Publiczny Terminal Promowy z rampą ro-ro w Gdyni kosztował 292 mln zł. Ta jedna z najbardziej spektakularnych inwestycji, jaka powstała w Porcie Gdynia. Budowa trwała ponad dwa lata.
W siedzibie Zarządu Morskiego Portu Gdynia S.A. odbyło się podpisanie porozumienia pomiędzy Portem Gdynia a 43 Bazą Lotnictwa Morskiego.
W momentach kiedy historia tworzy się na naszych oczach, szczególne znaczenie mają symbole, zwłaszcza te, które wprost stanowią o naszej tożsamości. Podczas uroczystości wmurowania kamienia węgielnego pod budowę Publicznego Terminala Promowego w Porcie Gdynia, Zarząd Morskiego Portu Gdynia wraz zaproszonymi gośćmi przypominał o jednym z najsłynniejszych polskich transatlantyków MS Piłsudski.
Nowoczesny publiczny terminal promowy w Porcie Gdynia coraz bliżej. Jak poinformował w rozmowie z portalem GospodarkaMorska.pl Krzysztof Tomczuk, kierownik kontraktu w Korporacji Budowlanej Doraco, która jest głównym wykonawcą projektu, obecnie kończą się prace rozbiórkowe, głównie w części lądowej. Inwestycja poprawi dostępność transportową do portu oraz umożliwi sprawną obsługę pasażerów i ładunków.
Ma ponad 325 m długości, zabiera na pokład prawie 4 030 pasażerów, jest luksusowy i elegancki. To Norwegian Getaway – największy wycieczkowiec tego sezonu w Porcie Gdynia i najdłuższy statek pasażerski, jaki kiedykolwiek zawinął do polskich portów. Jednostka zacumowała w czwartek przy Nabrzeżu Francuskim.
Monachium od lat jest gospodarzem jednych z największych targów branży logistycznej na świecie. 2374 wystawców z 63 krajów, 64 000 tysiące odwiedzających, 125 tys metrów kwadratowych powierzchni wystawienniczej rozmieszczonej w 10 halach targowych oraz na przestrzeniach zewnętrznych. Te liczby mówią same za siebie i odzwierciedlają skalę wydarzenia. Bardzo ważnym elementem tegorocznej edycji jest fakt, że Polska znalazła się w pierwszej dziesiątce najliczniejszych wystawców. Wrażenia i opinie przedstawicieli polskich firm można zobaczyć w naszej relacji wideo z targów.
W siedzibie Zarządu Morskiego Portu Gdynia 5 kwietnia odbyła się informacyjna konferencja otwierająca dla projektu „Budowa publicznego terminalu promowego w Porcie Gdynia" (nr projektu POIS.03.02.00-00-0015/17), współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Infrastruktura i Środowisko w nowej perspektywie 2014-2020, w której uczestniczyli m.in. przedstawiciele armatorów, administracji krajowej i lokalnej oraz głównego wykonawcy - Korporacji Budowlanej DORACO sp. z o.o. Projekt obejmuje wybudowanie nowego publicznego terminalu promowego w Porcie Gdynia wraz z infrastrukturą towarzyszącą, umożliwiającą sprawną obsługę ładunków i pasażerów oraz poprawę dostępności transportowej portu.
Rozwój gdyńskiego portu, ważne inwestycje drogowe i kolejowe na terenie miasta, a także integracja państw nadbałtyckich oraz powiązanie regionu z siecią korytarzy transportowych w głąb Unii Europejskiej – to założenia, które w najbliższych latach chce realizować Gdynia w ramach zakonczonego właśnie projektu TENTacle. W Pomorskim Parku Naukowo-Technologicznym odbyła się konferencja podsumowująca program.
W Porcie Gdynia trwa budowa publicznego terminalu promowego. Będzie nowoczesny, poprawi dostępność transportową do portu oraz umożliwi sprawną obsługę pasażerów i ładunków. W piątek w Gdyni odbyła się konferencja, której uczestnicy mogli m.in. szczegółowo poznać zakres planowanej inwestycji.
23 mln 492 tys. t przeładowanych towarów – z takim historycznym wynikiem zamknął 2018 r. Zarząd Morskiego Portu Gdynia. Oznacza to 10% wzrost w stosunku do 2017 roku. I na tym nie koniec. ZMPG zapowiada w najbliższych latach miliardowe inwestycje, dzięki którym wyniki gdyńskiego portu mają być jeszcze lepsze. To m.in. budowa publicznego terminalu promowego i pogłębienie akwenu portowego.
Chcemy, aby polskie porty były w centrum Bałtyku pod względem przeładunków – powiedział Marek Gróbarczyk, minister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej. Szef resortu był obecny w środę w Zarządzie Morskiego Portu Gdynia podczas prezentacji postępu prac nad realizacją Portu Zewnętrznego. Kluczowa dla gdyńskiego portu inwestycja ma być gotowa w 2026 r.
Prawie 117 mln zł unijnego dofinansowania otrzyma Zarząd Morskiego Portu Gdynia na budowę terminalu promowego do obsługi dużych promów. Z kolei do Urzędu Morskiego w Gdyni trafią ponad 132 mln zł na kolejny etap modernizacji wejścia do portu wewnętrznego w Gdańsku. Umowę w tej sprawie podpisano w poniedziałek w Pomorskim Urzędzie Wojewódzkim.
Nowy terminal promowy w Porcie Gdynia coraz bliżej. Będzie on zlokalizowany w końcowej części Nabrzeża Polskiego, na którym obecnie trwają intensywne prace. Z naszą kamerą podpatrzyliśmy, jak zmieniło się to miejsce.
Droga Czerwona priorytetem rozwoju portu w Gdyni – uważają władze Zarządu Morskiego Portu Gdynia, miasta oraz parlamentarzyści. Inwestycja łącząca port z siecią dróg krajowych ponownie trafiła na listę projektów Korytarza Transportowego Bałtyk-Adriatyk (BAC) w sieci TEN-T. Zdaniem Adama Mellera, prezesa Zarządu Morskiego Portu Gdynia, jest ona niezbędna, ponieważ przeładunki w porcie będą rosły.
Port gdański jest największym polskim portem, jednym z największych na Bałtyku, w związku z tym chcemy też, aby odgrywał większą rolę nie tylko w naszym regionie, regionie bałtyckim, ale też wychodzimy dalej do naszych partnerów w dalekich Chinach – powiedział w rozmowie z portalem GospodarkaMorska.pl Michał Stupak z Zarządu Morskiego Portu Gdańsk podczas V Międzynarodowych Targów Transportu i Logistyki, które zakończyły się w piątek w Warszawie. Chiny plasują się na trzecim miejscu w rankingu najważniejszych handlowych partnerów Portu Gdańsk. A jak podkreślił Stupak, transport morski jest najtańszy.
Utrzymujemy pozycję portu uniwersalnego – powiedział w rozmowie z portalem GospodarkaMorska.pl Dariusz Słaboszewski, prezes Zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście. W najbliższych latach oba porty czeka wiele inwestycji. To m.in. budowa nowych nabrzeży, terminal kontenerowy, lepsze połączenia z drogami śródlądowymi czy obecnie realizowane pogłębienie toru wodnego.