• <

Wynik wyszukiwania - "limity emisji" - Wiadomości

Czas na dekarbonizację żeglugi. Nowe technologie w sektorze morskim i żeglugi śródlądowej

Dekarbonizacja sektora transportu dotyka także sektora morskiego. W swoim raporcie z 13 marca 2023 roku Komisja Europejska zwraca uwagę, że „Na poziomie UE transport morski odpowiada za 3–4% całkowitej emisji CO2 w UE, co oznacza ponad 124 mln ton CO2 w 2021 r.” Co za tym idzie transformacji będzie podlegał cały sektor żeglugi wraz z portami. Już teraz limity emisji reguluje międzynarodowa agencja IMO, niedługo statki zaczną również podlegać pod system emisji ETS.
05.03.2024

Minister Moskwa: PE poparł kompromis ws. rozporządzenia metanowego

Parlament Europejski poparł kompromis ws. rozporządzenia metanowego - napisała we wtorek na Twitterze minister klimatu Anna Moskwa. Stosunkiem głosów 499 za wobec 73 przeciw PE podniósł limity emisji metanu z kopalń do 5 ton na 1000 ton węgla.
09.05.2023

Europarlament poparł korzystne dla polskiego górnictwa poprawki do rozporządzenia metanowego

Parlament Europejski poparł we wtorek kompromisowe poprawki dotyczące rozporządzenia metanowego. Europosłanka Izabela Kloc (PiS) podkreśla, że to rozwiązanie korzystne dla polskich kopalń. – Po raz pierwszy od bardzo dawna w tej najbardziej zradykalizowanej unijnej instytucji rozsądek zwyciężył nad ideologią – powiedziała PAP po głosowaniu.
09.05.2023

Wiceminister klimatu: liczymy zgodę PE na wyższe limity emisji metanu

Ministerstwo klimatu liczy na potwierdzenie przez Parlament Europejski we wtorek w głosowaniu kompromisu ws. limitów emisji metanu z kopalń węgla – powiedział PAP wiceminister Adam Guibourge-Czetwertyński. Kompromis zakłada limit 5 ton metanu na 1000 ton węgla.
09.05.2023

Strategia wodorowa Norwegii - czy zielona rewolucja wodorowa wydarzy się w Oslo?

Zielony wodór jest nośnikiem energii, który ma znaczny potencjał, aby pomóc w redukcji emisji gazów cieplarnianych. Jego wykorzystanie oferuje krajom Europy, nastawionym na dekarbonizację, nowe możliwości w zakresie przeprowadzenia transformacji gospodarki w duchu zrównoważonego rozwoju. Ustawa klimatyczna (Klimalov) ustanawia cel Norwegii, jakim jest redukcja emisji gazów cieplarnianych o co najmniej 50% do 2030 roku, a ustawa wymaga od rządu wdrożenia polityki i środków do osiągnięcia tego celu. Jednym z takich środków jest roz
13.01.2023

Pierwszy w polskim porcie załadunek NOXy (popularny na stacjach AdBlue) na statek

W najstarszym istniejącym fragmencie szczecińskiej stoczni, odbył się pierwszy w polskim porcie załadunek NOXy na statek - poinformowała Grupa Azoty Zakłady Chemiczne "Police" SA.
26.04.2021

Nowe regulacje dot. zanieczyszczeń. Eneria dostawcą silników Caterpillar zgodnych z aktualnymi wymaganiami

Dbałość o środowisko należy do najważniejszych omawianych tematów na całym świecie. Wprowadzanie udoskonaleń w maszynach w znacznej mierze skupia się na zredukowaniu bądź całkowitym zlikwidowaniu negatywnych skutków działania urządzenia na środowisko.
05.03.2021

Ograniczamy ocieplenie - jak szybko trzeba działać?

Ile dwutlenku węgla możemy jeszcze wyemitować do atmosfery? Jak szybko musimy obniżać emisje gazów cieplarnianych, aby nie dopuścić do ocieplenia większego niż 1,5°C względem czasów przedprzemysłowych? Czy obecne plany i polityki wystarczą? Wyjaśniamy pojęcie budżetu węglowego.
02.11.2020

Ekologiczne jednostki z napędem LNG cieszą się coraz większą popularnością wśród armatorów

Skroplony gaz ziemny jest pomostem pomiędzy tradycyjnym paliwem, a rozwiązaniami dążącymi do zero-emisyjności. Na korzyść paliwa LNG przemawia dojrzałość technologii, ekologia jak również rosnący łańcuch dystrybucji. Armatorzy coraz częściej są zainteresowani inwestycjami w jednostki LNG na co niewątpliwie ma wpływ dostępność tego paliwa w portach.
10.09.2020

Kryzys po pandemii może pokrzyżować ambitne plany klimatyczne UE

Obecna sytuacja przemysłu europejskiego oraz nastroje społeczne mogą pokrzyżować ambitne plany klimatyczne UE - ocenia prezes Stowarzyszenia Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych Alfred Franke. Dodał, że według KE to realizowanie Zielonego Ładu będzie najlepsze dla odbudowy gospodarek.
12.07.2020

Rynek ropy naftowej z perspektywy branży morskiej

Sytuacja na rynku ropy naftowej ma szerokie bezpośrednie przełożenie na stan światowej gospodarki. Branża morska jest jedną z gałęzi szczególnie podatnych na zmiany w cenach ropy. Teraz, gdy rynek ropy przeżywa największe w dziejach załamanie, warto spojrzeć, jak powiązany jest on z branżą morską.
22.04.2020

Bieżące zawirowania na rynku ropy naftowej a wpływ na branżę morską (analiza)

Od drugiej połowy lat 2010-tych na rynku ropy narastał problem nadpodaży surowca, wynikający przede wszystkim z rewolucji łupkowej tworzącej dodatkową podaż. Doprowadziło to do spadku cen ropy z poziomu ok. 100 USD za baryłkę do ok. 60 USD pod koniec 2019 r. Szok popytowo-podażowy wywołany przez pandemię koronawirusa SARS-CoV-2 wywołał historyczny krach, sprowadzając ceny ropy do ok. 20 USD za baryłkę – w ujęciu uwzględniającym inflację najniższych we współczesnej historii. Po szczycie OPEC+ 15 kwietnia, na którym Arabia Saudyjsk
16.04.2020

Wysoka kara dla Color Line za naruszenie dyrektywy niskosiarkowej

Firma Color Line popadła w małe tarapaty. Na firmę nałożona została karę za pogwałcenie przepisów wynikających z dyrektywy niskosiarkowej.
17.03.2018

Statki w polskich portach zasilane z lądu – bezpiecznie i ekologicznie

W polskich portach mogą wkrótce pojawić się przyjazne dla środowiska systemy do zasilania statków energią elektryczną z lądu. To zbawienne rozwiązanie dla portów, które muszą dostosować się do wymogów międzynarodowej konwencji o zapobieganiu zanieczyszczaniu morza MARPOL VI. Innowacyjne systemy, które powstają w firmie igus sprawdzają się już w Norwegii.
20.02.2018

IMO wprowadza powszechny obowiązek używania niskosiarkowego paliwa na morzu

Do 2020 roku w transporcie morskim musi zostać wprowadzone na świecie paliwo o obniżonej do 0,5 proc. zawartości siarki - tak orzekła Międzynarodowa Organizacja Morska (IMO).
27.10.2016

Niższe limity emisji dla dźwigów i statków

Parlament Europejski przyjął we wtorek w Strasburgu rozporządzenie o ograniczeniu limitów emisji zanieczyszczeń powietrza dla silników montowanych w maszynach nieporuszających się po drogach, jak np. maszyny rolnicze i budowlane, ale też agregaty i statki.
05.07.2016

InfoGlobMar 2016 już za nami

Wyzwania stojące przed portami, bezpieczeństwo portów i debata nad współpracą nauki z biznesem - to niektóre z tematów poruszane na ósmej konferencji InfoGlobMar 2016.
19.06.2016

Jak służby będą kontrolować poziom emisji siarki po 1 stycznia 2015 r. - nowe przepisy, nowe wyzwania

Wchodzącej w życie od stycznia 2015 r. dyrektywie siarkowej towarzyszy wiele pytań. Jednym z nich jest kwestia badania poziomu emisji związków siarki przez statki w strefach objętych nowymi regulacjami.
06.10.2014

BPO rusza z projektem wspierającym budowę infrastruktury LNG

Organizacja Portów Bałtyckich (BPO) zapowiedziała kolejną inicjatywę, która ma skutkować rozbudową infrastruktury do bunkrowania LNG w kolejnych portach. Wśród obszarów, które zostały wskazane jako miejsca, w których powinno pojawić się odpowiednie zaplecze tego typu, znalazły się Szczecin/Świnoujście oraz Zatoka Gdańska i Kłajpeda.
25.09.2014

Dyrektywa siarkowa wymusza zmiany na armatorach. Tallink już się przygotowuje

Grupa Tallink w specjalnym komunikacie poinformowała o zmianach, jakie w najbliższym czasie wymusi na jej działalności operacyjnej wchodząca w życie dyrektywa siarkowa. W związku z tym przewidywane są zmiany w wykorzystaniu floty. Niektóre statki mogą zostać przekierowane na inne trasy.
18.09.2014

Gdańska Stocznia Remontowa znów niebieska

DFDS pochwalił się na swoim profilu społecznościowym niezwykłym ujęciem, na którym widać trzy należące do niego statki, które jednocześnie znajdują się w Gdańsku. W ostatnim czasie takie obrazki w gdańskiej stoczni REMONTOWA nie należą do rzadkości.
13.08.2014

Ekologiczni zyskują więcej. Porty stawiają na statki napędzane LNG

Port w Göteborgu zdecydował się na promowanie armatorów, którzy korzystają z proekologicznych rozwiązań. Władze portu postanowiły, że od 2015 r. statki zasilane alternatywnym paliwem LNG będą korzystały z obniżonej taryfy opłat. Ich oszczędności w tym zakresie sięgnąć mogą nawet 30 procent.
04.07.2014

Wreszcie skraplanie bezpieczne dla środowiska

Nowe Centrum Badawczo-Szkoleniowe Alfa Laval dla branży morskiej rozpoczęło swoją działalność
01.04.2014

Dziękujemy za wysłane grafiki.