• <

Wynik wyszukiwania - "napęd wiatrowy" - Wiadomości

Econowind otrzymuje zamówienie od Terntank na systemy ożaglowania z myślą o dekarbonizacji żeglugi

Econowind otrzymał kolejne zamówienie od Terntank na instalację ośmiu systemów żagli VentoFoil na dwóch kolejnych hybrydowych tankowcach przystosowanych do transportu metanolu. Wpisuje się to w rosnące zainteresowanie technologiami umożliwiającymi wykorzystanie wiatru w żegludze w nowoczesnym wydaniu. Ma to sprzyjać oszczędności energii i wydajności żeglugi, pozytywnie także oddziałując na środowisko.
28.07.2025

Rozpoczyna się budowa innowacyjnego kontenerowca z napędem żaglowym

Po czterech lat prac projektowych firma Windcoop poinformowała o swoim wkładzie w rozwój niskoemisyjnej, przyjaznej środowisku żeglugi. Przy współpracy ze stocznią RMK Marine rozpoczyna się budowa pierwszego statku kontenerowego posiadającego dedykowane żagle umożliwiające czerpanie energii z wiatru. Dotąd podobne rozwiązanie instalowano na masowcach i tankowcach.
04.04.2025

Stena Line i Norsepower wyposażą nowy hybrydowy prom w żagle Norsepower Rotor Sails

Norsepower, światowy lider w systemach napędu wiatrowego oraz szwedzki armator Stena Line podpisali umowę na dostawę dwóch żagli Norsepower Rotor Sails dla nowego hybrydowego statku RoRo, przystosowanego do napędzania metanolem. To część strategii Stena Line w dążeniu do redukcji emisji CO2 o 30% do 2030 roku.
21.03.2025

Żagle na maszt. Rośnie liczba statków transportowych wykorzystujących siłę wiatru

Anthony Veder ogłasza uruchomienie dwóch instalacji żaglowych VentoFoils na pokładzie gazowca Coral Patula, dostarczonych przez Econowind. Dzięki tej instalacji firma podała ze jako pierwsza na świecie umieściła żagle na pokładzie tego rodzaju statku. Jeszcze w tym roku bliźniaczy Coral Pearl ma zostać podobnie wyposażony. Modernizacja istniejących gazowców ma pomóc przedsiębiorstwu we wprowadzaniu napędu wiatrowego jako zrównoważonego rozwiązania dla przemysłu morskiego.
11.10.2024

MOL uzyskuje zatwierdzenie budowy pierwszego gazowca z napędem wiatrowym

Japońska firma Mitsui O.S.K. Lines (MOL) otrzymała od Nippon Kaiji Kyokai zatwierdzenie projektu statku do przewozu skroplonego gazu ziemnego i wyposażonego w napęd wiatrowy Wind Challenger. Projekt tego gazowca został opracowany wspólnie przez MOL i południowokoreańską stocznię Hanwha Ocean. Jest to potwierdzenie budowy pierwszego statku do przewozu LNG, który będzie posiadał układ napędowy wspomagany wiatrem.
02.08.2024

Oldendorff Carriers realizuje projekt napędu wiatrowego do masowców

Oldendorff Carriers (OC) to firma, która w bieżącym roku obchodzi 100-lecie działalności. Niedawno wraz z Anemoi Marine Technologies (Anemoi), Lloyd's Register (LR) i Shanghai Merchant Ship Design and Research Institute (SDARI), podpisali wspólny projekt rozwojowy (JDP) z w celu opracowania dla masowców napędu wspomaganego.
02.03.2021

Dziękujemy za wysłane grafiki.