Dzięki dalekowzrocznemu podejściu i zaawansowanym innowacjom, Vestas, lider branży energetyki wiatrowej, osiągnął sukces z wprowadzeniem na rynek 15-megawatowej turbiny wiatrowej V236 o średnicy wirnika 236 metrów. Podczas zorganizowanej przez PTMEW konferencji Offshore Wind Logistics & Supplies, Sławomir Michaluk, dyrektor ds. realizacji projektów offshore w Vestas, udzielił interesującego wglądu w historię tego produktu oraz planów z nim związanych.
Tegoroczne Forum Gospodarki Morskiej Gdynia 2023 będzie już 22. edycją wydarzenia. Impreza ponownie zgromadzi reprezentantów całej branży, którzy wezmą udział w licznych prezentacjach i pięciu panelach dyskusyjnych.
Tegoroczne Forum Gospodarki Morskiej Gdynia 2023 będzie już 22. edycją wydarzenia. Impreza ponownie zgromadzi reprezentantów całej branży, którzy wezmą udział w licznych prezentacjach i pięciu panelach dyskusyjnych.
Tegoroczne Forum Gospodarki Morskiej Gdynia 2023 będzie już 22. edycją wydarzenia. Impreza ponownie zgromadzi reprezentantów całej branży, którzy wezmą udział w licznych prezentacjach i pięciu panelach dyskusyjnych.
Tegoroczne Forum Gospodarki Morskiej Gdynia 2023 będzie już 22. edycją wydarzenia. Impreza ponownie zgromadzi reprezentantów całej branży, którzy wezmą udział w licznych prezentacjach i pięciu panelach dyskusyjnych.
Tegoroczne Forum Gospodarki Morskiej Gdynia 2023 będzie już 22. edycją wydarzenia. Impreza ponownie zgromadzi reprezentantów całej branży, którzy wezmą udział w licznych prezentacjach i pięciu panelach dyskusyjnych.
Tegoroczne Forum Gospodarki Morskiej Gdynia 2023 będzie już 22. edycją wydarzenia. Impreza ponownie zgromadzi reprezentantów całej branży, którzy wezmą udział w licznych prezentacjach i pięciu panelach dyskusyjnych.
Ekipa PSSE odnotowuje kolejne sukcesy. Ich działania przynoszą rezultaty – są najlepsi w Polsce i przodują w światowych zestawieniach.
Konferencja Offshore Wind Poland 2022 przyniosła ożywione rozmowy m.in. na temat kolejnych faz realizacji morskiej energetyki wiatrowej na polskich wodach Bałtyku. Prezes zarządu spółki PGE Baltica Dariusz Lociński podkreślał, że warto także wciąż rozmawiać o problemach, z jakimi borykają się inwestycje pierwszej fazy.
Polski koncern PKN Orlen poinformował, że w Świnoujściu powstanie port instalacyjny dla morskich projektów wiatrowych. W czwartek (13 października) podpisano stosowne umowy w tym zakresie. Prezes Daniel Obajtek ogłosił też, że w Szczecinie powstanie fabryka komponentów duńskiego lidera wiatrowego Vestasa dla najnowocześniejszych turbin o mocy 15 MW. Pierwsza farma powstanie już w 2026 roku.
– PKN Orlen ma ambicję stać się liderem morskich farm wiatrowych na Bałtyku – mówiła na konferencji PSEW w Serocku Anna Łukaszewska-Trzeciakowska, prezes Orlen Neptun. Niedawno powstała spółka dedykowana offshore złożyła wnioski o pozwolenia lokalizacyjne na wszystkich 11 obszarów drugiej fazy.
Ponad 30 prelegentów, 5 na nowo zdefiniowanych paneli tematycznych, szanse i wyzwania dla gospodarki morskiej w pandemicznej rzeczywistości - to wszystko podczas 20. edycji Forum Gospodarki Morskiej Gdynia, które odbędzie się w dniach 7-8 października. Rejestracja: www.forum.gdynia.pl
Ponad 30 prelegentów, 5 na nowo zdefiniowanych paneli tematycznych, szanse i wyzwania dla gospodarki morskiej w pandemicznej rzeczywistości - to wszystko podczas 20. edycji Forum Gospodarki Morskiej Gdynia, które odbędzie się w dniach 7-8 października. Rejestracja: www.forum.gdynia.pl
Ponad 30 prelegentów, 5 na nowo zdefiniowanych paneli tematycznych, szanse i wyzwania dla gospodarki morskiej w pandemicznej rzeczywistości - to wszystko podczas 20. edycji Forum Gospodarki Morskiej Gdynia, które odbędzie się w dniach 7-8 października. Rejestracja: www.forum.gdynia.pl
Ponad 30 prelegentów, 5 na nowo zdefiniowanych paneli tematycznych, szanse i wyzwania dla gospodarki morskiej w pandemicznej rzeczywistości - to wszystko podczas 20. edycji Forum Gospodarki Morskiej Gdynia, które odbędzie się w dniach 7-8 października. Rejestracja: www.forum.gdynia.pl
Ponad 30 prelegentów, 5 na nowo zdefiniowanych paneli tematycznych, szanse i wyzwania dla gospodarki morskiej w pandemicznej rzeczywistości - to wszystko podczas 20. edycji Forum Gospodarki Morskiej Gdynia, które odbędzie się w dniach 7-8 października. Rejestracja: www.forum.gdynia.pl
Ponad 30 prelegentów, 5 na nowo zdefiniowanych paneli tematycznych, szanse i wyzwania dla gospodarki morskiej w pandemicznej rzeczywistości - to wszystko podczas 20. edycji Forum Gospodarki Morskiej Gdynia, które odbędzie się w dniach 7-8 października.
Fracht FWO, operator logistyczny dla przemysłu, został głównym partnerem logistycznym globalnego dostawcy technologii dla energetyki, lidera konsorcjum w projekcie budowy Nowy Blok Energetyczny w Elektrowni Dolna Odra. Fracht rozpoczął właśnie realizację serii dostaw dla jednej z największych inwestycji branży energetycznej w naszym kraju.
Unitest Marine Simulators to niewielka firma z Gdyni, która jest światowym liderem w produkcji symulatorów siłowni okrętowych. – Nasze symulatory docierają do ponad 60 krajów. Znają nas wszyscy w branży – mówi z dumą kierownictwo spółki. – Tak nowoczesne i konkurencyjne produkty wyróżniają nas w świecie. Chcemy je promować i stawiać za wzór – dodaje prezes Pomorskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej.
W Mostostalu Pomorze powstaje wielka trafostacja na jedną z farm wiatrowych o mocy 247 MW na Morzu Bałtyckim. Gigant łącznie waży ponad 1000 ton. W piątek odbyła się kluczowa operacja łączenia dwóch największych elementów konstrukcji.
W weekend do Portu Gdynia dotarł kolejny w tym roku transport elementów turbin wiatrowych. W terminalu BCT Gdynia rozładowano 30 łopat śmigieł. Za pełną obsługą agencyjną statku i ładunku stoi Morska Agencja Gdynia. Rosnący rynek energetyki wiatrowej w Polsce oraz sprawna obsługa łańcucha logistycznego powoduje, że Port Gdynia jest liderem w obsłudze elementów turbin wiatrowych w tej części Bałtyku.
Nagroda specjalna Latarnia Gospodarki Morskiej w kategorii Lider Technologii Morskich dla CRIST S.A.! "Wyróżnienie to jest pewnym pomysłem, żeby pokazać, że przemysł technologii morskich w Polsce istnieje i jest silny a jednocześnie wskazać tych, którzy są liderami i potrafią przy okazji napędzać zlecenia dla innych" -mówił dziś Jerzy Czuczman, prezes Polskiego Forum Technologii Morskich.
Blisko 80 tys samochodów zostało przeładowanych w Porcie Gdańsk w ubiegłym roku. Do gdańskiego portu zawinęło również ponad 100 samochodowców. Mimo, iż dynamicznie rosnące wyniki w ostatnich latach z pewnością zostaną zachwiane przez pandemię koronawirusa to pozycja Portu Gdańsk w tym segmencie jest równie mocna i obsługa branży automotive nadal ma świetne perspektywy rozwoju. Czytaj więcej...
Terminal magazynowo - przeładunkowy dla surowców rolnych w Świnoujściu, należący do spółki Bunge Polska, został oddany do eksploatacji w 2011 roku. To nowoczesna jednostka, specjalizująca się głównie w przeładunkach zbóż oraz śrut nasion oleistych. Dzięki innowacyjnym rozwiązaniom technicznych oraz wdrożonym systemom bezpieczeństwa, terminal zapewnia najwyższe standardy jakości i bezpieczeństwa przeładowywanych surowców.
W czwartek, 30 kwietnia, w gdańskim porcie odbył się załadunek nietypowej drobnicy. Były to trzy luksusowe jachty zbudowane w polskiej stoczni Galeon. Niezwykle sprawna operacja została przeprowadzona przez Sevenstar Yacht Transport z Grupy Spliethoff.
24 kwietnia trzeci żuraw portowy Liebherr LPS 600 stanął na pirsie rudowym w Porcie Północnym. Nowe urządzenie zwiększy możliwości przeładunkowe terminalu i wyraźnie przyśpieszy obsługę zawijających do portu jednostek.
Trójmiejska spółka NGL Machining z najlepszym i najbardziej kompleksowym urządzeniem do wykonywania pomiarów 3D oraz wizualizacji marki FARO. Firma zdecydowała się zaoferować precyzyjną usługę pomiarową, wypełniając lukę na rynku specjalistycznych usług metrologicznych.
"Port Gdańsk bije własne rekordy i stawia przed sobą nowe wyzwania" - mówił podczas dzisiejszej konferencji prasowej prezes ZMPG, Łukasz Greinke. Są powody do dumy, bo w 2019 roku Port Gdańsk ustanowił nowy rekord przeładunków, przekraczając 52 mln ton. Jednocześnie, zanotowano imponujące wzrosty w prawie wszystkich grupach ładunkowych
Po raz drugi z rzędu Zarząd Morskiego Portu Gdynia S.A. otrzymał tytuł „Perła Polskiej Gospodarki” zajmując pierwsze miejsce w kategorii „Perły Duże w XVII edycji Rankingu Pereł Polskiej Gospodarki”- obiektywnego pozycjonowania polskich przedsiębiorstw- zorganizowanego przez redakcję anglojęzycznego magazynu ekonomicznego Polish Market wspólnie z ekspertami Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie.
Zarząd Morskiego Portu Gdynia wraz z Ministerstwem Inwestycji i Rozwoju wyłonił doradcę transakcyjnego, który dokona na rzecz Spółki świadczeń consultingowych w obszarach projektowych uwzględniając przede wszystkim zagadnienia ekonomiczno-finansowe, prawne oraz techniczne.
Port Gdynia jest uniwersalnym portem multimodalnym w europejskiej sieci transportowej TEN- T. Owa przewaga, to między innymi przewaga technologiczna, wynikająca z wprowadzania innowacyjnych zmian, uwzględniających nieodległą przyszłość. Wierzymy, iż należy wychodzić naprzeciw potrzebom rynku, przewidując kierunek rozwoju branży morskiej i jako lider, być inicjatorem zmian i wytyczać trendy wśród europejskich portów morskich, podobnie jak w przypadku systemu AntyDron.
W ostatni piątek w Gdyni odbyła się XIX edycja Forum Gospodarki Morskiej. To jedno z najważniejszych w Polsce spotkań specjalistów sektora morskiego, podczas którego omawiane są najbardziej aktualne kwestie związane z wyzwaniami, jakie stoją przed stale rozwijającą się gospodarką morską. W tym roku, nowością był panel poświęcony prawu i finansom.
W gdańskiej stoczni Remontowa Shipbuilding odbyła się w czwartek uroczystość wodowania i chrztu niszczyciela min ORP "Albatros". Położono też stępkę bliźniaczej jednostki ORP "Mewa". Okręty budowane są na zamówienie MON dla polskiej Marynarki Wojennej.
HydroDron to nowoczesna, bezzałogowa jednostka przeznaczona do pomiarów hydrograficznych. Pierwsza w kraju taka pływająca platforma, skonstruowana przez firmę Marine Technology, na początku tego tygodnia przechodziła testy w Narodowym Centrum Żeglarstwa Akademii Wychowania Fizycznego i Sportu w Gdańsku. Z naszą kamerą podpatrzyliśmy ją w akcji.
Ponad 250 firm i organizacji z 23 krajów bierze udział w Gdańsku w 20. edycji Międzynarodowych Targów Morskich i Konferencji BALTEXPO. To największe w Polsce i jedno z najbardziej prestiżowych w Europie wydarzeń poświęconych gospodarce morskiej. Na stoisku 5.02 10-lecie obchodzi portal GospodarkaMorska.pl, który wydarzenie objął patronatem medialnym. Targi potrwają do środy.
Największy na świecie kontenerowiec już w Porcie Gdańsk. MSC Gülsün, bo o nim mowa, zacumował w piątek przy nabrzeżu T2 terminalu kontenerowego DCT Gdańsk. Na pokład statek może zabrać prawie 24 000 tysiące 20-stopowych kontenerów, co czyni go rekordzistą wśród tego typu jednostek.
Morska energetyka wiatrowa – studia podyplomowe na takim kierunku uruchomiła Politechnika Gdańska we współpracy i pod patronatem Polskiego Towarzystwa Morskiej Energetyki Wiatrowej. Umowę w tej sprawie podpisano we wtorek na Wydziale Oceanotechniki i Okrętownictwa PG. Rekrutacja na rok akademicki 2019/2020 już trwa. To pierwszy taki projekt w kraju.
W Porcie Gdańsk padł kolejny rekord. W I półroczu 2019 r. przeładowano tam 27,3 mln t towarów. To o 9% więcej w porównaniu do pierwszych sześciu miesięcy 2018 r.
Największy szczeciński operator portowy spółka Bulk Cargo Port Szczecin w I półroczu 2019 powtórzyła bardzo dobry, ubiegłoroczny wynik przeładunkowy przekraczając 2 200 000 ton.
Aktywizacja portów południowego Bałtyku pod kątem rozwoju turystyki morskiej przy wykorzystaniu niewielkich statków wycieczkowych – to główny cel międzynarodowego projektu Small Cruise Ships in South Baltic Destinations (JOHANN). Jego uczestnicy gościli w Gdańsku w dniach 26-28 czerwca na seminarium. Jednym z partnerów projektu JOHANN jest Uniwersytet Morski w Gdyni.
Nasze porty muszą być konkurencyjne co najmniej tak, jak inne porty południowych wybrzeży Bałtyku – powiedział minister infrastruktury Andrzej Adamczyk przy okazji podpisania umowy na rozbudowę dostępu kolejowego do zachodniej części Morskiego Portu Gdynia.
Pierwsze farmy wiatrowe na Bałtyku są już coraz bliższe. Jesteśmy coraz bliżej tej fazy konstrukcyjnej, już nie planistycznej, nie analitycznej, ale właśnie konstrukcyjnej – powiedział w rozmowie z portalem GospodarkaMorska.pl Zbigniew Gryglas, poseł na Sejm RP. Przewodniczący parlamentarnego zespołu ds. morskiej energetyki wiatrowej gościł na Polish-British Offshore Wind Supply Chain Forum, które w czwartek odbyło się w Gdyni. Jego uczestnicy m.in. zacieśniali relacje biznesowe pomiędzy firmami z sektora offshore wind, działającymi na rynkach polskim oraz brytyjskim.
W trójmiejskich portach przeprowadzono operację komercyjnego bunkrowania ekologicznym paliwem LNG. W ciągu ostatniego tygodnia do Gdyni i Gdańska zawinęły jednostki z „paliwem przyszłości”. To pierwsze tego typu operacje w Polsce.
Grupa LOTOS i PGNiG zrealizowały między 13 a 18 marca 2019 r. dwa komercyjne bunkrowania statków morskich skroplonym gazem ziemnym LNG. To pierwsze takie operacje przeprowadzone w portach morskich w Gdańsku i Gdyni. Firmy kontynuują współpracę w tym obszarze - wzmocni ona konkurencyjność polskich portów i spopularyzuje ekologiczne paliwo LNG na Bałtyku.
Cyberbezpieczeństwo wyzwaniem 2019 r. dla branży morskiej. O tym, jak bezpiecznie prowadzić biznes i skutecznie minimalizować ryzyko ataków hakerskich za pomocą m.in. nowoczesnych technologii rozmawiali uczestnicy II Forum Bezpieczeństwa Przemysłu Morskiego, które odbyło się w Gdyni. W wydarzeniu wzięło udział ok. 140 osób ze świata biznesu, nauki i administracji.
Koniec roku w firmie VERG upłynął pod znakiem rozmów, wymiany doświadczeń, prezentacji nowości oraz omawiania planów na przyszłość, a wszystko za sprawą Dnia Otwartego, który odbył się 19 grudnia 2018 roku w hali produkcyjnej VERG, zlokalizowanej w Otominie koło Gdańska. Na 400 metrach kwadratowych industrialnej powierzchni hali zaprezentowano ofertę największych dostawców VERG: Grupy Actuant (obrabiarki mobilne Mirage Machines, hydraulika wysokociśnieniowa Enerpac), Ventil (urządzenia do testowania i regeneracji zaworów), Modec (mobilne aktuatory), a także partnerów firmy VERG, m.in. PONArobo skonstruowany przez Ponar Wadowice czy urządzenia spawalnicze o podwyższonym stopniu ochrony obudowy firmy WROZAS, dedykowane dla przemysłu stoczniowego.
HMS Westminster od piątku cumuje przy Nabrzeżu Francuskim w Porcie Gdynia. Okręt Royal Navy przebywa w Polsce z wizytą roboczą. Z naszą kamerą weszliśmy na pokład fregaty wyposażonej w najnowocześniejszy morski system rakietowy. Robi wrażenie.
W sobotę oddano do użytku nowy – zwodzony most nad Martwą Wisłą łączący gdańską Wyspę Sobieszewską z pozostałą częścią miasta. Liczący 173 metry długości Most 100-lecia Odzyskania Niepodległości Polski zastąpił starą wysłużoną przeprawę pontonową.
Rok 2019 przełomowy dla morskiej energetyki wiatrowej w Polsce. Podczas Konferencji Polskiego Stowarzyszenia Energetyki Wiatrowej „Rynek Energetyki Wiatrowej w Polsce”, która w czwartek zakończyła się w Serocku, wiceminister energii Grzegorz Tobiszowski zapowiedział, że resort energii pracuje obecnie nad projektem ustawy o morskiej energetyce wiatrowej. Ma on być gotowy w pierwszym kwartale przyszłego roku i umożliwić po 2020 r. budowę polskich morskich farm wiatrowych na Morzu Bałtyckim.
Forum Gospodarki Morskiej Gdynia 2018 za nami. Najważniejsze wydarzenie gospodarki morskiej odbyło się w piątek w Pomorskim Parku Naukowo-Technologicznym. W prezentacjach i debatach na temat wyzwań, zagrożeń i planów branży morskiej uczestniczyło około 650 osób z kraju i ze świata.
Sławomir T. Kalicki, Prezes Grupy Firm Inter Marine, Lider Forum Gospodarki Morskiej Gdynia zaprasza na kolejną edycję Forum Gospodarki Morskiej Gdynia 2018.
Na tegorocznych targach SMM 2018 w Hamburgu po raz pierwszy zaprezentowała się spółka NGLMachining, zajmująca się świadczeniem usług serwisowych z zakresu mobilnej obróbki skrawaniem.
Piotr Masny - Członek Zarządu Polskiego Związku Zarządców Statków, Lider panelu Ship Management zaprasza na kolejną edycję Forum Gospodarki Morskiej Gdynia 2018.
Jerzy Czuczman, Prezes Towarzystwa Okrętowców Polskich KORAB, Lider Panelu Przemysły Morskie zaprasza na kolejną edycję Forum Gospodarki Morskiej Gdynia 2018.
Marek Tarczyński - Przewodniczący Rady Polskiej Izby Spedycji i Logistyki (PISIL), Prezes Zarządu w firmie Terramar Sp. z o.o. Lider Panelu Logistyka Morska zaprasza na kolejną edycję Forum Gospodarki Morskiej Gdynia 2018.
Krzysztof Szymborski - Przewodniczący Rady Interesantów Portu Gdynia, Prezes Zarządu BCT Bałtyckiego Terminala Kontenerowego w Gdyni Sp. z o.o. Lider Panelu Porty Morskie zaprasza na kolejną edycję Forum Gospodarki Morskiej Gdynia 2018.
Stocznia Remontowa Shipbuilding rozpoczęła w Gdańsku budowę drugiego z serii trzech niszczycieli min projektu 258 Kormoran II dla polskiej Marynarki Wojennej. Uroczyste cięcie blach odbyło się we wtorek. Okręt ma być gotowy za trzy lata.
Międzynarodowe Targi Budowy i Wyposażenia Statków, Maszyn i Technologii Morskich – SMM 2018 dobiegły końca. W Hamburgu zaprezentowało się 2 289 wystawców z 69 krajów, w tym z Polski. Z naszą kamerą odwiedziliśmy polskie stoiska.
O podróży taki jachtem marzy wiele osób, a elegancja, luksus i wygoda to tylko niektóre cechy jednostek budowanych w gdańskiej stoczni. Wnętrze każdej z nich jest inne, zaprojektowane zgodnie z oczekiwaniami klienta. Z naszą kamerą odwiedziliśmy pokład Sunreef 80 – najnowszego jachtu żaglowego stoczni Sunreef Yachts. Robi wrażenie.
Bota Technik i Cummins wspólnie na rynku morskim. W marcu tego roku obie firmy podpisały umowę o współpracy.
Z punktu widzenia rozwoju kraju ważne jest, aby wszystkie towary do Polski spoza europejskiego obszaru celnego trafiały za pośrednictwem polskich portów – powiedział Witold Słowik, wiceminister inwestycji i rozwoju podczas rozpoczętego w środę w Gdańsku VI Forum Transportu Intermodalnego FRACHT 2018. Ma to zwiększyć wpływy do budżetu państwa z tytułu przeładowywanych ładunków. Obecnie duża część z nich trafia na polski rynek za pośrednictwem portów Europy Zachodniej, głównie portu w Hamburgu.
Pogłębienie toru wodnego z przebudową nabrzeży w Porcie Wewnętrznym oraz modernizacja sieci drogowo-kolejowej w Porcie Zewnętrznym to obecnie dwie największe inwestycje w Porcie Gdańsk o wartości około 600 mln zł, realizowane przy 85-proc. dofinansowaniu z UE. W czwartek przedstawiciele Zarządu Morskiego Portu Gdańsk podpisali umowę z Inżynierami Kontraktów. Mają oni nadzorować wszelkie prace związane z realizacją dwóch projektów CEF (Connecting Europe Facility – Łącząc Europę). Łukasz Greinke, prezes ZMPG, powiedział, że dzięki tym inwestycjom mamy szansę stać się największym portem na Bałtyku.
Port gdański jest największym polskim portem, jednym z największych na Bałtyku, w związku z tym chcemy też, aby odgrywał większą rolę nie tylko w naszym regionie, regionie bałtyckim, ale też wychodzimy dalej do naszych partnerów w dalekich Chinach – powiedział w rozmowie z portalem GospodarkaMorska.pl Michał Stupak z Zarządu Morskiego Portu Gdańsk podczas V Międzynarodowych Targów Transportu i Logistyki, które zakończyły się w piątek w Warszawie. Chiny plasują się na trzecim miejscu w rankingu najważniejszych handlowych partnerów Portu Gdańsk. A jak podkreślił Stupak, transport morski jest najtańszy.
Ministrowie transportu Europy Środkowej, Wschodniej i Chin spotkali się w środę w Warszawie na PGE Narodowym aby rozmawiać na temat szeroko rozumianego transportu w ramach porprozumienia 16+1. Podczas spotkania zainaugurowany został Sekretariat ds. Morskich „16+1″, funkcjonujący przy MGMiŻŚ. Celem pracy Sekretariatu jest wsparcie współpracy pomiędzy portami morskimi oraz promowanie działań podejmowanych przez te podmioty.
Remontowa Shipbuilding SA laureatką „Bursztynowej Kaczki”. Nagroda została wręczona w piątek podczas spotkania biznesu morskiego wybrzeża gdańskiego „Wspólna Kaczka” 2017. Gala odbyła się w Gdynia Arenie.
W tym roku gdyńskie spotkanie branży morskiej przyciągnęło rekordową liczbą uczestników. Celem organizatorów była nie tylko dyskusja nad problemami sektora, ale również jego integracja. W piątek (13.10) odbyło się 17. Forum Gospodarki Morskiej Gdynia 2017 - jedno z najważniejszych spotkań praktyków i ekspertów sektora morskiego.
W Polsce jesteśmy liderem, mamy ponad 50% rynku, i coraz śmielej „nadgryzamy” konkurencję z dotychczasowych wielkich portów, takich jak Hamburg, Rotterdam i Antwerpia – poinformował w rozmowie z portalem GospodarkaMorska.pl Marcin Osowski, wiceprezes Zarządu Morskiego Portu Gdańsk ds. infrastruktury. Jak zaznaczył, taki trend utrzyma się przez najbliższe lata, a znaczenie Portu Gdańsk wzrośnie nie tylko na Bałtyku, ale i w całej Europie. Świadczą o tym m.in. kolejne rekordowe przeładunki. Łącznie w I półroczu 2017 r. Port Gdańsk przeładował ponad 18,5 mln t. To najlepszy wynik w historii.
Wärtsilä jest światowym liderem w dostarczaniu zaawansowanych technologii i kompletnych rozwiązań dla obiektów morskich i energetyki lądowej. Firma kładzie szczególny nacisk na innowacyjność oraz ogólną sprawność produktów, podwyższając w ten sposób środowiskowe, jak również ekonomiczne parametry użytkowe statków i elektrowni lądowych. Jednocześnie ogranicza ich negatywny wpływ na środowisko naturalne. W Polsce Wärtsilä działa od 1995 r.
Przenośne detektory gazu, testy narkotykowe czy aparaty oddechowe. To tylko niektóre urządzenia, jakie można było przetestować w mobilnym showroomie Dräger, który w środę przyjechał do Gdańska. Celem zespołu tej jeżdżącej po całej Europie ciężarówki jest zwiększanie bezpieczeństwa pracy, przemysłu, górnictwa i straży pożarnej.
Nowy serwis drobnicowy w Porcie Gdańsk. Co najmniej raz w miesiącu zawijać tam będą statki po drobnicę konwencjonalną oraz, jak zapowiedział armator Spliethoff, po dostawy inwestycyjne oraz opcjonalnie kontenery. Serwis żeglugowy na trasie Gdańsk-Stany Zjednoczone został zainaugurowany 19 stycznia. Na statek Spiegelgracht przy Nabrzeżu Oliwskim załadowano nietypowy ładunek, czyli luksusowe jachty motorowe.
– Zakończenie tej inwestycji cementuje pozycję DCT jako największego terminalu kontenerowego na Bałtyku i umacnia pozycję Portu Gdańsk jako kluczowego portu w tym rejonie Europu – podkreślił Maciek Kwiatkowski, Prezes Zarządu DCT Gdańsk na poprzedzającej otwarcie T2 konferencji prasowej.
Targi SMM to jedna z największych i najważniejszych imprez światowego przemysłu okrętowego. Co dwa lata do Hamburga przyjeżdżają światowi liderzy budowy i remontu statków, produkcji najnowocześniejszego wyposażenia okrętowego, technologii i inżynierii morskiej oraz decydenci szeroko rozumianej gospodarki morskiej. Coraz więcej jest na nich także wystawców z Polski.
Nowy statek naukowo-badawczy Uniwersytetu Gdańskiego, który zastąpi obecną, wysłużoną już jednostkę K/H Oceanograf-2., jest katamaranem o długości całkowitej 49,5 m, szerokości 14 m. wysokość boczna wynosi 3,80 m zaś wysokość do pokładu górnego 6,55 m. Statek cechuje się bardzo małym zanurzeniem wynoszącym zaledwie 2 metry. Prędkość ekonomiczna nowej jednostki wynosić będzie 10 węzłów zaś maksymalna będzie o 2 węzły większa
Specjalistyczna barka typu HLJB (Heavy Lift Jack-up Barge) to duża jednostka, ma 107 metrów długości i 40 szerokości. Bardzo ważne są dwie suwnice ulokowane na jej pokładzie, które mają po 2500 ton udźwigu każda, co daje w sumie 5 tysięcy ton. Zamawiającym jednostkę jest konsorcjum francuskich firm specjalizujących się w inżynierii lądowej oraz budownictwie, a na lidera grupy powołano Bouygues Travaux Publics.
Thales kontynuuje strategię rozwoju w Polsce i zwiększa zaangażowanie w projekty morskie. Światowy lider technologiczny od lat realizuje projekty z sektora morskiego wspólnie z polskim przemysłem oraz partnerami naukowymi. Nowo otwarte biuro Thales w Gdyni pozwoli na wzmocnienie współpracy z Polską, m.in. w zakresie rozwoju i transferu technologii oraz usług serwisowych. Umożliwi także sprawne zarządzanie najważniejszymi projektami Thales, nie tylko w Polsce, ale także w tym regionie Europy.
2 marca do Portu Gdańskiego Eksploatacja wpłynął statek należący do Chipolbrok, Chińsko-Polskiego Towarzystwa Okrętowego S.A.
Konferencja Gospodarka Morska, jaka miała miejsce podczas Międzynarodowego Forum Gospodarczego Gdynia 2014, zgromadziło łącznie około 600 osób. Przedstawiciele szeroko pojętego przemysłu morskiego.
1 września w Stoczni Crist w Gdyni odbyło się uroczyste przekazanie jednostki B69/2 Artic Fjell norweskiemu armatorowi Artic Shipping.
Firma UNITEST rozpoczęła działalność w 1990 roku w Gdańsku. Główna działalność przedsiębiorstwa skoncentrowana jest na projektowaniu i produkcji symulatorów siłowni okrętowych w wersji sprzętowej i programowej. Najnowsze rozwiązania firmy zawierają również symulatory siłowni okrętowych w wersji sprzętowej z wykorzystaniem ekranów dotykowych.
Lider w branży sprzedaży i serwisu sprzętu ratunkowego, firma IMS-GRIFFIN, oferuje swoim odbiorcom w pełni kompleksową i konkurencyjną ofertę w zakresie: sprzętu ratunkowego, przeciwpożarowego, nawigacyjnego i pokładowego.
W gdańskim Porcie Północnym w obecności premiera, ministra skarbu, i przedstawicieli władz lokalnych wmurowany został kamień węgielny pod budowę terminala naftowego przez Przedsiębiorstwo Eksploatacji Rurociągów Naftowych "Przyjaźń". Prace budowlane trwają w tym miejscu już od miesiąca.
W czwartek o godzinie 11.00 odbyło się drugie w tym roku wodowanie w Stoczni Remontowa Shipbuilding w Gdańsku - tym razem był to prom pasażersko-samochodowy. Jednostce nadano imię gminy duńskiej, która go zamówiła - SAMSØ.
Akademia Strategicznego Przywództwa 2014TM to 10-miesięczny kurs, w trakcie którego uczestnicy poznają najnowsze światowe techniki zarządzania stosowane do najważniejszych aktualnych wyzwań stojących przed firmami.
W poniedzialek 16 grudnia w porcie Gdynia odbył się załadunek 30 maszyn Straddle Carrier wyprodukowanych w firmie Cargotec Poland Sp. z o.o. dla klienta w Australii. Operatorem montażu finalnego urządzeń oraz załadunku był Portowy Zakład Techniczny S.A.
W czwartek 6 listopada 2013r. do gdyńskiego portu wpłynął holenderski statek MV „Happy Dynamic". Wizyta statku jest drugą z czterech zaplanowanych, wynikających ze zlecenia Armatororowi BigLift Shipping BV Amsterdam transportu łącznie dwudziestu suwnic typu ASC (Automatic Stacking Cranes) produkcji Konecranes. Pierwszych 5 suwnic zostało załadowanych oraz przetransportowanych pod koniec września, kolejne 2 wizyty statku zaplanowane zostały już na rok 2014 (prawdopodobnie w lutym i/lub marcu).
2 września 2013 roku odbyła się inauguracja roku szkolnego w Szkole Morskiej w Gdyni. Dzień wyjątkowy, ponieważ byliśmy świadkami otwarcia nowej siedziby szkoły przy ul. Polskiej 13a. Uroczyste przecięcie wstęgi rozpoczęło to ważne wydarzenie.
Polskie morskie terminale kontenerowe nie odczuwają spowolnienia. Od dużego tąpnięcia w 2009 r., kiedy obroty handlowe na Bałtyku spadły o jedną czwartą, co roku wyniki rosną. Już w 2010 r. branża odzyskała wyniki sprzed załamania, a od tego czasu notowane są kilkunastoprocentowe wzrosty.
Budowa terminalu gazu skroplonego LNG w Świnoujściu to pierwsza tego typu inwestycja, nie tylko w Polsce, ale i w naszej części Europy.