• <

Wynik wyszukiwania - "Econowind" - Wiadomości

Japoński armator Nissen Kaiun przejmuje udziały w Econowind. Cel – rozwój technologii napędu wspomaganego wiatrem

Pochodzący z Japonii armator Nissen Kaiun ogłosił 16 września, że został udziałowcem w holenderskiej firmie Econowind, która zajmuje się rozwojem technologii w postaci ożaglowania, pozwalającego wykorzystać wiatr celem zwiększenia efektywności rejsów statków i oszczędności tak energii, jak i paliwa.
17.09.2025

Milion euro na wykorzystanie wiatru w żegludze. Econowind otrzymuje dotację na innowacje

Holenderska firma Econowind poinformowała o pozyskaniu miliona euro kapitału rozwojowego od Invest International na rozwój napędu wiatrowego. Przedmiotem dofinansowania jest stalowy żagiel VentoFoil XL oraz jego praktyczne testy na morzu. Siła wiatru ma zapewnić zmniejszenie zużycia paliwa i ograniczenie emisji CO2 nawet o 15%.
18.02.2025

Econowind sprzedaje setną jednostkę VentoFoil. Rośnie popularność napędu wspomaganego wiatrem dla zrównoważonej żeglugi

Firma Econowind przekroczyła liczbę 100 sprzedanych jednostek VentoFoil, co stanowi kamień milowy w przejściu branży żeglugowej na napęd statków wspomagany wiatrem. Rosnąca popularność systemu VentoFoil odzwierciedla dążenie armatorów do zmniejszenia zużycia paliwa, redukcji emisji CO₂ i zgodności z zaostrzającymi się globalnymi przepisami.
04.02.2025

Żagle na maszt. Rośnie liczba statków transportowych wykorzystujących siłę wiatru

Anthony Veder ogłasza uruchomienie dwóch instalacji żaglowych VentoFoils na pokładzie gazowca Coral Patula, dostarczonych przez Econowind. Dzięki tej instalacji firma podała ze jako pierwsza na świecie umieściła żagle na pokładzie tego rodzaju statku. Jeszcze w tym roku bliźniaczy Coral Pearl ma zostać podobnie wyposażony. Modernizacja istniejących gazowców ma pomóc przedsiębiorstwu we wprowadzaniu napędu wiatrowego jako zrównoważonego rozwiązania dla przemysłu morskiego.
11.10.2024

Econowind chce dekarbonizować żeglugę na skrzydłach wiatru

Holenderska firma Econowind buduje w Zeewolde i Warten statek VentoFoils, który ma być napędzany przez żagle, które mają umożliwić zmniejszenie zużycia paliwa nawet o 30%, a także przyczynić się do zapewnienia bardziej zrównoważonego charakteru branży żeglugowej. Wykorzystując siłę wiatru, statki oceaniczne mają żeglować wydajniej. Dlatego Agencja Inwestycji i Rozwoju dla Północnej Holandii (NOM) i Horizon Flevoland intensywnie inwestują w zwiększenie skali działalności, aby umożliwić szybki rozwój związanej z tym technologii.
11.09.2023

Hybryda z żaglami wyrusza na Morze Północne. Polskie stocznie są gotowe do realizacji takich zleceń

Na morze wyruszył kolejny statek, w którym napęd tradycyjny wspomagany jest przez siłę wiatru. Przebudowę jednostki wykonano w stoczni pod Rotterdamem. W polskich stoczniach bez problemów można by również zrealizować taki projekt.
30.01.2022

Wiatr w skrzydłach. VentoFoil inteligentnie napędza żeglugę

Holenderska firma eConowind opracowała przełomowe rozwiązanie napędowe – VentoFoil. Prekursorski system zamontowano na pokładzie cementowca Sunnanvik, należącego do floty Eureka Shipping, będącej częścią spółki SMT Shipping, co wpisuje się w konsekwentnie realizowaną przez firmę strategię wdrażania innowacyjnych patentów na rzecz zrównoważonego wpływu przemysłu na środowisko.
12.06.2023

Dziękujemy za wysłane grafiki.