Z udziałem publiczności odbyło się kolejne wodowanie w stoczni Karstensen Shipyard Poland. Statek rybacki NB 477 Havfisk zjechał z pochylni B3.
Na terenie stoczni Karstensen Shipyard Poland na pochylni B3 odbyło się wodowanie statku rybackiego NB 476 Høgaberg dla armatora z Wysp Owczych.
Karstensen Shipyard Poland od pięciu lat buduje swoją markę na polskim rynku. W tym czasie wybudowali 28 statków, co budzi żywe zainteresowanie całej branży. O tym, jak udało się osiągnąć tak imponujące wyniki, rozmawialiśmy z dyrektorem Tomaszem Mulicą, podczas tegorocznego Rejsu z GospodarkaMorska.pl.
Chwilę po godzinie 14:00 w piątek 20 października zgromadzona licznie publiczność na kultowych terenach stoczniowych z zielonymi dźwigami w Gdańsku stała się świadkiem ważnego wydarzenia – z pochylni znów, po latach zwodowano statek. Tym razem zrobiła to stocznia Karstensen Shipyard Poland, która od kilku miesięcy jest właścicielem terenu i buduje tam statki rybackie.
W weekend 20-22 stycznia w stoczni Karstensen Shipyard Poland w Gdyni zwodowano kolejny statek rybacki – tym razem jest to 77-metrowy trawler pelagiczny Christina S.
Już wkrótce w Wietnamie zostaną załadowane do transportu dwa holowniki typu RSD Tug 2513, zbudowane przez Damen Song Cam Shipyard na zamówienie Fairplay Towage Polska. Portem macierzystym obu jednostek będzie Szczecin.
W ubiegły weekend gdańska stocznia Conrad Shipyard zorganizowała uroczystą prezentację swojego nowego superjachtu ACE C144S o rekordowych parametrach. Wydarzenie zgromadziło w mieście weteranów branży z całego globu.
W dniach 11-14 czerwiec w stoczni Karstensen Shipyard Gdynia zwodowano dwa statki rybackie "Stødig" i "Gollenes". Obie jednostki zwodowano dwuetapowo. Zostały nasunięte na pontono-dok oraz po przeholowaniu na głębie, zwodowane.
W zaledwie tydzień po ostatnim wodowaniu, Karstensen Shipyard Poland w Gdyni dokonał kolejnego - tym samym ostatniego - wodowania w tym roku. Tym razem stocznia zwodowała trawler pelagiczny o długości 75 metrów i szerokości 15,6 metra, który będzie się nazywał "Artemis". Portem macierzystym tej jednostki będzie Banff w Szkocji.
Wodowanie kolejnej jednostki rybackiej o długości 36 metrów odbyło się w stoczni Karstensen Shipyard Poland w Gdyni w sobotę 11 grudnia.
Zwodowany 15 listopada statek rybacki Myggenes to 36-metrowy trawler o pojemności 700 GT. Jednostka, której portem macierzystym będzie duński Hanstholm, wyposażona została w silnik Yanmar 6EY22AW (885 – 1370 kW) i dwa silniki pomocnicze John Deere (po 130 kWe) pozwalające na rozwinięcie prędkości do 13 węzłów. Na pokładzie zmieści się 9 osób. Myggenes powstał według projektu autorstwa biura Karstensens Skibsvaerft A/S.
Wiosną tego roku firma Muehlhan Polska rozpoczęła współpracę ze stocznią Karstensen Shipyard Polska w zakresie malowania "na gotowo" statków rybackich.
10 października w Gdyni zakończyła się operacja wodowania dużej jednostki rybackiej dla armatora Astrid Fiskeri A/S. Portem macierzystym jednostki będzie duńskie Skagen. Gotowy statek zostanie przekazany klientowi w maju 2022.
24 czerwca w Gdyni zakończyła się operacja wodowania dużej jednostki rybackiej dla armatora Kristian Martin Rasmussen & family z Wysp Owczych. Portem macierzystym jednostki będzie Klaksvík. Gotowy statek zostanie przekazany klientowi w styczniu 2022.
Stocznia Karstensen Shipyard Poland nie zwalnia tempa. Po ostatnim wodowaniu w grudniu, oraz łącznie, aż 7 wodowaniach w 2020 roku, w gdyńskim zakładzie nowy rok rozpoczęto od wodowania kolejnej dużej jednostki rybackiej, która powstała na zamówienie duńskiego armatora Rederiet Ruth A/S.
Kolejna jednostka zwodowana w stoczni Safe w Gdańsku. To częściowo wyposażony kadłub budowanego dla Damen Shipyards Hardinxveld holownika z serii Shaolbuster 2711.
W stoczni Karstensen Shipyard Poland w Gdyni odbyło się wodowanie statku rybackiego "Antarctic" dla irlandzkiego armatora Antarctic Fishing Company.
W stoczni Karstensen Shipyard Poland w Gdyni zwodowano kolejną w tym roku jednostkę.To już szóste wodowanie w gdyńskiej stoczni w tym roku. Statek rybacki Vingaskär Styrso powstał na zlecenie szwedzkiego armatora Mats Johansson and Family z niewielkiej miejscowości Donsö leżącej w gminie Göteborg.
Stocznia Karstensen Shipyard Poland zwodowała kolejną jednostkę rybacką. To już piąte wodowanie w gdyńskiej stoczni w tym roku.
W piątek 19 czerwca stocznia Karstensen Shipyard Poland zwodowała kolejną jednostkę rybacką. To już trzecie wodowanie w gdyńskiej stoczni w tym miesiącu.
Kolejne wodowanie w stoczni Karstensen Shipyard Poland w Gdyni. Zwodowana jednostka to statek rybacki dla duńskiego armatora Astrid Fiske AB.
W stoczni Karstensen Shipyard Poland w Gdyni obyło się kolejne wodowanie kadłuba statku rybackiego. Zwodowana jednostka była największą spośród dotychczas wybudowanych w gdyńskim zakładzie
20 maja, w gdańskiej stoczni Safe, odbyło się wodowanie częściowo wyposażonego holownika z serii Shoalbuster. Powstał na zamówienie holenderskiej stoczni Damen Hardinxveld.
Mimo trudności spowodowanych obecną sytuacją w kraju i na świecie prace przy budowie kadłubów statków rybackich w stoczni Karstensen Shipyard Poland w Gdyni są kontynuowane z zachowaniem obowiązujących obostrzeń sanitarnych
SAFE Co. Ltd. sp. z o. o. istnieje od 1995 roku. Stocznia działa aktywnie i ekspansywnie zarówno w kraju, jak i poza jego granicami (posiada przedstawicielstwa we Francji i Niemczech). Jest spółką całkowicie prywatną, stworzoną przez specjalistów, którzy z sukcesem przeprowadzili wiele różnych projektów w dziedzinie budowy statków i przemyśle offshore, a także w budowie konstrukcji stalowych mostów, w konstrukcjach dla przemysłu chemicznego, petrochemicznego oraz instalacji w elektrowniach. Ostatni rok, stocznia zaczęła z pełnym portfelem zamówień. Prezentujemy najważniejsze projekty, które w 2019 r. dołączyły do jej portfolio.
3 stycznia w gdyńskim oddziale Stoczni Karstensen odbyło się wodowanie częściowo wyposażonego kadłuba statku rybackiego oznaczonego numerem stoczniowym #454. Była to pierwsza operacja otwierająca pełen portfel zamówień na rok 2020 a jednocześnie czwarta w historii zakładu istniejącego niespełna półtora roku.
19 grudnia, w Karstensen Shipyard Poland rozpoczęto dwuetapową operację wodowania trawlera Kristin o numerze budowy 446. Częściowo wyposażona jednostka trafi teraz do stoczni Karstensens Skibsværft A/S w Danii, gdzie zostanie wykończona i doposażona a także przejdzie rozruchy oraz próby morskie.
Ostatnie dni roku w Stoczni Remontowej Nauta upływają pod znakiem bardzo intensywnych prac. Zajętych jest aż 18 doków a zakres remontów obejmuje zarówno modernizacje małych jednostek, jak i zaawansowane przebudowy dużych statków.
9 grudnia tego roku w gdyńskim zakładzie produkcyjnym stoczni Karstenses zwodowano częściowo wyposażony kadłub statku rybackiego Havskjer(M-400-A) o numerze budowy 451.
9 grudnia stocznia Safe w Gdańsku zwodowała kolejną w tym roku jednostkę. Holownik typu Shoalbuster 3209 o numerze budowy YN 571810 został zbudowany dla Stoczni Damen Shipyard Hardinxveld.
31 października stocznie Safe w Gdańsku przekazała klientowi częściowo wyposażony, nowoczesny trawler rybacki typu twin-rigger o nazwie Turma Nova. To już trzecia jednostka z serii dla holenderskiej stoczni Damen Maskaant.
Stocznia Karstensen Shipyard Poland, spółka zależna duńskiej stoczni Karstensens Skibsværft A/S, rozpoczęła działalność w Gdyni w czerwcu ubiegłego roku. Pierwszą zbudowaną tam jednostką był częściowo wyposażony statek rybacki Lunar Bow (NB 450). Na tym nie koniec, bo portfel zamówień gdyńskiego zakładu wypełniony jest co najmniej na kilka najbliższych lat. Z naszą kamerą podpatrzyliśmy, jak powstają statki w Karstensen Shipyard Poland.
Lunar Bow w drodze do Danii. To pierwszy częściowo wyposażony statek rybacki zbudowany w Gdyni w Karstensen Shipyard Poland, spółce zależnej duńskiej stoczni Karstensens Skibsværft A/S. Trawler (NB 450) przejdzie teraz prace wykończeniowe. Do armatora trafić ma w styczniu 2020 r.
Nowoczesny Jonge Johannes już na wodzie. Wodowanie częściowo wyposażonego trawlera rybackiego typu twin-rigger odbyło się w poniedziałek w gdańskiej stoczni Safe. Jednostka powstaje na zamówienie stoczni Damen Maaskant Shipyards Stellendam dla holenderskiej firmy rybackiej Ekofish Group.
Polskie Forum Technologii Morskich aktywnie rozpoczyna działalność. W poniedziałek w Rewie odbyło się pierwsze spotkanie członków zrzeszonych w ramach tej organizacji utworzonej na rzecz rozwoju gospodarki morskiej. Obecnie PFTM stanowi 19 firm, w tym 5 stoczni budujących statki i obiekty pływające: CRIST, Safe oraz Marine Projects Ltd., a także Stal Complex i ALU International Shipyard.
Kolejny projekt Energomontażu-Północ Gdynia zakończony sukcesem. Tym razem spółka wykonała 2 urządzenia: Spud Carrier i Auxiliary Spud, które zostaną zamontowane na budowanej w Chinach pogłębiarce. Transport konstrukcji drogą morską potrwa około 2 miesięcy.
Kolejne w tym roku wodowanie w gdańskiej stoczni Safe. We wtorek zwodowany został częściowo wyposażony nowoczesny trawler rybacki typu twin-rigger. Spes Nova, bo takie imię otrzyma jednostka, powstaje na zamówienie stoczni Damen Maaskant Shipyards Stellendam. Do armatora – holenderskiej firmy rybackiej Ekofish Group – trafi w październiku tego roku.
Isle of Jura już na wodzie. Wodowanie częściowo wyposażonego wielofunkcyjnego holownika odbyło się w gdańskiej stoczni Safe w środę. Jednostka powstaje na zamówienie stoczni Damen Shipyards Hardinxveld z Holandii, która dokończy jej budowę.
Seihaust już na wodzie. Tzw. fish process vessel zwodowano w miniony piątek. Statek powstaje na zamówienie Fitjar Mekaniske Verksted AS.
Pierwsze w tym roku wodowanie w Zakładzie Nowych Budów Stoczni Remontowej Nauta. W piątek z pochylni B3 na wodę zjechał częściowo wyposażony trawler Cetus. Finalnym odbiorcą jednostki będzie Cetus A.S. – norweska firma zajmująca się połowami ryb.
Pełen portfel zamówień w Safe. Gdańska stocznia buduje obecnie sześć statków jednocześnie. Pierwsza jednostka, częściowo wyposażony holownik Multicat 3515, została już ukończona. W czwartek wypłynęła z Gdańska do Holandii.
Ma 26 m długości, prawie 7 m wysokości i waży 43 500 kg. Dźwig statkowy DKF 500 o takich wymiarach 20 grudnia w całości został wysłany z Portu Gdynia do Danii. Urządzenie dotarło już do stoczni Esbjerg Shipyard A/S.
Olbrzymi „odkurzacz nabrzeżowy” płynie z Gdyni na Islandię. Prawie 400-tonowy vacuum ship unloader zbudował Energomontaż Północ Gdynia. Urządzenie będzie pracowało w hucie aluminium w Hafnarfjörður.
Olbrzymia suwnica w drodze z Gdyni do Finlandii. Stalową konstrukcję o masie 580 t wykonał Energomontaż Północ-Gdynia. Dźwig STS (ship-to-shore) przeznaczony jest do rozładunku i załadunku kontenerów ze statków w terminalach kontenerowych.
Szóste w tym roku wodowanie w Zakładzie Nowych Budów Stoczni Remontowej Nauta w Gdańsku. W piątek z pochylni B-3 na wodę zjechał częściowo wyposażony trawler Scombrus. Trafi do francuskiej spółki zajmującej się połowami ryb.
Stocznia Safe z Gdańska przekazała Norwegom kolejny statek rybacki. To częściowo wyposażony sejner TBN Trondskjær wykonany na zamówienie stoczni Stadyard AS, która dokończy jego budowę. Jednostka trafi do właściciela w marcu przyszłego roku.
H-11 Bolko już na wodzie. Uroczystość chrztu i wodowania pierwszego z sześciu holowników budowanych dla Marynarki Wojennej RP odbyła się w poniedziałek w Gdańsku. Nowoczesne jednostki powstają w stoczni Remontowa Shipbuilding.
Kolejne w tym roku wodowanie w Zakładzie Nowych Budów Stoczni Remontowej Nauta. Tym razem w piątek z pochylni B-1 zjechał na wodę częściowo wyposażony trawler rybacki RAV. Nazwa ta po norwesku oznacza bursztyn. Statek powstaje dla norweskiego armatora – zajmującej się połowami ryb spółki Peter Hepso Rederi.
Atlas – najnowszy holownik „WUŻ” Port and Maritime Service Ltd – oficjalnie rozpoczął służbę w Porcie Gdańsk. Uroczystość podniesienia bandery na nowoczesnej jednostce odbyła się we wtorek. To już kolejny holownik, który w ostatnich latach trafił do floty gdańskiego przedsiębiorstwa.
Pomorska Specjalna Strefa Ekonomiczna (PSSE), Agencja Rozwoju Przemysłu (ARP) i Stocznia Gdańsk rozpoczynają projekt rewitalizacji terenów Wyspy Ostrów. Do końca roku PSSE zakończy pierwszy etap prac modernizacyjnych, a ARP wzmocni finansowo Stocznię Gdańsk. Dla nowego zarządu stoczni w najbliższym czasie priorytetem jest finalizacja prac nad strategią rozwoju oraz zdobycie nowych kontraktów. Współpraca umożliwi wznowienie działalności stoczniowej i pozyskanie nowych inwestorów. Projekt rewitalizacji wspiera również zakładowa NSZZ Solidarność. W dniu rocznicy podpisania porozumień sierpniowych, zaprezentowane zostały plany rozwoju przemysłu stoczniowego na Wyspie Ostrów „Stocznia Gdańsk 4.0 Nowy Początek”.
Ocean Star ochrzczony. Ceremonia nadania imienia nowej jednostce zbudowanej w Stoczni Remontowej Nauta odbyła się w piątek w Gdyni. W pełni wyposażony trawler powstał na zamówienie szkockiego armatora Mewstead (Fraserburgh) LLP. Jest najbardziej efektywną jednostką w swojej klasie na świecie.
Gdańska stocznia Marine Projects Ltd. Sp. z o.o. przekazała klientowi kolejną jednostkę. Częściowo wyposażony Sejner o nazwie „Hovden Viking” zbudowany został dla norweskiego armatora Hovden Senior AS.
W gdańskiej stoczni Marine Projects Ltd. Sp. z o.o. zwodowano kolejną jednostkę. Tym razem na wodzie stanął statek rybacki dla Norwegów. Sejner o nazwie „Hovden Viking” zbudowany został dla norweskiego armatora Hovden Senior AS i w przyszłym tygodniu opuści stocznię.
Kolejne Pomorskie Rendez-Vous za nami. Wydarzenie organizowane dla miłośników luksusowych dóbr i usług odbyło się w piątek w Gdańsku. Swoje produkty zaprezentowało prawie 40 wystawców.
Trwa budowa kolejnego arktycznego wycieczkowca dla Norwegów. Częściowo wyposażone bloki dostarczył Montex Shipyard z Gdańska. W sobotę wyruszyły do Norwegii.
Munken już na wodzie i w drodze do Norwegii. Stocznia Montex Shipyard w niedzielę zwodowała częściowo wyposażony kadłub nowoczesnego hybrydowego promu zbudowanego na zamówienie przewoźnika FosenNamsos Sjø. Jednostka zostanie dokończona w norweskiej stoczni, a od 1 stycznia 2019 r. wejdzie na trasę Flakk-Rørvik.
W Gdańsku uratują kolejny stoczniowy dźwig. Żuraw zlokalizowany przy ulicy Narzędziowców na terenie Młodego Miasta ma zyskać całoroczną iluminację w zmiennych kolorach, która będzie zintegrowana z muzyką. Konkurs na podświetlenie dźwigu ogłosiła w piątek Fundacja Gdańska. Termin nadsyłania zgłoszeń mija 13 kwietnia.
Kolejny projekt Energomonażu-Północ Gdynia zakończony sukcesem. Tym razem spółka wykonała podstawy nóg specjalistycznej jednostki do stawiania morskich farm wiatrowych. Nietypowe konstrukcje o łącznej masie ponad 1 400 t trafią do Rotterdamu. W poniedziałek i wtorek w Gdyni odbył się ich załadunek.
Drugie w tym roku wodowanie w SR Nauta. Tym razem był to taklowiec SEIR dla norweskiego armatora. Uroczystość odbyła się w piątek w Zakładzie Nowych Budów Stoczni Nauta w Gdańsku.
Vole au Vent już po remoncie. Nowoczesna jednostka do budowy farm wiatrowych we wtorek popołudniu wypłynęła ze Stoczni Remontowej Nuta w Gdyni. Jack-up jest w drodze do portu Eemshaven w Holandii.
Pełne doki i nabrzeża w Stoczni Remontowej Nauta w Gdyni. We wtorek remont przechodziło jednocześnie aż 10 statków. Przy ulicy Czechosłowackiej prace prowadzone są m.in. na Darze Młodzieży oraz dwóch masowcach PŻM – na Karpatach i Sudetach.
Pierwsze w tym roku wodowanie w Zakładzie Nowych Budów Stoczni Remontowej Nauta w Gdańsku. Tym razem był to częściowo wyposażony trawler pelagiczny SERENE, który trafi do odbiorcy z Szetlandów. Uroczystość odbyła się w czwartek.
Marynarka Wojenna w przyszłym roku z nowym holownikiem. We wtorek w stoczni Remontowa Shipbuilding w Gdańsku odbyła się uroczystość położenia stępki pod budowę pierwszej z serii sześciu nowoczesnych jednostek B 860 dla MW. Wartość podpisanego w ubiegłym roku kontraktu to 283,4 mln zł brutto.
Fregate już na wodzie. Wodowanie częściowo wyposażonego holownika wykonanego przez gdańską stocznię Safe odbyło się we wtorek. Jednostka powstaje na zamówienie stoczni Damen Shipyards Hardinxveld. Jak informuje Damen, uważana jest za pierwszą tego typu na świecie.
Stocznia Remontowa Shipbuilding rozpoczęła budowę holowników dla Marynarki Wojennej. Uroczystość palenia blach jednostki B 860/1, pierwszej z sześciu, odbyła się w czwartek w Gdańsku. Pierwszy holownik ma być gotowy pod koniec pierwszego kwartału 2019 r.
Australijski węgiel koksujący w gdyńskim porcie. Do Morskiego Terminalu Masowego Gdynia we wtorek wieczorem przypłynęło ponad 79 000 t tego surowca. Obecnie przy Nabrzeżu Holenderskim trwa rozładunek.
Statek łotewskiego armatora Latvian Shipping Co. po raz pierwszy w Stoczni Remontowej Nauta. Jednostka Lepoard Moon przechodzi obecnie w Gdyni pierwszy przegląd odnowienia klasy wraz z dokowaniem. Zdemontowana została m.in. olbrzymia śruba okrętowa. Za prace z nią związane odpowiada firma Bota Technik.
Trzecie w tym roku wodowanie w Stoczni Remontowej Nauta w Gdańsku. Tym razem był to częściowo wyposażony trawler dla Karstensens Skibsvaerft AS. Uroczystość odbyła się w piątek. To już dziesiąta jednostka, która powstała w Zakładzie Nowych Budów SR Nauta dla tego duńskiego odbiorcy.
Viking Sky, Viking Star i National Geographic Orion. To trzy wycieczkowce, które w sobotę zawinęły do Gdańska. Mimo że nie zacumowały w porcie jednocześnie, to zestawienie gigantów należących do armatora Viking Cruises z dwa razy mniejszym statkiem pasażerskim Lindblad Expeditions, robi wrażenie.
Sekcja statku wypłynęła w piątek ze Stoczni Wisła do Gdyni. Stamtąd zostanie przetransportowana do Norwegii. Jak udało nam się ustalić, to fragment nowoczesnej jednostki AHTS (Anchor Handling Tug/Supply vessel) dla Maersk Supply Service.
Sezon wycieczkowy na Pomorzu rozpoczęty. Jako pierwszy do Gdańska wpłynął statek pasażerski National Geographic Orion. To jego pierwsza wizyta w tym porcie.
Do 2021 r. mogłaby zakończyć się budowa pierwszej polskiej farmy wiatrowej na Bałtyku – poinformował Michał Michalski, członek zarządu Polenegria S.A., czołowej polskiej firmy inwestującej w budowę farm wiatrowych, podczas konferencji „Morska energetyka wiatrowa kołem zamachowym polskiej gospodarki”, która odbywa się w Warszawie. Jego zdaniem na przeszkodzie stoją głównie niedokończone prace nad systemem regulacyjnym.
Około 5 000 m2 powierzchni użytkowej, 3 komory magazynowe oraz wydzielona część biurowa. Tak wygląda nowoczesny magazyn przeznaczony dla towarów drobnicowych otwarty w poniedziałek w Gdyni przy ulicy Polskiej 19-23. Dzięki tej inwestycji zwiększył się potencjał składowy gdyńskiego portu.
Dziś (22.01) w Zakładzie Nowych Budów Stoczni Remontowej Nauta w Gdańsku odbyło się wodowanie częściowo wyposażonego kadłuba statku do obsługi wież wiatrowych, który powstał na zamówienie Havyard Ship Technology. Kadłub ma 84 metry długości i 17 metrów szerokości.
Grupę MARS Shipyards & Offshore tworzą spółki należące do Funduszu Inwestycyjnego Zamkniętego MARS, zarządzanego przez MS Towarzystwo Funduszy Inwestycyjnych SA.
30 października spółka LOTOS Petrobaltic S.A. podpisała umowę na przebudowę platformy wiertniczej na eksploatacyjną. W skład konsorcjum wykonawców przebudowy wchodzą spółki należące do Polskiej Grupy Zbrojeniowej S.A. tj. Energomontaż-Północ Gdynia, Stocznia Remontowa NAUTA oraz stocznia Crist.
W Gdańsku, w centrum wystawienniczo-kongresowym AMBEREXPO, w dniach 24-26.06.2014 miały miejsce XIII Bałtyckie Targi Militarne BALT-MILITARY EXPO. W wydarzeniu wzięli udział przedstawiciele grupy MARS Shipyards & Offshore.
W miniony piątek, 7 marca 2014 r., zakończyła się trwająca dwa dni z rzędu operacja wodowania holownika typu Rotor®Tug o napędzie hybrydowym. To pierwszy z dwóch takich holowników, jaki zostanie zwodowany w najbliższym czasie w kraju. Znajdą się one na pewno w pierwszej dziesiątce tego typu jednostek oddanych do użytku na świecie.
20.01.2014 miała miejsce uroczystość oddania do użytku nowoczesnej hali prefabrykacyjno-montażowej, zlokalizowanej przy Nabrzeżu Stanów Zjednoczonych na terenach gdyńskiego portu.
Nowy holownik zakupiony przez przedsiębiorstwo WUŻ Port And Maritime Services Ltd Sp. z o.o. po długim rejsie z Afryki, dotarł we wtorek, 10 września do Gdańska.