• <

Wynik wyszukiwania - "niskie stawki frachtowe" - Wiadomości

Żegluga w 2024 bez kompasu (moralnego). Niepewny scenariusz dla żeglugi liniowej i terminali kontenerowych

Nie czarny piątek, nie czarny tydzień, a nawet nie miesiąc, lecz czarny rok szykuje się w transporcie kontenerowym. I to nie jeden. Taki wniosek wynika z najnowszych informacji firm analitycznych i zapowiedzi niektórych operatorów. Klienci Xeneta pytają wprost: Czy żegluga morska straciła swój kompas moralny?
22.11.2023

Punkt zwrotny w inwestycjach w kontenerowce? Analiza rynku tonażowego (tygodnie 2-5/2023)

Kolejne początkowe tygodnie nowe roku to z ogólnej perspektywy inwestycji w tonaż kontynuacja ostatnich chaotycznych trendów. Jednakże być może doszło również do istotnego przełomu. Dotyczy on inwestycji w kontenerowce. Nie dość, że ostatnio było mniej nowych zamówień, a w jednym tygodniu nie zaobserwowano ich nawet wcale, to na dodatek wzrosła ilość złomowań tego typu tonażu. To może być dobry prognostyk, jeśli trend taki utrzymałby się w dłuższej perspektywie.
08.02.2023

BIMCO: Złomowanie tankowców na drodze do przekroczenia 11-letniego rekordu

W pierwszych czterech miesiącach 2021 roku suma tonażu wysłanego na złom już przekroczyła wspólny wynik z 2019 i 2020 roku. Powodem tej sytuacji są dramatyczne niskie stawki frachtowe.
12.05.2021

Niska cena paliw zyskowna tylko dla największych statków

Niskie ceny paliw są korzystne głównie dla armatorów największych kontenerowców – twierdzą analitycy z brytyjskiej firmy Drewry Shipping Consultants.
29.01.2018

Niska cena paliw korzystna tylko dla największych statków

Niskie ceny paliw są korzystne głównie dla armatorów największych kontenerowców – twierdzą analitycy z brytyjskiej firmy Drewry Shipping Consultants.
02.12.2017

Stawki frachtu LNG wyższe dopiero w 2018 roku

Ciężki rok czeka na armatorów przewożących gaz LNG ze względu na niskie stawki frachtowe - przewidują eksperci z agencji Drewry.
27.11.2017

Niska cena paliw dobra tylko dla największych statków

Niskie ceny paliw są korzystne głównie dla armatorów największych kontenerowców – twierdzą analitycy z brytyjskiej firmy Drewry Shipping Consultants.
28.08.2017

Drewry: Stawki frachtu LNG wyższe od 2018 roku

Ciężki rok czeka na armatorów przewożących gaz LNG ze względu na niskie stawki frachtowe - przewidują eksperci z agencji Drewry.
31.03.2017

Drewry: Stawki frachtu LNG wyższe od 2018 roku

Armatorów przewożących gaz LNG czeka ciężki rok ze względu na niskie stawki frachtowe - przewidują eksperci z agencji Drewry.
30.01.2017

Więcej kontenerowców pójdzie na żyletki w tym roku

Na rynku wciąż znajduje się za dużo kontenerowców w porównaniu do zapotrzebowania na te jednostki. Ten fakt oraz niskie stawki frachtowe prawdopodobnie zmuszą armatorów do częstszego złomowania swoich statków.
11.01.2017

Cosco pozbywa się pięciu kontenerowców

W ciągu sierpnia i lipca chiński armator Cosco pozbył się ze swojej floty pięciu kontenerowców: Na Xi He, Bu Yi He, Yu Gu He, Ha Ni He and Jing Po He. Wszystkie jednostki powstały w 1997 roku.
09.09.2016

Więcej kontenerowców pójdzie na żyletki w czwartym kwartale

Na rynku wciąż znajduje się za dużo kontenerowców w porównaniu do zapotrzebowania na te jednostki. Ten fakt oraz niskie stawki frachtowe prawdopodobnie zmuszą armatorów do częstszego złomowania swoich statków.
30.08.2016

Euler Hermes: perspektywy rozwoju rynku transportowego w 2016 roku

Eksperci Euler Hermes, globalnego lidera ubezpieczeń kredytów kupieckich, przewidują dalsze osłabienie w transporcie morskim, gdzie największą bolączką armatorów jest obecna nadwyżka mocy produkcyjnych wynikająca z inwestycji poczynionych przed kryzysem w 2009 roku.
09.05.2016

Prognoza 2016: Czy Port Gdańsk powtórzy swój sukces?

Ostatnie lata w Gdańsku przyzwyczaiły jego włodarzy do rekordów. W ciągu ostatnich 3 lat przyrost rocznych obrotów ładunkowych w Porcie Gdańsk wyniósł aż 5,7 mln ton (19 proc.). Czy w tym roku ten sukces zostanie powtórzony?
02.02.2016

Raport: Niska cena paliw dobra tylko dla największych statków

Niskie ceny paliw są korzystne głównie dla armatorów największych kontenerowców – twierdzą analitycy z brytyjskiej firmy Drewry Shipping Consultants.
18.09.2015

Raport: Czy istnieje światełko w tunelu dla przewoźników kontenerowych?

Z miesiąca na miesiąc wzrasta presja wywierana przez niskie stawki frachtowe na armatorów kontenerowców. O tym jak rozwinie się dalej sytuacja na konferencji Maritime Cyprus 2015 (13-16 września) w Limassolu mówił Peter Sand, główny analityk Bałtyckiej i Międzynarodowej Rady Morskiej (BIMCO).
18.09.2015

Marynarze zarobią więcej, dzięki kursowi dolara

Prawie 20 procent więcej niż pół roku temu zarobią polscy marynarze, którzy pływają na statkach różnych bander i zarabiają w dolarach. To dzięki rosnącemu kursowi waluty.
23.01.2015

Trudne lato armatorów

Sytuacja na morskim rynku przewozów masowych w widoczny sposób poprawi się dopiero w 2015 roku - uważają analitycy z norweskiego banku inwestycyjnego Artic Securities. Do tego czasu armatorzy mogą liczyć jedynie na stawki frachtowe, które z ledwością będą pokrywać koszty związane z utrzymaniem statków w gotowości technicznej, zakupem paliw oraz wypłatą wynagrodzeń dla załóg.
26.09.2012

PŻM: zła sytuacja na rynku przewozowym

Niskie stawki frachtowe i wysoka cena paliwa wpływają na złą sytuację finansową armatorów statków wszystkich sektorów. Polska Żegluga Morska ocenia, że nowy rok rozpoczął się dla firmy fatalnie - poinformował doradca dyrektora generalnego PŻM Krzysztof Gogol.
18.01.2012

Europejski przemysł okrętowy przegrywa wyścig z azjatyckim

Ok. 90 proc. produkcji polskiego przemysłu stoczniowego przeznaczane jest na eksport. Dlatego jest on szczególnie wrażliwy na kształtowanie się koniunktury w sektorze okrętowym nie tylko w samej Europie, ale również na świecie.
26.08.2010

Dziękujemy za wysłane grafiki.