• <

Wynik wyszukiwania - " transport kolejowy" - Wiadomości

Port Lobito strategicznym punktem nowego korytarza handlowego Afryki

Rząd włoski przeznaczył 270 mln dolarów na budowę linii kolejowej, zwanej korytarzem Lobito, która połączy kopalnie Zambii i Demokratycznej Republiki Konga (DRK) z atlantyckim portem Angoli, a docelowo przetnie wszerz cały kontynent.
26.04.2025

Ministerstwo odmawia rekompensaty dla PKP Cargo. Zarząd kontynuuje restrukturyzację

Zarząd PKP Cargo zadeklarował, że wraz z zarządcą sanacyjnym będą kontynuować działania na rzecz uratowania spółki. Zarząd "z przykrością" przyjął stanowisko ministerstwa aktywów, że brak jest podstaw dla wypłaty rekompensaty za wykonanie tzw. decyzji węglowej.
22.08.2024

PKP Cargo ma szansę na kontrakt na przewóz węgla dla Taurona

Zarząd PKP Cargo uznaje za wysoce prawdopodobną wygraną w przetargu na przewóz węgla dla Taurona Ciepło - poinformowała we wtorek spółka. Przewoźnik został poinformowany, że jego oferty na przewóz 465 tys. ton węgla okazały się najlepsze.
20.08.2024

Port Hamburg buduje przewagę w zrównoważonym transporcie

Port Hamburg utrzymał stabilne wyniki w pierwszej połowie 2024 roku, przeładowując 3,8 miliona TEU. Mimo trudności gospodarczych i problemów na szlakach w regionie Morza Czerwonego, ruch kontenerowy w porcie pozostał praktycznie bez zmian (-0,3 procent) w porównaniu do tego samego okresu w ubiegłym roku. Zauważalny był również wzrost liczby zawinięć statków kontenerowych oraz rosnąca rola transportu kolejowego w obsłudze ruchu z zaplecza portowego.
20.08.2024

Intermodal w Świnoujściu nabiera konkretnych kształtów

Port Szczecin-Świnoujście pochwalił się w mediach społecznościowych rozbudową infrastruktury intermodalnej w Świnoujściu.
19.08.2024

Arctic Express Nr 1: Chiny – Archangielsk – Moskwa morzem i koleją w 25 dni

Chińskie przedsiębiorstwo NewNew Shipping Line uruchomiło na początku lipca br. nowy szlak handlowy o nazwie Arctic Express nr 1, który przebiega przez Północny Szlak Morski (NSR) – podała służba prasowa gubernatora i rządu Obwodu Archangielskiego. Trasa ma długość 1200 km koleją i 6600 mil morskich drogą morską, a jej przebycie zajmuje 20–25 dni, co znacznie skróci czas dostaw w porównaniu z tradycyjnymi trasami – informuje operator. W 2024 r. tym korytarzem multimodalnym planuje się przewieźć ponad 20 tys. TEU.
19.07.2024

CEVA Logistics rozwija usługi dzięki integracji z Bolloré Logistics

CEVA Logistics, należąca do Grupy CMA CGM, wdraża nowy model organizacji wertykalnej. Ma on ułatwić klientom wykorzystanie globalnego potencjału firmy w zakresie transportu lotniczego, morskiego, drogowego i kolejowego, a także logistyki kontraktowej, logistyki pojazdów gotowych, logistyki projektowej oraz rozwiązań celnych.
15.07.2024

Ruszyły letnie połączenia nad Bałtyk z Dolnego Śląska

Ruszyły letnie połączenia nad Bałtyk Kolei Dolnośląskich. To najszybsze połączenie z Dolnego Śląska do Świnoujścia - nad morze pasażerowie dojadą w 5 godz. i 13 minut. To ponad godzinę szybciej, niż bezpośrednimi połączeniami Intercity - podał przewoźnik.
22.06.2024

Rada nadzorcza PKP Cargo przeciwko absolutorium dla byłego zarządu

Rada nadzorcza wnosi do walnego zgromadzenia akcjonariuszy PKP Cargo, by nie udzieliło absolutorium prezesowi kolejowej spółki Dariuszowi Selidze za rok 2023 - wynika z uchwał rady opublikowanych we wtorek przez spółkę.
18.06.2024

Euro China Train. Multimodalna logistyka dla globalnych potrzeb

Transport towarów między Azją a Europą to wyzwanie wymagające precyzji i elastyczności. Euro China Train, projekt realizowany przez Adampol S.A., oferuje kompleksowe, multimodalne rozwiązania logistyczne, łącząc transport morski, kolejowy, drogowy i lotniczy. W obliczu obecnych globalnych napięć i trudności, zapewnia efektywność, szybkość i niezawodność dostaw, dostosowując się do dynamicznie zmieniających się warunków geopolitycznych.
21.05.2024

Polska hubem dla dostaw do krajów UE

Polska jest obecnie węzłem transportowym dla wielu ukraińskich firm realizujących dostawy do Unii Europejskiej. Istnieje jednak wiele wyzwań w łańcuchu logistycznym, obejmującym porty i linie kolejowe, które dotyczą między innymi firm metalurgicznych i górniczych. Te firmy do czasu rozpoczęcia wojny na Ukrainie na pełną skalę eksportowały 80 proc. wyrobów stalowych i podobny procent produktów górniczych. Jak wygląda sytuacja dziś?
24.08.2023

Dziękujemy za wysłane grafiki.