• <

Wynik wyszukiwania - "niemieckie stocznie" - Wiadomości

Okręt podwodny programu "Orka"- co wiemy o potencjalnych oferentach?

Ogłoszenie przez ministra obrony narodowej Mariusza Błaszczaka ruszenia z realizacją programu "Orka" rozpoczyna szereg prac w związku całym przedsięwzięciem. Jeszcze zanim choćby odbędzie się cięcie blach pod budowę pierwszego z okrętów, miną lata w związku z pracami koncepcyjnymi, konsultacjami rynkowymi, aż w końcu przetargiem i wyborem najlepszej oferty.
23.07.2023

Ruszyła budowa niemieckiego statku badawczego

Stocznia Neptun Werft oficjalnie rozpoczęła budowę statku badawczego Meteor IV, zamówionego przez niemieckie Federalne Ministerstwo Edukacji i Badań Naukowych.
12.07.2023

Niemiecka Marynarka Wojenna buduje swój potencjał? Chrzest nowej korwety

W stoczni NVL Blohm+Voss w Hamburgu odbyła się uroczystość chrztu nowej korwety dla Deutsche Marine, która otrzymała imię Emden. To siódma jednostka z dziesięciu zaplanowanych typu K130, jaka będzie służyć pod czarno-czerwono-złotą banderą.
05.05.2023

Stocznia Yangzijiang Shipbuilding ma porftel zamówień o wartości 14,67 mld dolarów singapurskich. To 5 razy więcej niż roczna sprzedaż polskich stoczni

To 5 razy więcej niż portfel uzyskany przez stoczniowców z Niemiec w ub.r. i 5 razy więcej niż roczna sprzedaż polskich stoczni. Yangzijiang Shipbuilding Holdings poinformowało na początku października, że ma 22 nowe kontrakty. Zwiększają one portfel zamówień w tym roku do 40 statków.
10.10.2022

Europejskie stocznie umierają pod presją chińskiej i koreańskiej konkurencji. Za 10 lat doki będą puste?

Przemysł budowy statków w Europie jeszcze pracuje. Za 10 lat europejski przemysł produkcji statków może być już tylko historią. Stocznie europejskie są bezbronne wobec praktyk dumpingowych oraz bezpośredniego wsparcia przemysłu stoczniowego przez państwa azjatyckie. Armatorzy europejscy działający pod ochronnym parasolem i często z istotnym wsparciem swoich państw zyski lokują w stoczniach azjatyckich.
07.09.2022

ISR: Kolejna ofiara załamania europejskiej specjalizacji stoczniowej?

Sektor rejsów wycieczkowych jest mocno dotknięty pandemią, a wraz z nim poważne problemy przeżywają europejskie firmy zajmujące się budową dla niego luksusowych jednostek. Nie omijają one Meklemburgii-Pomorza Przedniego. Kryzys przeżywa stocznia Rheinhold & Mahla posiadająca swe oddziały m.in. w Rostocku i Wismarze.
14.10.2020

ISR: Stocznie w Wismarze, Rostocku i Stralsundzie jednak z rządowym wsparciem?

Zagrożone upadkiem stocznie w Wismarze, Rostocku i Stralsundzie mogą spodziewać się federalnej pomocy pomostowej. Po tygodniach negocjacji pojawiła się szansa na ostateczne decyzje w tej sprawie.
02.10.2020

ISR: Genting na krawędzi, więc niemieckie stocznie wrócą do państwa?

W Meklemburgii – Pomorzu Przednim narasta niepokój wokół losów stoczni będących własnością koncernu z Hongkongu.
26.08.2020

Epidemia Covid-19: kolejne niemieckie stocznie zamknięte

Stocznia Nobiskrug w Rendsburgu oraz stocznia GNYK w Kilonii należące do German Naval Yards poinformowały o czasowym zamknięciu zakładów, od 1 kwietnia do odwołania, w związku epidemią koronawirusa.
02.04.2020

Epidemia koronawirusa wywołała spowolnienie gospodarcze w Europie

Według prognoz grupy Allianz w recesji znajdzie się większość państw strefy euro. Analitycy firmy przewidują, że gospodarka całej strefy skurczy się o 1,8 proc. Prognoza dotyczy między innymi największej europejskiej gospodarki - Niemiec.
26.03.2020

Tam powstało najwięcej statków w 2016 roku. Na którym miejscu Polska?

Świat policzył wreszcie, ile statków zbudował w 2016 roku. Wyszło 2841 sztuk o łącznym tonażu 66,9 milionów jednostek pojemnościowych brutto (JPB), czyli zdecydowanie mniej niż w 2011, gdy padł historyczny rekord 102 mln JPB. Na czele są – jak zwykle w tym stuleciu – stocznie Chin, Japonii i Korei Południowej, ale po sześciu latach przewodzenia chińskie ustąpiły koreańskim – wynik tych ostatnich to 25,3 mln JPB. W Chinach zbudowano 22,3 mln a w Japonii 13,2 mln JPB. Na Dalekim Wschodzie powstało więc (doliczając 7. w ranki
28.06.2017

Niemiecki resort obrony: stocznie żądają za korwety zbyt dużo

Minister obrony Niemiec Ursula von der Leyen oświadczyła w piątek, że jej resort w żadnym razie nie zaakceptuje żądanej przez niemieckie stocznie ceny 2,9 mld euro za dostawę pięciu nowych korwet dla marynarki wojennej.
22.04.2017

Meyer Werft wykupił wszystkie udziały w stoczni w Turku

Niemiecka stocznia Meyer Werft skorzystała z opcji wykupu pozostałych 30 proc. udziałów w zarządzanej przez nią stoczni Meyer Turku w Finlandii. Udziały należały dotąd do fińskiej państwowej spółki Finnish Industry Investment (FII).
15.04.2015

Mimo poręczenia, niemieckie stocznie zbankrutowały

Do sądu administracyjnego w Stralsundzie wpłynął właśnie wniosek o ogłoszenie upadłości stoczni w Stralsundzie i Wolgaście. Tym samym kilkumiesięczne próby utrzymania przedsiębiorstw zakończyły się fiaskiem.
30.08.2012

W Niemczech jest to możliwe, a u nas?

100 mln euro pomocy finansowej mają otrzymać dwie niemieckie stocznie w Wolgaście i Stralsundzie. Decyzje taką podjął rząd landu Meklemburgii - Pomorze Przednie. Sprawę dotowania niemieckich stoczni nagłaśniają politycy PiS, aby pokazać, że w Niemczech taka pomoc się opłaca i jest możliwa.
31.05.2012

Wojna spisków

Nie tak dawno w środku lokomocji publicznej podsłuchałem rozmowę, w której dwóch mężczyzn, najprawdopodobniej stoczniowców, wspominało zamknięte w 2009 roku stocznie, w tym Szczecińską. Ich zdaniem, likwidacja tej ostatniej była wynikiem niemieckiego spisku, który miał „oczyścić przedpole” dla połączonej pod jedną firmą konkurencji w Rostocku i Wismarze (obecnie Nordic Yards).
03.02.2012

Dziękujemy za wysłane grafiki.