• <

Wynik wyszukiwania - "jan stasiak" - Wiadomości

Terminal kontenerowy w Świnoujściu? Koncepcja śmiała i realna! [wywiad]

Rozmowa z Janem Stasiakiem, blisko 50 lat związanym z działalnością portową, 16 lat pełniącym funkcję Przewodniczącego Rad Interesantów Portu Szczecin.
28.05.2021

Gazociąg Nord Stream problemem dla portu w Świnoujściu

Gazociąg Nord Stream będzie w przyszłości problemem dla portu w Świnoujściu – powiedział podczas debaty „Realne partnerstwo państw w rejonie Morza Bałtyckiego”, organizowanej w Radiu Szczecin, Jan Stasiak, przewodniczący Rady Interesantów Portu Szczecin. Jak podkreślił, argumentem dla strony niemieckiej do zmiany planów budowy drugiej nitki gazociągu ma być projektowany Terminal Kontenerowy w Świnoujściu.
21.09.2017

Niedługo poznamy nowego prezesa portów Szczecin i Świnoujście

Pierwsze ogłoszenia już ukazały się w prasie. Rozpoczęło się postępowanie kwalifikacyjne na stanowisko prezesa Zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście.
28.01.2016

Monografia o Odrzańskiej Drodze Wodnej

Jakie działania należy podjąć, aby Odrze przywrócić żeglowność na dawną miarę – rozmawiano w Zarządzie Morskich Portów Szczecin i Świnoujście.
25.01.2016

Bursztynowy Laur Bałtyku powędrował do trzech zwycięzców

W tym roku nagrodę otrzymała firma Unity Line za 20-letnią działalność, pisarka Krystyna Pohl za propagowanie kultury morskiej i długoletnią działalność dziennikarską oraz Jan Stasiak, prezes spółki Fast Terminals w Porcie Szczecińskim – okrzyknięty przez komisję – wybitnym człowiekiem morza.
18.05.2015

Rafał Zahorski nowym przewodniczącym Rady Interesantów Portu Szczecin

Zmiana na stanowisku przewodniczącego nastąpiła po 12 latach. Ale ustępujący na własną prośbę Jan Stasiak pozostał w zarządzie RIPS. Przypomnijmy, iż Rada Interesantów Portu Szczecin została powołana w 1996. Ma umocowanie w ustawie o portach i przystaniach morskich. Grupuje firmy prowadzące działalność gospodarczą na terenie portu, pełni funkcje doradcze i opiniodawcze na rzecze Zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście.
13.10.2014

Stasiak: Pomorze Zachodnie staje się „kresami zachodnimi”

– Nierówne traktowanie portów Trójmiasta i Pomorza Zachodniego, trwające od października 2007 roku, musi się skończyć – mówi w rozmowie z portalem "RynekInfrastruktury.pl" Jan Stasiak, przewodniczący Rady Interesantów Portu Szczecin.
07.08.2014

Morska debata. Warto się zjednoczyć

Znaczenie gospodarki morskiej dla Szczecina i regionu, szanse dla firm z tej branży i potrzeba integracji środowiska – to tematy, jakie poruszono podczas debaty zorganizowanej przez redakcję Kuriera Szczecińskiego. Mówiono też o najpilniejszych inwestycjach i koniecznym lobbingu dla morskich spraw. Przed tygodniem zamieściliśmy pierwszą część relacji z debaty, dziś – ciąg dalszy.
21.07.2014

Rady Interesantów Portów rozpoczynają współpracę

13 czerwca podczas trwającego w Szczecinie II Międzynarodowego Kongresu Morskiego, podpisano porozumienie o współpracy pomiędzy Radami Interesantów Portu w Gdyni, Gdańsku oraz Szczecinie i Świnoujściu.
16.06.2014

MIR: Będą środki na tor wodny Szczecin-Świnoujście

Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju informuje, że pracuje nad opracowaniem modelu finansowego, który pozwoli na utrzymanie toru wodnego Szczecin-Świnoujście w dobrym stanie technicznym - podaje serwis rynekinfrastruktury.pl
16.06.2014

Stasiak: Problemy z torem wodnym Szczecin-Świnoujście są irytujące

Portal "RynekInfrastruktury.pl" rozmawia z Janem Stasiakiem, przewodniczącym Rady Interesantów Portu Szczecin, o problemach związanych ze stanem toru wodnego Szczecin-Świnoujście.
11.06.2014

Eksperci o Odrze

Czy Odra może pobudzić gospodarczo przyległe regiony? Czy zasadne jest jej uregulowanie i przywrócenie dla transportu śródlądowego? Spotkanie na ten temat, z udziałem ekspertów, organizują Rada Interesantów Portu Szczecin oraz Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście.
09.06.2014

Laury Bałtyku 2014 rozdane

Jan Stasiak, prezes Fast Terminals i przewodniczący Stowarzyszenia Interesantów Portu Szczecin przyznał na początku Herring Szczecin, że to 18 edycja jednego z najważniejszych wydarzeń morskich.
23.05.2014

Domagają się zaległego podatku od spółek portowych.

Zaległego podatku domaga się przed sądem od miejscowych spółek portowych samorząd Gdańska. W grę wchodzą dziesiątki milionów złotych. W ślady Trójmiasta mogą pójść także Szczecin i Świnoujście.
26.11.2013

Tor wodny ze Szczecina do Świnoujścia musimy pogłębić

Rozmowa z Ryszardem Warzochą, nowym prezesem Zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście.
16.10.2013

Niemcy mają przejąć Andreasa w Szczecinie

Niemiecka HaGe Kiel ma przejąć w tym miesiącu spółkę Andreas. Firmy portowe obawiają się, że nowy właściciel zamiast działalności przeładunkowej wykorzysta bazę do magazynowania towaru.
18.03.2013

Szczecin i Świnoujście: Platforma przekonuje, że spór dotyczący modernizacji toru wodnego jest nieporozumieniem

Rządowy projekt finansowy utrzymania dróg wodnych w regionie jest bardzo korzystny dla naszych portów - twierdzą marszałek i szef Zachodniopomorskiego Zespołu Parlamentarnego. - Emocje wokół dokumentu są efektem nieporozumienia.
14.02.2012

Jarosław Wałęsa odpowiada, inni milczą, dlaczego?

Odzew na List Rady Interesantów Portu Szczecin do Polskich Posłów Parlamentu Europejskiego
15.12.2011

Portowym spółkom grozi bankructwo

Szczecińskie spółki portowe "pod lupą" skarbówki. Według informacji pracowników, mimo sądowego orzeczenia, które zdejmuje z firm obowiązek płacenia podatku m.in. za przeładunki towarów na statki, urzędy nadal sprawdzają, czy firmy nie zalegają z VAT-em.
07.12.2011

Parlamentarzyści razem za obniżeniem opłat w porcie

Trzeba obniżyć stawkę za wieczyste użytkowanie w portach Szczecina i Świnoujścia - uważają zachodniopomorscy parlamentarzyści.
06.12.2011

Polscy Posłowie do Parlamentu Europejskiego

Szanowni Państwo,W ostatnim okresie pojawiły się w nowe - bardzo poważne- zagrożenia dla funkcjonowania gospodarki morskiej.
28.11.2011

Miasto bliżej portu

Lepszy dojazd do szczecińskiego portu oraz pogłębienie toru wodnego Szczecin-Świnoujście do 12,5 metra to dwa z najważniejszych oczekiwań portowców. Przedsiębiorcy mówili o nich na niedawnym spotkaniu z prezydentem miasta Piotrem Krzystkiem.
14.11.2011

Gucio opuści Szczecin?

Ogromne poruszenie wśród spółek portowych wywołała wiadomość o tym, że pływający dźwig DP-ZPS-Ś-3, czyli popularny "Gucio" ma być sprzedany zagranicznej firmie. Jeżeli opuści Szczecin, wiele przedsiębiorstw korzystających z jego usług może mieć poważne problemy.
25.05.2011

Rafy branży morskiej

Problemy, z jakimi się borykają przedsiębiorcy branży morskiej, były tematem niedawnej dyskusji w szczecińskim porcie. Na spotkaniu z cyklu "Poznajmy się", zorganizowanym przez Zachodniopomorski Oddział Regionalny Krajowej Izby Gospodarki Morskiej, gościli przewodniczący sejmiku i wicemarszałek województwa.
23.05.2011

Portowcy czekają na zerowy VAT

Zerowa stawka VAT na usługi portowe nadal obowiązuje - poinformowała poseł Renata Zaremba (PO). Na posiedzeniu sejmowej komisji finansów – 22 bm. – mają być wyjaśnione zapisy jej stosowania. Portowcy oczekują, że interpretacja resortu finansów spełni ich postulaty.
17.02.2011

Syreny wyją przez 23 dni

- Dyrektywa odnośnie usług portowych mówi wyraźnie o zerowej stawce , a ministerstwo żąda 23 procent - mówi Jan Stasiak, prezes Rady Interesantów Portu Szczecin i pyta: - Jesteśmy więc w Unii czy tylko to nam się wmawia? Jeśli zapłacimy VAT, nasze spółki eksploatacyjne upadną.
16.02.2011

Cumownicza zmowa?

Zmowę cenową zarzucił Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów trzem spółkom działającym w szczecińskim porcie i nałożył na nie kary finansowe. Chodzi o wspólne ustalenie stawki za cumowanie statków. Spółki uznały sprawę za nieporozumienie, ale kary - m.in. z uwagi na ich małą wysokość - zapłaciły.
14.02.2011

Spółki portowe bite VAT-em

Trwa spór o interpretację ustawy o VAT w odniesieniu do usług świadczonych przez portowe spółki przeładunkowe. Od 2008 r. fiskus domaga się od tych firm płacenia podstawowej stawki podatku, czyli za poprzednie lata 22 proc., a teraz - 23. Portowi operatorzy chcą przywrócenia stawki zerowej. Walka w tej sprawie toczy się obecnie w Sejmie.
02.02.2011

Radni Szczecina walczą z rządem, związkowcy protestują

Radni chcą dalszej budowy S3, ratowania stoczni Gryfia i zaniechania komercjalizacji PŻM. Przeciw zmianom protestują też pracownicy tej firmy.
18.01.2011

Czy będzie (dalsza) dyskryminacja polskich portów ?- konieczna zmiana brzmienia punktu 17….

W związku z prośbą Ministerstwa Infrastruktury Departament Prawny w sprawie wniesienia ewentualnych uwag do projektu ustawy o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług otrzymaną za pośrednictwem Zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście SA, proponujemy uzupełnienie przedstawionego projektu o zmianę obecnego brzmienia punktu 17 w ustępie 1 artykułu 83 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług Dz. U. z 2004 r. Nr 54, poz. 535 z późn. zm.)
26.10.2010

Portowa Rodzina

Jan Stasiak: "Pierwszy kontakt z portem miałem jako 6 letnie dziecko, kiedy poszedłem z Ojcem na 24 godzinną służbę na holowniku „Romek”. Czasami żartując mówię, że mam już 56 letni staż w porcie".
01.10.2010

Szczecin. Rząd głuchy na argumenty portów

Spotkanie reprezentantów spółek portowych z przedstawicielami rządu nie napawa optymizmem. Urzędnicy bardziej pilnują wpływów do budżetu, nawet jeśli stanie się to kosztem dziesiątek firm.
12.07.2010

Szczecin. Fiskus zagraża portom

Urząd skarbowy kontroluje kolejne spółki portowe. Są firmy, które już zapłaciły wstecznie naliczany 22-procentowy VAT. - Jeśli fiskus nie zmieni odpuści, wiele spółek po prostu upadnie - twierdzą ludzie z branży.
07.07.2010

Dziękujemy za wysłane grafiki.