• <

TransLogistica Poland: Porty generatorem ruchu dla przewozów intermodalnych

Dodano: 07.11.2019
5 listopada rozpoczęła się siódma edycja Międzynarodowych Targów Transportu i Logistyki w Warszawie. To jedno z największych w Europie Środkowo-Wschodniej wydarzeń biznesowych dla branży TSL oraz przedsiębiorstw korzystających lub poszukujących usług z tego sektora.

Tegoroczna edycja, mająca miejsce w dniach 5-7 listopada 2019 w EXPO XXI Warszawa, cieszy się rekordową popularnością. W związku z rozwojem targów, wydarzenie odbywa się w dwóch halach a swoją ofertę prezentuje ponad 285 wystawców, m.in z Polski, UE, krajów bałtyckich, państw WNP, Chin czy Indii.

Wśród wystawców znalazł się m.in. Port Gdynia. Jak powiedział nam Jakub Koczara, kierownik ds. marketingu Zarządu Morskiego Portu Gdynia: "Mamy okazję rozmawiać tu z kontrahentami, którzy interesują się naszymi inwestycjami czy też proszą o kontakt z firmami, z którymi mogą współpracować bezpośrednio w porcie. Jest to też świetna okazja do zacieśnienia współpracy z firmami logistycznymi, które wystawiają sie tutaj razem z nami. W tym roku towarzyszą nam dwie bardzo duże firmy: LKW Walter oraz Teramar. Liczymy, że takie projekty przyniosą nam jeszcze więcej ładunków".

Jak dodaje Dagmara Czapigo, kierownik ds. sprzedaży w Terramar: "Z Portem Gdynia łączą nas bardzo bliskie stosunki a nasza obecność na targach wynika z chęci zaprezentowania naszego nowego magazynu o powierzchni ponad 11 tys. m2. Inwestycję tę prowadził właśnie Port Gdynia, obecnie poszukujemy klientów na te powierzchnie magazynowe".

Podczas targów, swoje rozwiązania prezentują firmy działające w oparciu o zagadnienie transportu intermodalnego, firmy transportowe, spedycyjne, logistyczne, armatorzy, porty i terminale, operatorzy giełd ładunków, emitenci kart paliwowych, producenci systemów IT, telematycznych, monitorowania i rozliczania czasu pracy kierowców, systemów poboru opłat drogowych, myjni samochodowych, a także firmy oferujące usługi z zakresu obsługi celnej, doradztwa podatkowego, zwrotu VAT, ubezpieczeń i finansów.

Wśród nich była firma z prawie 150-letnią tradycją i jeden z największych armatorów świadczących swoje usługi w Europie Północnej - DFDS. Jak mówi Fuat Pamukcu, wiceprezes ds. sprzedaży w śródziemnomorskim oddziale DFDS: "Polski rynek stale się rozwija. Wiele firm przemysłowych przenosi się z zachodniej części Europy do Polski i państw wschodnich. Polska stanowi pewną bramę na istotne węzły transportowe i logistyczne. Dlatego też, z puntu widzenia DFDS, warto spotykać się w Warszawie z naszymi klientami i partnerami".

Tegoroczna edycja obfitowała w nowości branżowe, których, jak pokazują statystyki , poszukuje 55 proc. uczestników odwiedzających TransLogistica Poland. W tej kategorii pojawiły się m.in. grupa wyjątkowych wózków widłowych (dzięki specjalnej konstrukcji możliwy jest załadunek jednocześnie towaru i wózka do auta dostawczego); autonomiczny system transportowy oparty na dronach towarowych czy komunikator przeznaczony na telefony i tablety z systemem Android, który zapewnia stałą komunikację między kierowcą a spedytorem, oraz przesyłanie zdjęć i dokumentów w formie załączników.

Oprócz części wystawienniczej, TransLogistica Poland oferuje gościom także możliwość wysłuchania licznych debat i dyskusji dotyczących ważnych problemów z jakimi zmaga się transport i logistyka. Wśród tematów, jakie zostały poruszone w tym roku zostaną jest m.in. rola Polski na kolejowym Nowym Jedwabnym Szlaku, transgraniczna logistyka i transport multimodalny w polsko-niemieckich relacjach biznesowych oraz kontrole przewoźników w Europie.

Jednym z panelistów debaty dotyczącej potencjału polskich centrów logistycznych w obsłudze handlu Chiny-UE oraz rozwoju transportu modalnego był Czesław Warsewicz, prezes zarządu PKP Cargo: "Kluczowym elementem rozwoju przewozów i wzrostu polskiej gospodarki są porty stanowiące nasze okno na świat produkcji i wymiany handlowej. Są one jednocześnie generatorem ruchu dla przewozów intermodalnych. Bardzo cieszymy się z inwestycji rządu w tym zakresie, są one kluczowe dla rozwoju polskiego transportu."

Szansę na współpracę w realizacji połączeń i dostaw z portów z PKP Cargo widzi Wojciech Wytrykowski, kierownik europejskiego działu przewozów kontenerowych w AsstrA: "Wielu klientów jest zainteresowanych rozwiązaniami intermodalnymi więc my również jako firma nowoczesna, stawiająca na ekologiczne rozwiązania widzimy w tym potencjał rozwojowy. Mam nadzieję, że w przyszłości, wspólnie z PKP Cargo uda nam się zrealizować ciekawe projekty z korzyścią dla obu stron i naszych klientów".

O zmianach na rynku promowym w regionie bałyckim mówił drugiego dnia Dmitrij Gabczenko, dyrektor działu marketingu Grupy SKAT: "Rynek nieustannie się zmienia a grupa SKAT, zgodnie ze swoim hasłem "always on time" chce zapewnić swoim klientom nie tylko punktualność, ale też nadążyć za wszystkimi nowościami, żeby oferować najwyższą jakość".

W targach TransLogictica można wziąć udział jeszcze dzisiaj. Portal GospodarkaMorska.pl objął wydarzenie swoim patronatem medialnym.
Podziel się:

Dziękujemy za wysłane grafiki.