• <

Wynik wyszukiwania - "mpower" - Wiadomości

Wielopaliwowy katamaran. Szczecinianie realizują projekt z Instytutem Gospodarki Surowcami Mineralnymi i Energii Polskiej Akademii Nauk

Katamaran jest wyposażony w ekologiczny napęd elektryczny w postaci dwóch silników o mocy znamionowej 30 kW. Niezwykłe jest to, że energia może być dostarczana z czterech niezależnych od siebie źródeł. Jeden z modułów, a zarazem najtrudniejszy, buduje szczecińska spółka mPower. Zaprojektowała i tworzy system zasilania oparty o ogniwo wodorowe.
14.12.2023

Unikatowa wodorowa łódź Cicha Moc ochrzczona w Szczecinie

„To świetny napęd, ale musieliśmy się napracować, by ujarzmić tę moc” – mówi Kuba Wszytko, jeden z inżynierów, który pracował przy innowacyjnym napędzie wodorowym. W Szczecinie oficjalnie ochrzczono Cichą Moc, to jedyna taka jednostka na świecie. Już teraz wzbudza zainteresowanie największych stoczni jachtowych.
23.08.2023

Wyjątkowa łódź na skalę świata będzie miała premierę podczas Żagli 2023

To prawdopodobnie będzie pierwsza taka jednostka na świecie, nowoczesna technologicznie, ekologiczna i gotowa do masowej produkcji – mówi Marcin Hołub. Podczas Żagli 2023 zaprezentowana zostanie Cicha Moc, to będzie pierwsza jednostka w klasie do 6 metrów, która będzie wyposażona w ogniwo wodorowe.
13.08.2023

Wodór zagości w marinach? Marcin Hołub: To kwestia czasu, gdy rynek wymusi inwestycje w infrastrukturę

Napędy wodorowe są obecnie jednym z obszarów badań i rozwoju w transporcie morskim, w tym również w żeglarstwie. Zielona technologia ma potencjał, by na dobre zagościć na marinach. Jak twierdzi Prezes Zarządu mPower, Marcin Hołub, to tylko kwestia czasu, aż rynek wymusi na zarządcach inwestycję w wodorową infrastrukturę.
27.07.2023

Dom z energią wodorową? Tak może wyglądać bezemisyjna przyszłość

Czy można całkowicie uniezależnić się od dostawców energii? Zapewne niejeden właściciel nieruchomości dziś zadaje sobie takie pytania, galopująca inflacja i wysokie ceny energii inspirują do szukania alternatyw. – To jest technologicznie możliwe, ale na pewno jest to nowy rynek i czeka nas jeszcze sporo pracy, zanim tego typu systemy zagoszczą w ofertach specjalistów – mówi ekspert od technologii wodorowych, Marcin Hołub.
09.05.2023

Napędy wodorowe to przyszłość, ale małe firmy same sobie wodoru nie wyprodukują

Wiele się mówi o wodorze, jako energii przyszłości, pomimo, że technologia jego wytwarzania jest znana od dawna. Jak mówi Marcin Biegun, ekspert w zakresie projektowania i modelowania technologii wodorowych w mPower, bez wsparcia państwa i funduszy europejskich, nie ma szans na wdrożenie technologii wodorowych w elektromobilności.
20.02.2023

Patent na technologię mocno zwiększa wartość firmy

Polscy przedsiębiorcy coraz częściej sięgają po możliwość ochrony własności intelektualnej. I choć dane z ostatnich miesięcy mogą napawać optymizmem, o tyle w ogólnym rozrachunku nasz kraj wciąż jest daleko za światową czołówką w ilości uzyskanych patentów. Tymczasem patent nie tylko chroni innowacyjny pomysł, ale daje też realne szanse na zwiększenie zysków w przyszłości.
06.02.2023

Silniki elektryczne są łatwiejsze konstrukcyjnie i bardziej niezawodne. To nasza przyszłość

Dariusz Grzesiak - koordynator Działu Maszyn Elektrycznych w szczecińskiej spółce mPower prognozuje, że silniki spalinowe będą coraz bardziej wypierane przez napędy elektryczne. Takie są łatwiejsze do budowy konstrukcyjnie, są też mniej zawodne. Dotyczy to elektromobilności w szerokim zakresie, zarówno w pojazdach kołowych, jak również np. w branży jachtowej, w której ekologiczne napędy pojawiają się coraz częściej.
02.02.2023

Wiatr, prąd i wodór. Branżę jachtową czeka rewolucja?

Ekologia – to już nie tylko hasło, ale przede wszystkim idea, która przyświeca producentom jachtów i łodzi motorowych. Czy silniki elektryczne i z napędem wodorowym mogą całkowicie wyprzeć silniki spalinowe na tych jednostkach? „Ta rewolucja już się rozpoczęła” – mówi Marcin Hołub, Prezes Zarządu mPower.
14.11.2022

Dziękujemy za wysłane grafiki.