• <

Wszędzie

  • Port Gdynia powiększa zaplecze logistyczne

    Port Gdynia zyska nowe place manewrowo - składowe na terenie Centrum Logistycznego. Obszar o łącznej powierzchni ponad 17 hektarów posłuży do składowania kontenerów oraz elementów farm wiatrowych.

    09.09.2020
  • Strategiczna Droga Czerwona coraz bliżej. Ogromne wsparcie rządu dla kluczowych inwestycji w Porcie Gdynia

    Minister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej Marek Gróbarczyk oraz pełnomocnik rządu ds. Centralnego Portu Komunikacyjnego Marcin Horała podpisali w obecności premiera RP Mateusza Morawieckiego porozumienie w sprawie poprawy dostępu do Portu Gdynia. Prace przygotowawcze do budowy tzw. Drogi Czerwonej w Gdyni zostaną sfinansowane z Programu Wieloletniego CPK w latach 2020-2023.

    06.07.2020
  • Port Gdynia otwiera nowy rozdział w transporcie handlowo- pasażerskim

    Port Gdynia to ważny węzeł transeuropejskiej sieci transportowej. Stanowi on naturalne przedłużenie Korytarza Bałtyk- Adriatyk w kierunku Skandynawii, łącząc Polskę ze Szwecją poprzez Autostradę Morską Gdynia – Karlskrona. Spółka wraz z długoletnimi partnerami ze Szwecji pragnie rozwijać współpracę i efektywniej łączyć potencjały gospodarcze Skandynawii oraz Europy Środkowo-Wschodniej.

    09.06.2020
  • Port Gdynia rozpoczyna współpracę z Górnośląsko-Zagłębiowską Metropolią

    Wspólne inicjatywy na rzecz rozwoju sieci transportowej łączącej Metropolię z nadmorskim miastem, wsparcie współpracy firm z GZM z Portem Gdynia, wymiana wiedzy na temat działań badawczo rozwojowych w dziedzinie logistyki i transportu – to jedne z głównych punktów podpisanego dzisiaj (27 listopada) porozumienia między Górnośląsko-Zagłębiowską Metropolią a Zarządem Morskiego Portu Gdynia S.A. Ma ono dotyczyć współpracy przy rozwoju sieci transportowej.

    27.11.2019
  • Konferencja Baltic Ports&Shipping w Gdyni

    Odbywająca się w dniach 22-24 października Baltic Ports&Shipping Conference to największe w regionie Morza Bałtyckiego i cenione na świecie wydarzenie networkingowe zrzeszające przedstawicieli rządów, managerów firm z branży morskiej i logistycznej, zarządców portów, armatorów, firm spedycyjnych i consultingowych.

    23.10.2019
  • Port Gdynia rozpoczyna nowy rozdział w historii przewozów promowych na Bałtyku

    W momentach kiedy historia tworzy się  na naszych oczach, szczególne znaczenie mają symbole, zwłaszcza te, które wprost stanowią o naszej tożsamości. Podczas uroczystości wmurowania kamienia węgielnego pod budowę Publicznego Terminala Promowego w Porcie Gdynia, Zarząd Morskiego Portu Gdynia wraz zaproszonymi gośćmi przypominał o jednym z najsłynniejszych polskich transatlantyków MS Piłsudski.

    09.10.2019
  • Otwarcie Magazynu Wysokiego Składowania w Centrum Logistycznym Portu Gdynia

    Nowoczesny magazyn wysokiego składowania jest jednym z kluczowych elementów Intermodalnego Centrum Logistycznego w Pocie Zachodnim. Zarząd Morskiego Portu Gdynia mając na uwadze stale rosnące wymagania rynku, szczególnie w obszarze zaplecza logistyczno- magazynowego z powodzenie zakończył wszystkie prace budowlane. Jest to pierwszy z czterech przewidzianych do realizacji tego typu magazynów w Porcie Gdynia, który już w momencie budowania znalazł najemcę.

    01.10.2019
  • Gdynia zmienia się z TENTacle. Konferencja podsumowująca projekt

    Rozwój gdyńskiego portu, ważne inwestycje drogowe i kolejowe na terenie miasta, a także integracja państw nadbałtyckich oraz powiązanie regionu z siecią korytarzy transportowych w głąb Unii Europejskiej – to założenia, które w najbliższych latach chce realizować Gdynia w ramach zakonczonego właśnie projektu TENTacle. W Pomorskim Parku Naukowo-Technologicznym odbyła się konferencja podsumowująca program.

    12.04.2019
  • Pierwsze bunkrowanie LNG w polskich portach

    W trójmiejskich portach przeprowadzono operację komercyjnego bunkrowania ekologicznym paliwem LNG. W ciągu ostatniego tygodnia do Gdyni i Gdańska zawinęły jednostki z „paliwem przyszłości”. To pierwsze tego typu operacje w Polsce.

    20.03.2019
  • Urząd Morski w Gdyni ma nowy statek. Konstelacja wykona m.in. pomiary hydrograficzne

    Urząd Morski w Gdyni ma nowy statek. To katamaran Konstelacja przeznaczony m.in. do wykonywania pomiarów hydrograficznych. Nowoczesna jednostka przypłynęła do Gdyni w minioną sobotę. Można ją zobaczyć przy Nabrzeżu Prezydenta w pobliżu Skweru Kościuszki.

    26.02.2019
  • V Forum Korytarza Bałtyk-Adriatyk: Korytarz Bałtyk-Adriatyk powinien uwzględniać Wisłę i Odrę

    Jesteśmy jedynym unijnym korytarzem, w którym nie ma rzek – powiedział o Korytarzu Bałtyk-Adriatyk w rozmowie z portalem GospodarkaMorska.pl Tomasz Sowiński. Prezes Związku Miast Nadwiślańskich był jednym z prelegentów podczas V Forum Korytarza Bałtyk-Adriatyk, które w piątek zakończyło się w Gdyni. Podkreślił, że trwają starania, by zarówno Odra, jak i Wisła, zostały dopisanego do tego korytarza, ponieważ transport wodny jest w tej chwili w Europie absolutnym priorytetem, na rozwój którego przeznaczone zostaną duże środki.

    10.12.2018
  • Wokół portów powstaje sieć informatyczna bazująca na technologiach kosmicznych

    Wokół portów powstaje sieć informatyczna, która bazuje na technologiach kosmicznych – powiedział prof. Marek Grzybowski, przewodniczący zarządu Baltic Sea & Space Cluster podczas konferencji „Sea Port + Space Infrastructure. Synergic Network Under Common Management”, która w czwartek odbyła się w Wyższej Szkole Administracji i Biznesu w Gdyni. Jej uczestnicy rozmawiali m.in. o rozwiązaniach przyszłości, które już wkrótce mogą mieć zastosowanie w portach i w żegludze.

    23.11.2018
  • Pierwsze komercyjne bunkrowanie statków paliwem LNG na początku 2019 r.

    W styczniu 2019 r. zamierzamy przeprowadzić pierwsze komercyjne bunkrowanie statków paliwem LNG – zapowiedział w poniedziałek w Porcie Gdynia Henryk Mucha, prezes PGNiG Obrót Detaliczny, który wziął udział w pokazie ćwiczeń ratowniczo-gaśniczych i rozlewowych LNG. Na ich podstawie opracowana zostanie pierwsza w Polsce technologiczna instrukcja tankowania statków zasilanych paliwem LNG. Jego zastosowanie umożliwia armatorom spełnienie rygorystycznych obostrzeń dotyczących niskoemisyjnej żeglugi, a także redukcję kosztów operacyjnych.

    11.09.2018
  • Gróbarczyk: Priorytetem jest Dolna Wisła

    Priorytetem jest dolna Wisła, bo to jest przyszłość, być albo nie być portów trójmiejskich – powiedział w rozmowie z dziennikarzami Marek Gróbarczyk, minister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej. Szef resortu był obecny w środę w Gdańsku na sympozjum „Zagospodarowanie Dolnej Wisły”. Podkreślił, że poszukiwanie partnerów społecznych, duża potrzeba kooperacji są podstawą sukcesu w realizacji tej inwestycji.

    19.07.2018
  • W ciągu 18 miesięcy powstanie studium wykonalności na zagospodarowanie żeglugowe Wisły

    W ciągu 18 miesięcy powstanie studium wykonalności zagospodarowania żeglugowego Wisły na odcinku od Gdańska do Warszawy oraz dróg wodnych od Warszawy do granicy z Białorusią i na odcinku od Wisły do Zalewu Wiślanego. Umowę w tej sprawie podpisano w poniedziałek w Zarządzie Morskiego Portu Gdańsk.

    03.07.2018
  • Bodewig: Korytarz Bałtyk-Adriatyk nie skończy się na Gdyni

    Korytarz Bałtyk-Adriatyk nie skończy się na Gdyni – powiedział prof. Kurt Bodewig, koordynator UE ds. Korytarza Bałtyk-Adriatyk, podczas wizyty studyjnej w Gdyni, którą w poniedziałek rozpoczął razem z Brianem Simpsonem, koordynatorem UE ds. autostrad morskich. Przedstawiciele Komisji Europejskiej przyglądali się rozwojowi żeglugi bliskiego zasięgu  (Gdynia-Karlskrona) oraz systemu transportowego Gdyni i obszaru metropolitalnego Gdańsk-Gdynia-Sopot. Podpisano także polsko-szwedzkie porozumienie na rzecz starań o przedłużenie korytarza transportowego z Portu Gdynia aż do szwedzkiego węzła transportowego Alvesta w ramach projektu TENTacle.

    12.06.2018
  • Zagospodarowanie śródlądowych dróg wodnych jednym z największych przedsięwzięć dla Polski

    60-150 mld zł może kosztować zagospodarowanie śródlądowych dróg wodnych w Polsce – powiedział wiceminister rozwoju Jerzy Kwieciński w Gdańsku podczas posiedzenia Konwentu Politechniki Gdańskiej, w czasie debaty poświęconej programowi zagospodarowania Dolnej Wisły, która odbyła się w środę. Wskazał, że podobnie jak teraz Centralny Port Komunikacyjny, również i śródlądowe drogi wodne mogą być dla Polski jednym ze strategicznych przedsięwzięć. Aby je rozpocząć, potrzebny jest jednak odpowiedni program.

    14.12.2017
  • Droga Czerwona priorytetem rozwoju portu w Gdyni

    Droga Czerwona priorytetem rozwoju portu w Gdyni – uważają władze Zarządu Morskiego Portu Gdynia, miasta oraz parlamentarzyści. Inwestycja łącząca port z siecią dróg krajowych ponownie trafiła na listę projektów Korytarza Transportowego Bałtyk-Adriatyk (BAC) w sieci TEN-T. Zdaniem Adama Mellera, prezesa Zarządu Morskiego Portu Gdynia, jest ona niezbędna, ponieważ przeładunki w porcie będą rosły.

    21.11.2017
  • Porty Szczecin i Świnoujście utrzymują pozycję uniwersalnego portu

    Utrzymujemy pozycję portu uniwersalnego – powiedział w rozmowie z portalem GospodarkaMorska.pl Dariusz Słaboszewski, prezes Zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście. W najbliższych latach oba porty czeka wiele inwestycji. To m.in. budowa nowych nabrzeży, terminal kontenerowy, lepsze połączenia z drogami śródlądowymi czy obecnie realizowane pogłębienie toru wodnego.

    31.07.2017
  • Żegluga śródlądowa niezbędna dla dalszego rozwoju portów

    Wyprowadzenie towarów z portów bez żeglugi śródlądowej zaczyna być niemożliwe – powiedział Tomasz Sowiński, prezes Związku Miast Nadwiślańskich, podczas IV Forum Korytarza Transportowego Bałtyk-Adriatyk, które odbyło się w środę w Gdańsku i skupione było przede wszystkim wokół tematyki rozwoju miast w kontekście węzłów miejskich oraz dróg wodnych śródlądowych (Rok Wisły) o charakterze samorządowo-eksperckim. Jak podkreślił Sowiński, transport towarów wodnymi drogami śródlądowymi stanowi w Polsce obecnie zaledwie 1 %. Doprowadzenie dróg wodnych do standardów europejskich jest jednym z podstawowych warunków sukcesu Korytarza Bałtyk-Adriatyk.

    22.06.2017
  • Stocznie, porty i żegluga śródlądowa kołem zamachowym polskiej gospodarki. Trwa 5. Międzynarodowy Kongres Morski

    Odbudowa przemysłu stoczniowego, rozwój polskich portów i żeglugi śródlądowej to dla rządu zadanie priorytetowe, zarówno w wymiarze gospodarczym, jak i bezpieczeństwa kraju – powiedziała premier Beata Szydło, otwierając w czwartek 5. Międzynarodowy Kongres Morski w Szczecinie. Jej zdaniem, decyzje poprzedniej ekipy rządzącej związane z likwidacją polskich stoczni są niezrozumiałe. Jak podkreśliła, polskiemu przemysłowi stoczniowemu trzeba przywrócić dawną świetność.

    09.06.2017
  • Porozumienie o rozwoju śródlądowych dróg wodnych ratyfikowane przez prezydenta

    Europejskie porozumienie w sprawie głównych śródlądowych dróg wodnych o znaczeniu międzynarodowym (AGN) ratyfikowane przez prezydenta. Andrzej Duda podpisał je w poniedziałek. Jego celem jest rozwój międzynarodowego transportu na śródlądowych drogach wodnych w Europie.

    06.03.2017
  • Port Gdynia podsumował 2016 rok. Był rekordowy

    Rekordowy rok dla Portu Gdynia. W 2016 r. przychody Zarządu Morskiego Portu Gdynia z działalności wyniosły prawie 205 mln zł, o ponad 12 proc. więcej niż w 2015 roku. Zysk netto wyniósł ponad 60 mln zł, o ponad 31 proc. więcej niż rok wcześniej. Oficjalne dane zostały zaprezentowane w ZMPG podczas konferencji wynikowej.

    14.02.2017
  • Polskie porty coraz bardziej konkurencyjne. W tym roku zapadną kluczowe decyzje

    Poprawa infrastruktury, kolejne inwestycje oraz usprawnienie regulacji prawnych. To główne zadania, jakie stoją przed polskimi portami na najbliższe lata. O wyzwaniach, zagrożeniach i szansach dla nich rozmawiali w Gdyni przedstawiciele rządu oraz eksperci podczas seminarium „Porty morskie w polityce gospodarczej Polski”. Jak zapowiedzieli, główne zmiany czekają teraz gdyński port.

    07.02.2017
  • Otwarcie T2: żaden inny terminal na Bałtyku nie jest w stanie przyjąć statków tej wielkości

    – Zakończenie tej inwestycji cementuje pozycję DCT jako największego terminalu kontenerowego na Bałtyku i umacnia pozycję Portu Gdańsk jako kluczowego portu w tym rejonie Europu – podkreślił Maciek Kwiatkowski, Prezes Zarządu DCT Gdańsk na poprzedzającej otwarcie T2 konferencji prasowej.

    24.10.2016
  • Projekt „Zagospodarowanie rejonu Nabrzeża Bułgarskiego w Porcie Gdynia” bliski realizacji. Inwestycja prawie gotowa - relacja GospodarkaMorska.TV

    Projekt pn. „Zagospodarowanie rejonu Nabrzeża Bułgarskiego w Porcie Gdynia” to inwestycja zlokalizowana w gyńskiem Porcie Zachodnim, która obejmuje budowę brakujących odcinków nabrzeży Bułgarskiego i „zamykającego”, dróg i placów manewrowo-składowych wraz z infrastrukturą nadziemną i podziemną oraz makroniwelację (z wymianą gruntu) terenu.

    09.07.2015
  • Transport Week 2015 - relacja GospodarkaMorska.TV

    W jubileuszowym piątym już Transport Weeku w dniach 17-19 marca 2015 roku uczestniczyło około 250 osób. Zmiany w formule tegorocznej konferencji Transport Week zaowocowały większą ilością pytań z sali, dyskusji i spotkań roboczych, omawianie wielu tematów kontynuowano zaś podczas indywidualnych rozmów z ekspertami i zaproszonymi gośćmi. Choć uczestników było w tym roku mniej niż w latach ubiegłych, podkreślić należy wysoki poziom merytoryczny konferencji.

    19.03.2015
  • Port Gdynia - inwestycje dofinansowane ze środków Unii Europejskiej idą pełną parą.

    Zapraszamy do obejrzenia relacji z przebiegu inwestycji dofinansowywanych ze środków Unii Europejskiej, mających na celu rozbudowę i poprawę infrastruktury w Porcie Gdynia.

    01.09.2014
  • Konferencja informacyjna dla projektu pn.: „Przebudowa intermodalnego terminalu kolejowego w Porcie Gdynia”.

    31 lipca 2014r. w siedzibie Zarządu Morskiego Portu Gdynia S.A. w Gdyni odbyła się otwierająca konferencja informacyjna dotycząca projektu pn. „Przebudowa intermodalnego terminalu kolejowego w Porcie Gdynia”, współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Tego samego dnia podpisana została z firmą Energopol – Szczecin S.A. umowa na prace budowlane, opiewająca na kwotę 73.548.290,00 zł brutto. Prace będą realizowane w latach 2014-2015.

    01.08.2014
  • Transport Week dzień trzeci: którędy do serca Europy?

    Zaprezentowane na ostatnim dniu konferencji Transport Week możliwości przeładunkowe wybranych portów i strategie rozwojowe dotyczyły jednego – jak może być obsługiwana Europa Środkowa. Bałtyk uczestniczy obecnie w imponującym procesie zagęszczania połączeń ze wszystkimi śródlądowymi morzami na Starym Kontynencie.

    06.03.2014
  • Transport Week dzień drugi: wielkie projekty, wizje i plany

    Finansowanie z środków unijnych wizjonerskiego projektu transeuropejskiej sieci transportowej TEN-T stanowi realną szansę na wielomilionowe inwestycje w polskich portach - to jedna z najważniejszych tez drugiego dnia konferencji Transport Week.

    05.03.2014
  • Umowa na zagospodarowanie nabrzeża Bułgarskiego w Porcie Gdynia - relacja GospodarkaMorska.TV

    Zagospodarowanie rejonu Nabrzeża Bułgarskiego w Porcie Gdynia - największe pod względem finansowym przedsięwzięcie Zarządu Morskiego Portu Gdynia S.A. na ostatnim niezabudowanym obszarze gdyńskiego portu.

    05.09.2013
  • Podpisanie umowy na przebudowę Nabrzeża Szwedzkiego w Porcie Gdynia relacja GospodarkaMorskaTV

    6 czerwca br. zawarta została umowa na wykonanie robót budowlanych pomiędzy Zarządem Morskiego Portu Gdynia S.A. a Konsorcjum firm: Korporacji Budowlanej DORACO Sp. z o.o. (przedstawiciel konsorcjum) i Zakładu Robót Hydrotechnicznych i Podwodnych „UW SERVICE” Sp. z o.o., w ramach projektu inwestycyjnego „Przebudowa Nabrzeża Szwedzkiego w Porcie Gdynia”. Oferta Konsorcjum firm „Doraco” i „UW Service” została uznana za najkorzystniejszą w przetargu nieograniczonym i opiewa na łączną kwotę ponad 68 mln zł netto. Termin ukończenia przebudowy określony został w umowie na 5 czerwca 2015 roku.

    07.06.2013

Dziękujemy za wysłane grafiki.