10 km dróg, 7 km torów, 14 rozjazdów 7 obiektów inżynierskich w tym wiadukty drogowe i przepusty ochronne na rurociągach paliwowych PERN i LOTOS, parking buforowy dla aut ciężarowych – czyli kluczowa inwestycja Portu Gdańsk o łącznej wartości 166 mln zł netto, jest na ukończeniu. Generalny wykonawca sopocka firma NDI ma do wykonania już tylko prace porządkowe. Obecnie trwają prace odbiorowe. W środę (17.03.) po południu pierwsze auta ciężarowe przejechały po docelowym układzie drogowym na ulicy Kontenerowej. Jej przekrój to aktualnie dwie jezdnie po dwa pasy ruchu.
Działają na światowym rynku i produkują najnowocześniejsze statki w Europie. Ich prototypowe, odważne projekty, szturmem zdobywają najważniejsze nagrody w branży. Dziś trudno uwierzyć, że zaczynali od wykonywania rurociągów czy urządzeń do palarni kawy. W sentymentalną podróż do początków stoczni Crist, zabierają nas jej założyciele - Ireneusz Ćwirko i Krzysztof Kulczycki.
W ubiegłą sobotę w Porcie Gdynia odbył się załadunek ostatniego modułu projektu Johan Castberg wykonanego w ramach umowy zawartej z firmą Kvaerner.
W poniedziałek 31 sierpnia, w Porcie Północnym rozpoczął się rozładunek 113 tys. ton rudy żelaza. Minerał przypłynął do Gdańska z kanadyjskiego portu w Quebecu.
W dniach 25-27 maja, na statek Drawsko należący do największego polskiego armatora - PŻM, załadowano 27500 ton granulowanej siarki. Z Nabrzeża Obrońców Poczty Polskiej obsługiwanego przez Przedsiębiorstwo Przeładunkowo-Usługowe Siark-Port, masowiec popłynął do Maroka. O szeregu inwestycji we współpracy z Portem Gdańsk i planach rozwoju spółki opowiedział nam prezes firmy, Henryk Groth.
Na niedawno zakończonych targach Baltexpo 2019 Marine Technology sp. z o.o. prezentowała autonomiczną jednostkę bezzałogową dedykowaną pomiarom hydrograficznym HydroDron, który został wyróżniony w konkursie „Złota Kotwica Baltexpo 2019”.
Przebudowana na Morskie Centrum Produkcyjne platforma Petrobaltic opuściła Gdańsk. W piątek ok. 8:30 rozpoczęto holowanie jednostki z Gdańskiej Stoczni REMONTOWA w kierunku kotwicowiska nr 4 w Porcie Północnym. Tam zaczeka na odpowiednie warunki pogodowe, które umożliwią jej dalszy transport na złoże B8 na Morzu Bałtyckim. Morskie Centrum Produkcyjne przejmie wydobycie z pracującej na tym złożu platformy LOTOS PETROBALTIC.
Ponad 250 firm i organizacji z 23 krajów bierze udział w Gdańsku w 20. edycji Międzynarodowych Targów Morskich i Konferencji BALTEXPO. To największe w Polsce i jedno z najbardziej prestiżowych w Europie wydarzeń poświęconych gospodarce morskiej. Na stoisku 5.02 10-lecie obchodzi portal GospodarkaMorska.pl, który wydarzenie objął patronatem medialnym. Targi potrwają do środy.
Kolejny etap przebudowy platformy Petrobaltic zakończony. Jednostkę w Gdańskiej Stoczni REMONTOWA przekształcono w Morskie Centrum Produkcyjne. We wtorek zostało poświęcone, a już wkrótce opuści Gdańsk, by rozpocząć pracę na złożu B8 na Morzu Bałtyckim.
Na pomorskie plaże trafi blisko 4 mln metrów sześciennych piasku wydobytego przy okazji pogłębiania toru wodnego do gdańskiego Portu Północnego. Plaże zostaną poszerzone o 40, a miejscami nawet o 100 metrów. Prace warte w sumie 161 mln zł zakończą się we wrześniu. Obecnie wykonuje je największa pogłębiarka na świecie Leiv Eiriksson. Podpatrzyliśmy ją z naszą kamerą.
Tak czuję po dyskusjach, które tutaj toczymy, że jesteśmy coraz bliżej – mówił w Warszawie o morskich farmach wiatrowych Maciej Stryjecki, prezes Fundacji na rzecz Energetyki Zrównoważonej, podczas Bałtyckiego Forum Przemysłu Energetyki Morskiej. Dwudniowe wydarzenie, organizowane przez FNEZ, zakończyło się w czwartek. Uczestniczyli w nim najważniejsi przedstawiciele sektora morskiej energetyki wiatrowej.
Kolejny projekt Mostostalu Pomorze zakończony. Tym razem mowa o 380-tonowej trafostacji dla morskiej farmy wiatrowej. Załadunek platformy zakończył się w niedzielę na Nabrzeżu Pięciu Gwizdków w Gdańsku.
Detekcja i monitoring wycieków substancji niebezpiecznych, bezpieczeństwo pożarowe w obszarach zagrożonych wybuchem oraz najnowsze rozwiązania w zakresie wczesnego wykrywania pożarów obiektów przemysłowych. To tylko niektóre zagadnienia poruszane podczas tegorocznej Konferencji STREFY Ex „Bezpieczeństwo pożarowe i wybuchowe – emisja, detekcja i przeciwdziałanie”. Jej jubileuszowa XX edycja odbyła się w Hotelu Hilton w Gdańsku w dniach 3-4 kwietnia 2019 r.
Priorytetem dla nas jest przede wszystkim zwiększanie zdolności bojowych, rozwój Marynarki Wojennej, wprowadzanie nowych okrętów – powiedział w rozmowie z dziennikarzami kmdr Jacek Hamera z Inspektoratu Marynarki Wojennej DGRSZ. Był on obecny na Forum Bezpieczeństwa Morskiego Państwa, które w czwartek zakończyło się w Warszawie. Podkreślił, że dzięki zwiększaniu zdolności możemy osiągnąć wzrost bezpieczeństwa morskiego Sił Zbrojnych naszego kraju oraz wpływać na rozwój nowoczesnych systemów uzbrojenia.
W piątek z gdańskiej stoczni Alkor wypłynął przebudowany islandzki trawler Huginn VE 55. Kilka miesięcy temu jednostka trafiła do stoczni o około 10 procent krótsza. Podczas przebudowy trawler został m.in. rozcięty na dwie części, między które zostały wmontowane dodatkowe sekcje śródokręcia.
Stocznia CRIST przekazała Norwegom największy na świecie prom hybrydowy. Częściowo wyposażona jednostka pasażersko-samochodowa opuściła Gdynię w środę wieczorem. Color Hybrid – taką nazwę otrzyma prom, wejdzie do eksploatacji latem przyszłego roku. To jeden z największych statków, jakie w ostatnich latach powstały w polskich stoczniach.
H-11 Bolko już na wodzie. Uroczystość chrztu i wodowania pierwszego z sześciu holowników budowanych dla Marynarki Wojennej RP odbyła się w poniedziałek w Gdańsku. Nowoczesne jednostki powstają w stoczni Remontowa Shipbuilding.
Port Gdańsk rozbuduje i zmodernizuje sieć drogowo-kolejową w Porcie Zewnętrznym. Umowę w tej sprawie podpisano w Gdańsku we wtorek. Wartość inwestycji to ok. 176 mln zł.
Sighvatur GK 57 na próbach morskich. Longliner wypłynął z Gdańska we worek. To 13. statek dla Islandczyków przebudowywany w stoczni ALKOR.
Za kilka miesięcy ten statek będzie jak nowy. Mowa o jednostce rybackiej Huginn VE 55, przebudowywanej obecnie w stoczni ALKOR w Gdańsku. Trawler został już m.in. rozcięty na dwie części, między które wmontowane zostaną specjalne wstawki śródokręcia.
Stocznia Crist przekazała bardzo duży, częściowo wyposażony blok wraz z 3 sekcjami części dziobowej. Gigantyczny zestaw, w którym megablok został jednocześnie platformą transportową dla pozostałych sekcji został wyholowany z gdyńskiej stoczni przez holownik Bugsier 9 i wyruszył w stronę stoczni STX France w St. Nazaire. Olbrzymie elementy to kluczowe części konstrukcji pierwszego statku pasażerskiego klasy Meraviglia-Plus dla operatora MSC Cruises. Jednostka ma zostać przekazana do eksploatacji w październiku 2019 r. Na pokład zabierze ponad 6 300 pasażerów.
Port Centralny coraz bliżej. Zarząd Morskiego Portu Gdańsk we wtorek podpisał umowę z wykonawcą na opracowanie koncepcji tej inwestycji. – Chcemy, żeby to był, jak nasz cały port, port uniwersalny – powiedział Łukasz Greinke, prezes Zarządu Morskiego Portu Gdańsk.
14. statek dla Islandczyków trafił na przebudowę do stoczni ALKOR. To jednostka rybacka Huginn VE 55. W Gdańsku zostanie m.in. przedłużona. Prace potrwają do końca sierpnia.
Część siłowniana bloku nowoczesnego wycieczkowca już na wodzie. Mowa o pierwszym statku pasażerskim klasy Meraviglia-Plus dla operatora MSC Cruises. Jednostka ma zostać przekazana do eksploatacji w październiku 2019 r. Na pokład zabierze ponad 6 300 pasażerów.
130 000 t ropy z Iranu dotarło w piątek do Naftoportu w Gdańsku. Dostawa przeznaczona jest dla PKN ORLEN. Do Polski z wyspy Kharg płynęła prawie miesiąc.
1 010 i pierwsze w tym roku wodowanie w stoczni Remontowa Shipbuilding. Tym razem był to statek rybacki dla norweskiego armatora. Uroczystość widowiskowego wodowania bocznego odbyła się we wtorek.
Historyczny rekord w Porcie Gdańsk. W ubiegłym roku przeładowano tam ok. 40,6 mln t ładunków. To o prawie 9 % więcej niż w 2016 r.
Historyczny zakup Grupy LOTOS. W czwartek rano do Naftoportu przypłynęła pierwsza dostawa ropy ze Stanów Zjednoczonych dla tej spółki. To ładunek ważny dla całej Europy Środkowej i Wschodniej.
Platforma Petrobaltic po raz drugi w SR Nauta w Gdyni. Jednostka została posadowiona w basenie nr 7 w środę. Do stoczni trafiła po prawie 7-miesięcznym pobycie w Gdańskiej Stoczni Remontowa.
Trzeci moduł platformy Johan Sverdrup, wykonany przez Energomontaż Północ Gdynia, gotowy. Typowo mieszkalna część tego projektu w sobotę została nasunięta na statek i popłynęła do Norwegii. Konstrukcja waży aż 1 000 t.
Niecodzienna sytuacja w gdańskim Naftoporcie. W piątek przy wszystkich stanowiskach zacumowane było 5 tankowców. Jak poinformował Andrzej Brzózka, członek zarządu Naftoportu, spółka jest przygotowana na takie okoliczności i wywiązuje się bez zakłóceń z realizacji zapotrzebowania.
Drugi moduł platformy Johan Sverdrup gotowy. Konstrukcja wykonana przez Energomontaż-Północ Gdynia dla konsorcjum K2JV ANS (joint venture Kvaerner Stord i Kellog Brown & Root) waży prawie 800 t. We wtorek została nasunięta na statek.
Kolejny projekt Energomontażu-Północ Gdynia. Tym razem to część modułu mieszkalnego, który będzie obsługiwał platformę wydobywczą na polu Johan Sverdrup na Morzu Północnym. Konstrukcja waży aż 1 000 t.
Poltramp Yard to prywatna prężnie działająca polska stocznia zlokalizowana w Świnoujściu przy głównym torze wodnym łączącym to miasto ze Szczecinem. Zajmuje się remontami statków, budową nowych jednostek pływających oraz remontami sekcji kadłuba i nadbudówek.
Pod koniec ubiegłego roku PKN Orlen sfinalizował zakup 1 mln baryłek ropy naftowej typu Iranian Light. Jest to pierwszy zakup irańskiej ropy przez koncern z Płocka. Wczoraj w godzianch wieczornych ładunek dotarł do gdańskiego Naftoportu w zbiornikach tankowca Vilamoura.
Nowe projekty, rozwój i coraz lepsza jakość usług. To główne zadania na najbliższe lata dla firmy Stal Complex, działającej w sektorze budowy statków i innych konstrukcji stalowo-aluminiowych. W ich realizacji pomoże nowa siedziba, otwarta 16 września w Gdyni. Prace remontowo-adaptacyjne trwały dwa i pół roku.
Moduł mieszkalny o masie 1140 ton wypłynął z Energomontażu Północ Gdynia do Skandynawii. Przeznaczony jest na platformę wiertniczą, która stanie na Szelfie Norweskim.
Wyczarterowany przez Qatargas statek typu Q-flex, pod nazwą Al-Nuaman, dostarczył 210 tys. m sześc. gazu do nowo wybudowanego terminalu LNG w Świnoujściu. To pierwsza z dwóch planowanych dostaw, które będą zrealizowane przez Qatargas w celu schłodzenia i rozruchu instalacji polskiego terminalu. Druga dostawa, zgodnie z obecnym harmonogramem, planowana jest w lutym 2016 r.
1 i 2 lipca w Energomontażu-Północ Gdynia odbył się załadunek wieży do układania rurociągów wykonanej na zamówienie firmy REEL S.A.S. Konstrukcja została załadowana za pomocą dźwigu pływającego.
SAFE Co. Ltd. sp. z o. o. już od 1995 roku aktywnie i ekspansywnie działa w kraju i za granicą. Spółka całkowicie prywatna, została stworzona przez specjalistów, którzy z sukcesem przeprowadzili wiele różnych projektów w dziedzinie budowy statków i przemyśle offshore
W gdańskim Porcie Północnym w obecności premiera, ministra skarbu, i przedstawicieli władz lokalnych wmurowany został kamień węgielny pod budowę terminala naftowego przez Przedsiębiorstwo Eksploatacji Rurociągów Naftowych "Przyjaźń". Prace budowlane trwają w tym miejscu już od miesiąca.
Zaawansowanie budowy terminalu na skroplony gaz ziemny LNG w Świnoujściu w ostatnich trzech miesiącach br. wzrosło o 13,6 pkt. proc. - oznacza to, że budowa jest już gotowa niemal w 60 proc.
Budowa terminalu gazu skroplonego LNG w Świnoujściu to pierwsza tego typu inwestycja, nie tylko w Polsce, ale i w naszej części Europy.
Hydro-Naval - produkcja dla przemysłu offshore, produkcja wind okrętowych wszelkich typów, produkcja urządzeń dla Marynarki Wojennej.