• <

Wynik wyszukiwania - " wypadki na morzu" - Wiadomości

Gala Safe Water Angels 2024 podkreśleniem znaczenia ratownictwa wodnego

W Akademii Marynarki Wojennej w Gdyni 22 marca spotkali się przedstawiciele organizacji, podmiotów uprawnionych do wykonywania ratownictwa oraz osobowości związane z ratownictwem morskim i śródlądowym oraz branżą offshore w trakcie Oskarów Ratownictwa – Gali Safe Water Angels 2024 roku. Nagrody były wręczane przez kwartalnik „Bezpieczna Woda”.
26.03.2024

Rok 2024 przyniesie ważne decyzje dla morskich farm wiatrowych Bałtyk

Pozwolenie na budowę dla morskich farm wiatrowych Bałtyk II i Bałtyk III oraz przygotowanie projektu farmy Bałtyk I do aukcji to najważniejsze kamienie milowe, których w 2024 roku spodziewają się Equinor i Polenergia. Ostatnie 12 miesięcy znacznie przybliżyły realizację projektów Bałtyk. Trzy farmy wiatrowe o łącznej mocy 3 GW zasilą odnawialną energią ponad 4 miliony gospodarstw domowych.
08.01.2024

Equinor i Polenergia stawiają na aktywne wsparcie budowy farm morskich Bałtyk

– Farmy wiatrowe na Bałtyku będą służyć ludziom i środowisku. Dlatego od początku naszych wspólnych inwestycji prowadzimy intensywny dialog z mieszkańcami, samorządami i przedsiębiorcami z regionu – mówią przedstawiciele Equinor i Polenergii. Spółki podsumowały swoje działania przy projektach MFW Bałtyk I, II i III w pierwszym kwartale bieżącego roku.
03.05.2023

Zatonięcie "El Faro" – statek z amerykańsko-polską załogą w oku cyklonu

Niniejszym artykułem rozpoczynamy kolejny cykl naszych specjalistycznych tekstów dotyczących żeglugi. Tym razem będziemy zajmowali się największymi katastrofami i wypadkami morskimi, które miały miejsce w przeszłości, jak również obecnie.
13.09.2021

Trwają poszukiwania marynarzy ze statku, który zatonął na Morzu Czarnym

Znaleziono zwłoki trzech członków załogi statku handlowego, który zatonął w niedzielę na Morzu Czarnym u wybrzeży Turcji - poinformowało w poniedziałek MSZ Ukrainy. Uratowano sześciu marynarzy. Trwają poszukiwania jeszcze trzech osób.
18.01.2021

Statki autonomiczne po epoce koronawirusa

Przemysł okrętowy zastanawia się nad konstrukcją, budową i eksploatacja statków autonomicznych po epoce koronawirusa. Widzimy, że ta epoka odciśnie piętno nie tylko na stylu życia ludzkości, ale również na transporcie morskim i systemach obsługi wydobycia ropy i gazu offshore. Obecnie budowane jednostki są coraz bardziej zautomatyzowane. Statki często są wyposażone w systemy wspomagania decyzji załogi oraz układy diagnostyczne zainstalowanych urządzeń. Coraz więcej systemów zainstalowanych na statkach i jednostkach offshore może
18.12.2020

ONE Apus już w porcie. Wcześniej stracił 1816 kontenerów na Pacyfiku

Kontenerowiec ONE Apus, który w zeszłym tygodniu w drodze do Japonii trafił na ogromne fale a z jego pokładu spadło 1816 kontenerów, zacumował w japońskim porcie Kobe. Jak poinformował "Daily Mail" była to największa liczba straconych kontenerów w historii morskiego transportu spowodowaną przez pogodę.
13.12.2020

Perspektywy wykorzystania sztucznej inteligencji (SI) na statkach i jednostkach offshore [analiza]

Zgodnie z badaniami przeprowadzonymi przez Europejską Agencję do spraw Bezpieczeństwa na Morzu (EMSA), 80% przyczyn wypadków i katastrof na morzach i oceanach to błędy ludzkie wywołane zwykle presją czasu, złą organizacją pracy i aspektami psychologicznymi. Czy zastosowanie na statkach i jednostkach offshore sztucznej inteligencji (SI), której zadaniem będzie wspieranie załogi podczas podejmowania decyzji i wykonywania zadań, pozwoli całkowicie wyeliminować wypadki na morzu?
25.02.2020

Bezpieczeństwo statków pasażerskich – ważne zmiany unijnych przepisów, część I

Część I - Dyrektywa Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie reguł i norm bezpieczeństwa statków pasażerskich.
23.01.2018

Umowne wyłączenia odpowiedzialności przewoźnika („contractual excepted perils”) – analiza w świetle prawa angielskiego

W ujęciu historycznym zobowiązanie przewoźnika morskiego do przewiezienia ładunku na podstawie konosamentu miało charakter zobowiązania absolutnego („absolute undertaking”). Jak to zostało ujęte przez sędziego Kelly (CB) w precedensie „Kay v Wheeler” (1867) LR 2 CP 302 – „The question we have to determine depends on the contract between the parties contained in the bill of lading. That, after stating that certain goods have been shipped in good order and condition, binds the defendants to deliver them in like good order an
22.09.2017

Społeczeństwo oczekuje ustanowienia standardów bezpieczeństwa promów pasażerskich

Konferencja IMO w sprawie poprawy bezpieczeństwa statków przewożących pasażerów na międzynarodowych szlakach, która odbyła się 24 kwietnia br. w Manili na Filipinach, przyjęła wytyczne mające zmniejszyć ilość katastrof na morzu.
28.04.2015

Stena Nordica czasowo wycofana z eksploatacji

Prom należący do operatora promowego Stena Line został czasowo wycofany z eksploatacji po tym, jak zderzył się z barką i uszkodził kadłub.
05.02.2015

Dziękujemy za wysłane grafiki.