• <

Wynik wyszukiwania - " GCT Gdynia" - Wiadomości

Kongres Polskie Porty 2030: w drodze do bycia smart i ekologii

Drugi dzień pierwszego Kongresu Polskie Porty 2030 rozpoczął się od dyskusji na temat zielonej transformacji w portach i implementacji nowoczesnych rozwiązań.
04.06.2023

Kongres Polskie Porty 2030: w którym kierunku pójdą porty?

W pierwszej edycji Kongresu Polskie Porty 2030 w Sopocie, organizowanym przez wydawcę portalu GospodarkaMorska.pl, bierze udział ponad pół tysiąca osób związanych z branżą. Impreza rozpoczęła się dzisiaj i potrwa do jutra. Pierwszy panel dyskusyjny poświęcony był inwestycjom realizowanym w portach.
02.06.2023

[WIDEO, ZDJĘCIA] Najdłuższy statek w historii GCT. Zobacz rozładunek Toltena w Porcie Gdynia

Tolten to najdłuższy statek i z największą liczbą ruchów (ok. 1000 wyładunek, 2000 załadunek), jaki kiedykolwiek pojawił się na terminalu GCT w Gdyni, który jest częścią Grupy Hutchison Ports. Jednostka niemieckiego Hapag-Lloyda ma długość 300 metrów, aktualnie pływa pod banderą Liberii. Od niedzieli 10 lipca trwa operacja przeładunku przy Nabrzeżu Bułgarskim w Porcie Gdynia.
11.07.2022

Sieć 5G przyszłością portów. Dzięki sztucznej inteligencji terminal GCT w Gdyni oszczędzi czas i pieniądze

O tym, że czas to pieniądz wiedzą dokładnie pracownicy portów. Gdynia Container Terminal (GCT), który jest częścią międzynarodowej grupy Hutchison Ports, pracuje nad wdrożeniem ułatwień i oszczędności z wykorzystaniem supernowoczesnych technologii 5G. Jak szybka sieć może usprawnić pracę na terenie gdyńskiego portu?
24.05.2022

Śmiertelny wypadek w GCT Gdynia

Do śmiertelnego wypadku doszło dziś rano w GCT w Gdyni (Hutchison Ports Gdynia). Na miejscu są już odpowiednie służby.
17.09.2019

Rośnie rola kolei w obsłudze terminali kontenerowych

W 2014 r. znacząco wzrósł udział transportu kolejowego w obsłudze terminalu kontenerowego GCT Gdynia. W przypadku dwóch pozostałych największych morskich terminali kontenerowych w Polsce, wskaźniki pozostały na zbliżonym poziomie co rok wcześniej. Nie zmienia to jednak faktu, że w ostatnich latach rola kolei w obsłudze terminali wzrosła znacząco.
06.02.2015

GCT Gdynia: Trwa III etap budowy

W GCT Gdynia trwa III etap budowy terminalu kontenerowego. W jego ramach, nastąpi rozbudowa infrastruktury oraz zakup nowego sprzętu. Całość inwestycji musi się zakończyć do grudnia 2015 r., gdyż wówczas mija okres kwalifikowalności środków unijnych z perspektywy 2007-13, w ramach których GCT uzyskał dofinansowanie swojej inwestycji.
11.08.2014

Port Gdynia: Obrotnica będzie gotowa za dwa lata

Obrotnica, dzięki której możliwe będzie przyjmowanie w gdyńskim porcie dwukrotnie większych kontenerowców niż obecnie, zostanie oddana do użytku prawdopodobnie za około dwa lata.
23.07.2014

DCT rozbudowuje place składowe

W terminalu kontenerowym DCT Gdańsk dobiega końca inwestycja związana z powiększeniem placów składowych.
16.07.2014

GCT Gdynia: Wzrost przeładunków w I półroczu 2014 r. o 18 proc.

W terminalu GCT Gdynia przeładowano w pierwszych 6 miesiącach 2014 r. o 18 proc. więcej kontenerów niż w analogicznym okresie roku ubiegłego.
04.07.2014

Trójmiasto: Rośnie znaczenie kolei w obsłudze terminali

Lawinowo rośnie udział kolei w obsłudze terminali kontenerowych. Znaczące wzrosty w tej materii odnotowały w ostatnich latach odnotowały wszystkie największe terminale kontenerowe w Polsce.
02.05.2014

GCT wnosi skargę na Zarząd Portu w Gdańsku do Komisji Europejskiej

Firma Hutchison Port Holdings, właściciel terminalu kontenerowego Gdynia Container Terminal (GCT), wspólnie z GCT złożyli doniesienie do Komisji Europejskiej na Zarząd Portu w Gdańsku. Skarżący domagają się wstrzymania rozwoju DCT Gdańsk. Podstawą skargi są rzekome nieprawidłowości dotyczące dzierżawy gruntu od portu przez terminal DCT. Z kolei DCT sugeruje, że GCT opiera swój plan rozwoju o pomoc publiczną.
20.12.2013

Dziękujemy za wysłane grafiki.