odbyła się inauguracja roku szkolnego w Szkole Morskiej w Gdyni. Dzień wyjątkowy, ponieważ byliśmy świadkami otwarcia nowej siedziby szkoły przy ul. Polskiej 13a. Uroczyste przecięcie wstęgi rozpoczęło to ważne wydarzenie.
W dniu 31 października 2011 roku Zarząd Morskiego Portu Gdynia podpisał z firmą Mostostal Warszawa umowę na przebudowę (według projektu biura projektowego Kenton) sześciopoziomowego magazynu przy ulicy Polskiej 13A, znanego gdynianom jako budynek Posti, na nowoczesny biurowiec. Po nieco ponad półtora roku intensywnych prac inwestycja została zakończona. Prawie dziewięć tysięcy metrów kwadratowych nowoczesnej powierzchni użytkowej wybudowanej za ponad 23 mln zł brutto wzbogaca ofertę gospodarczą, a atrakcyjna elewacja stanowi kolejny krok zmieniający zewnętrzny wizerunek Portu i Miasta Gdynia.
9 maja 2013 roku odbyła się ceremonia położenia stępki pod budowę nowego statku naukowo-badawczego Uniwersytetu Gdańskiego -- „Oceanograf". Nowo budowana przez stocznię S.R. NAUTA, pod nadzorem Polskiego Rejestru Statków S.A., jednostka dla Uniwersytetu Gdańskiego to specjalistyczny statek naukowo-badawczy do interdyscyplinarnych badań morza oraz prowadzenia zajęć dydaktycznych dla studentów Wydziału Oceanografii i Geografii Uniwersytetu Gdańskiego.
2 kwietnia 2013r. o godzinie 14.00 nastąpiło uroczyste podpisanie umowy pomiędzy Zarządem Morskiego Portu Gdynia S.A. a firmą Mostostal Warszawa S.A. na budowę przy Nabrzeżu Śląskim gdyńskiego portu nowego, czterokomorowego magazynu zbożowego. Jest to kolejne przedsięwzięcie w zakresie powiększenia powierzchni magazynowych i rozbudowy potencjału przeładunkowego w dziedzinie przeładunków zbóż i pasz.
We wtorek 5 lutego, w siedzibie Zarządu Gdyńskiego Portu Morskiego S.A. odbyła się konferencja podsumowująca wyniki osiągnięte przez spółkę w 2012 roku.
Hydro-Naval - produkcja dla przemysłu offshore, produkcja wind okrętowych wszelkich typów, produkcja urządzeń dla Marynarki Wojennej.