• <

Wynik wyszukiwania - "ogniwa wodorowe" - Wiadomości

Szczecinianie budują napęd wodorowy do katamaranu PAN. „Największy, jaki powstał na Pomorzu Zachodnim”

Technologie wodorowe coraz odważniej wchodzą do branży marine. Szczecińska firma właśnie kończy budowę ogniwa wodorowego o dużej mocy dla katamaranu Polskiej Akademii Nauk. Projekt wpisuje się w nurt poszukiwań nowych rozwiązań dotyczących rozwoju przyjaznych środowisku środków transportu. „Zakończenie prac nad ogniwem planujemy na listopad” – zdradza Marcin Hołub.
16.10.2023

Infrastruktura nie nadąża za technologiami w żeglarstwie

Elektromobilność to nie tylko samochody. Dziś ekologiczny napęd da się stosować w każdym pojeździe, ogniwa wodorowe wraz z silnikami elektrycznymi z impetem wchodzą miedzy innymi w świat żeglarstwa. Problem w tym, że infrastruktura na przystaniach jachtowych nie nadąża za zieloną rewolucją. Czy to oznacza, że turystyka żeglarska w Polsce zacznie tracić na atrakcyjności?
19.12.2022

Projekt zeroemisyjnych wodorowych ogniw paliwowych bliższy komercjalizacji

Wspólny projekt zeroemisyjnych wodorowych ogniw paliwowych, realizowany od 2018 roku przez ABB i Ballard Power Systems (Ballard) otrzymał aprobatę AiP, dzięki czemu może zostać ukończony w ciągu najbliższych lat i zostać skomercjalizowany. Technologia posiada potencjał, jeśli chodzi o żeglugę na Bałtu.
19.08.2022

Kiedy wodorowe barki na Renie, Odrze i Wiśle z polskich stoczni?

Holenderski operator zainteresował się statkiem śródlądowym, który będzie napędzany wodorem.
11.02.2022

Niemcy testują holownik napędzany wodorem

Po prawie dwóch latach od rozpoczęcia budowy elektryczny holownik Elektra, wykorzystujący ogniwa wodorowe, trafił do Westhafen, największego śródlądowego portu Berlina, gdzie wkrótce rozpoczną się jego testy.
07.01.2022

Wodór na statku. Lekcja dla Polski

Wodór może odegrać ważną rolę w rozwoju ekologicznego transportu morskiego. Na razie na drodze do dekarbonizacji transportu poszukujemy różnych rozwiązań, głównie z pieniądze z Unii Europejskiej, czyli podatników.
19.07.2021

Kolejna firma testuje wykorzystanie wodoru w żegludze morskiej

Japoński producent silników, Yanmar Holdings, przeprowadził 24 marca w japońskim Oita test demonstracyjny morskiego systemu ogniw paliwowych.
29.03.2021

Neutralność klimatyczna wymaga gigantycznych inwestycji. Zielone technologie nie są jeszcze powszechnie dostępne

Osiągnięcie do 2050 roku przez Europę neutralności klimatycznej wymaga gigantycznych inwestycji, zwłaszcza w Polsce, która jest silnie uzależniona od wysokoemisyjnej energetyki – twierdzą eksperci. Siłą naszego kraju w obliczu polityki Zielonego Ładu może być zagospodarowanie branż, w których nie występuje silna konkurencja. Duże szanse upatrywane są w energetyce wodorowej, jednak na razie produkcja tego pierwiastka także jest wysokoemisyjna.
23.10.2020

PESA i Orlen coraz bardziej zaawansowane w budowie lokomotywy na wodór. Ma być gotowa w 2021 roku

W 2021 roku ma być gotowa lokomotywa wodorowa, nad którą wspólnie pracują bydgoska PESA i PKN Orlen. Pojazd ma być wyposażony w autonomiczne sterowanie, a obie spółki są już na zaawansowanym etapie przygotowywania pełnej specyfikacji, po której ruszy faza projektu i budowy. Docelowo nowa technologia ma zostać wdrożona komercyjnie na dużą skalę, również w pojazdach do przewozu osób.
22.02.2020

Norled stawia na innowacyjne promy z napędem wodorowym

Norweski Norled oczekuje na dostawę dwóch promów napędzanych przez energie elektryczną i ogniwa wodorowe oraz wysokowydajne pędniki azymutalne Schottel.
19.12.2019

Emilewicz: chcemy optymalnych warunków dla rozwoju przemysłu w Europie

Chcemy optymalnych warunków dla rozwoju przemysłu w Europie - mówiła w poniedziałek szefowa MPiT Jadwiga Emilewicz. Chodzi o to, jak dodała, by UE wzmacniała pozycję w konkurencji na arenie międzynarodowej, np. z Chinami, USA i lepiej umiała stawić czoła brexitowi czy wyzwaniom klimatycznym.
24.06.2019

90 lat w Polsce – rozmowa z Andrzejem Smoleńskim, Dyrektorem do spraw Rozwoju Sprzedaży Międzynarodowej Alfa Laval

Historia niewielu firm związanych z polską branżą morską sięga okresu międzywojennego. Należy do nich Alfa Laval. Filia szwedzkiego koncernu założonego przez Gustafa de Laval, funkcjonuje tutaj od 1924 roku i pełni dziś ważną rolę w dostosowywaniu pływających po Bałtyku jednostek do wymogów dyrektywy siarkowej.
02.12.2014

Alfa Laval Polska – „dostarczamy technologie przyjazne środowisku”

Alfa Laval funkcjonuje na polskim rynku od 1924 roku i w przyszłym roku będzie święcić swoje 90-cio lecie. Większość statków handlowych, eksploatowanych na świecie jest wyposażonych w urządzenia opracowane przez inżynierów tego międzynarodowego koncernu. O rozwiązaniach technologicznych firmy oraz jej planach i warunkach rozwoju opowie Andrzej Smoleński, Dyrektor d/s Rozwoju Sprzedaży Miedzynarodowej.
21.08.2014

Promy będą zasilane wiatrem, słońcem i wodorem

Aby utworzyć skuteczna konkurencję dla powstającego tunelu Fehmarbelt, który połączy w 2020 roku Niemcy i Danię, armator Scandlines uruchomił projekt „Zero Emmision”. Zakłada on zaprojektowanie i zamówienie 4 promów zasilanych ogniwami wodorowymi oraz wiatrowymi agregatami prądotwórczymi.
13.09.2013

Dziękujemy za wysłane grafiki.