• <

Port Gdynia - inwestycje dofinansowane ze środków Unii Europejskiej idą pełną parą.

Dodano: 01.09.2014
Zapraszamy do obejrzenia relacji z przebiegu inwestycji dofinansowywanych ze środków Unii Europejskiej, mających na celu rozbudowę i poprawę infrastruktury w Porcie Gdynia.

Zagospodarowanie rejonu Nb. Bułgarskiego

To jedno z najistotniejszych pod względem finansowym przedsięwzięcie Zarządu Portu. Planowany całkowity koszt realizacji projektu wynosi  ponad 101 mln zł. Inwestycja ma na celu zwiększenie możliwości przeładunkowych portu oraz przygotowanie ponad dwudziestu hektarów nieruchomości na potrzeby działalności logistycznej, a w efekcie dalsze wzmocnienie pozycji konkurencyjnej Portu Gdynia w regionie Morza Bałtyckiego.

Przedsięwzięcie, zlokalizowane w Porcie Zachodnim, w bezpośrednim sąsiedztwie Gdynia Container Terminal S.A., pozwoli na stworzenie właściwych warunków do obsługi zarówno ładunków drobnicowych jak  i masowych, dając tym samym perspektywę dla  pozyskania nowych klientów  zainteresowanych działalnością na tym obszarze. Innym celem projektu jest zwiększenie udziału alternatywnych gałęzi transportu (w stosunku do transportu drogowego) w VI Paneuropejskim Korytarzu Transportowym sieci TEN-T poprzez wzrost przewozów drogą morską. Wykonane prace przyczynią się również do ochrony przedmiotowego obszaru portu przed niekontrolowanym spływem wód deszczowych.

Działania podejmowane w ramach projektu dotyczą m.in. budowy nabrzeży: Bułgarskiego i zamykającego z niezbędną infrastrukturą, dróg i placów manewrowych wraz z infrastrukturą nadziemną i podziemną oraz makroniwelacji terenu. Zagospodarowanie obejmuje również zabudowę ujścia rzeki „Chylonka”, umocnienie odcinków ujściowych rzeki i Potoku Chylońskiego, a także sukcesywną budowę nowych powierzchni manewrowych.

Przebudowa Nabrzeża Szwedzkiego

Inwestycja, zlokalizowana w Porcie Wschodnim, która obejmuje przebudowę odcinka Nabrzeża Szwedzkiego oraz układu drogowo-kolejowego wraz z infrastrukturą nadziemną i podziemną, ma spowodować rozwinięcie potencjału obsługi ładunków masowych. W ramach planowanego przedsięwzięcia planuje się: przebudowę nabrzeża portowego wraz z dostępem drogowo-kolejowym oraz budowę instalacji odbierającej ścieki ze statków. Realizacja projektu spowoduje wzrost konkurencyjności Portu Gdynia w regionie Morza Bałtyckiego poprzez działania służące rozwojowi przeładunków na obszarze obecnie wykorzystywanego w tym celu terminalu masowego.

Planowany całkowity koszt realizacji Projektu wynosi 85 747 948,32 PLN.
Maksymalna kwota wydatków kwalifikowalnych wynosi 59 812 748,19 PLN.
Kwota dofinansowania ze środków Unii Europejskiej wynosi 48 690 000,00 PLN.

Rozbudowa infrastruktury portowej do obsługi statków ro-ro z dostępem drogowym i kolejowym

Koszt całkowity projektu „Rozbudowa infrastruktury portowej do obsługi statków ro-ro z dostępem drogowym i kolejowym w Porcie Gdynia” wynosi ponad 119 milionów złotych. Z tej kwoty wydatki kwalifikowalne wynoszą niecałe 53 miliony złotych. Przyznana, zgodnie z umową, kwota dofinansowania z UE to prawie 45 milionów złotych. Resztę kosztów inwestycji pokryje ZMPG-a S.A. ze środków własnych.

Inwestycja polega na rozbudowie infrastruktury w celu zwiększenia możliwości przeładunkowych we wschodniej części portu, co pozwoli na utrzymanie pozycji konkurencyjnej gdyńskiego portu w regionie Morza Bałtyckiego. W ramach przedsięwzięcia planuje się bardziej efektywne zagospodarowanie istniejącej powierzchni przy nabrzeżach portowych oraz zapewnienie sprawniejszego przeładunku transportowanych drogą morską towarów.
Podziel się:

Dziękujemy za wysłane grafiki.