Inwestycja obejmuje przebudowę układu kolejowego i drogowego pomiędzy Nabrzeżem Przemysłowym w Porcie Wewnętrzym, a ulicą Ku Ujściu oraz pomiędzy ulicą Chemików, a przyczółkiem przeprawy promowej w ciągu ulicy Bosmańskiej przez Kanał Kaszubski. Wykonawcą zadania została firma NDI. – To krok w stronę budowy kolejnych terminali – powiedział Łukasz Greinke, prezes Portu Gdańsk.
- Cała Polska i jej południowi sąsiedzi, są już dla nas w zasięgu ręki, zrealizowane inwestycje drogowe przyspieszyły już transport towarów, zaś obecnie realizowane inwestycje kolejowe uczynią to niebawem - zapewnia prezes Portu Gdańsk, Łukasz Greinke, z którym rozmawiamy o dynamicznych inwestycjach, ogromnym zainteresowaniu koncepcją portu centralnego, ambicjach konkurowania z największymi portami na świecie i odpowiedzialnej roli gospodarza.
Z inicjatywy Marka Gróbarczyka - Ministra Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej Port Gdynia i Port Gdańsk łączą siły w walce z koronawirusem.
Z inicjatywy Marka Gróbarczyka - ministra gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej Port Gdynia i Port Gdańsk łączą siły w walce z koronawirusem. Rozpoczęta przez Port Gdynia akcja: „dzielmy się dobrem” rozwija się o kolejną, istotną z punktu widzenia przeciwdziałania narastającej fali zachorowań w Polsce, inicjatywę zakupu 4 szt. analizatorów do diagnostyki zakażeń SARS-CoV-2, stanowiących wyposażenie laboratoriów.
ZMPG przekazał Państwowej Straży Pożarnej 10 namiotów z pełnym wyposażeniem które pomogą w walce z koronawirusem. Mogą zostać wykorzystane jako tymczasowe izby przyjęć przed szpitalem, który zgłosi taką potrzebę i znacznie usprawnić prace ratowników.
"Port Gdańsk bije własne rekordy i stawia przed sobą nowe wyzwania" - mówił podczas dzisiejszej konferencji prasowej prezes ZMPG, Łukasz Greinke. Są powody do dumy, bo w 2019 roku Port Gdańsk ustanowił nowy rekord przeładunków, przekraczając 52 mln ton. Jednocześnie, zanotowano imponujące wzrosty w prawie wszystkich grupach ładunkowych
Na terenie terminala kontenerowego DCT Gdańsk odbyła się w czwartek 21.11 uroczysta inauguracja stałego bezpośredniego połączenia kolejowego z Chin do Portu Gdańsk. Pierwszy pociąg przyjechał po godzinie 11.00.
W ostatni piątek w Gdyni odbyła się XIX edycja Forum Gospodarki Morskiej. To jedno z najważniejszych w Polsce spotkań specjalistów sektora morskiego, podczas którego omawiane są najbardziej aktualne kwestie związane z wyzwaniami, jakie stoją przed stale rozwijającą się gospodarką morską. W tym roku, nowością był panel poświęcony prawu i finansom.
Nie jest tajemnicą, że projekt, który chcemy uruchomić już od dawna, czyli budowa ro-paxów, to jest to główne zadanie dla nas – powiedział w rozmowie z portalem GospodarkaMorska.pl Marek Gróbarczyk. Minister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej był obecny w Szczecinie podczas 7. Międzynarodowego Kongresu Morskiego. Wydarzenie zakończyło się w miniony piątek.
Zarząd Morskiego Portu Gdańsk ma doradcę przy realizacji Portu Centralnego. Umowę w tej sprawie podpisano w środę z firmą DS Consulting. Spółka będzie wspierała budowę inwestycji w formule partnerstwa publiczno-prywatnego.
W Porcie Gdańsk padł kolejny rekord. W I półroczu 2019 r. przeładowano tam 27,3 mln t towarów. To o 9% więcej w porównaniu do pierwszych sześciu miesięcy 2018 r.
Nowa infrastruktura kolejowa w portach Trójmiasta uczyni z nich hub numer jeden na Bałtyku - powiedział premier Mateusz Morawiecki podczas uroczystości podpisania trzech umów, o wartości w sumie 3,2 mld zł brutto, dotyczących modernizacji, które poprawią kolejowy dostęp do portów w Gdańsku i Gdyni.
Monachium od lat jest gospodarzem jednych z największych targów branży logistycznej na świecie. 2374 wystawców z 63 krajów, 64 000 tysiące odwiedzających, 125 tys metrów kwadratowych powierzchni wystawienniczej rozmieszczonej w 10 halach targowych oraz na przestrzeniach zewnętrznych. Te liczby mówią same za siebie i odzwierciedlają skalę wydarzenia. Bardzo ważnym elementem tegorocznej edycji jest fakt, że Polska znalazła się w pierwszej dziesiątce najliczniejszych wystawców. Wrażenia i opinie przedstawicieli polskich firm można zobaczyć w naszej relacji wideo z targów.
Zarząd Morskiego Portu Gdańsk bierze udział w targach Transport Logistic 2019 w Monachium. Podczas wydarzenia gdański port ogłosił współpracę z Portem Rotterdam w zakresie systemu wyszukiwani połączeń transportowych dla klientów.
Ok. 1 400 ha akwenu i 410 ha zalądowionej powierzchni. Zarząd Morskiego Portu Gdańsk przedstawił w poniedziałek koncepcję Portu Centralnego. Prace nad realizacją projektu rozpoczną się jeszcze w tym roku, a pierwsze nowe terminale mogą pojawić się już w 2029 roku.
Uniwersytet Morski w Gdyni we współpracy z Zarządem Morskiego Portu Gdańsk organizuje konkurs grantowy dla studentów. Najlepsze projekty otrzymają finansowe wsparcie na realizację, a zwycięski zespół studentów 10 000 zł na wakacje.
Od ośmiu miesięcy w Porcie Gdańsk trwają prace nad rozbudową układu drogowo-kolejowego w Porcie Zewnętrznym. Generalnym Wykonawcą prac jest sopocka firma NDI, która mimo okresu zimowego osiągnęła już ponad 35% zaawansowania prac. Dziś na jednym z czterech wiaduktów drogowych zawisła symboliczna „wiecha”.
Port Gdynia rozszerza rynek w kierunku wschodnim. Podczas VII Forum Transportu Intermodalnego FRACHT 2019, które we wtorek rozpoczęło się w Gdańsku, Zarząd Morskiego Portu Gdynia podpisał porozumienie o współpracy z przedstawicielami środowisk biznesowych w rejonie Morza Czarnego.
W trójmiejskich portach przeprowadzono operację komercyjnego bunkrowania ekologicznym paliwem LNG. W ciągu ostatniego tygodnia do Gdyni i Gdańska zawinęły jednostki z „paliwem przyszłości”. To pierwsze tego typu operacje w Polsce.
Port Gdańsk realizuje największy program inwestycyjny w swojej historii. Obecnie trwają m.in. prace nad przebudową układu drogowo-kolejowego. W czwartek przy ul. Kontenerowej wmurowano kamień węgielny pod budowę nowego wiaduktu w Porcie Północnym.
Marco Polo ostatnim wycieczkowcem tego sezonu w Gdańsku. Jednostka zacumowała przy Terminalu Promowym Westerplatte w sobotę. W tym roku w Porcie Gdańsk padł rekord – zawinęło tam 67 wycieczkowców – więcej niż rok temu i w ubiegłych latach.
Kolejny rekord w Porcie Gdańsk. W I półroczu 2018 r. przeładowano tam ponad 25 mln t towarów. To o ponad 25% więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Gdański port osiągnął także najwyższą dynamikę wzrostu wśród portów bałtyckich – niemal +35%.
Priorytetem jest dolna Wisła, bo to jest przyszłość, być albo nie być portów trójmiejskich – powiedział w rozmowie z dziennikarzami Marek Gróbarczyk, minister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej. Szef resortu był obecny w środę w Gdańsku na sympozjum „Zagospodarowanie Dolnej Wisły”. Podkreślił, że poszukiwanie partnerów społecznych, duża potrzeba kooperacji są podstawą sukcesu w realizacji tej inwestycji.
Port Gdańsk rozbuduje i zmodernizuje sieć drogowo-kolejową w Porcie Zewnętrznym. Umowę w tej sprawie podpisano w Gdańsku we wtorek. Wartość inwestycji to ok. 176 mln zł.
W ciągu 18 miesięcy powstanie studium wykonalności zagospodarowania żeglugowego Wisły na odcinku od Gdańska do Warszawy oraz dróg wodnych od Warszawy do granicy z Białorusią i na odcinku od Wisły do Zalewu Wiślanego. Umowę w tej sprawie podpisano w poniedziałek w Zarządzie Morskiego Portu Gdańsk.
List intencyjny w sprawie przekazania Stoczni Szczecińskiej i Stoczni Remontowej „Gryfia” pod nadzór MGMiŻŚ podpisano w piątek podczas otwarcia 6. Międzynarodowego Kongresu Morskiego.
Port Centralny coraz bliżej. Zarząd Morskiego Portu Gdańsk we wtorek podpisał umowę z wykonawcą na opracowanie koncepcji tej inwestycji. – Chcemy, żeby to był, jak nasz cały port, port uniwersalny – powiedział Łukasz Greinke, prezes Zarządu Morskiego Portu Gdańsk.
Z punktu widzenia rozwoju kraju ważne jest, aby wszystkie towary do Polski spoza europejskiego obszaru celnego trafiały za pośrednictwem polskich portów – powiedział Witold Słowik, wiceminister inwestycji i rozwoju podczas rozpoczętego w środę w Gdańsku VI Forum Transportu Intermodalnego FRACHT 2018. Ma to zwiększyć wpływy do budżetu państwa z tytułu przeładowywanych ładunków. Obecnie duża część z nich trafia na polski rynek za pośrednictwem portów Europy Zachodniej, głównie portu w Hamburgu.
Pogłębienie toru wodnego z przebudową nabrzeży w Porcie Wewnętrznym oraz modernizacja sieci drogowo-kolejowej w Porcie Zewnętrznym to obecnie dwie największe inwestycje w Porcie Gdańsk o wartości około 600 mln zł, realizowane przy 85-proc. dofinansowaniu z UE. W czwartek przedstawiciele Zarządu Morskiego Portu Gdańsk podpisali umowę z Inżynierami Kontraktów. Mają oni nadzorować wszelkie prace związane z realizacją dwóch projektów CEF (Connecting Europe Facility – Łącząc Europę). Łukasz Greinke, prezes ZMPG, powiedział, że dzięki tym inwestycjom mamy szansę stać się największym portem na Bałtyku.
Historyczny rekord w Porcie Gdańsk. W ubiegłym roku przeładowano tam ok. 40,6 mln t ładunków. To o prawie 9 % więcej niż w 2016 r.
W Porcie Gdańsk powstanie pierwszy w Polsce terminal cukrowy. Umowę w tej sprawie w środę podpisali przedstawiciele Zarządu Morskiego Portu Gdańsk oraz Krajowej Spółki Cukrowej. Budowa ma rozpocząć się jeszcze w tym roku. Koszt inwestycji to ponad 80 milionów złotych.
Ministrowie transportu Europy Środkowej, Wschodniej i Chin spotkali się w środę w Warszawie na PGE Narodowym aby rozmawiać na temat szeroko rozumianego transportu w ramach porprozumienia 16+1. Podczas spotkania zainaugurowany został Sekretariat ds. Morskich „16+1″, funkcjonujący przy MGMiŻŚ. Celem pracy Sekretariatu jest wsparcie współpracy pomiędzy portami morskimi oraz promowanie działań podejmowanych przez te podmioty.
Przebudowa nabrzeży, nowe połączenia drogowe i kolejowe oraz parking buforowy. To tylko niektóre inwestycje, jakie w najbliższych latach planuje Port Gdańsk. O szczegółach planowanych zmian w rozmowie z portalem GospodarkaMorska.pl mówi Łukasz Greinke, prezes Zarządu Morskiego Portu Gdańsk.
Zarząd Morskiego Portu Gdańsk w tegorocznym sezonie odnotował rekordową liczbę zawinięć statków pasażerskich. Od początku roku do 16 września do Portu Gdańsk zawinęły 63 wycieczkowce. Ostatnią taką jednostką w sezonie turystycznym 2017 był niemal 230-metrowy, norweski Viking Star.
Potencjał polskich stoczni i zakładów produkcyjnych przyciąga zagranicznych inwestorów i wcale nie trzeba ich specjalnie zachęcać – powiedział w rozmowie z portalem GospodarkaMorska.pl podczas pierwszego dnia targów BALTEXPO Marek Gróbarczyk, minister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej. Dowodem na to memorandum o współpracy podpisane pomiędzy Portem Gdańsk a Hamad Port, otwartym na początku miesiąca największym portem na Bliskim Wschodzie. Jak podkreślił szef resortu, Polska chce rozwijać współpracę przede wszystkim w zakresie przemysłu stoczniowego, a targi takie jak BALTEXPO, które obecnie odbywają się w Gdańsku, mogą w tym tylko pomóc.
Rozpoczęła się rozbudowa nabrzeży i toru wodnego w Porcie Gdańsk. W czwartek przedstawiciele Zarządu Morskiego Portu Gdańsk oraz wykonawcy podpisali umowę na przebudowę i rozbudowę Nabrzeży Obrońców Poczty Polskiej i Mew. Inwestycja o wartości ponad 40 milionów złotych ma być zrealizowana do końca 2020 r.
OOCL Hongkong już w DCT. Największy kontenerowiec świata zacumował w środę przy nabrzeżu T2. Na pokładzie jednostki, która odbywa obecnie dziewiczy rejs, zmieści się 21 413 kontenerów 20-stopowych.
Drugi magazyn w Pomorskim Centrum Logistycznym w Gdańsku już otwarty. Goodman, globalny deweloper powierzchni logistycznych, oddał go do użytku w środę. Tym samym powierzchnia PCL zwiększyła się do 88 000 m2.
Powstanie konsorcjum bankowego finansującego przemysł stoczniowy podczas drugiego dnia Kongresu Morskiego w Szczecinie zapowiedział Marek Gróbarczyk, minister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej. Jak podkreślił, będzie ono realizowało inwestycyjne potrzeby Polskiej Żeglugi Morskiej. Minister nie ujawnił jeszcze, komu podlegać będzie nowe konsorcjum.
Astor oficjalnie rozpoczął sezon wycieczkowy w gdańskim porcie. Ponad 170-metrowy statek pasażerski zacumował w czwartek przy Terminalu Promowym Westerplatte. Załogę wycieczkowca przywitał Zarząd Morskiego Portu Gdańsk. W tym roku przewidziane jest jeszcze 56 zawinięć tego typu statków.
– Zakończenie tej inwestycji cementuje pozycję DCT jako największego terminalu kontenerowego na Bałtyku i umacnia pozycję Portu Gdańsk jako kluczowego portu w tym rejonie Europu – podkreślił Maciek Kwiatkowski, Prezes Zarządu DCT Gdańsk na poprzedzającej otwarcie T2 konferencji prasowej.