• <

Wynik wyszukiwania - " kryzys covid" - Wiadomości

Spadki ropy w związku z kryzysem Covid-19 w Indiach czy panika po ataku ransomware?

Ceny ropy spadły w czwartek o ponad 2 proc., gdy kryzys Covid-19 w Indiach pogłębił się, a kluczowy rurociąg w USA wznowił działalność, zatrzymując wzrost, który podniósł cenę ropę do najwyższego poziomu od ośmiu tygodni po tym, jak IEA i OPEC prognozowały odbicie globalnego popytu w dalszej części roku.
14.05.2021

Port Gańsk w pierwszej 15 największych portów kontenerowych w Europie. Rotterdam numerem 1

Mimo, że wpływ pandemii koronawirusa zaczął być wyraźnie odczuwalny w branży kontenerowej od marca czołowe 15 portów europejskich w 2020 przeładowało łącznie 76,8 mln TEU , tylko o 2,8 proc. mniej niż w 2019 roku. Port Gdańsk utrzymał 15 pozycję przeładowując 1,9 mln TEU.
05.03.2021

Porty odporne na Covid-19. Raport IAPH

Polskie porty obroniły się przed załamaniem podaży spowodowanym pandemią COVID-19. Są nawet terminale, spedytorzy i agenci, którzy w tym czasie zanotowali wzrost obrotów. Lutowy Raport IAPH COVID19 Economic Impact Barometer informuje o tym jak przedstawia się sytuacja w światowym biznesie portowym.
21.02.2021

Szef OECD i inwestorzy mówią o szansach na rozwój gospodarczy Polski

Polska dotychczas stosunkowo dobrze przetrwała kryzys Covid-19, pandemia pogłębiła pewne problemy, ale jestem przekonany, że uda się je przezwyciężyć - pisze w piątek we francuskim dzienniku "L'Opinion" szef OECD Angel Gurria. To idealny czas, by zainwestować w polskie spółki - ocenia amerykański inwestor Tim Draper.
23.01.2021

55 mln dolarów od Kanady na ochronę ekosystemów przed degradacją

Kanada przeznaczy do 55 mln dolarów kanadyjskich na inicjatywy Narodów Zjednoczonych, których celem jest ochrona ekosystemów oraz ochrona gruntów przed degradacją – poinformował premier Kanady Justin Trudeau podczas poniedziałkowego wirtualnego One Planet Summit.
12.01.2021

Życie po COVID-19: Czy świat, jaki znamy, zmieni się na zawsze?

Po pierwszych blokadach w marcu 2020 r., w Internecie i mediach społecznościowych pojawiły się zdjęcia pustych miast. W niektórych miejscach, po ulicach wędrowały dzikie zwierzęta i wydawać by sie mogło, że natura bierze głęboki wdech po ciężkich doświadczeniach ze światem ludzi. Światowe rządy apelowały do obywateli o pozostanie w domach.
09.12.2020

Royal Caribbean przedłuża zawieszenie rejsów do końca listopada

Royal Caribbean Cruises Ltd przedłużyło zawieszenie rejsów do 30 listopada, z wyłączeniem rejsów pochodzących z Hongkongu - poinformował we wtorek amerykański operator wycieczkowy, ponieważ kryzys COVID-19 ogranicza popyt na rejsy.
08.10.2020

Indie – Brak podstaw do nakładania opłat za porzucony ładunek

Powszechnym problemem branży morskiej jest kwestia porzuconych lub nieodebranych kontenerów w portach, w tym w szczególności w portach w Indiach, Pakistanie i Bangladeszu. Takie kontenery i ładunki są przeważnie porzucone z powodu nieprawidłowego zadeklarowania ich zawartości przez spedytorów. Operatorzy liniowi ponoszą znaczne koszty, w tym głównie koszty magazynowania w okresie, gdy kontenery i znajdujący się w nich ładunek pozostawały nieodebrane. Indyjski Sąd Najwyższy [SN] uregulował tę kwestię wskazując, że ​​porty w Indiac
16.09.2020

Raport z rynku żeglugowego – morze niepewności (tydzień 30-32)

Wszystko wskazuje na to, że efekt pierwszego ciosu kryzysu pandemicznego oraz efekty gwałtownie załamującej się ceny ropy minęły. Wiele z segmentów żeglugi mozolnie podnosi się z gruzów tego, co powstało po wielkim zamieszaniu pierwszego półrocza. Czas trwania procesów kryzysowych rządzi się jednak swoimi prawami i może jeszcze niejednokrotnie zaskoczyć tym bardziej, że nadal wisi nad globalną gospodarką widmo nadchodzącej lub najprawdopodobniej już rozpoczętej drugiej fali pandemii wirusa COVID-19.
10.08.2020

Port Gdynia odporny na kryzys Covid-19. W lipcu 18 procent wzrostu w kontenerach

Aż o 18 procent wzrosły przeładunki kontenerów w lipcu w Porcie Gdynia rok do roku. Gdyński port utrzymuje również świetne, ogólne wyniki przeładunkowe z ubiegłego roku i wszystko wskazuje na to, że mimo pandemii i globalnej recesji jest szansa na kolejny rekord w przeładunkach na koniec roku.
08.08.2020

Pierwsze półrocze 2020 r. z perspektywy przemysłu stoczniowego. Zagadnienia węzłowe

W skutek pandemii COVID-19 świat mierzy się z największym od czasu Wielkiego Kryzysu lat 30-tych ubiegłego stulecia kryzysem gospodarczym. Na szczęście nie ziściły się najgorsze scenariusze zwiastujące kolaps światowej gospodarki. Wyraźne są pewne symptomy odbicia.
29.07.2020

MOL zmniejsza flotę o 40 statków w odpowiedzi na kryzys COVID-19

Japoński armator - Mitsui O.S.K. Line (MOL) opracowały plan obejmujący środki obronne, które firma powinna podjąć, aby ograniczyć straty i ponownie zbadać działania inwestycyjne w odpowiedzi na wpływ pandemii koronawirusa.
23.06.2020

Szef OECD: Polska odnotowała niewielki spadek PKB w porównaniu z innymi krajami

Polska odnotowała niewielki spadek PKB w porównaniu z innymi krajami OECD - mówi dla PAP sekretarz generalny Organizacji Współpracy Gospodarczej i Rozwoju (OECD), Jose Angel Gurría. Dodaje, że liczy na wsparcie Polski dla podatku cyfrowego i zwraca uwagę na konieczność walki z tzw. "rajami podatkowymi".
09.06.2020

Covid-19 a przemysł stoczniowy, rzut na zagadnienia węzłowe–produkcja, portfel zamówień, recykling

Gospodarka morska to branża kształtowana w przeważającej mierze globalnie. Popyt i podaż zależą od rynku światowego i jego kondycji. Wpływ ogólnoświatowej pandemii jest zatem silnie widoczny w niemal wszystkich aspektach tej gałęzi gospodarki. Oddziaływanie to zaznaczyło swoje piętno zarówno na transporcie morskim jak i branży stoczniowej stoczniowa. Pierwsza z nich jest niezbędna do utrzymania handlu światowego, druga zaś dostarcza narzędzia dla branży shippingowej, w postaci statków – ich remontów, ale też bieżącego utr
25.05.2020

Transocean największym przegranym dekady w gospodarce morskiej

Podczas gdy kryzys COVID-19 sieje spustoszenie na giełdzie, wydaje się, że firmy związane z turystyką mogą być największymi przegranymi w ostatniej dekadzie. Zgodnie z nowym raportem Kiplingera, wiele z nich wciąż zarabia pieniądze, a największe straty zanotował Transocean.
17.05.2020

MGMiŻŚ: Współczesne kryzysy gospodarcze z perspektywy branży morskiej

Branża morska w swoją specyfikę wpisane ma zmaganie się z zakłóceniami i szokami ogólnogospodarczymi. Ponieważ cykl koniunkturalnego w gospodarce światowej determinuje koniunkturę w samej gospodarce morskiej, jako funkcjonalnie sprzężonej z handlem międzynarodowym, warto spojrzeć, jak poprzednKryzysy naftowe z lat 70-tych doprowadziły do odejścia gospodarek wysoko uprzemysłowionych od ropy, pociągając za sobą strukturalny spadek zapotrzebowania na tankowce i przebudowę dotychczas przez nie zdominowanej branży transportu m
09.04.2020

Wpływ kryzysu COVID-19 na polski przemysł stoczniowy. Stan obecny i perspektywy [raport GospodarkaMorska.pl]

Szok, bezradność i wielka niewiadoma odnośnie przyszłości to dzisiejsze nastroje w firmach w Polsce, Europie i na Świecie. Szybkość rozprzestrzeniania się epidemii koronawirusa oraz coraz bardziej drastyczne środki wprowadzane przez rządy, z jednej strony, wydają się być konieczne, z drugiej, z dnia na dzień, powiększają obawy o przyszłość gospodarki i biznesu. „Przedłużanie kwarantanny zabije więcej ludzi niż koronawirus” te słowa Donalda Trumpa doskonale obrazują dzisiejsze odczucia w gospodarce, również w firmach z sekt
06.04.2020

Dziękujemy za wysłane grafiki.