• <

Wynik wyszukiwania - "ryzyka finansowe" - Wiadomości

Odpowiedzialność członków zarządu spółek kapitałowych, ze szczególnym uwzględnieniem specyfiki sektora OZE

Funkcjonowanie zarządu, jako głównego organu spółki kapitałowej, pozostaje kluczowe dla jej działalności we wszystkich sferach. To decyzje osób wchodzących w skład przedmiotowego organu kształtują politykę wewnętrzną spółki, jej bieżące funkcjonowanie czy w końcu projektują strategie jej przyszłego rozwoju.
11.12.2023

Rejs z GospodarkaMorska.pl, panel IV: banki i ubezpieczyciele również uczą się offshore, ale największy ryzyko jest na poziomie politycznym [RELACJA]

Drugi wieczór konferencji Rejs z GospodarkaMorska.pl otworzył panel, poświęcony jednemu z najtrudniejszych, ale i najważniejszych zagadnień: ubezepieczeń i instrumentów finansowych przeznaczonych dla przedsiębiorstw sektora morskiego.
02.10.2023

OceanScore i RWE łączą siły, aby zmniejszyć ryzyko emisji dzięki rozwiązaniu do zarządzania systemem EU ETS w żegludze

Zintegrowane rozwiązanie umożliwiające operatorom statków zarówno zarządzanie zobowiązaniami związanymi z emisjami, jak i handel uprawnieniami do emisji dwutlenku węgla w ramach nadchodzącego reżimu EU ETS dla żeglugi zostało uruchomione przez firmę OceanScore, specjalizującą się w danych morskich.
31.08.2023

Grecki Klaster Żeglugowy płynie cała naprzód. Światowa potęga w masowcach i zbiornikowcach ropy i gazu

Grecki Klaster Morski płynie cała naprzód. Jego fundamentem są armatorzy. Grecy stawiają na statki nowoczesne i coraz większej nośności. Wybrali rynek masowców i zbiornikowców, co okazało się strzałem w dziesiątkę. Dzięki wejściu na rynki o dużej rentowności możliwe są inwestycje tonażowe i dominacja w wybranych sektorach.
15.08.2023

Barometr zagrożeń w shippingu 2023-2024. Kurs na rozwój zrównoważony

Niestabilność polityczna, finansowa i ataki cybernetyczne, utrata reputacji, a także transformacja energetyczna i prognozowane koszty emisji – to zestaw zagrożeń jakie wskazali armatorzy i menedżerowie flot w czasie badania przeprowadzonego przez International Chamber of Shipping (ICS).
24.07.2023

Deloitte: polscy dyrektorzy finansowi dostrzegają destrukcyjny wpływ koronawirusa na biznes

Prawie dwie trzecie dyrektorów finansowych w Polsce twierdzi, że epidemia SARS-CoV-2 nie zakłóciła płynności finansowej w ich firmach - informuje Deloitte. Jednocześnie dostrzegają oni destrukcyjny wpływ koronawirusa na biznes, co odbije się na przychodach, zatrudnieniu i planowanych inwestycjach.
10.06.2020

Jak pandemia COVID-19 wpłynęła na branżę morską: spojrzenie po I kwartale 2020

Branża morska pełni funkcję krwioobiegu światowej gospodarki. Z tego względu jako jedna z pierwszych odczuła skutki globalnego rozprzestrzeniania się epidemii COVID-19 i idących za tym restrykcji, w szczególności zamykania granic. Dane z pierwszego kwartału br. dają przybliżony obraz, jak pandemia wpłynęła na branżę i jej poszczególne segmenty.
21.05.2020

GDDKiA: Nowe warunki przetargu na Krajowy System Zarządzania Ruchem

Niższe potencjalne kary umowne dla wykonawców zarządzania ruchem i dłuższy czas naprawy pojawiających się błędów znalazły się w nowych warunkach przetargu na Krajowego Systemu Zarządzania Ruchem Drogowym - podała w środę Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.
07.03.2019

Elbląg: Żegluga przez Zalew Wiślany zagrożona?

Port w Elblągu nie może istnieć bez żeglugi prowadzonej przez Zalew Wiślany. Ta zaś jest możliwa tylko w oparciu o zapisy stosownej umowy z Rosją zawartej 5 lat temu. Pierwszy okres obowiązywania tego porozumienia właśnie dobiega końca. I choć wszystko wskazuje na to, że zostanie ona automatycznie przedłużona, to strona rosyjska może żeglugę w niemal każdej chwili zawiesić.
13.08.2014

Areszt statku jako specyficzna forma zabezpieczenia roszczeń morskich

Morski obrót handlowy jest uzależniony od wielu czynników rynkowych, politycznych oraz zdarzeń losowych, które mogą skutkować powstaniem wierzytelności morskich względem armatora statku. W praktyce, na gruncie istniejących stosunków zobowiązaniowych niejednokrotnie dochodzi do różnego rodzaju sporów pomiędzy armatorami, a podmiotami trzecimi, które z reguły mają podłożone finansowe.
25.06.2014

Dziękujemy za wysłane grafiki.