• <
CTM_980X120_gif_2020

Ostatni okręt patrolowy najnowszej generacji wyrusza z Glasgow do swojej nowej bazy w Portsmouth

Strona główna MW, służby morskie Ostatni okręt patrolowy najnowszej generacji wyrusza z Glasgow do swojej nowej bazy w Portsmouth
Ostatni okręt patrolowy najnowszej generacji wyrusza z Glasgow do swojej nowej bazy w Portsmouth - GospodarkaMorska.pl
fot. mat. prasowe

sons

28.10.2020 Źródło: mat. prasowe

HMS Spey, piąty i ostatni okręt patrolowy (OPV) typu River, z drugiej serii (Batch 2), opuścił dziś stocznię BAE Systems w Glasgow wyruszając w rejs dostawczy do swojej nowej bazy morskiej Portsmouth.

Wyjście w morze HMS Spey oznacza zakończenie budowy OPV drugiej serii. BAE Systems zaprojektowało, skonstruowało, uruchomiło i dostarczyło Królewskiej Marynarki Wojennej Wielkiej Brytanii (Royal Navy) pięć OPV typu River w ciągu sześciu lat.

Po niedawnym pomyślnym zakończeniu programu prób morskich, których celem było dokładne przetestowania okrętu, HMS Spey dołączy teraz do swoich czterech bratnich jednostek we flocie Royal Navy. Dzięki filtrowi mocznikowemu, który redukuje o około 90% emisje tlenków azotu z generatorów diesla, HMS Spey będzie jednym z najbardziej przyjaznych dla środowiska okrętów we flocie Royal Navy.

W szczytowym momencie program zapewniał utrzymanie około 1400 miejsc pracy w BAE Systems i obejmował wydatki na łańcuch dostaw w wysokości prawie 240 mln GBP dla ponad 150 dostawców w Wielkiej Brytanii i Europie. Programu był również okazją dla ponad 200 praktykantów BAE Systems do zapoznania się ze wszystkimi aspektami projektowania, budowy, wyposażania, testowania i przyjmowania okrętów do służby.

Mike Macfarlane, dyrektor ds. dostaw OPV, z działu budowy okrętów w BAE Systems, powiedział: „To kulminacyjny moment dla programu OPV typu River drugiej serii. Jesteśmy niezmiernie dumni z dostarczania tych okrętów Royal Navy, które potwierdzają umiejętności i doświadczenie, jakie mamy w Clyde.”

„Współpracując z Royal Navy, brytyjskim Ministerstwem Obrony i naszymi dostawcami, z powodzeniem pokonaliśmy tegoroczne wyzwania związane z COVID-19, aby zrealizować ten strategicznie ważny program, który przyniesie korzyści i ochroni interesy naszego kraju w kraju i za granicą. Ze smutkiem obserwujemy wychodzący ostatni OPV, ale życzymy HMS Spey, jego dowódcy i załodze wszystkiego najlepszego w ich nowej bazie Royal Navy w Portsmouth” – dodał Mike Macfarlane.

Mark Beverstock, szef zespołów DE&S ds. dostaw OPV i Typu 26, powiedział: „Oprócz dostarczenia pięciu okrętów Royal Navy, program OPV odegrał też kluczową rolę w zapewnieniu możliwości budowy okrętów w przyszłości, jednocześnie koncentrując się na ciągłym doskonaleniu. Standard wykonania OPV drugiej serii stale się poprawiał w ramach programu. HMS Spey osiągnął „najlepszy wynik w serii” i jestem bardzo dumny z zespołu, który walczył z przeciwnościami losu, i że wszyscy wzmogli wysiłki, aby ukończyć program na czas i zgodnie z budżetem”.

Program OPV stworzył okazję do dalszego inwestowania w najnowocześniejsze technologie i procesy, aby zapewnić Royal Navy lepsze zdolności. Wspiera również rozwój nowych talentów, które teraz przyczynią się do pomyślnej dostawy okrętów nowej generacji Typ 26 City, które są również projektowane i budowane przez BAE Systems w Clyde.

Dzięki tym programom firma zachowuje krytyczne umiejętności inżynierskie, które są niezbędne do utrzymania wiodącej na świecie bazy przemysłowej Wielkiej Brytanii, a także wspierania ciągłego rozwoju umiejętności swoich pracowników w zakresie projektowania, budowy i integracji skomplikowanych okrętów.

Po przybyciu do Portsmouth HMS Spey zostanie oficjalnie przekazany Royal Navy. Po oddaniu do służby rozpoczną się działania załogi okrętu i jego pierwszy przegląd techniczny w ramach programu wsparcia logistycznego kontrahentów (CLS), który zostanie wykonany przez dział BAE Systems Maritime Services, który zapewnia utrzymanie i obsługę całej floty nawodnej Royal Navy stacjonującej w Portsmouth.

Pięć okrętów typu OPV (Offshore Patrol Vessels) zostało nazwanych na cześć rzek w Wielkiej Brytanii: FORTH, MEDWAY, TRENT, TAMAR i SPEY.

Pierwotna umowa o wartości 348 mln GBP na pierwsze trzy OPV została podpisana w sierpniu 2014 r., a następnie w grudniu 2016 r. została zawarta umowa o wartości 287 mln GBP na dodatkowe dwa OPV i wsparcie dla wszystkich pięciu okrętów. W czasie trwania tego programu w przedsięwzięciu i jego łańcuchu dostaw uczestniczyło ponad 150 firm, z których 84% ma siedzibę w Wielkiej Brytanii, a 25% w Szkocji.

Zespół wsparcia logistycznego kontrahentów BAE Systems w bazie morskiej Portsmouth zarządza kompleksowym rozwiązaniem obsługi dla floty OPV Royal Navy, zapewniając ich wysoką dostępność operacyjną na całym świecie. Zespół jest jedynym punktem kontaktowym Royal Navy w zakresie wszystkich działań wspierających dla OPV, w tym obsługi technicznej, usuwania usterek i dostaw części zamiennych, zapewniając wsparcie w każdym miejscu na świecie, w którym okręty operują.

Gospodarka Morska
fot. mat. prasowe

Surowce

 Ropa brent 48,15 $ baryłka  0,84% 14:55
 Cyna 18790,00 $ tona 0,58% 25 lis
 Cynk 2727,00 $ tona -0,66% 25 lis
 Aluminium 1967,00 $ tona 0,15% 25 lis
 Pallad 2350,00 $ uncja  -1,42% 14:55
 Platyna 953,45 $ uncja  -1,70% 14:55
 Srebro 22,34 $ uncja  -4,16% 14:55
 Złoto 1773,15 $ uncja  -1,95% 14:55

Dziękujemy za wysłane grafiki.