We czwartek około południa spacerowicze, którzy wybrali się na Nabrzeże Ziółkowskiego w Gdańsku, mogli być świadkami nie lada uroczystości: w obecności oficjeli i gości oficjalnie podniesiono polską banderę na trzech nowych holownikach firmy WUŻ Port and Maritime Services: Aresa, Marsa i Paxa.
Do Portu Gdańsk dotarł trzeci z nowych holowników zakupionych przez WUŻ Port and Maritime Services. Nowa jednostka dołączając do obecnej floty, już wkrótce rozpocznie działalność w gdańskim porcie.
Do Portu Gdańsk dotarły nowe holowniki zakupione przez WUŻ Port and Maritime Services. Transportowane były z Wietnamu, zahaczając po drodze o europejskie porty. Holowniki dołączając do obecnej floty, już wkrótce rozpoczną działalność w Porcie Gdańsk.
Czerwiec w gdańskiej stoczni Safe rozpoczął się od kolejnego wodowania. Tym razem na wodzie stanął kadłub holownika.
W Porcie Gdynia pojawił się nowy holownik. Pracę rozpoczął tu przeniesiony ze Szczecina Fairplay 85, który wyróżnia się kilkoma elementami na tle podobnych jednostek.
Już wkrótce w Wietnamie zostaną załadowane do transportu dwa holowniki typu RSD Tug 2513, zbudowane przez Damen Song Cam Shipyard na zamówienie Fairplay Towage Polska. Portem macierzystym obu jednostek będzie Szczecin.
Fairplay-37, nowy holownik Fairplay Towage Polska, został oficjalnie ochrzczony i jest gotowy do operacji. Pracy w najbliższym czasie mu nie zabraknie.
W gdańskiej stoczni Safe odbyło się wodowanie kolejnego holownika typu Shoalbuster 2711.
Wodowanie statku Multicat 3313 YN571830 odbyło się w poniedziałek w stoczni Safe. Jednostka jest pierwszą z serii trzech holowników budowanych w stoczni Safe dla holenderskiego klienta Damen Hardinxveld.
W gdańskiej stoczni Safe miało miejsce wodowanie nowego holownika Fairplay-37 budowanego dla polskiego Fairplay Towage.
Zwodowana w środę (23 czerwca) jednostka o numerze budowy YN571824 to pierwszy z serii dwóch holowników budowanych w stoczni Safe.
Kolejna jednostka zwodowana w stoczni Safe w Gdańsku. To częściowo wyposażony kadłub budowanego dla Damen Shipyards Hardinxveld holownika z serii Shaolbuster 2711.
Kompaktowy, wielozadaniowy, zapewniający imponujący uciąg na palu rzędu 70 T. Wyposażony w najnowocześniejsze rozwiązania holownik Ajax dołączył właśnie do floty przedsiębiorstwa WUŻ Port and Maritime Services Ltd Sp. z o.o. Do Gdańska przypłynął we wtorek (1 lipca) rano.
20 maja, w gdańskiej stoczni Safe, odbyło się wodowanie częściowo wyposażonego holownika z serii Shoalbuster. Powstał na zamówienie holenderskiej stoczni Damen Hardinxveld.
W gdańskiej stoczni Safe, w dwuetapowej operacji rozpoczętej w środę, 18 marca, zwodowano statek rybacki dla norweskiej firmy Granli Fiskeri AS. Jednostka o numerze budowy NB001 będzie teraz wyposażana pod klucz i przygotowywana do prób morskich.
SAFE Co. Ltd. sp. z o. o. istnieje od 1995 roku. Stocznia działa aktywnie i ekspansywnie zarówno w kraju, jak i poza jego granicami (posiada przedstawicielstwa we Francji i Niemczech). Jest spółką całkowicie prywatną, stworzoną przez specjalistów, którzy z sukcesem przeprowadzili wiele różnych projektów w dziedzinie budowy statków i przemyśle offshore, a także w budowie konstrukcji stalowych mostów, w konstrukcjach dla przemysłu chemicznego, petrochemicznego oraz instalacji w elektrowniach. Ostatni rok, stocznia zaczęła z pełnym portfelem zamówień. Prezentujemy najważniejsze projekty, które w 2019 r. dołączyły do jej portfolio.
Stocznia Marine Projects Ltd. powstała w 1989 roku. Specjalizuje się w budowaniu gotowych jednostek: masowców, kontenerowców, promów typu ro-ro, holowników portowych oraz pontonów do transportowania ładunków wielkogabarytowych. Jest też kooperantem stoczni dostarczającym częściowo wyposażone kadłuby statków, sekcje i bloki kadłubów oraz kompletne nadbudówki. W 2019 postawiła na statki rybackie, z naciskiem na jednostki LFC o najwyższym poziomie innowacyjności na rynku. Jej technologie i wykonanie docenili armatorzy na całym świecie...
23 stycznia w hotelu Sound Garden w Warszawie odbyło się V Forum Bezpieczeństwa Morskiego Państwa, zorganizowane przez Zarząd Targów Warszawskich i Akademię Marynarki Wojennej. Tematyką tegorocznej edycji FBM były głównie nowe okręty dla Marynarki Wojennej w ramach nowego Planu Modernizacji Technicznej i ochrona cywilnej infrastruktury morskiej traktowanej jako fundament bezpieczeństwa państwa. Portal GospodarkaMorska.pl tradycyjnie objął wydarzenie patronatem medialnym.
9 grudnia stocznia Safe w Gdańsku zwodowała kolejną w tym roku jednostkę. Holownik typu Shoalbuster 3209 o numerze budowy YN 571810 został zbudowany dla Stoczni Damen Shipyard Hardinxveld.
Dziś o godzinie 12.00 w stoczni Remontowa Shipbuilding S.A. odbyła się uroczystość chrztu i wodowania holownika H-12, który otrzymał imię „SEMKO”. To już czwarta z serii sześciu jednostek zamówionych przed dwoma laty przez Marynarkę Wojenną RP.
W gdańskiej stoczni Remontowa Shipbuilding odbyła się w czwartek uroczystość wodowania i chrztu niszczyciela min ORP "Albatros". Położono też stępkę bliźniaczej jednostki ORP "Mewa". Okręty budowane są na zamówienie MON dla polskiej Marynarki Wojennej.
W stoczni Remontowa Shipbuilding należącej do Grupy Remonowa Holding zwodowano elektryczny prom dla armatora Norled. Będzie to dwustronna jednostka z napędem Diesel Electric Hybrid. Kontrakt podpisany z norweskim armatorem zakłada budowę czterech takich statków.
Stocznia Marine Projects Ltd. zbudowała w Gdańsku częściowo wyposażony trawler m/v Cap Arkona. To nowatorska uniwersalna jednostka typu haczykowiec/trawler/poławiacz skorupiaków (longliner/trawler/potter) dla australijskiego armatora Austral Fisheries Pty Ltd. W poniedziałek odbyło się wodowanie jednostki.
Stocznia CRIST przekazała częściowo wyposażony statek dla morskiej energetyki wiatrowej. Jednostka o numerze budowy NB 315 powstała na zamówienie stoczni Ulstein Verft AS. Do Norwegii wyruszyła w czwartek.
W stoczni Marine Projects Ltd. Sp. z o.o. zbudowany został częściowo wyposażony transportowiec ryby żywej „Ro Vision” dla norweskiego armatora Rostein AS z Harøy. Jednostka typu LFC czyli Live Fish Carrier po przeholowaniu do Norwegii zostanie ostatecznie wyposażona w stoczni Larsnes Mek. Verksted AS i przekazana armatorowi w lecie 2019 r.
Lunar Bow w drodze do Danii. To pierwszy częściowo wyposażony statek rybacki zbudowany w Gdyni w Karstensen Shipyard Poland, spółce zależnej duńskiej stoczni Karstensens Skibsværft A/S. Trawler (NB 450) przejdzie teraz prace wykończeniowe. Do armatora trafić ma w styczniu 2020 r.
Stocznia Safe rozpoczęła budowę w pełni wyposażonego statku rybackiego dla norweskiej firmy Granli Fiskeri AS. Uroczystość położenia stępki odbyła się we wtorek. Nowoczesna jednostka, która otrzyma imię MS Slettenberg, ma być gotowa w 2020 r. To już kolejny w pełni wyposażony statek na własne konto stoczni Safe.
Terroryści na promie Nova Star należącym do Polskiej Żeglugi Bałtyckiej. Jednostkę z rąk porywaczy odbiły w czwartek siły specjalne JW Formoza oraz BOA. Nikomu nic się nie stało, a cała akcja odbyła się w ramach ćwiczeń antyterrorystycznych „KORSZARZ-19”, które w ramach obchodów Święta Morza 2019 zorganizował Urząd Morski w Gdyni.
National Geographic Endurance w drodze do Norwegii. W środę wieczorem częściowo wyposażony kadłub jednego z najbardziej innowacyjnych statków pasażerskich na świecie opuścił stocznię CRIST w Gdyni. Teraz jego budowę dokończy stocznia Ulstein. Jednostka ma wejść do eksploatacji w pierwszym kwartale 2020 r.
Isle of Jura już na wodzie. Wodowanie częściowo wyposażonego wielofunkcyjnego holownika odbyło się w gdańskiej stoczni Safe w środę. Jednostka powstaje na zamówienie stoczni Damen Shipyards Hardinxveld z Holandii, która dokończy jej budowę.
Seihaust już na wodzie. Tzw. fish process vessel zwodowano w miniony piątek. Statek powstaje na zamówienie Fitjar Mekaniske Verksted AS.
Budowa wielozadaniowych statków dla urzędów morskich w Szczecinie i w Gdyni w toku. W czwartek w stoczni Remontowa Shipbuilding położono stępkę pod budowę drugiej jednostki z serii – B 618/2. Oba statki mają zostać przekazane w połowie 2020 r.
Pełen portfel zamówień w Safe. Gdańska stocznia buduje obecnie sześć statków jednocześnie. Pierwsza jednostka, częściowo wyposażony holownik Multicat 3515, została już ukończona. W czwartek wypłynęła z Gdańska do Holandii.
M/V Zephyr już gotowy. Częściowo wyposażony statek rybacki z Marine Projects Ltd. w czwartek wypłynął z Gdańska do Norwegii. Tam jego budowę dokończy stocznia Larsnes Mek. Verksted AS. Trawler pelagiczny powstał na zamówienie brytyjskiego armatora Zephyr Fishing Company Ltd. z Lerwick na Szetlandach.
To będzie wyjątkowy prom z polskim akcentem. Stocznia Marine Projects Ltd. zakończyła w Gdańsku budowę dziobowej części nadbudówki na nową jednostkę dla Brittany Ferries. Blok wypłynął z Gdańska do Niemiec w sobotę. To już kolejna taka wysyłka na ten sam prom. W miniony poniedziałek do Flensburger Schiffbau Gsellschaft (FSG) popłynęła rufowa część nadbudówki.
Acta Centaurus prawie gotowy. Stocznia CRIST zakończyła w Gdyni budowę nowoczesnej częściowo wyposażonej jednostki do obsługi morskich farm wiatrowych. Kadłub opuścił stocznię w sobotę. Teraz prace dokończy norweska stocznia Ulstein Verft AS.
Na tę chwilę trzeba było czekać aż siedemnaście lat. W środę ORP Ślązak w asyście holowników Fairplay XVI oraz Fairplay VII opuścił PGZ Stocznię Wojenną i po raz pierwszy wyruszył w morze. Jak poinformowała Magdalena Rybka z PGZ Stoczni Wojennej, „rozpoczęły się planowane na jesień br. próby morskie okrętu”.
Stocznia CRIST przekazała Norwegom największy na świecie prom hybrydowy. Częściowo wyposażona jednostka pasażersko-samochodowa opuściła Gdynię w środę wieczorem. Color Hybrid – taką nazwę otrzyma prom, wejdzie do eksploatacji latem przyszłego roku. To jeden z największych statków, jakie w ostatnich latach powstały w polskich stoczniach.
Dzień Otwarty Wiślanych Lodołamaczy. Przy nabrzeżu wyspy Ołowianka we wtorek mieszkańcy Gdańska i turyści mogli zwiedzić dwie jednostki należące do Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej w Gdańsku: Orkę i Tygrysa. Obecnie lodołamacze przygotowują się do zimowej ochrony przeciwpowodziowej.
Stocznia Safe z Gdańska przekazała Norwegom kolejny statek rybacki. To częściowo wyposażony sejner TBN Trondskjær wykonany na zamówienie stoczni Stadyard AS, która dokończy jego budowę. Jednostka trafi do właściciela w marcu przyszłego roku.
H-11 Bolko już na wodzie. Uroczystość chrztu i wodowania pierwszego z sześciu holowników budowanych dla Marynarki Wojennej RP odbyła się w poniedziałek w Gdańsku. Nowoczesne jednostki powstają w stoczni Remontowa Shipbuilding.
Strand Senior w drodze do Danii. Częściowo wyposażony trawler opuścił stocznię Remontowa Shipbuildnig w czwartek. Statek będzie służył do połowu ryb dennych za pomocą włoków dennych i pelagicznych ciągnionych za statkiem.
Fregata Hessen, okręt badawczy Planet, holownik pełnomorski Fehmarn oraz okręt podwodny U-31 z 27-osobową załogą. Te cztery okręty z wizytą roboczą zawinęły w piątek do Portu Gdynia. Jednostki na co dzień służące w Deutsche Marine nie są dostępne dla zwiedzających.
Atlas – najnowszy holownik „WUŻ” Port and Maritime Service Ltd – oficjalnie rozpoczął służbę w Porcie Gdańsk. Uroczystość podniesienia bandery na nowoczesnej jednostce odbyła się we wtorek. To już kolejny holownik, który w ostatnich latach trafił do floty gdańskiego przedsiębiorstwa.
Bezpieczny, niezawodny i ekologiczny. Tak w kilku słowach można opisać nowoczesny holownik typu RSD 2513, opracowany przez Grupę Damen. Obecnie trwa europejskie tournée, podczas którego w portach prezentowane są dwie jednostki tego typu. W poniedziałek w Gdańsku z naszą kamerą odwiedziliśmy holownik Bis Viridis.
TBN Støttfjord w drodze do Norwegii. Częściowo wyposażony sejner stocznia Safe zbudowała na zamówienie stoczni Stadyard AS, która dokończy jego budowę. Przekazanie gotowego statku właścicielowi Brødrene Bakken AS planowane jest na grudzień tego roku.
Gdańska stocznia Marine Projects Ltd. Sp. z o.o. przekazała klientowi kolejną jednostkę. Częściowo wyposażony Sejner o nazwie „Hovden Viking” zbudowany został dla norweskiego armatora Hovden Senior AS.
W gdańskiej stoczni Marine Projects Ltd. Sp. z o.o. zwodowano kolejną jednostkę. Tym razem na wodzie stanął statek rybacki dla Norwegów. Sejner o nazwie „Hovden Viking” zbudowany został dla norweskiego armatora Hovden Senior AS i w przyszłym tygodniu opuści stocznię.
Terroryści opanowali katamaran Agat należący do Żeglugi Gdańskiej. Na pokład wkroczyły siły specjalne JW Formoza oraz BOA, które odbiły jednostkę z rąk porywaczy. Nikomu nic się nie stało, a pasażerowie bezpiecznie wrócili do gdyńskiego portu. Na szczęście, były to tylko ćwiczenia.
Trwa budowa kolejnego arktycznego wycieczkowca dla Norwegów. Częściowo wyposażone bloki dostarczył Montex Shipyard z Gdańska. W sobotę wyruszyły do Norwegii.
Munken już na wodzie i w drodze do Norwegii. Stocznia Montex Shipyard w niedzielę zwodowała częściowo wyposażony kadłub nowoczesnego hybrydowego promu zbudowanego na zamówienie przewoźnika FosenNamsos Sjø. Jednostka zostanie dokończona w norweskiej stoczni, a od 1 stycznia 2019 r. wejdzie na trasę Flakk-Rørvik.
Stocznia Crist przekazała bardzo duży, częściowo wyposażony blok wraz z 3 sekcjami części dziobowej. Gigantyczny zestaw, w którym megablok został jednocześnie platformą transportową dla pozostałych sekcji został wyholowany z gdyńskiej stoczni przez holownik Bugsier 9 i wyruszył w stronę stoczni STX France w St. Nazaire. Olbrzymie elementy to kluczowe części konstrukcji pierwszego statku pasażerskiego klasy Meraviglia-Plus dla operatora MSC Cruises. Jednostka ma zostać przekazana do eksploatacji w październiku 2019 r. Na pokład zabierze ponad 6 300 pasażerów.
Część siłowniana bloku nowoczesnego wycieczkowca już na wodzie. Mowa o pierwszym statku pasażerskim klasy Meraviglia-Plus dla operatora MSC Cruises. Jednostka ma zostać przekazana do eksploatacji w październiku 2019 r. Na pokład zabierze ponad 6 300 pasażerów.
1 010 i pierwsze w tym roku wodowanie w stoczni Remontowa Shipbuilding. Tym razem był to statek rybacki dla norweskiego armatora. Uroczystość widowiskowego wodowania bocznego odbyła się we wtorek.
Marynarka Wojenna w przyszłym roku z nowym holownikiem. We wtorek w stoczni Remontowa Shipbuilding w Gdańsku odbyła się uroczystość położenia stępki pod budowę pierwszej z serii sześciu nowoczesnych jednostek B 860 dla MW. Wartość podpisanego w ubiegłym roku kontraktu to 283,4 mln zł brutto.
Filozofia projektowania, zasady klasyfikacji oraz działalność legislacyjna w procesie budowy okrętów wojennych. To tylko niektóre zagadnienia, z jakimi zapoznali się uczestnicy szkolenia „Prowadzenie nadzoru nad projektowaniem, budową i próbami okrętów wojennych” zorganizowanego przez Polski Rejestr Statków. Trzydniowy kurs zakończył się w miniony piątek.
Aom Bianca w Porcie Gdańskim Eksploatacja. To pierwszy w historii tej spółki Panamax, jaki zawinął do portu wewnętrznego w Gdańsku. Na jego pokładzie przypłynęło 32 000 t węgla koksującego z Vancouver w Kanadzie.
Fregate już na wodzie. Wodowanie częściowo wyposażonego holownika wykonanego przez gdańską stocznię Safe odbyło się we wtorek. Jednostka powstaje na zamówienie stoczni Damen Shipyards Hardinxveld. Jak informuje Damen, uważana jest za pierwszą tego typu na świecie.
Nowoczesne symulatory w Akademii Morskiej w Gdyni. Na Wydziale Nawigacyjnym tej uczelni zamontowano cztery nowoczesne mostki wizyjne. Dzięki nim oferta edukacyjna uczelni znacznie wzrosła. A możliwości tych urządzeń są praktycznie nieograniczone.
Stocznia Remontowa Shipbuilding rozpoczęła budowę holowników dla Marynarki Wojennej. Uroczystość palenia blach jednostki B 860/1, pierwszej z sześciu, odbyła się w czwartek w Gdańsku. Pierwszy holownik ma być gotowy pod koniec pierwszego kwartału 2019 r.
Operacja prawie zakończona. W Szczecinie, mimo początkowych trudności, z sukcesem udało się załadować gigantyczną suwnicę na statek Fairmaster – jeden z najsilniejszych na świecie. Obecnie przy Nabrzeżu Chorzowskim spółki przeładunkowo-składowej Bulk Cargo-Port Szczecin trwa mocowanie konstrukcji do ciężarowca, który na początku tego tygodnia popłynie do Irlandii. Olbrzymia suwnica to największy tego rodzaju ładunek w historii szczecińskiego portu.
Marco Polo na próbach morskich. Dok z gdyńskiej stoczni CRIST od wtorku testowany jest na Zatoce Gdańskiej. Innowacyjna jednostka posłuży do budowy nowoczesnego osiedla, które zwiększy powierzchnię Księstwa Monako o 6 ha.
Platforma Petrobaltic po raz drugi w SR Nauta w Gdyni. Jednostka została posadowiona w basenie nr 7 w środę. Do stoczni trafiła po prawie 7-miesięcznym pobycie w Gdańskiej Stoczni Remontowa.
Sekcja statku wypłynęła w piątek ze Stoczni Wisła do Gdyni. Stamtąd zostanie przetransportowana do Norwegii. Jak udało nam się ustalić, to fragment nowoczesnej jednostki AHTS (Anchor Handling Tug/Supply vessel) dla Maersk Supply Service.
Holownik Rotor Tug Art 80-32 gotowy do pracy. W pełni wyposażona jednostka została przekazana armatorowi. W tym tygodniu SD Tempest wypłynie z Gdańska.
Spełnia wysokie normy lodowe, jest niezawodny i może obsługiwać dwa helikoptery. To C 325 Pirou – nowoczesny statek polarny zbudowany przez stocznię CRIST dla francuskiego armatora. Wodowanie tej jednostki odbyło się w czwartek w suchym doku SD II w Gdyni.
Nowoczesny statek naukowo-badawczego dla uniwersytetu w Göteborgu zwodowany. W Zakładzie Nowych Budów stoczni Nauta w Gdańsku zakończyła się nietypowa dwudniowa operacja. Jednostka będzie służyła do badania globalnych zmian klimatycznych.
Rozwój, inwestycje, profesjonalna kadra. Tak można opisać stocznię „Szkuner” z Władysławowa. To od ponad 60 lat największa stocznia rybacka w Polsce.
Nowoczesny, imponujący i ma potężną moc. To Herkules – najnowszy holownik „WUŻ” Port and Maritime Service. Na jednostce uroczyście podniesiono banderę i wkrótce Herkules zaczyna pracę.
Tak mocnej jednostki tego typu w Polsce jeszcze nie było. Herkules, najnowszy holownik „WUŻ” Port and Maritime Service, przypłynął do Gdańska z Galati w Rumunii. Będzie najmocniejszym ze stacjonujących dotychczas w polskich portach.
Rozwój polskiego przemysłu obronnego, budowa kolejnych jednostek i coraz bardziej skomplikowane remonty statków. Przed takimi zadaniami stoi Nauta. Stocznia remontowa swój jubileusz obchodziła w czwartek w Teatrze Muzycznym w Gdyni.
Holownik Rotor Tug Art 80-32 to najnowsza zwodowana jednostka Zakładu Budowy Statków Safe z Gdańska. W pełni wyposażony statek popłynie do Holandii. To kolejny sukces polskiej stoczni na rynku zagranicznym.
Ministerstwo Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami przygotowało w ciągu 3 miesięcy projekt ustawy, której celem jest rewitalizacja przemysłu stoczniowego w Polsce.
Firma „WUŻ” Port and Maritime Services Ltd Sp. z o.o. powstała 24.06.1991r. i jako prywatna spółka pracownicza wywodzi się z przekształcenia Wydziału Usług Żeglugowych Morskiego Portu Gdańsk. Świadczy usługi portowo-morskie zarówno dla polskich jak i zagranicznych kontrahentów.
W piątek, 5 grudnia w obecności licznie zgromadzonych gości odbyło się uroczyste podniesienie bandery na holowniku VEGA, który powiększył flotę gdańskiej spółki holowniczej WUŻ Port and Maritime Service Ltd Sp. z o.o.
6 listopada do Portu Gdańskiego wpłynął holownik „VEGA”, który powiększył flotę gdańskiej firmy „WUŻ” Port and Maritime Services Ltd Sp. z o.o.
3 sierpnia 2014 roku holownik Amon szczecińskiego ZUŻ wyholował z portu w Gdyni zbudowany przez stocznię Nauta SA częściowo wyposażony kadłub statku rybackiego Torbas.
W poniedziałek rano rozpoczęła się finałowa faza operacji przed odholowaniem wraku statku Costa Concordia do Genui, gdzie odbędzie się jego demontaż. Statek należy tak ustawić na wodzie, by mógł na holu wyruszyć w ostatni rejs.
W niedzielę 13 kwietnia Gdańsk opuściła Safe Scandinavia, hotelowo-warsztatowa platforma półzanurzalna. Platforma przypłynęła 23 listopada 2013 roku na remont i modernizację do Gdańskiej Stoczni Remontowej SA.
W stoczni AluShip została przeprowadzona operacja wodowania promu o napędzie elektrycznym. Trwało to dobę – w poniedziałek kadłub został ustawiony na dok pływający, a potem, w nocy z poniedziałku na wtorek, przestawiono go na specjalne podpory, celem ostatecznego zwodowania. Jednostkę podejmuje holownik norweskiego armatora.
W miniony piątek, 7 marca 2014 r., zakończyła się trwająca dwa dni z rzędu operacja wodowania holownika typu Rotor®Tug o napędzie hybrydowym. To pierwszy z dwóch takich holowników, jaki zostanie zwodowany w najbliższym czasie w kraju. Znajdą się one na pewno w pierwszej dziesiątce tego typu jednostek oddanych do użytku na świecie.
W piątek 28 lutego holowniki firmy WUŻ - Taurus, Virtus i Akul - sprawnie przetransportowały nową platformę wiertniczą Lotosu z Zatoki Gdańskiej do Portu Gdańskiego. Całość akcji wspierała jednostka Granit Petrobalticu. Operacja była nietuzinkowa - udało się.
Holownik AKUL - nowy nabytek gdańskiego operatora holowniczego firmy WUŻ Gdańsk został 15 listopada oficjalnie wdrożony do służby. Uroczystość podniesienia bandery odbyła się na nabrzeżu im. kpt. Ziółkowskiego przed siedzibą firmy. Udział w niej wzięło wielu przedstawicieli gospodarki morskiej z regionu, m.in. dyrektor Urzędu Morskiego w Gdyni dr inż. kpt. ż.w. Andrzej Królikowski.
Nowy holownik zakupiony przez przedsiębiorstwo WUŻ Port And Maritime Services Ltd Sp. z o.o. po długim rejsie z Afryki, dotarł we wtorek, 10 września do Gdańska.
Środowe zawinięcie do gdańskiego DCT największego kontenerowca świata Maersk McKinney Moller było dobrą okazją, aby przyjrzeć się pracy jaką wykonują załogi portowych holowników.
Długo wyczekiwany i od dawna zapowiadany gigant Triple E duńskiego armatora Maersk w środę 21 sierpnia wpłynął do Głębokowodnego Terminala Kontenerowego DCT w Gdańsku.
We wtorek 28 maja w gdańskiej stoczni Alkor odbyła się procedura wydokowania jednostki Artic Ocean.
170-metrowy prom spłynął z pochylni w Stoczni Gdańsk. Wydarzenie przyciągnęło wielu zainteresowanych. Kolejne wodowanie w drugiej połowie 2013r.
Safe Caledonia to zbudowana w 1982 w Szwedzkiej stoczni GVA Kockums platforma socjalna jednostka tego typu stanowi zaplecze dla pracowników platform wiertniczych. W Gdańsku pojawiła się w kwietniu 2012 roku, a do Gdańskiej Stoczni Remontowej trafiła pod koniec listopada celem wyremontowania kadłuba i dokonania konserwacji jej podwodnej części.