• <

Wynik wyszukiwania - "Brema" - Wiadomości

Niemcy. Rośnie spożycie kokainy, niemieckie porty stają się głównymi kanałami przerzutowymi w Europie

Rośnie spożycie kokainy w Niemczech, a konsumpcja jej pochodnych, w tym cracku, zwiększa się w wielu miastach. Coraz więcej narkotyku na europejski rynek trafia przez Hamburg i Bremerhaven – informuje portal RedaktionsNetzwerk Deutschland (RND).
07.08.2023

Niemieckie porty mogą nie podołać celom morskiej energetyki wiatrowej

Niemcy są jednym z liderów rozwoju morskiej energetyki wiatrowej w Europie. Sektor offshore wind jest filarem polityki energetycznej Energiewende, ale też odpowiedzią na ograniczenia związane z rozwojem wiatraków na lądzie. Wysokim ambicjom mogą nie podołać niemieckie porty. Sytuacji nie pomaga fakt, że Federalny Sąd Administracyjny potwierdził zakaz budowy portu morskiego na użytek energetyki wiatrowej w Bremerhaven.
22.11.2022

Niemcy. "Tagesschau": stocznia w Bremie budowała jachty dla oligarchów i dla Putina

Niemiecka policja, w poszukiwaniu majątku rosyjskich oligarchów, natrafiła na luksusowe jachty, mogące być ich własnością. Także FBI zainteresowało się kilkoma jachtami, powstałymi na terenie stoczni w Bremie, które należą z dużym prawdopodobieństwem do Rosjan objętych sankcjami, a nawet do Władimira Putina – opisuje portal "Tagesschau".
21.10.2022

Niemcy. Kanałem Nadbrzeżnym pływają statki o zanurzeniu do 2,5 m; przewozi się nimi 3,4 mln ton towarów rocznie

Położony w landzie Dolna Saksonia na północy Niemiec 70-kilometrowy Kanał Nadbrzeżny łączy rzekę Hunte w okolicach Oldenburga z kanałem Dortmund-Ems w pobliżu Doerpen. Szlakiem, którym mogą poruszać się jednostki o zanurzeniu 2,5 m transportowanych jest ok. 3,4 mln towarów rocznie. Planowana jest rozbudowa kanału.
22.09.2022

Transport Week 2022 dobiegł końca w Gdyni

Konferencja Transport Week 2022 zakończyła się dzisiaj w Gdyni po dwóch dniach wnikliwych dyskusji na temat obecnej sytuacji geopolitycznej w Europie, transformacji energetycznej, ich wpływu na sektor transportu i wielu innych istotnych tematów. 200 uczestników zgromadziło się w hotelu Courtyard Gdynia Waterfront, aby wysłuchać prezentacji ekspertów i paneli dyskusyjnych podczas pierwszego powrotu wydarzenia do formatu face-to-face po dwuletniej przerwie.
15.06.2022

"Pokój - nie ropa" - aktywiści w Bremie przemalowali statek z rosyjską ropą

W Bremie aktywiści wymalowali na statku przewożącym rosyjską ropę hasło "Peace – not oil" (pokój - nie ropa). W ubiegłym tygodniu w Hamburgu doszło do podobnej akcji na frachtowcu z węglem - pisze we wtorek portal tygodnika "Spiegel".
08.03.2022

Schiedel bierze kurs na stal i morze

Schiedel to jeden z czołowych producentów systemów kominowych w Polsce i Europie. Od kilku lat również polski oddział rozszerzył swoją działalność o produkcję kominów stalowych dla branży morskiej. – Dostrzegamy w niej przyszłość i potencjał. Już dziś na koncie mamy kilka spektakularnych projektów – mówi w rozmowie z GospodarkąMorską.pl Krystian Kula, prezes spółki Schiedel z centralą w Opolu.
01.02.2022

Strategia dla Bałtyku na lata 2021-2027. Czas na partnerów, projekty i euro

Praktycznie zakończyły się już finalne prace nad skonkretyzowaniem priorytetów i działań, które realizowane będę w ramach „Programu działania państw bałtyckich na lata 2021-2027”. Teraz nadszedł czas na poszukiwanie partnerów i podejmowanie wspólnych projektów.
11.07.2021

Droga do niepodległości - jak Port Gdynia pomógł Polsce odzyskać niezależność [wideo]

W 1918 roku Polska odzyskała niepodległość po 123 latach zaborów. Rozpoczęło się dążenie do niezależności. Aby Polska stała się jednak w pełni suwerenna niezbędne były kluczowe decyzje gospodarcze, które pozwoliłyby uzyskać niezależność gospodarczą kraju.
11.11.2020

ISR: Władze Meklemburgii znów aktywnie lobbują na rzecz swojego sektora stoczniowego

Meklemburgia-Pomorze Przednie i Brema walczą o duże zamówienie dla stoczni w swoich landach. Ich szefowie we wspólnym liście zwrócili się do rządu federalnego o budowę nowego statku badawczego „Polarstern II” w Wismarze, Rostocku i Stralsundzie, a także w stoczni Lloyd w Bremerhaven należących do Genting Group z Hongkongu.
06.07.2020

ISR: Wyludnienie nie sprzyja rozwojowi regionu Morza Bałtyckiego

Demografia to sfera poważnych wyzwań w regionie Morza Bałtyckiego. Instytut Studiów Regionalnych wskazuje na ten obszar jako potencjalnie kluczowy kontekst rozwoju Polski i Pomorza Zachodniego. Jeśli tak ma się stać, to właśnie w rozwiązywaniu problemów demograficznych należy widzieć przedmiot obserwowania trendów, porównywania doświadczeń, współpracy i definiowania nowych rozwiązań.
02.07.2020

Dokładnie 99 lat temu rozpoczęły się pierwsze prace budowlane w Porcie Gdynia (foto)

29 maja 1921 rozpoczęły się pierwsze prace budowlane w Porcie Gdynia. Budowa wyprzedziła regulacje prawne, gdyż Sejm podjął ustawę o budowie portu w Gdyni 23 września 1922 r.
28.05.2020

Port Gdynia dla miasta Gdyni

Gdyński port jest starszy od miasta o całe cztery lata. I nic w tym fakcie dziwnego, gdyż przyczynkiem do powstania Gdyni była właśnie budowa portu. Decyzja, podjęta dziewięćdziesiąt siedem lat temu u zarania narodzin II Rzeczypospolitej stała się wielkim symbolem odrodzonego państwa polskiego. Gdyński port powstał jako żywa wizytówka ówczesnej Polski – jej potencjału ekonomicznego i myśli technicznej. Gdyby nie port to w ogóle nie było by miasta…
24.09.2019

Zabytkowy trójmasztowiec Le Marité zaprasza do zwiedzania

Zabytkowy trójmasztowiec Le Marité wraz z pływającą wystawą „Exotic Taste of Europe” zawinął do Gdyni! To trzecia już i ostatnia wizyta Le Marite w Polsce.
27.04.2019

Zabytkowy trójmasztowiec Le Marité wraz z pływającą wystawą „Exotic Taste of Europe” po raz drugi zawinął do Portu Gdynia

Do 2 maja w Porcie Gdynia będzie cumował historyczny żaglowiec „Le Marité”. Na pokładzie statku znajduje się sponsorowana przez UE wystawa fotograficzna „Exotic Taste of Europe”. Statek i wystawa będą dostępne dla zwiedzających od 28 kwietnia codziennie w godzinach od 9:00 do 18:00 Wstęp bezpłatny.
25.04.2019

95 urodziny Portu Gdynia tuż tuż…

95 lat temu Sejm II Rzeczpospolitej podjął decyzję o budowie portu we wsi - o nic nikomu nie mówiącej nazwie – Gdynia, na którą jako miejsce „bardzo sposobne” do budowy portu wskazywał już królowi Władysławowi IV hetman Stanisław Koniecpolski i inżynier królewski Jan Pleitner.
21.09.2017

Środkowoeuropejski patchwork

Polska położona jest w samym środku Europy, gdzie krzyżują się szlaki transportowe wschód–zachód i północ-południe, ale fakt ten jakby nie w pełni dociera do świadomości ekip rządzących. W takiej Austrii, na przykład, również kraju środkowoeuropejskim, od 15 już lat funkcjonuje transportowy master plan, czyli długoterminowy program rozwoju infrastruktury transportowej: ekspresowych dróg, sieci kolejowej, dróg wodnych itd.
29.05.2017

Fjord1 otrzymał nowy prom

Norweski przewoźnik, firma Fjord1, otrzymał nowy prom. Jednostka o nazwie Hornelen została zbudowana w Turcji.
21.09.2016

Port Gdańsk na Międzynarodowym Forum Maritime Silk Road w Chinach

Przed kilkoma dniami w Chinach odbyło się Międzynarodowe Forum "Maritime Silk Road Port International Cooperation Forum". To już druga edycja tego wydarzenia, które w Państwie Środka zgromadziło przedstawicieli najważniejszych portów Europy, Azji i Afryki Północnej.
25.07.2016

UE inwestuje w terminal LNG w Bremie

Program TEN-T Unii Europejskiej zainwestuje prawie 2,5 miliona euro w badania i pilotażowy projekt terminalu w Porcie Brema (Niemcy).
18.12.2014

Europejskie porty walczą o środki unijne

Barcelona, Marsylia i Genua, przez śródziemnomorskie stowarzyszenie (Intermed Association), wezwało Komisję Europejską do podjęcia dyskusji w sprawie dofinansowania sieci TEN-T.
14.11.2014

Europejski Dzień Morza Brema 2014

Innowacyjna gospodarka morska i technologie morskie były przewodnim tematem European Maritime Day 2014.
26.05.2014

Globalny handel na fali- Jones Lang przedstawia swój raport pt. European Seaports: the Growing Logistics Opportunity

Rozwój oraz konteneryzacja morskiego handlu i wzrost gabarytów statków transportowych stymulują popyt na powierzchnie magazynowe w obrębie europejskich portów, wynika z najnowszego raportu Jones Lang LaSalle
03.12.2013

Szanse na rozwój zaplecza terminali kontenerowych

Rozwój transportu towarów w standaryzowanych kontenerach, wzrost gabarytów statków i możliwości przeładunkowych portów, w połączeniu ze zmieniającymi się kanałami dystrybucji, stymulują popyt na powierzchnie magazynowe w europejskich regionach nadbrzeżnych.
28.11.2013

Szansa dla Bałtyckiego Terminalu Drobnicowego

Bałtycki Terminal Drobnicowy Gdynia po raz pierwszy przyjął jednostkę norweskiego armatora Grieg Star Shipping A/S. W ładowniach znajdowały się tony specjalistycznej celulozy.
21.08.2012

Współpraca polsko-chińska - na progu wielkiej szansy

Według danych agencji Xinhua 2011r. Chiny wydały na konsumpcję więcej niż USA. Ostatnie lata upłynęły pod znakiem ożywionych kontaktów dyplomatycznych (kierunki dalszej współpracy z Chinami były przedmiotem rozmów i ustaleń Komisji Mieszanej RP – ChRL planowanej na koniec maja 2012 roku). Chińczycy cenią sobie stabilność naszej gospodarki i korzystne położenie geopolityczne. Nasz kraj odwiedza rosnąca liczba chińskich misji gospodarczych, z drugiej strony rodzime przedsiębiorstwa coraz chętniej wysyłają swoich przedstawicieli do
11.06.2012

Gdański DCT kontra Hamburg

Utarło się przekonanie, że największym „polskim” portem przeładunkowym kontenerów jest Hamburg. Ta ryzykowna teza, rzeczywiście sprawdzała się przez ostatnie lata, dopóki na rynkowej scenie nie pojawił się gdański Deepwater Container Terminal (DCT). W ciągu czterech lat od swojego powstania DCT udowodnił, że jest nie tylko silnym graczem na Bałtyku, ale również może znakomicie konkurować z prawdziwym gigantem wśród portów zachodniej i północnej Europy - Hamburgiem.
26.01.2012

Odwracamy się od Bałtyku

Polska nie wykorzystuje swego morskiego potencjału. A transport morski to u nas nadal "coś ekskluzywnego".
08.09.2011

Konkurencja na rynku dostaw części okrętowych

Firma ”ROMEKO marine” sp. z o.o. powstała w wyniku wspólnej, ponad piętnastoletniej pracy w branży morskiej. Misją firmy jest zorientowanie na potrzeby Klienta, ciągły rozwój oraz dążenie do budowania trwałych relacji z Klientami.
11.07.2011

Pierwsza niemiecka wstęga

Największy statek pasażerski ówczesnego świata powstał w szczecińskiej stoczni Vulcan. To XIX-wieczny Kaiser Wilhelm der Grosse. Zasłynął tym, że na pewien czas odebrał Brytyjczykom prymat na Atlantyku.
18.02.2011

Targi rybne fish international 2010 w Bremie

fish international 2010 - 12. międzynarodowe targi branży rybnej i owoców morza z sekcjami specjalnymi Trading Market, Processing, Logistics i Point of Sale
21.02.2010

Czy gospodarka morska ma jeszcze znaczenie dla Pomorza?

Ostatnie miesiące przyniosły ponowne zainteresowanie problemem gospodarki morskiej w naszym społeczeństwie. Wymuszona przez decyzję Komisji Europejskiej kwestia upadłości polskich stoczni stawia przed nami pytania: Czy jesteśmy jeszcze państwem morskim? Czy nasze nadmorskie położenie potrafimy w sensowny sposób wykorzystać? Pytania te powinni sobie postawić zwłaszcza politycy, biznesmeni i działacze samorządowi województwa pomorskiego.
01.09.2009

Dziękujemy za wysłane grafiki.