Załogi stoczniowe muszą nieustannie dbać nie tylko o umiejętności przydatne w budowaniu i remontowaniu statków, ale także o kwestie bezpieczeństwa i ratownictwa, by wiedzieć, jak się zachować w razie wypadku. Wartościowe ćwiczenia odbyły się ostatnio w stoczni CRIST. W ich trakcie strażacy i pracownicy stoczni mogli przećwiczyć prowadzenie akcji ratunkowej w przestrzeni zamkniętej.
Bardzo uroczystym akcentem obchodów 100-lecia Portu Gdynia była specjalna Gala Jubileuszowa przygotowana właśnie z tej okazji. 27 września w Teatrze Muzycznym im. Danuty Baduszkowej w Gdyni. Wspólnie świętowali zarówno partnerzy biznesowi, przedstawiciele kultury, pracownicy jak i przedstawiciele współpracujących urzędów.
Historia StoGdy sięga 1997 roku, do momentu likwidacji Stoczni Gdańskiej. Decyzję o założeniu biura projektującego obiekty pływające podjęli byli pracownicy stoczni: Adam Świst, Tadeusz Kuczkowski, Marian Urban oraz Henryk Krause, którzy w kwietniu 1997 roku zarejestrowali firmę o nazwie StoGda Ship Design & Engineering sp. z o. o.
Co zrobić gdy kolega ma zawał, atak epilepsji czy padaczki? Jak zająć się osobą nieprzytomną czy jak resuscytować… w czasach pandemii? Na te i wiele innych pytań odpowiedzi szukali pracownicy DCT Gdańsk podczas Aktywnego Tygodnia BHP. Okazuje się, że zasady zachowania bezpieczeństwa w pracy można przekazać z pomysłem.
Do dyspozycji gości Aparthotelu jest 87 pokoi i 185 miejsc noclegowych. W tej supernowoczesnej przestrzeni noclegowej wypoczną pracownicy pobliskiego portu, ale nie tylko.
Mimo światowego kryzysu spowodowanego pandemią koronawirusa, pracownicy Stoczni Remontowej Nauta S.A. w Gdyni działają na pełnych obrotach! Aktualnie prace remontowe, w tym remonty klasowe, prowadzone są jednocześnie aż na 10 jednostkach w dokach i przy nabrzeżach przy Czechosłowackiej 3. Oprócz tego, kolejne 3 jednostki remontowane są na terenach przy ulicy Waszyngtona.
Port Gdynia to ważny węzeł transeuropejskiej sieci transportowej. Stanowi on naturalne przedłużenie Korytarza Bałtyk- Adriatyk w kierunku Skandynawii, łącząc Polskę ze Szwecją poprzez Autostradę Morską Gdynia – Karlskrona. Spółka wraz z długoletnimi partnerami ze Szwecji pragnie rozwijać współpracę i efektywniej łączyć potencjały gospodarcze Skandynawii oraz Europy Środkowo-Wschodniej.
Pracownicy portów i cała branża logistyczna do cisi bohaterowie walki z COVID-19. DCT Gdańsk dziękuje swojemu zespołowi i wszystkim innym #logisticsheroes. Zapraszamy do obejrzenia krótkiego filmu, w którym prezes DCT Gdańsk Cameron Thorpe podkreśla ogromną rolę portów, szczególnie w czasach dzisiejszego kryzysu COVID-19.
9 grudnia br. rektor Uniwersytetu Morskiego prof. dr hab.inż Janusz Zarębski otworzył uroczyste posiedzenie Senatu z okazji 99. urodzin Uniwersytetu Morskiego. W obchodach udział wzięli pracownicy naukowi uczelni, politycy, samorządowcy, wojskowi, studenci i inne osoby z zaplecza branży morskiej ściśle współpracy z UM w Gdyni. Uroczystość odbyła się pod patronatem ministra gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej Marka Gróbarczyka.
W momentach kiedy historia tworzy się na naszych oczach, szczególne znaczenie mają symbole, zwłaszcza te, które wprost stanowią o naszej tożsamości. Podczas uroczystości wmurowania kamienia węgielnego pod budowę Publicznego Terminala Promowego w Porcie Gdynia, Zarząd Morskiego Portu Gdynia wraz zaproszonymi gośćmi przypominał o jednym z najsłynniejszych polskich transatlantyków MS Piłsudski.
W Porcie Gdynia w pełni działa już nowoczesny system GBAS-RTK. To najbezpieczniejszy na świecie mechanizm naprowadzania statków. Umożliwia on wyznaczanie pozycji jednstek z dokładnością do kliku cm.
Pierwszy wielkoskalowy projekt głębokiej sejsmiki 3D/4C w Polskiej strefie przybrzeżnej na wodach do głębokości 10 metrów został zrealizowany z sukcesem i zakończony na początku lipca 2019 roku. Za realizację projektu dla Kanadyjskiego Klienta poszukującego złóż ropy i gazu odpowiedzialne było konsorcjum firm Pro Geofizyka Kraków oraz MEWO S.A.
Zabawy z fizyką i animatorami, wizyta na Darze Młodzieży, szkolenie na symulatorach oraz spotkania ze zwierzętami. To tylko niektóre atrakcje Morskich Półkolonii zorganizowanych przez Uniwersytet Morski w Gdyni. Niezwykłe zajęcia dla dzieci zakończyły się w miniony piątek.
Aktywizacja portów południowego Bałtyku pod kątem rozwoju turystyki morskiej przy wykorzystaniu niewielkich statków wycieczkowych – to główny cel międzynarodowego projektu Small Cruise Ships in South Baltic Destinations (JOHANN). Jego uczestnicy gościli w Gdańsku w dniach 26-28 czerwca na seminarium. Jednym z partnerów projektu JOHANN jest Uniwersytet Morski w Gdyni.
Na co dzień ratują ludzkie życie, gotowi nawet poświęcić własne. To ratownicy Morskiej Służby Poszukiwania i Ratownictwa (Służba SAR). W sobotę w Gdyni obchodzili swoje święto.
W Porcie Gdynia będzie bezpieczniej. W środę Portowa Straż Pożarna przeprowadziła ćwiczenia z zakresu ratownictwa ekologicznego. Jak poinformował Grzegorz Bulwa, komendant Portowej Straży Pożarnej Zarządu Morskiego Portu Gdynia, ich celem było przede wszystkim doskonalenie współdziałania służb ratowniczych oraz sprawdzenie łączności między nimi.
MTMG – Morski Terminal Masowy Gdynia inwestuje w nowoczesny sprzęt. Chce w ten sposób nie tylko zwiększyć potencjał produkcyjny, ale także zadbać o środowisko i ograniczyć poziom emisji pyłu węglowego powstającego w wyniku prowadzonych przeładunków. W czerwcu tego roku z powodu jego wzmożonego rozprzestrzeniania się ucierpieli mieszkańcy Śródmieścia Gdyni.
Wczesną jesienią zostanie przedstawiony wspólny plan dla państwowych stoczni – poinformował Andrzej Kołodziej podczas forum Wizja Rozwoju w Gdyni. W ocenie związkowca, nie da się odbudować przemysłu stoczniowego konkurując niskimi kosztami pracy.
Stocznie z Polskiej Grupy Zbrojeniowej, Nauta i Stocznia Wojenna w Gdyni budują okręt wywiadowczy dla Królewskiej Szwedzkiej Marynarki Wojennej. Jednostka będzie miała 74 m długości. Wartość kontraktu ze stocznią jest objęta tajemnicą handlową.
Młody człowiek, który trafia w tej chwili do stoczni, tak naprawdę ma minimalne szanse na „wychodowanie” sobie choroby zawodowej – powiedziała w rozmowie z portalem GospodarkaMorska.pl Małgorzata Bartoszewska-Dogan, p.o. dyrektora Wojewódzkiego Ośrodka Medycyny Pracy w Gdańsku. Podkreśliła, że obecnie wiedza pracodawców i pracowników na temat tego ryzyka jest dużo większa niż kilka lat temu. W całym 2016 r. w Polsce odnotowano 2 219 przypadków choroby zawodowej. Dla porównania, w 2001 r. było ich aż 6 007.
W Stoczni Remontowej Nauta w Gdyni trwa remont klasowy dwóch masowców Polskiej Żeglugi Morskiej. Obecnie prace trwają na statkach Karpaty i Sudety. Przechodzą one m.in. konwersję uszczelnień olejowych.
Port Gdynia skończył 95 lat. Z tej okazji w poniedziałek w Teatrze Muzycznym w Gdyni odbyła się uroczysta gala. Nie zabrakło życzeń, podziękowań i prezentacji ambitnych planów na kolejne lata. Czas zaproszonym gościom umilali aktorzy Teatru Muzycznego im. Danuty Baduszkowej w Gdyni, którzy specjalnie na urodziny gdyńskiego portu przygotowali wyjątkowy program artystyczny.
60. urodziny Port Service. Firma zajmująca się utylizacją odpadów niebezpiecznych w województwie pomorskim już od 1957 r. dba o bezpieczeństwo mieszkańców Pomorza. Z okazji jubileuszu zorganizowano festyn dla pracowników oraz gości.
Transoceaniczne autonomiczne jednostki pływające mają zacząć pływać w 2035 r. – mówi dr Henryk Lasota z Politechniki Gdańskiej. Nowa era przemysłu morskiego wymusiła bowiem przyspieszony rozwój wielu gałęzi elektroniki morskiej. O jej zadaniach na najbliższe lata, zagrożeniach i metodach działania rozmawiali eksperci podczas konferencji MARELDAYS 2017 Dni Elektroniki Morskiej zorganizowanej na Politechnice Gdańskiej pod hasłem „Autonomiczne jednostki pływające”.
Remonty i przebudowy prawie 800 statków różnych typów i bander, wysoka jakość usług i kolejne zlecenia. To ALKOR – gdańska stocznia zajmująca się remontami i przebudowami statków. Jej pracownicy potrafią spełnić każde życzenie armatora.
Tylu bananów w Gdańsku dawno nie było. Przypłynęły z Portu Turbo w Kolumbii w Ameryce Południowej. Cargofruit, który zajmuje się tym owocowym ładunkiem, ma do przeładowania 258 000 kartonów bananów.
Rozwój polskiego przemysłu obronnego, budowa kolejnych jednostek i coraz bardziej skomplikowane remonty statków. Przed takimi zadaniami stoi Nauta. Stocznia remontowa swój jubileusz obchodziła w czwartek w Teatrze Muzycznym w Gdyni.
Suwnice STS mają 82 metry wysokości i ramiona o długości 78 metrów, które pozwolają im na obsługę 25 rzędów kontenerów. Łącznie w DCT zainstalowanych będzie pięć tego typu suwnic. Następne dwie zostaną dotarczone w sierpniu.
Pracownicy Grupy Hartman mieli okazję spotkać się i spędzić wspólnie czas podczas corocznie organizowanej imprezy świątecznej Christmas Party.
- Kupiliśmy zakład produkcji i konstrukcji stalowych i chcemy stać się zupełnie niezleżni - rozmawiamy z Mateuszem Olejniczakiem, General Director Buttimer Polska.
Dohle Marine Services Europe prowadzi szeroki zakres usług w branży morskiej, rekrutuje marynarzy i oficerów na statki handlowe oraz różnych specjalistów i pracowników z branży morskiej.
W piątek 18.07.2014 r. w Gdańsku przy ulicy Sucharskiego 7 odbyła się uroczysta prezentacja nowego placu składowego firmy Balticon SA. Nowy plac powiększy powierzchnię użytkową depot kontenerowego na terenach gdańskiego portu do 50 tys mkw.
Statek typu PSV do obsługi platform wiertniczych zbudowany został w Stoczni Remontowej Nauta na zamówienie Hellesøy Verft AS. Jest to pierwszy po latach przerwy wykonany przez Nautę kontrakt na budowę nowej jednostki i jednocześnie pierwszy statek zbudowany na przejętych terenach po Stoczni Gdańsk. Zawarte umowy i prowadzone negocjacje świadczą o tym, że rozpoczyna się nowy etap w historii Stoczni i że na historycznych terenach Stoczni Gdańskiej znowu będą budowane statki.
Wywodząca się z Norwegii grupa JOTUN jest międzynarodowym producentem farb, lakierów oraz powłok proszkowych.Firma JOTUN ma wieloletnie doświadczenie w stosowaniu systemów zabezpieczeń antykorozyjnych zarówno w przemyśle stoczniowym, jak i na lądzie.
Dwanaście złotych Medali Za Długoletnią Służbę otrzymali pracownicy Zarządu
170-metrowy prom spłynął z pochylni w Stoczni Gdańsk. Wydarzenie przyciągnęło wielu zainteresowanych. Kolejne wodowanie w drugiej połowie 2013r.
Calmax to amerykańska manufaktura znana na świecie ze swoich wysokiej klasy wyrobów precyzyjnych.