• <

Zobacz załadunek dźwigu statkowego w Porcie Gdynia

Dodano: 28.12.2018

Ma 26 m długości, prawie 7 m wysokości i waży 43 500 kg. Dźwig statkowy DKF 500 o takich wymiarach 20 grudnia w całości został wysłany z Portu Gdynia do Danii. Urządzenie dotarło już do stoczni Esbjerg Shipyard A/S.

Dźwig o szerokości 4,5 m i 6,9m wysokości wyprodukowała firma Palfnger Marine Poland z Gdyni dla armatora Fred. Olsen Windcarrier. Z zakładu przy ul. Kontenerowej do BCT – Bałtyckiego Terminalu Kontenerowego urządzenie zostało przetransportowane transportem samochodowym 10 grudnia. Następnie 10 dni później dźwig został załadowany na statek MV Aura, na pokładzie którego dotarł do stoczni Esbjerg Shpyard A/S 23 grudnia.
 
Statek MV Aura ma 101,8 m długości, 95,50 m szerokości oraz 4,9 m zanurzenia. Ciężarowiec posiada klasę lodową 1A, powierzchnia jego pokładu to 1 558 m2. Jednostkę w 2008 r. zbudowała Gdańska Stocznia „Remontowa”. Statek pływa pod fińską banderą, jego armatorem jest Meriaura Ltd.

Za organizację transportu drogowego, czarter statku oraz nadzór nad całą operacją przeładunku i mocowania w BCT – Bałtyckim Terminalu Kontenerowym odpowiedzialna była firma Hecksher Polska.

Hecksher Polska to polskie przedstawicielstwo Grupy Hecksher Lineragencies, zajmującej się transportem i spedycją morską oraz lądową towarów na całym świecie. Biuro w Gdyni odpowiedzialne jest za spedycję samochodową, kontenerową, lotniczą oraz project cargo. Oprócz tego, zajmuje się m.in. agencją statkową. Polski oddział powstał w 2003 r.

Firma Hecksher została założona 2 czerwca 1797 roku przez Samuela Hecksher’a i jest najstarszą firmą transportową w Danii.

Podziel się:

Dziękujemy za wysłane grafiki.